itse aika kauan karaoke piireissä toimineena tuntuu pahalta kun kokoajan vain kilpaillaan ja arvostelleen laulajia.siitähän karaokessa ei pitäisi olla kyse.tämähän oli juuri kaikenäänisille ja -näköisille ihmisille tarkoitettu harrastus.nyt jos jonkinlaisia kilpailuja järjestetään ja aina pisimmät keskustelut saadaan aikaan tuloksia,tuomareita ja kilpailijoita arvostellen.itse olen juontaja enkä laula kovinkaan hyvin.ennen lauloin keikalla jos laulajia ei ollut,mutta en enää.tämä siksi että joskus on käynyt niin että palaute on ollut:hyvin säädät,mutta älä laula.no en laula...enhän minä laulukeikkaa tee vaan juonto...näinhän se on.ennen vaan tärkeintä oli hauskanpito ja yhdessäolo,ei laulajien nuottikorvat,falsetit,ulkomuoto ja sukulaissuhteet yms.mihin on hävinnyt se alkuperäinen karaokefiilis mitä oli vielä viime vuosituhannella...luitte oikein ,viime vuosituhannella.
siis kyse on karaokesta
10
1157
Vastaukset
- vanha vetäjä
Toivottavasti kirjoittaja ei ole aivan rauniona... (sorry sanaleikki). Olen samaa mieltä ja tuota koittanut usein keikoillakin sanoa monille. Tuntuu vain siltä, että kun jotain hauskaa joku keksii, niin sitten sekin mukava pilataan liiallisella show-menolla ja kilpailuilla tms.
Voin sanoa, että olen pitkälti samaa mieltä kirjoittajan kanssa. Jos olemme ainoat tässä maassa, jotka ajattelevat ja jopa toimivat noin, niin se on sitten vain voi-voi.
Eiköhän me "R1:n" kanssa kestetä.....ole ainoat, samaa harmitellut itsekkin ja moni muukin joita tunnen. Me ainakin pidetään karaokea nimenomaan hauskanpitona, ja monasti puhuttukin porukalla ettei periaatteessa viitsi lähteä edes katsomaan kisoja, saati sitten osallistumaan, kyllä se senverta totiseksi touhuksi tuntuu menevän heti kun aletaan puhua kisoista. Tuntuu että siitä on hauskuus kaukana.
- huuuuuuh
..kuunneltavaa jos hirveessä humalassa joku joka ei tippaakaan osaa menee sinne raakkumaan. Olkoon se kuinka hauskaa tahansa niin hirveältä se kuulostaa! Ei sinne sellaisten kannata mennä jotka ei yhtään osaa, en mene itsekään..
- Yksi juontajan tekele
Ollaan tässä työkaverin kanssa juteltu ihan samasta aiheesta.
Mollaamista on tosi paljon ja se tuntuu juontajistakin pahalta,kun toista mollataan.
Olenkin joskus pyytänyt itse mollaajaa tulemaan laulamaan ja yleisin vastaus on:en minä osaa ja kaikkihan mulle naurais.Niinpä.Toisille voi kyllä nauraa,kunhan nauru ei kohdistu itseensä.
Arvostan sitä,että USKALTAA laittaa itsensä peliin ja mennä sinne toisten eteen esiintymään vaikka niillä heikommilla lahjoilla.
Olen valitettavasti joskus nähnyt todella törkeää käytöstä ihmisillä,kun pitää kilpailla.
Eikö pääasia ole,että itselle tulee hyvä olo laulamisesta?
Kilpailut erikseen ja karaoke-illat erikseen.
Hyvää ja laulu-rikasta pikkujoulu kautta sekä laulajille,että juontajille- karaKoo
Tässä maassa on satoja ellei tuhansia hyvätasoisia karaokelaulajia jotka saavat selkääntaputuksia ja ihailuakin omissa kantapaikoissaan. Mikä on ihan jees ja omalla tavallaan positiivista ja kivaa. Mutta näissä kilpailuissa mennään sitten vähän eri luokassa ja kaikkihan eivät voi voittaa. Kun kisoihin yleensä osallistuu puoliammattilaisia muusikoita, bändeissä esiintyviä kavereita, demolevynkin tehneitä niin onhan se selvä että eroa syntyy ihan kokemuksenkin ja esiintymisvarmuuden perusteella. Eikä siinä mitään, jos kisojen säännöt sallivat tämän niin tottahan toki nämä "kovemman luokan" kaverit käyttävät tilaisuutta hyväkseen saadakseen nimeään julkisuuteen ja edistääkseen "uraansa". Mutta nämä kilpailut ovat ihan eri karaokea kuin se omassa kantabaarissa hauskanpitäminen, jossa se naapurin Mirkkukin voi käydä vetämässä kotiviininsä ilman että toiset katsovat nenänvartta pitkin ja jossa itse voi loistaa illan tähtenä. Se pitäisi jokaisen ensin sisäistää ennen kuin lähtee kilpailemaan liian kovin odotuksin valtakunnallisiin kisoihin. Valitettavan usein pettymys purkautuu sitten arvostelemalla kanssakilpailijoita, tuomareita, milloin mitäkin kun odotukset ovat olleet liian optimistiset.
