HIACE:n polttoainepumppu!

Vesku 23

Onko kellään samanlaista kokemusta, meinaan "nafta"pumppu levis? Paikallisen merkkiliikkeen mukaan ei ole koskaan ennen käynyt, ja takuuhan ei siis korvaa tietenkään mitään, kun on niin vanha auto. Olin ostavinani "hyvän" pakettiauton tuttujen suosituksesta, ja se levis jo. Autollla on siis ajettu just 100tkm,ja se on -02. mallia.

12

12170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vinosilimämännätpumpussa.....

      Et sitte Eurooppalaista löytäny? Japanilaisten paikalliset merkkiliikkeet on upeita!!! Tekevät harakiriä vieläkin vaikka sodasta on jo 61 vuotta! HAIJ!!!

    • 4 26000 paikallista km

      olihan siinäkin remonttia.... niveliä, vesipumppua, jarruja, tehostimia, jne... mutta vei perille aina!!! Jopa Roomaan asti!

    • juke

      Erittäin harvinainen jos pumppu on mennyt. Pumpun voi tuhota polttoainessa käytetty vääriä lisäaineita.Vesi voi myös rikkoa pumpun.Koska polttoaineesta pumppu saa voitelunsa.

    • 460 000 km hiacella

      onko siis kyseessä siirtopumppu vai syöttöpumppu? kumpikin kyllä ihmetyttää jos on rikki mennyt, mutta kyllä lisäaineet varsinkin vesi saattaa tehdä hallaa.

      • ------

        ..D4D koneessä ei ole kuin yksi "pumppu". Kuitenkin se mistä lähtee suuttimille putket, ja tulee suodattimelta. Kuitenkin kyseessä on sellainen kahdesta valuurauta osasta tehty osa, minkä alimmainen osa vuosi, kuin olisi kaadettu kannusta maahan auton käydessä. En kyllä heti usko että sinne olisi vettä päässyt, kun olen tyhjentänyt suodattimen silloin tällöin, pohjassa olevasta tyhjennys ruuvista.


      • Esko
        ------ kirjoitti:

        ..D4D koneessä ei ole kuin yksi "pumppu". Kuitenkin se mistä lähtee suuttimille putket, ja tulee suodattimelta. Kuitenkin kyseessä on sellainen kahdesta valuurauta osasta tehty osa, minkä alimmainen osa vuosi, kuin olisi kaadettu kannusta maahan auton käydessä. En kyllä heti usko että sinne olisi vettä päässyt, kun olen tyhjentänyt suodattimen silloin tällöin, pohjassa olevasta tyhjennys ruuvista.

        Mullakin meni Hiacesta pumppu rikki. Onneks meni takuun aikana. Onkos tämä joku Hiacen tyyppivika, mistä ei puhuta ääneen...


    • Joo, minun 2003 vm. D4D-hiacessa sama juttu. Ostin auton vuonna 2010 ja jo edellinen omistaja oli ihmetellyt miksi sammuu tyhjäkäynnille. Kolme vuotta katselin sitä, kunnes tänä kesänä järjestelmällisesti aloin etsin syytä. Ilmavuodot olivat suurin epäilykseni. Vaihdoin neljä suodattimen lähistöllä olevaa polttoaineputkea kirkkaiksi ja aloin etsiä mistä tulee ilmaa. Suodattimeltahan sitä tuli. Täytin vedeneroittimen alapohjan kuumaliimalla ja ilmakuplat suodattimen ja pumpun väliltä loppuivat kokonaan. Se siis vuoti. Mutta se ei ollutkaan järjestelmän ainoa vuoto. Huomasin että pumpusta ylöspäin lähtevässä letkussa näkyi nyt ilmakuplia. Tiesin heti että pumppu vuotaa ilmaa ja siksi moottori vieläkin sammuilee eikä taho ottaa kierroksia heti. Bosch Service -dieselhuollosta vielä varmistin asian ja oikein päättelin. Tiivisteiden vaihtotyö 300 euroa, tiivistesarja 50 euroa. Ei niin kauheen kallista. Pumppu täytyy irrottaa työtä varten ja se ei onnistu ilman jakopään puolen hihnapyörän irroittamista. Siksi minun kohdallani kun hihnalla on ajettu 110 000 km, on järkevää samalla tehdä jakopään remontti, joka nielee n. 400 euroa kukkarosta. Että semmosta. Hiace on silti todella kestävä ja hyvä auto. Mitään vikakoodeja auto ei anna ja sanoivatkin merkkihuollossa että antureissa ei ole vikaa. Ounastelivat sielläkin ilmavuotoja.

      • 120€

        >Siksi minun kohdallani kun hihnalla on ajettu 110 000 km, on järkevää samalla tehdä jakopään remontti, joka nielee n. 400 euroa kukkarosta.<

        Miten tuo on mahdollista kun hihnan vaihtoon menee aikaa 30min ja itse hihna on lyhyt ja siten edullinen. Nokka-akselin ja korkeapainepumpun välillä.


      • 120€ kirjoitti:

        >Siksi minun kohdallani kun hihnalla on ajettu 110 000 km, on järkevää samalla tehdä jakopään remontti, joka nielee n. 400 euroa kukkarosta.<

        Miten tuo on mahdollista kun hihnan vaihtoon menee aikaa 30min ja itse hihna on lyhyt ja siten edullinen. Nokka-akselin ja korkeapainepumpun välillä.

        Soitin tänään sinne diesel-huoltoon ja sain vähän tarkennuksia. Se 270 e olikin vain valmiiksi irroitetun pumpun tiivisteiden vaihtotyö. Laskivat että heiltä menee 4 tuntia pumpun poisottamiseen ja takaisinlaittoon yhteensä sekä 2 tuntia tiivisteiden vaihtoon. Lupasivat ilman työn hintaa laittaa jakopään kun se kuulemma tulee siinä samalla hoidettua. Motonetis maksaa hihna rullasarja 139 euroa ja joku kiristimen vaimennin 79 euroa. Eli siis 220 euroa. Korjaamo ei suostu käyttämään muualta tuotuja osia joten en tiiä paljonko sitten kustantaa heillä noi. Tietääkö kukaan täytyykö vesipumppu uusia Hiacessa jakohihnan vaihdon yhteydessä?


    • Anonyymi

      miten polttoainepumpun saa pois helpoiten.

      • Anonyymi

        polttoleikkaamalla irtoo aika helposti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe