Olen jo kauan miettinyt lasiviilan ostamista, mutta ne kuitenkin tuppaavat olemaan suht hintavia.. Ovatko ne sen arvoisia? Ovatko lasiviilat ns. ikuisia ellei se satu putoamaan lattialle ja särkymään vai kuluuko sen pinta niin ettei siitä hetken kuluttua ole enää mitään hyötyä, kuten perusviiloista? Kiitos jo etukäteeen!
Lasiviila
12
9299
Vastaukset
- Kauneuden Paratiisi
Viilassa kannattaa huomioida ensisijaisesti viilan karkeus ja oma kynsilaatu. Luonnonkynnelle esimerkiksi 180-240 ja rakennekynnelle 180-100 kun taas pinnan tasaamiseen/kiilloittamiseen sopii 1000-4000.
Kun viilan karkeus on oikea, ei viilaminen tunnu vaikealta ja raskaalta. Helposti jos viilassa on väärä karkeus, sitä tulee painettua kynttä vasten liian kovaa. Materiaali sinällään ei ole siis se suurin ongelma, ellei kyseessä laadultaan huono viila, jonka karkeus ei ole tasainen ja siitä irtoaa muruja.
Lasiviila materiaalina on hygieeninen, koska sen voi pestä ja puhdistaa, mutta se myös on joustamaton materiaali ja se onkin oikeastaan ainoa huono puoli, koska taitamattoman kädessä viilaa herkästi painetaan liikaa kynttä vasten.
Minä käytän paksuja ja pehmeitä viiloja myös asiakkailla ja annan käytössä olleet viilat aina asiakkaan mukaan. Pidän kiinni viilasta siten että se pääsee joustamaan tarvittaessa.- ||erika
Mielestäni ainakin lasiviila parempi kuin hiekkapaperiviila. Itselläni liuskoittuvat kynnet ja lasiviilan kanssa liuskoittuminen loppunut lähes kokonaan.
Itselläni tippunut lattialle muutaman kerran, mutta ei onneksi ole hajonnut.
Anttilassa myynnissä lasiviila joka maksaa 7,90 € eli huomattavasti halvempi kuin esimerkiksi Trindin lasiviila (n.20€).
Lasiviila ei todellakaan kulu kuten tavalliset viilat, eli siinä mielessä on ikuinen. Lasiviila on myös hygieeninen, sillä sen voi tarvittaessa pestä. Itse olen pessyt, jos pintaan on kertynyt kauheesti "pölyä" viilauksesta. - nekku
||erika kirjoitti:
Mielestäni ainakin lasiviila parempi kuin hiekkapaperiviila. Itselläni liuskoittuvat kynnet ja lasiviilan kanssa liuskoittuminen loppunut lähes kokonaan.
Itselläni tippunut lattialle muutaman kerran, mutta ei onneksi ole hajonnut.
Anttilassa myynnissä lasiviila joka maksaa 7,90 € eli huomattavasti halvempi kuin esimerkiksi Trindin lasiviila (n.20€).
Lasiviila ei todellakaan kulu kuten tavalliset viilat, eli siinä mielessä on ikuinen. Lasiviila on myös hygieeninen, sillä sen voi tarvittaessa pestä. Itse olen pessyt, jos pintaan on kertynyt kauheesti "pölyä" viilauksesta.Itse ostin sellaisen n. 7 € maksavan lasiviilan ja olin hieman hämilläni, koska noin 5 käyttökerran jälkee huomasin, että viilan pinta oli kulunut sen verran, että sillä ei tehnyt enää mitään.
En tiedä oliko se jotenkin maanantai päivän versio, mutta jos joku on kokenut saman ennen niin olisi kiva tietää sillä mietin, että onko tarve sijoittaa siihen n. 20 € viilaan jotta pinta kestäisi.
Viilaustulos oli kyllä hyvä sillä itsellänikin on liuskottuvat kynnet ja rahaa menee, että pysyy kynnet kunnossa.
- edullisiakin
Itse ostin juuri pitkän ja leveän lasiviilan tarjoustalosta, maksoi 2 euroa.
Lopputulos on tasaisempi tällä viilalla, ennen käytin isoa hiekkapaperiviila. Viilaaminen on myös nopempaa. - mangust1978
Itse olen jo neljän vuoden ajan käyttänyt samaa Trindin lasiviilaa ja hyvin on kestänyt. Ei ole katkennut tai kulunut ja lopputulos on aina hyvä. Jos siis hinta hirvittää, kannattaa se jakaa käyttövuosille ja miettiä sitten vasta onko kovin kallis. Monissa halvemmissa lasiviiloissa on lasilevyn pintaan liimattu lasijauhetta joka kuluu hyvinkin nopeasti pois, suosittelen siis satsaamaan kerralla kunnolliseen.
- body shop ei toimi
the body shopin lasiviila (jotain 10 e) kuluu hyödyttömäksi.
- tbs<3
body shop ei toimi kirjoitti:
the body shopin lasiviila (jotain 10 e) kuluu hyödyttömäksi.
mulla on toi the body shopin viila kyllä ihan hyvin toiminut tuollaset 4 vuotta, vaikka muutaman kerran on putoillutkin!
- Iitu
Ostin pari viikkoa sitten Wilkenin lasiviilan.Vaikuttaa hyvältä ja sopii mun hauraille kynsille.Edullinenkin oli, 5 euroa.Saa nyt nähä kuinka pitkään se kestää.Onko kokemuksia näistä Wilkenin viiloista?
- faerieee_
Ihan vinkkinä, kannattaa sitten pestä sitä viilaa välillä. Ennen pitkää mikä tahansa viila menee käyttökelvottomaksi, kun siihen jää pölyä ja likaa kynnestä ja se menee "tukkoon". Jopa ihan niitä perinteisiä banaaniviiloja yms. voi kevyesti vetästä kynsiharjalla ja huuhdella vedellä. Kestää käytössä pitkään, kun saa ne pölyt pyyhittyä pois.
Mulla on parhaimmat viilat n. 3 vuotta vanhoja ja edelleen ihan käyttökelposia vaikka olen niitä käyttänyt rakennekynsien teossa. (Ihan tavallisia viiloja siis, ei lasi.) - halpaa
Superhalpaa lasiviilaa myyvät kynsikauppa.comissa. http://kynsikauppa.com/index.php?route=product/product&path=59_71&product_id=182
- Täällägeelikynnet
Moikka!
Itse ostin apteekista lasiviilan joka maksoi kympin ja on hyväksi todettu! - Pettynyt3
Ostin Prismasta lasiviilan n. 10€ Näytti olevan kertakäyttöviila.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346