TIETÄÄKÖ KUKAAN?

Ei löydy mistään

Äitini lauloi tätä minulle kun olin pieni ja siinä on kaunis ja vaihteleva sävel. Sanat menevät jotenkin näin:

"Äitinsä laulua lapsonen kuulee,
äiti se tuutivi lastaan,
ulkona tuiskuu ja ulkona tuulee,
pilvet ne peltoja kastaa."

Muita säkeistöjä en lauluun tiedä. Osaisiko joku auttaa?

7

4041

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Basso minäkin

Valitettavasti en minäkään tiedä tämän runon tekijää. Tekstinä se on tyylikäs ja kaunis, voisi olla ammattilaisen, vaikkapa Eino Leinon, leipätyönään kirjoittama.

• Ei löydy mistään

Niin ja sävel on erittäin kaunis myös. Siitä tässä ei valitettavasti voi antaa näytettä. :) En oikein tiedä miten edetä ja mistä etsiä, haluaisin todella tietää mikä tämä laulu on ja onko siinä useampia säkeistöjä. Äitini ei edes muista mistä on sen oppinut.

• En tiä onko oikein

ÄITI LAULAA

Äitinsä laulua lapsonen kuulee,
      äiti se tuutivi lastaan
      ulkona tuiskuu ja ulkona tuulee
      pilvet ne peltoja kastaa.

Lapselle laulua hellää ja hiljaa
      laulavi äidin huulet.
      Aurinko kultaapi vainion viljaa
      laihoa tuutivi tuulet.

Äit` unen saarelle lastansa soutaa
      laulaen lauluja sille.
      Taivas se kastetta antaa ja poutaa
      laivoille lainehtiville

Äiti se hoitaapi taittansa norjaa
      pilttiä pikkuruista
      taatto se pellolla viljoja korjaa
      talven ruuaksi ruista.

Soutele salmia untesi uomaa
      voi sitä onnea oivaa.
      Taatosi hankkivi ruokaa ja juomaa
      äitisi hellien hoitaa.

• Ei löydy mistään
        aaa23 kirjoitti:

http://www.fono.fi/KappaleenTiedot.aspx?ID=2b884152-7e68-4460-9fc7-5db696993c4b&culture=s

Olisiko kenties tämä?

Tuhannet kiitokset kahdelle edelliselle kirjoittajalle! Minähän kysyin tätä asiaa jo vuosia sitten ja nyt tuli mieleeni googlata laulu uudelleen ja täältähän löytyi nyt vastauksia! Ihanat säkeistöt nuo seuraavatkin, onpa mukavaa, että voin opetella lapsuuteni suosikkikehtolauluun uusia säkeistöjä ja laulaa sitä omille lapsilleni! On myös mukavaa tietää säveltäjän ja sanoittajan nimet. Kiitos teille, sunnuntaistani tuli tämän ansiosta vieläkin iloisempi!

• aaa23

Oskar Merikannolla on laulu "Maammopa valvoi marjuttansa" Kasimir Leinon tekstiin:

Maammopa valvoi marjuttansa
      ettei se joutuisi hukkaan,
      ettei huuhkaja aivan varhain
      iskenyt kyyhkysrukkaan.

Äitipä huonolta maailmalta
      kielteli kieltelemistään.
      Tietäen, ettei pulmustansa
      sitte hän löytäisi mistään.
      --------------------

Aika jännä, että tuo edellisen kirjoittajan teksti sopii erinomaisesti tämän Merikannon laulun säveleeseen, teksti jää kuitenkin yhtä värssyä (4 riviä) vajaaksi.

• Anonyymi

Siskoni nauhoitti tämän isän ja äidin laulamana. Aivan otti sydämestä, kun myöhemmin äänitti sen päälle muuta musiikkia. Itsekin katui aikuisena teini-iän tekoaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      52
      1053
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      21
      990
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      514
      833
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      49
      801
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      45
      712
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      649
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      181
      595
    9. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      60
      583
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      560
    Aihe