kihlasormukset eron

jälkeen

Miten kihlasormukset 'jaetaan' eron jälkeen, pidetäänkö yleensä oma sormus siis se jota itse piti.

15

3394

Äänestä

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä ihme kuitennii..kaikkee sitä vielä kuulee ku
      vanhaks elää..

• mato

Miten vain haluatte tehä, miten sovitte. Exän kans tehtiin niin että annettiin pois se oma sormus, eli mulle tuli exän ja exälle mun sormus. Sen jälkeen niille voi tehä mitä tykkää. Minä myin rihkamana, en tiedä mitä ex sormukselle teki..

• antanu

omansa mulle muovipussissa muitten rojujen kanssa.. heitinpä sitten roskiin sen pussin enempiä tonkimatta. oma sormus tallessa ja saa ollakin ellei tuu huutava rahantarve..

• sormukset palautetaan

Kihlauksen merkiksi on annettu sormukset. Kun kihlaus purkautuu, kumpikin antaa sormuksen takaisin antajalleen. Eli sinulle jää se sormus johon on sinun nimesi kaiverrettu.

• Muistini mukaan on vanha tapa, joka oli myös kirjoitettuna vanhaan nyttemmin kumottuun avioliittolakiinkin, että kihlauksen purkautuessa sormukset palautuvat antajalleen. Siis se sormus jota mies käytti kihloissa oltaessa palautuu naiselle ja päinvastoin.

Sama koskee myös mahdollisia muita kihlauksen perusteella annettuja ja saatuja lahjoja. Mikäli on sukulaisilta ja ystäviltä saatuja kihlajaislahjoja tulisi nekin palauttaa antajalleen.

Tapoja voi tietysti noudattaa tai olla noudattamatta.

• sormukset

Joten jätin sormukset hänen pöydälleen. En tiedä mitä se on niille tehny, eikä kiinnosta.

• en palauta enää

sormukset itseelle koska itse olin aktiivinen kun menimme avioon ja toinen ei edes pitäny koskaan sormusta.

Yhdessä ostimme ja maksoimme mutta minun idea oli avioliittokin ja eipä hän ole sormusta edes halunnut takasin.

• sormessa enkä pois ota

Tulkoot vaikka sata naista uusia tai entisiä, niin sormukset on ja pysyy. Onhan se kiusa pienikin. Ukkko sitoutui minuun aikanaan ja tässä olen.

• rahoiksi

Minä taas möin kihla- ja vihkisormukseni romukullaksi ja vietin rahoilla naisporukan kanssa mukavan hotelliviikonlopun.

Sitä taas en tiedä, mitä ex-mieheni omalla sormuksellaan on tehnyt enkä kyllä välitäkään tietää.

• OCD

Kun ero tuli niin annoin sormuksen takaisin miehelle... Hänhän oli sormukset ostanu ja minulle antanu... Eipä siinä tilanteessa enään ollu paljon kiinnostusta pitää sormusta *muistona*. En tiedä mitä exä sormuksille teki eikä juuri voisi vähempää kiinnostaa.

• tiitu

Molempina ero kertoina mies ppitänyt omansa,minä omani.
      Eka kerralla myin romukullaksi ja kaduttaa vieläkin.
      Tän toisen aion säilyttää muistona jos tää nyt on tässä.

• omat sormet ja sormukset

sormukset pitää sormessaan vaikka muistona että on ollut aviossa joskus.

• tehneet

En itse ole edes ollut kihloissa, mutta kaverit on joko heittaneet sormukset pois, tai sitten jatkaneet kayttoa muissa sormissa kuin vasemmassa nimettomassa. Itse varmaan heittaisin johonkin jorpakkoon, tai jos olisi kallis sormus, pistaisin rahoiksi.

Toi rahoiksi pistaminen ja naisporukan kanssa kayttaminen oli ihan mahtava idea!!

• eronnut myös

Kuinka paljon kultaisista kihlasormuksista on rahaa saatu? Ilmeisesti niitä ottaa vastaan kaikki liikkeet, jotka kihlasormuksia myy?

• sormessa

Miehen kannattaa pitää sormus sormessaan eron jälkeenkin jos haluaa löytää uuden kumppanin nopeasti, itse laitoin sormuksen eron jälkeen kaappiin talteen, eipä oikeen flaksi käynyt, sormus takaisin sormeen ja baanalle, johan rupes seuraa löytymään, kokeilkaa jos ette usko:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      128
      1966
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      51
      979
    3. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      156
      836
    4. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      756
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      71
      684
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      626
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      617
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      59
      606
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      593
    10. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      120
      552
    11. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      510
    12. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      52
      503
    13. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      498
    14. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      6
      494
    15. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55
      488
    16. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      487
    17. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      118
      486
    18. Kuollut teini Kajaanissa

Kuulemma sellaista huhua liikkeessä?
      Kajaani
      4
      469
    19. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      453
    20. Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.

Vaimon viesti on paljastanut totuuden.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      451
    Aihe