Mulla on ongelma. Kun tapaan mielenkiintoisen miehen, olen aluksi todella innoissani ja kiinnostunut. Minusta tuntuu että tästä voi tulla jotain enemmän. Kuitenkin jossain vaiheessa, n. kuukauden kuluttua, tunteeni kääntyvät. Yhtäkkiä en tunne mitään tätä henkilöä kohtaan. Mies näyttää hyvältä, on mukava ja kiltti, mutta alkuhuuman tunteet ovat täysin kadonneet. Tätä tapahtuu minulle JOKA KERTA!
En tiedä miten tulen ikinä tapaamaan ketään jota kohtaan tuntisin myös alkuhuuman jälkeen jotain. Edellinen pitkä suhteeni loppui alkuvuodesta ja sitä kesti 3,5 vuotta. Tähän mieheen "kaava" oli täysin sama, lukuunottamatta 3,5 vuoden seurustelua ;) Mutta tavatessamme olin jättämässä häntä 2 kuukauden jälkeen. Ajattelin vain että: Ei tästä tule mitään. Jotenkin pitkitin "eroamista" niin kauan, että tunteeni palasivat ja rakastuin häneen!
Miten pääsen ongelmastani eroon?! Tällä hetkellä käyn läpi taas yhtä prosessia, olemme tunteneet 1,5 kuukautta, ja huomaan että tunteet ovat "kadonneet". Mies on kaikinpuolin todella ihana.
Miten pääsen tunteettomuudesta eroon?! Osaisiko joku auttaa? Kenelläkään samanlaista käyttäytymistä??!!
Tunteet laimenee
8
2026
Vastaukset
- Mie vaa..
Minulla on sama ongelma, mutta en osaa oikein auttaa. Juuri itse siinä tilanteessa, että pitäisikö miehelle vain sanoa, ettei tästä mitään tule vai odottaako hetki. Miehessä ei ole mitään vikaa, vaan hän on ihana. Mutta minä en enää vain tunne mitään. Viimeksi kävi aivan samalla lailla.
- selitys...
olette vaan syntyneet lutkiksi, ei voi mitään, sorgen...
Asia kuulostaa jollainlailla samankaltaiselta kuin minulla aikanaan oli. Minun kohdallani alku tuntui menevän niin, että tunteeni olivat niin voimakkaat, että en nähnyt toisessa osapuolessa kuin valloittavan ihania puolia. Kun ihastuminen laantui, silmäni aukesivat ja huomasin ettei tämä ihastukseni kohde ollutkaan sellainen ehdottoman 100% täydellinen nainen, jota luonnollisesti kukaan ei voikaan olla.
Aluksi on hyvä tutustua toisee ihmiseen ihan kaikessa rauhassa ajan kanssa. Heti ei kannata muuttaa yhteen ja alkaa suunnittelemaan naimisiinmenoa. Eikä heti alkuvaiheessa kannata rakkauttaan lähteä tunnustamaan, koska silloin saattaa satuttaa toista osapuolta tosi pahasti, jos osoittautuukin niin ettei tämä ihminen olekaan se oikea (esim. arvomaailmat tai elämäntavat eivät välttämättä sovi yhteen). Aikaa kannattaa viettää yhdessä ja tutustua toiseen ihmiseen kunnolla - käykää kahvilla, kävelyllä, teatterissa, messuilla, laivaristeilyllä tai ihan mitä vaan mukavaa mitä keksitte puuhailla yhdessä. Ajan kanssa asia kyllä selviää onko kyseinen ihminen juuri se oikea, jonka kanssa haluat elämäsi rakentaa.- $ammy
Ihastumisvaiheessa aivot erittävät mm. dopamiinia, fenyylietyyliamiinia, serotoniinia, noradrenaliinia jotka pitävät sinut ihastuneena kumppaniisi. Ehkä sun aivot failaa näiden erityksessä ;/
Ei mut mä oon ihmetelly tätä itekin. En voi henkilökohtaisesti ymmärtää juuri tätä, että miten yhtäkkiä tunteet vois hiipua. Siis tietyt piirteet ja asiat siinä ihmisessä saavat sut kuumaks, luo vetovoimaa ja saa sut tykkäämään siitä ihmisestä. Jos tää ihminen ei muutu, eikä loukkaa sua verisesti, niin mihin ne tunteet muka voi kadota? Itellä ei oo ikinä kadonnu tunteet yhenkään naisen kohdalla. Ne suhteet on kariutunu siihen, että nainen jättää tai sitten yhdessä sovittu, että elämäntavat ovat vaan niin erilaiset tms. ettei homma pelitä. Ei sua voi oikeen auttaa tässä.
