Aaltomainen vatsakipu

Nimetön

Nyt jo kolmannen kerran kuukauden sisään, päivän-pari kerrallaan. Silloin tällöin vatsasta alkaa kouristamaan, kestää muutaman minuutin. Tulee aaltomaisesti pitkin päivää, n. vartin välein. Vatsa on muuten ok, ei kova eikä vetelä. Voiko aamupalan syömättä jättäminen aiheuttaa moista?

15

25669

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks

      syötkö paljon maitotuotteita? laktoosi-intoleranssi voi oireilla noin, tai keliakiakin voi. oletko ruvennut syömään jotain lääkettä? tai käyttänyt pidempään jotain?

      kannattaa seurailla ja kokeilla olla viikko ilman mitään maitotuotetta ja katsoa tapahtuuko mitään?

      raskaana et voi olla?

      • nimetön7665

        Syön ja olen aina syönyt paljon maitotuotteita. Koskaan ei ole vastaavaa ollut. Lääkkeitä en käytä enkä ole käyttänyt, urheilen säännöllisesti, ruokavalio on terveellinen. Raskaana en voi olla sukupuolesta johtuen. Maitoa juon joka päivä mutta silti vatsa on kipeä vain silloin tällöin. Viime kerrastakin on jo viikko. Entä voiko nuo monivitamiinivalmisteet (pillerit) aiheuttaa tätä?


    • ulla

      Aaltoileva, kouristeleva kipu saattaa johtua ärtyneestä tai tulehtuneesta paksustasuolesta. Itselläni todettiin tähystyksellä colitis ulcerosa jo yli 20 vuotta sitten, päällä on jatkuva lääkitys lopun ikää, mutta kipukohtauksia on silti silloin tällöin. Pahimmillaan kouristeleva kipu kestää vatsassa tuntikausia...
      Suosittelen terveyskeskuslääkäriä, joka tarvittaessa lähettää sitten jatkotutkimukseen.Netistä löydät kyllä tietoa kertomastani vaivasta. Hyvää alkanutta talvikautta Sinulle t. Ulla

      • Nimetön

        sentään noin vakavasta voi olla kyse.. oireita ei ole muita tuohon viittaavaan kuin satunnainen vatsakipu. Vai onko nämä vain enteileviä oireita? Jos se vielä hyökkää päälle niin ei taida jäädä muuta vaihtoehtoa kuin lääkärireissu. Ei tässä nyt joutaisi sairaana olemaan.


      • ulla
        Nimetön kirjoitti:

        sentään noin vakavasta voi olla kyse.. oireita ei ole muita tuohon viittaavaan kuin satunnainen vatsakipu. Vai onko nämä vain enteileviä oireita? Jos se vielä hyökkää päälle niin ei taida jäädä muuta vaihtoehtoa kuin lääkärireissu. Ei tässä nyt joutaisi sairaana olemaan.

        itselläni oli oireita alle 15-vuotiaasta, ensin lieviä, sitten pikkuhiljaa pahentuen... Milloin epäiltiin umpparia, milloin koulustressiä.Varsinaisesti "piru" pääsi lopullisesti irti, kun odotin ainoata lastani 27-vuotiaana. Heti synnytyksen jälkeen tähystys, ja viimein oikea diagnoosi. Ei siihen mennyt kuin 12 vuotta. Ihmisen kannattaa kuunnella elimistöään, kipu on aina varoitus. Kuulostele vointiasi ja toimi sen mukaisesti. Hyviä vointeja t. Ulla
        ps. kipu ja sairaus ei katso kalenterista, milloin meillä olisi sille aikaa


      • Nimetön
        ulla kirjoitti:

        itselläni oli oireita alle 15-vuotiaasta, ensin lieviä, sitten pikkuhiljaa pahentuen... Milloin epäiltiin umpparia, milloin koulustressiä.Varsinaisesti "piru" pääsi lopullisesti irti, kun odotin ainoata lastani 27-vuotiaana. Heti synnytyksen jälkeen tähystys, ja viimein oikea diagnoosi. Ei siihen mennyt kuin 12 vuotta. Ihmisen kannattaa kuunnella elimistöään, kipu on aina varoitus. Kuulostele vointiasi ja toimi sen mukaisesti. Hyviä vointeja t. Ulla
        ps. kipu ja sairaus ei katso kalenterista, milloin meillä olisi sille aikaa

        Silloin ne taudit ja muut epämukavuudet iskevät kun sitä vähiten kaipaisi. Mutta tällä haavaa viittaisi siihen että voisi olla juurikin maidon kanssa ongelmia. Nyt kun ikää on 23 ja koko ikäni olen normaalisti voinut juoda/syödä päivittäin maitoa ym. laktoosipitoista, niin voiko se LI näin yks kaks yllättää?


      • ulla
        Nimetön kirjoitti:

        Silloin ne taudit ja muut epämukavuudet iskevät kun sitä vähiten kaipaisi. Mutta tällä haavaa viittaisi siihen että voisi olla juurikin maidon kanssa ongelmia. Nyt kun ikää on 23 ja koko ikäni olen normaalisti voinut juoda/syödä päivittäin maitoa ym. laktoosipitoista, niin voiko se LI näin yks kaks yllättää?

        Hei, minultakin ihan testattiin laktoosi-intoleranssia silloin vatsakipuilun alettua, mutta sitä ei labrakokeissa löydetty. Itselle vain tuli esim. maitoon keitetystä joulupuurosta kamalat kivut, joten aloin karttamaan maitoa.Syön ainoastaan juustoa ja käytän hylatuotteita ja kasvisrasvasekoituksia ruuanlaitossa.
        Onhan se todettu, että aikuinen ei maitoa tarvitse, se on imeväisten evästä, kunhan vaan ottaa tarvittavan kalsiumin vaikka purkista.
        Aika paljon pitäisi maksaa, että joisin lasillisen maitoa, inhotus on nykyisin niin kova.
        Jätä maito pois, ja kuulostele,mitä vatsa sanoo..
        yst.terv. Ulla


      • sle
        ulla kirjoitti:

        Hei, minultakin ihan testattiin laktoosi-intoleranssia silloin vatsakipuilun alettua, mutta sitä ei labrakokeissa löydetty. Itselle vain tuli esim. maitoon keitetystä joulupuurosta kamalat kivut, joten aloin karttamaan maitoa.Syön ainoastaan juustoa ja käytän hylatuotteita ja kasvisrasvasekoituksia ruuanlaitossa.
        Onhan se todettu, että aikuinen ei maitoa tarvitse, se on imeväisten evästä, kunhan vaan ottaa tarvittavan kalsiumin vaikka purkista.
        Aika paljon pitäisi maksaa, että joisin lasillisen maitoa, inhotus on nykyisin niin kova.
        Jätä maito pois, ja kuulostele,mitä vatsa sanoo..
        yst.terv. Ulla

        Itselläni ollut juuri aaltomaisia vatsakipuja 10 tuntia yhteen putkeen. Pienikin suupala tai vain muutama vesikulaus laukaisi jos tuli taukoa kohtauksiin.
        Näitä tulee silloin tällöin. Olen juuri ottanut antibioottikuurin.
        Vatsassani on niin paljon ongelmaa, että vaikea sanoa mistä johtuu.
        Litalgin suppokaan ei nyt auttanut, yleensä auttaa jonkin verran.
        Vaiva alkoi sappirakon poiston jälkeen.
        Minulla on ahtauttava divertikuloosi, ja isoja ja pienempiä divertikkeleitä siellä täällä p-suolessa. ärtynyt, spastinen paksu-suoli, arpi- ja palleatyrä.
        Vaiva rauhoittuu vihdoin itsestään riehuessaan aikansa.
        Joskus olen joutunut menemään sairaalaan Litalgin pistokselle.


