Kalatehtaille Norjaan...kokemuksia?

Saabai

Kovasti kiinnostaisi lähteä tuonne naapurimaan puolelle töihin, niinkin mukaviin hommiin kuin kalatehtaille. Työvoimatoimiston kautta saa aika heikonlaista tietoa...Jos jollain on mahdollisia kokemuksia kyseistä ammatista Norjan puolella, ottaisin ne kiitollisina vastaan (millaista kokemusta vaaditaan, mitä etuisuuksia ym.). Lähettäisin mielelläni suoraan työhakemukseni tehtaalle, eli myös mahdolliset e- mail sivut/sähköposti-osoitteet kiinnostavat! Thank Juu veri mats!
- Saaba-

14

1599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalaa

      haeppa sellainen paikka kun båtsfjord,pohjois-norjan isoimmat kalatehtaat (4KPL) tøitæ løytyy aina ja ei tarvita kokemusta .samalta tasolta læhdet olitpa apteekkari tai nakki kioskin myyjæ.paikkakunnalla omat nettisivut ,haet vain nimellæ netistæ niin jopa løytyy...esim. båtsfjord bruket,nils h.nilsen, havprodukter tai aarsæether

      • Kuha

        Oletkos käyny siellä hommissa?
        Jos siellä vääntää semmosta 10 tunnintyöpäivää
        ja jättää juhlimisen 5 % niin jääkös tienestejä kotiinkin vietäväksi.
        Nuo sivut on kaikki norjaksi eikä tuo norja oikeen luista, mikä avuksi? (muu kuin kansanopiston kurssit:)


      • Kuha

        Oletkos käyny siellä hommissa?
        Jos siellä vääntää semmosta 10 tunnintyöpäivää
        ja jättää juhlimisen 5 % niin jääkös tienestejä kotiinkin vietäväksi.
        Nuo sivut on kaikki norjaksi eikä tuo norja oikeen luista, mikä avuksi? (muu kuin kansanopiston kurssit..


      • ole nkäynyt
        Kuha kirjoitti:

        Oletkos käyny siellä hommissa?
        Jos siellä vääntää semmosta 10 tunnintyöpäivää
        ja jättää juhlimisen 5 % niin jääkös tienestejä kotiinkin vietäväksi.
        Nuo sivut on kaikki norjaksi eikä tuo norja oikeen luista, mikä avuksi? (muu kuin kansanopiston kurssit..

        ylitöillä tienaa ei muilla töitä on täälläkin


      • kalaa
        ole nkäynyt kirjoitti:

        ylitöillä tienaa ei muilla töitä on täälläkin

        pohjapalkka n,112kr tunti.eli ylitøissæ sama systeemi kuin suomessa.jos olet nopea leikkaamaan ja pææset urakoille voi tuntipalkka olla 140-160kr.kesælomarahat lasketaan koko vuositulosta(ei peruspalkasta vaan koko ansiosta)12 ja jotain%.hyvæt tyøpaikat siinæ mielessæ ettæ jos tyøsi hyvin teet,niin ei tartte pelætæ paikan menettæmistæ.ei kun sinne vaan.asunnot on eri tehtailla erilaiset mutta petipaikka løytyy yleensæ.lykkyæ....


      • raaka arska
        kalaa kirjoitti:

        pohjapalkka n,112kr tunti.eli ylitøissæ sama systeemi kuin suomessa.jos olet nopea leikkaamaan ja pææset urakoille voi tuntipalkka olla 140-160kr.kesælomarahat lasketaan koko vuositulosta(ei peruspalkasta vaan koko ansiosta)12 ja jotain%.hyvæt tyøpaikat siinæ mielessæ ettæ jos tyøsi hyvin teet,niin ei tartte pelætæ paikan menettæmistæ.ei kun sinne vaan.asunnot on eri tehtailla erilaiset mutta petipaikka løytyy yleensæ.lykkyæ....

        Näyttää siltä, että Porin sälli meni puihin Norjan
        reissusta; Ookko ite lähössä ?


      • Kalamies
        raaka arska kirjoitti:

        Näyttää siltä, että Porin sälli meni puihin Norjan
        reissusta; Ookko ite lähössä ?

        Hei, tää olis 26v.miehenalku ja olisin halukas lähtemään työnhaku reissulle norjaan jos vaan löytys joku vaikka porukka kenen kans sinne vois lähtee töitä ettiin...


      • raaka arska
        Kalamies kirjoitti:

        Hei, tää olis 26v.miehenalku ja olisin halukas lähtemään työnhaku reissulle norjaan jos vaan löytys joku vaikka porukka kenen kans sinne vois lähtee töitä ettiin...

        Mikä sun sähköpostiosoite on ?
        Jutellaan asiasta lisää.


      • kalamies...
        raaka arska kirjoitti:

        Mikä sun sähköpostiosoite on ?
        Jutellaan asiasta lisää.

        täs olis osote:[email protected]
        periaattees olis mukava ottaa muunkin alan työpaikoista selvää...


      • Norja-leski
        Kalamies kirjoitti:

        Hei, tää olis 26v.miehenalku ja olisin halukas lähtemään työnhaku reissulle norjaan jos vaan löytys joku vaikka porukka kenen kans sinne vois lähtee töitä ettiin...

        Mun mies lähti kuukausi sitten Norjaan, eikä vielä ole saanut töitä. ID-tunnus kesti kuukauden tulla ja tällä hetkellä kalastusalukset ovat vielä satamassa, joten voin kertoa että kärsivällisyyttä vaaditaan.....ja rahaa.


      • raaka arska
        kalamies... kirjoitti:

        täs olis osote:[email protected]
        periaattees olis mukava ottaa muunkin alan työpaikoista selvää...

        Ookko yrittänyt lähettää sähköpostia.
        Mun Outlook Express temppuilee.


      • saabai
        raaka arska kirjoitti:

        Näyttää siltä, että Porin sälli meni puihin Norjan
        reissusta; Ookko ite lähössä ?

        ***Joo, ei työ paikan löytäminen ihan niin helposti sujukkaan. Paikan päälle varmaan pitäs lähtä, löytyis parhaiten...työvoimatoimisto ilmoitti muuten just jotain avoimia paikkoja kalatehtailla. Tällä hetkellä mun yks unkarilainen frendi on lähössä kyseisen paikan metsästykseen, mut ite taidan jättää vielä enskesään, saas nähdä. Saatan ottaa yhteyttäkin.Onnea matkaan!
        - Saaba -


    • Anonyymi

      Kesätöissä opiskeluaikaan kahtena kesänä kalatehtaalla Jäämerenrannalla. Kannatti. Parin kuukauden töillä katoin koko vuoden elinkulut. Tosin olin/olen hyväkuntoinen ja painoin pitkää päivää.

    • Anonyymi

      Itselläni hyvät kokemukset, muistot 70-luvulta.
      Ansaitsin vuoden opiskelurahat parin kuukauden töillä. Tein pitkää päivää, aina töissä jos/kun töitä vain oli. Niin siellä teki kyllä melkein kaikki kausityöläiset Suomesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe