Löysin useemmastakin paikasta maininnan että varsinkaan aurallisesta migreenistä kärsivä ei saisi käyttää hormonaalista ehkäisyä..onko noin?
Ihmettelen vaan kun ei mulle ole ikinä asiasta mainittu ja nyt 3kk käyttäny nuvaringia ja migreeniä tosi useesti ja tosi pahana.. tarvinnee siis kai lopettaa..
mutta onko tosta kellään tarkempaa tietoa?
Ihmettelen vaan kun ei mulle ole ikinä asiasta mainittu ja nyt 3kk käyttäny nuvaringia ja migreeniä tosi useesti ja tosi pahana.. tarvinnee siis kai lopettaa..
mutta onko tosta kellään tarkempaa tietoa?
Vastaukset 2
Vanhimmat
Kantsii varmaan lopettaa... Migreenistä kysytään ehkäisyhoidon kartoituksessa... onko ollut jne...
Jos on lääkärin toteama migreeni on todella epätodennäköistä että hormonaalista ehkäisyä aloitetaan... Se nimittäin pahentaa... lääkäriin hop hop!!
Vähän vanha kysymys, mutta vastaan silti.
Huono lääkäri, joka pillerireseptin sinulle kirjoitti -migreeni- ja verenpaineongelmat pitäisi aina kysyä.
Aikanaan kun olin yhdistelmäpillereitä hankkimassa, kerroin kärsiväni migreenistä (noin kerran kahdessa kuukaudessa). Sain haluamani akneen vaikuttavat pillerit, eikä migreeni pahentunut -edelleen, kuten ennen pillereitäkin laukaisijana toimi univelka, niska- ja hartiajännitys, alkoholi, äkillinen fyysinen ponnistus. Joten ehkä kannattaa kokeilla myös vaihtaa merkkiä. Voihan olla, ettei mikään sovi...