      • pandasilmä
        Nimetön kirjoitti:

        sentään noin vakavasta voi olla kyse.. oireita ei ole muita tuohon viittaavaan kuin satunnainen vatsakipu. Vai onko nämä vain enteileviä oireita? Jos se vielä hyökkää päälle niin ei taida jäädä muuta vaihtoehtoa kuin lääkärireissu. Ei tässä nyt joutaisi sairaana olemaan.

        Joskus ne oireet alkaa vakavammassakin sairaudessa mutta toivottavasti on ohimenevää sinulla.
        Vaikea sanoa mitään, kun ei tiedä ikääsi eikä sukupuoltasi.
        Vaiva voi olla mistä vain peräisin, munasarjatulehduksesta umpisuoleen.
        Tai joku tietty ruoka-aine, vaikkei kuulosta ihan siltä.
        Mitä jos menisit lääkärille ?
        Varmuudeksi.


    • Nanna66

      Minulla aina ruokailun jälkeen.Alavatsa kipeä.Syön mitä tahansa.Muutenkin ei toimi kunnolla kerran viikossa.Joskus ei silloinkaan.Mikä avuksi

      • lekurille.mars

        Peräsuolen kipu voi tuntua alavatsakipuna.
        Joka toisella keski-iän jälkeen on peräpukamia.
        Esimerkiksi ne voivat aiheuttaa kipua alavatsassa, kun suoli täyttyy.
        Mikäkö avuksi ? Ystävän neuvo:
        Menet tietysti lääkärille, kun vatsakaan ei toimi !


    • Anonyymi

      Herätellään vanhaa viestiketjua!

      Itsellä ensimmäistä kertaa tänään ilmeni hetkittäistä kipua ylävatsassa. Noin 1-2 tunnin välein noin minuutin kestävä "kipuaalto".

      Aamupäivästä kävin ajamassa motocrossia, eikä tärinä, kolaukset tai kropan fyysinen rasitus aiheuttanut mitään ongelmia.

      Ruokailutottumukset ovat siinä ja tässä mitä niistä sanoo. Syön suht terveellistä kotiruokaa, mutta ruokailuajat ovat hyvin epäsäännölliset. Tosin edellisiltana tuli syötyä pakastepizza.

      Olen 25 v mies

    • Anonyymi

      Hei. Tyttöystävääni sattuu ylämahaan välillä aaltomaista kipua. Enkä löydä netistä apua mitä pitäisi oikein tehdä. Olisiko mahdollista että olisi tulossa raskaaksi? Typerä kysymys mutta btw

    • Anonyymi

      Mulla on nyt samaa ja kokp vatsa ylhäältä poltti ja kova kipu minuutin verran sen jälkeen ku söin karkkipussin missä iha vähä suklaata.
      Mulla on jo viikkoja ollut vatsa jotenki hellänä ja ihme paine tunnetta on ja ilmavaivat mutta ei paljo tunnu vatsassa kiertävän mitään.
      Oiskoha vaa jotain ummetusta? Oon yrittänyt jättää maidot ja leivät vähemmälle.
      Muistin että mulla oli 10 vuotta sitten sama ihmeellinen ja tuli lääkäri reissu ja kipu jäi sinne ja mitään ei selvinnyt.
      Muutenki epävarmaolo.. mietin jos se onki jotain ruokamyrkytystä vaikka kalasta? Mitä sitä uskaltaa syödä enään..

      • Anonyymi

        Ai niin kesällä kävin myös kun oli oikealla puolella todella kova tylppä kipu koko yön. Ei ole ennen ollu sellasta ja tuli kylmähiki pintaan. Mitä nää vaivat voi olla. Vatsa vaihtelee joka viikottain.
        Laktoosi intoleranssikin on ku jäätelöstä tuli kovat vatsakrampit


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      65
      1208
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      46
      839
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      49
      769
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      93
      743
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      740
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      76
      690
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      661
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      615
    9. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      611
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      49
      594
    Aihe