Karaokeharrastuksen kannalta voisi olla hyvä ajatus jos vaikka illan päätteeksi ravintoloitsija lahjoittaisi jonkun pienen palkinnon parhaalle esiintyjälle/esiintyjille. Vaikka tuopillisen olutta tai vaikka karkkipussin, ajatus olisi tärkeintä. Ja se annettaisiin esiintyjälle joka sai tunnelman nousemaan, josta yleisö tykkäsi tai joka eläytyi suoritukseensa parhaiten. Ei välttämättä sille joka veti biisinsä parhaimmalla sävelpuhtaudella, äänenpuhtaudella ja esiintymistaidolla. Ja vaikka baaritiskille pieni lappu missä olisi aikaisemmat voittajat niin voisi käydä tsekkaamassa seuraavanakin karaokeiltana jos on ehtinyt poistua paikalta ja luonnollisesti kartuttaa samalla ravintoloitsijan kassaa. Tällainen käytäntö oli ainakin joskus 90-luvulla joissakin etelän lomakohteissa, illan paras sai viinipullon mukaansa.
Mitäs mieltä olette, arvon vetäjät ja kanssalaulajat? - vanha vetäjä
karaKoo kirjoitti:
Tässä maassa on satoja ellei tuhansia hyvätasoisia karaokelaulajia jotka saavat selkääntaputuksia ja ihailuakin omissa kantapaikoissaan. Mikä on ihan jees ja omalla tavallaan positiivista ja kivaa. Mutta näissä kilpailuissa mennään sitten vähän eri luokassa ja kaikkihan eivät voi voittaa. Kun kisoihin yleensä osallistuu puoliammattilaisia muusikoita, bändeissä esiintyviä kavereita, demolevynkin tehneitä niin onhan se selvä että eroa syntyy ihan kokemuksenkin ja esiintymisvarmuuden perusteella. Eikä siinä mitään, jos kisojen säännöt sallivat tämän niin tottahan toki nämä "kovemman luokan" kaverit käyttävät tilaisuutta hyväkseen saadakseen nimeään julkisuuteen ja edistääkseen "uraansa". Mutta nämä kilpailut ovat ihan eri karaokea kuin se omassa kantabaarissa hauskanpitäminen, jossa se naapurin Mirkkukin voi käydä vetämässä kotiviininsä ilman että toiset katsovat nenänvartta pitkin ja jossa itse voi loistaa illan tähtenä. Se pitäisi jokaisen ensin sisäistää ennen kuin lähtee kilpailemaan liian kovin odotuksin valtakunnallisiin kisoihin. Valitettavan usein pettymys purkautuu sitten arvostelemalla kanssakilpailijoita, tuomareita, milloin mitäkin kun odotukset ovat olleet liian optimistiset.
Karaokeharrastuksen kannalta voisi olla hyvä ajatus jos vaikka illan päätteeksi ravintoloitsija lahjoittaisi jonkun pienen palkinnon parhaalle esiintyjälle/esiintyjille. Vaikka tuopillisen olutta tai vaikka karkkipussin, ajatus olisi tärkeintä. Ja se annettaisiin esiintyjälle joka sai tunnelman nousemaan, josta yleisö tykkäsi tai joka eläytyi suoritukseensa parhaiten. Ei välttämättä sille joka veti biisinsä parhaimmalla sävelpuhtaudella, äänenpuhtaudella ja esiintymistaidolla. Ja vaikka baaritiskille pieni lappu missä olisi aikaisemmat voittajat niin voisi käydä tsekkaamassa seuraavanakin karaokeiltana jos on ehtinyt poistua paikalta ja luonnollisesti kartuttaa samalla ravintoloitsijan kassaa. Tällainen käytäntö oli ainakin joskus 90-luvulla joissakin etelän lomakohteissa, illan paras sai viinipullon mukaansa.
Mitäs mieltä olette, arvon vetäjät ja kanssalaulajat?No mulla joskus tilaisuus keikoilla tosiaan palkita joku laulaja jotenkin (riippuu ravintoloitsijan tai rav.päällikön suunnitelmista) ja en koskaan hae sitä illan parasta. Arvon tasapuolisesti jokaisen paikalla olleen lauleskelijan kanssa palkinnon ja näin sen voi todellakin voittaa se ujoin ja arinkin laulaja, jolle on jo melkoinens saavutus tulla esiintymään! Miettikää, mikä oman imagon kohotus tuollainen on sellaiselle ihmiselle. Ei aina tarvitse hakea sitä
millään kriteerillä "parasta", mutta tämä ei siis ole ed. kirjoittajan aihetta vastaan - hänellä on paljon hyviä kommentteja kirjoituksessaan.
Yllättävintä tässä viesiketjussa toistaiseksi on se, että tietyt tunnetut kirjoittajat loistavat poissaolollaan....
Laulelemisiin - hauskuudella ja ilolla! - Mieluummin sit arvonta
karaKoo kirjoitti:
Mitäs mieltä olette, arvon vetäjät ja kanssalaulajat?Siitäkin syntyy taas sitä kilpailua, jos etukäteen vouhotetaan, että 'paras' palkitaan. Se jo houkuttelee ne kilpalaulajat sinne paikalle keekoilemaan, vaikkei sillä tavalla 'parhaasta' olisikaan kyse. Ei mieluiten minkäänlaista kilpailemiseen lietsovaa palkitsemista tavan karaokeilloissa!!
- skk
... elikä toistan itseäni ;o)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=124&conference=4500000000000626&posting=22000000019228463 - serenel
JUURI tästä kirjoittelin äsken tuonne toiselle palstallekin, olen TÄYSIN samaa mieltä alkuperäisen kanssa vaikka kuljinkin viime vuosituhannella vielä suurimmaksi osaksi vaipat housussa XD erittäin hyvä aihe ottaa puheeksi!
- Rege 1
Näin se on . Samaa mieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1976841- 1592026
- 1131678
- 511380
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991055Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6977Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41919