Mutta mites tää on mahollista, että ihastus on loppunu mutta oot onnistunu sitte vielä rakastumaan häneen kuitenkin yhtäkkiä? Ois mielenkiintoista olla sun pöksyissä hetken ja tuntea, että mitä sun päässä oikeen raksuttaa ja miltä se tuntuu, että tunteet hiipuu =) Osaatsä yhtään kertoa, että mikä tän rakastumisen sitte aiheutti? Mikä siinä ihmisessä alko olemaan sellasta, että aloit tuntemaan näin voimakasta tunnetta? Ja miksi nämä samat asiat eivät hänessä sinua sytyttäneet aikaisemmin? =)
Ite ihastuin nykyisessä naisessani ensin hänen ihanaan ulkonäköönsä (aivan jumalaiset siniset silmät!). Sitten hänen olemukseensa, tapaansa kantaa itseään ja sitten hänen persoonaansa. Hän on täynnä asioita joihin olen ihan hulluna! En vois kuvitellakaan, että nää tunteet yhtäkkiä hyytyis kokonaan.
Ehkä sä et vaan oo löytäny sitä oikeata miestä. Sä oot vaan ehkä ihastunu siihen tunteeseen, että nyt sä löysit miehen mihin sä voisit ihastua. Mutta sitten huomannutkin hetken päästä, että ei onnistu. Ja pidät tätä sitten niiden tunteiden katoamisena. Ei auta kai muutaku jatkaa etsintöjä. Mutta voi niitä miesparkoja, jotka joutuu sitte tän aina kokemaan sun kanssa ja päätyy jätetyks =/ Yritä nyt jotenki tutkiskella paremmin sitä seuraavaa tapaamas miestäs ja reaktioitas häneen ja kaikkea, ettet joudu aina tuottamaan sydänsuruja. - kunnes....
No, minun mielestä sinun kannattaisi kokeilla tapailla miestä, johon et ole niin ihastunut heti, vaan josta vain pidät, niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Katsopa, miten käy kun tapailet sellaista miestä pari kk. Ihan oikeesti, kokeile! mun miehellä oli sama kun sulla, kunnes se tapas mut, josta piti paljon mutten saanut sukkia pyörimään. No meni 4 kk ilman rakkautta mutta sitten yhtäkkiä hän rakastui todela tulisesti, minuun. Olemme jo toista vuotta yhdessä ja hyvin menee, mies on vieläkin rakastunut ja onnellinen.
- bambiliini
mulla oli kanssa monta vuotta toi sama kuvio. Sit tapasin baarissa erään miehen ja halusimme nähdä uudelleen. No kun hänet tapasin, niin ajattelin et ei toi ole mun tyyppiä, mutta jostain syystä halusin kuitekin tapailla häntä, hänessä oli sitä jotain.... en ymmärtänyt mitä.
No pikku hiljaa rakastuin.... ja vietetiin tossa juuri 1v päivää =)
eli kun se oikea tulee kohdalle, sen kyllä huomaa! - WQ.
Ehkäpä sun kannattaisi sitten vaan unohtaa koko seurustelu hautaasi asti. Hankit vakipanon jos alapäässä on liikaa paineita. Onkos sun menneisyydessä jotain muuten tapahtunut, kun ne tunteet noin aina hukkaat miesten kanssa?
- ei onnistu
Aivan sama juttu. Tämä käynyt monta kertaa, mutta viimeisin oli pahin. Pari kuukautta sitten tapasin elämäni miehen: todella kohtelias, kiltti, huomioon ottava, hyvä sängyssäkin. Ei mitään vikaa, en olisi koskaan uskonut jättäväni häntä, mutta tunteet vain hälvenivät kuin tuhka tuuleen. En usko itsekkään tapahtunutta. Tiedän mitä menetin, mutta nyt olen lähes helpottunut, vaikka parempaa miestä tuskin löydän koskaan. Inhoan itseäni ja tunteitani, en voinut väkisinkään seurustella, vai olisiko pitänyt odottaa jos tunteet palaisivat takaisin? Hamaan hautaan sinkku tosiaan tällä menolla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412508Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101868Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse741816Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821318- 651238
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171198TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901060Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42914- 71913