Onko kellään samanlaista kokemusta, meinaan "nafta"pumppu levis? Paikallisen merkkiliikkeen mukaan ei ole koskaan ennen käynyt, ja takuuhan ei siis korvaa tietenkään mitään, kun on niin vanha auto. Olin ostavinani "hyvän" pakettiauton tuttujen suosituksesta, ja se levis jo. Autollla on siis ajettu just 100tkm,ja se on -02. mallia.
HIACE:n polttoainepumppu!
12
15225
Vastaukset
- Vinosilimämännätpumpussa.....
Et sitte Eurooppalaista löytäny? Japanilaisten paikalliset merkkiliikkeet on upeita!!! Tekevät harakiriä vieläkin vaikka sodasta on jo 61 vuotta! HAIJ!!!
- 4 26000 paikallista km
olihan siinäkin remonttia.... niveliä, vesipumppua, jarruja, tehostimia, jne... mutta vei perille aina!!! Jopa Roomaan asti!
- juke
Erittäin harvinainen jos pumppu on mennyt. Pumpun voi tuhota polttoainessa käytetty vääriä lisäaineita.Vesi voi myös rikkoa pumpun.Koska polttoaineesta pumppu saa voitelunsa.
- 460 000 km hiacella
onko siis kyseessä siirtopumppu vai syöttöpumppu? kumpikin kyllä ihmetyttää jos on rikki mennyt, mutta kyllä lisäaineet varsinkin vesi saattaa tehdä hallaa.
- ------
..D4D koneessä ei ole kuin yksi "pumppu". Kuitenkin se mistä lähtee suuttimille putket, ja tulee suodattimelta. Kuitenkin kyseessä on sellainen kahdesta valuurauta osasta tehty osa, minkä alimmainen osa vuosi, kuin olisi kaadettu kannusta maahan auton käydessä. En kyllä heti usko että sinne olisi vettä päässyt, kun olen tyhjentänyt suodattimen silloin tällöin, pohjassa olevasta tyhjennys ruuvista.
- Esko
------ kirjoitti:
..D4D koneessä ei ole kuin yksi "pumppu". Kuitenkin se mistä lähtee suuttimille putket, ja tulee suodattimelta. Kuitenkin kyseessä on sellainen kahdesta valuurauta osasta tehty osa, minkä alimmainen osa vuosi, kuin olisi kaadettu kannusta maahan auton käydessä. En kyllä heti usko että sinne olisi vettä päässyt, kun olen tyhjentänyt suodattimen silloin tällöin, pohjassa olevasta tyhjennys ruuvista.
Mullakin meni Hiacesta pumppu rikki. Onneks meni takuun aikana. Onkos tämä joku Hiacen tyyppivika, mistä ei puhuta ääneen...
Joo, minun 2003 vm. D4D-hiacessa sama juttu. Ostin auton vuonna 2010 ja jo edellinen omistaja oli ihmetellyt miksi sammuu tyhjäkäynnille. Kolme vuotta katselin sitä, kunnes tänä kesänä järjestelmällisesti aloin etsin syytä. Ilmavuodot olivat suurin epäilykseni. Vaihdoin neljä suodattimen lähistöllä olevaa polttoaineputkea kirkkaiksi ja aloin etsiä mistä tulee ilmaa. Suodattimeltahan sitä tuli. Täytin vedeneroittimen alapohjan kuumaliimalla ja ilmakuplat suodattimen ja pumpun väliltä loppuivat kokonaan. Se siis vuoti. Mutta se ei ollutkaan järjestelmän ainoa vuoto. Huomasin että pumpusta ylöspäin lähtevässä letkussa näkyi nyt ilmakuplia. Tiesin heti että pumppu vuotaa ilmaa ja siksi moottori vieläkin sammuilee eikä taho ottaa kierroksia heti. Bosch Service -dieselhuollosta vielä varmistin asian ja oikein päättelin. Tiivisteiden vaihtotyö 300 euroa, tiivistesarja 50 euroa. Ei niin kauheen kallista. Pumppu täytyy irrottaa työtä varten ja se ei onnistu ilman jakopään puolen hihnapyörän irroittamista. Siksi minun kohdallani kun hihnalla on ajettu 110 000 km, on järkevää samalla tehdä jakopään remontti, joka nielee n. 400 euroa kukkarosta. Että semmosta. Hiace on silti todella kestävä ja hyvä auto. Mitään vikakoodeja auto ei anna ja sanoivatkin merkkihuollossa että antureissa ei ole vikaa. Ounastelivat sielläkin ilmavuotoja.
- 120€
>Siksi minun kohdallani kun hihnalla on ajettu 110 000 km, on järkevää samalla tehdä jakopään remontti, joka nielee n. 400 euroa kukkarosta.<
Miten tuo on mahdollista kun hihnan vaihtoon menee aikaa 30min ja itse hihna on lyhyt ja siten edullinen. Nokka-akselin ja korkeapainepumpun välillä. 120€ kirjoitti:
>Siksi minun kohdallani kun hihnalla on ajettu 110 000 km, on järkevää samalla tehdä jakopään remontti, joka nielee n. 400 euroa kukkarosta.<
Miten tuo on mahdollista kun hihnan vaihtoon menee aikaa 30min ja itse hihna on lyhyt ja siten edullinen. Nokka-akselin ja korkeapainepumpun välillä.Soitin tänään sinne diesel-huoltoon ja sain vähän tarkennuksia. Se 270 e olikin vain valmiiksi irroitetun pumpun tiivisteiden vaihtotyö. Laskivat että heiltä menee 4 tuntia pumpun poisottamiseen ja takaisinlaittoon yhteensä sekä 2 tuntia tiivisteiden vaihtoon. Lupasivat ilman työn hintaa laittaa jakopään kun se kuulemma tulee siinä samalla hoidettua. Motonetis maksaa hihna rullasarja 139 euroa ja joku kiristimen vaimennin 79 euroa. Eli siis 220 euroa. Korjaamo ei suostu käyttämään muualta tuotuja osia joten en tiiä paljonko sitten kustantaa heillä noi. Tietääkö kukaan täytyykö vesipumppu uusia Hiacessa jakohihnan vaihdon yhteydessä?
Kannattaa katsoa tämä viestiketju:
http://kauppa.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=39&t=14022&p=75464&hilit=hiace#p75464- Anonyymi
miten polttoainepumpun saa pois helpoiten.
- Anonyymi
polttoleikkaamalla irtoo aika helposti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 29011362
- 1337030
- 1005771
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa415141- 524301
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304009- 613544
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323521Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223055- 793030