Onko kellään samanlaista kokemusta, meinaan "nafta"pumppu levis? Paikallisen merkkiliikkeen mukaan ei ole koskaan ennen käynyt, ja takuuhan ei siis korvaa tietenkään mitään, kun on niin vanha auto. Olin ostavinani "hyvän" pakettiauton tuttujen suosituksesta, ja se levis jo. Autollla on siis ajettu just 100tkm,ja se on -02. mallia.
HIACE:n polttoainepumppu!
12
14836
Vastaukset
- Vinosilimämännätpumpussa.....
Et sitte Eurooppalaista löytäny? Japanilaisten paikalliset merkkiliikkeet on upeita!!! Tekevät harakiriä vieläkin vaikka sodasta on jo 61 vuotta! HAIJ!!!
- 4 26000 paikallista km
olihan siinäkin remonttia.... niveliä, vesipumppua, jarruja, tehostimia, jne... mutta vei perille aina!!! Jopa Roomaan asti!
- juke
Erittäin harvinainen jos pumppu on mennyt. Pumpun voi tuhota polttoainessa käytetty vääriä lisäaineita.Vesi voi myös rikkoa pumpun.Koska polttoaineesta pumppu saa voitelunsa.
- 460 000 km hiacella
onko siis kyseessä siirtopumppu vai syöttöpumppu? kumpikin kyllä ihmetyttää jos on rikki mennyt, mutta kyllä lisäaineet varsinkin vesi saattaa tehdä hallaa.
- ------
..D4D koneessä ei ole kuin yksi "pumppu". Kuitenkin se mistä lähtee suuttimille putket, ja tulee suodattimelta. Kuitenkin kyseessä on sellainen kahdesta valuurauta osasta tehty osa, minkä alimmainen osa vuosi, kuin olisi kaadettu kannusta maahan auton käydessä. En kyllä heti usko että sinne olisi vettä päässyt, kun olen tyhjentänyt suodattimen silloin tällöin, pohjassa olevasta tyhjennys ruuvista.
- Esko
------ kirjoitti:
..D4D koneessä ei ole kuin yksi "pumppu". Kuitenkin se mistä lähtee suuttimille putket, ja tulee suodattimelta. Kuitenkin kyseessä on sellainen kahdesta valuurauta osasta tehty osa, minkä alimmainen osa vuosi, kuin olisi kaadettu kannusta maahan auton käydessä. En kyllä heti usko että sinne olisi vettä päässyt, kun olen tyhjentänyt suodattimen silloin tällöin, pohjassa olevasta tyhjennys ruuvista.
Mullakin meni Hiacesta pumppu rikki. Onneks meni takuun aikana. Onkos tämä joku Hiacen tyyppivika, mistä ei puhuta ääneen...
Joo, minun 2003 vm. D4D-hiacessa sama juttu. Ostin auton vuonna 2010 ja jo edellinen omistaja oli ihmetellyt miksi sammuu tyhjäkäynnille. Kolme vuotta katselin sitä, kunnes tänä kesänä järjestelmällisesti aloin etsin syytä. Ilmavuodot olivat suurin epäilykseni. Vaihdoin neljä suodattimen lähistöllä olevaa polttoaineputkea kirkkaiksi ja aloin etsiä mistä tulee ilmaa. Suodattimeltahan sitä tuli. Täytin vedeneroittimen alapohjan kuumaliimalla ja ilmakuplat suodattimen ja pumpun väliltä loppuivat kokonaan. Se siis vuoti. Mutta se ei ollutkaan järjestelmän ainoa vuoto. Huomasin että pumpusta ylöspäin lähtevässä letkussa näkyi nyt ilmakuplia. Tiesin heti että pumppu vuotaa ilmaa ja siksi moottori vieläkin sammuilee eikä taho ottaa kierroksia heti. Bosch Service -dieselhuollosta vielä varmistin asian ja oikein päättelin. Tiivisteiden vaihtotyö 300 euroa, tiivistesarja 50 euroa. Ei niin kauheen kallista. Pumppu täytyy irrottaa työtä varten ja se ei onnistu ilman jakopään puolen hihnapyörän irroittamista. Siksi minun kohdallani kun hihnalla on ajettu 110 000 km, on järkevää samalla tehdä jakopään remontti, joka nielee n. 400 euroa kukkarosta. Että semmosta. Hiace on silti todella kestävä ja hyvä auto. Mitään vikakoodeja auto ei anna ja sanoivatkin merkkihuollossa että antureissa ei ole vikaa. Ounastelivat sielläkin ilmavuotoja.
- 120€
>Siksi minun kohdallani kun hihnalla on ajettu 110 000 km, on järkevää samalla tehdä jakopään remontti, joka nielee n. 400 euroa kukkarosta.<
Miten tuo on mahdollista kun hihnan vaihtoon menee aikaa 30min ja itse hihna on lyhyt ja siten edullinen. Nokka-akselin ja korkeapainepumpun välillä. 120€ kirjoitti:
>Siksi minun kohdallani kun hihnalla on ajettu 110 000 km, on järkevää samalla tehdä jakopään remontti, joka nielee n. 400 euroa kukkarosta.<
Miten tuo on mahdollista kun hihnan vaihtoon menee aikaa 30min ja itse hihna on lyhyt ja siten edullinen. Nokka-akselin ja korkeapainepumpun välillä.Soitin tänään sinne diesel-huoltoon ja sain vähän tarkennuksia. Se 270 e olikin vain valmiiksi irroitetun pumpun tiivisteiden vaihtotyö. Laskivat että heiltä menee 4 tuntia pumpun poisottamiseen ja takaisinlaittoon yhteensä sekä 2 tuntia tiivisteiden vaihtoon. Lupasivat ilman työn hintaa laittaa jakopään kun se kuulemma tulee siinä samalla hoidettua. Motonetis maksaa hihna rullasarja 139 euroa ja joku kiristimen vaimennin 79 euroa. Eli siis 220 euroa. Korjaamo ei suostu käyttämään muualta tuotuja osia joten en tiiä paljonko sitten kustantaa heillä noi. Tietääkö kukaan täytyykö vesipumppu uusia Hiacessa jakohihnan vaihdon yhteydessä?
Kannattaa katsoa tämä viestiketju:
http://kauppa.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=39&t=14022&p=75464&hilit=hiace#p75464- Anonyymi
miten polttoainepumpun saa pois helpoiten.
- Anonyymi
polttoleikkaamalla irtoo aika helposti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185111Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332792- 342609
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302408- 1181637
Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭211620En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101530Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231284- 941158
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351143