Sain työnantajalta käyttööni kännykän.
Laskut työnantaja lupasi myös maksaa jos niin haluan, mutta silloin tulee verotukseen 20e:n puhelinetu.
Miten tuo puhelinetu oikein rahallisesti lasketaan jos rahapalkkani on esim 2000e? Kannattako minun maksaa itse laskuni jos ja kun puhelinlaskuni on ollut yleensä 8-16e:n luokkaa vai kannattaako hyödyntää työnantajan tarjoama puhelinetu?
Kiitos vastauksista.
Puhelinetu
3
4946
Vastaukset
- ja rahapalkka
Tarvitsetko työtehtävissäsi kännykkää? Silloinhan sinun ei kannata maksaa niitä laskuja itse.
Jos et tarvitse, miksi ottaa työnantajalta kännykkää, vaikka tarjoaa, ellei sitten tarjoa tuon rahapalkan lisäksi.
Sitten tuo palkka;
Esim. rahapalkka 2000,00 €/kk
Veroprosentti 25 %
Tel- ja työttömyysvak. 4,88 %
Brutto 2000
vero 500,00
tel ttvak. 97,60
netto 1402,40
Puhelinedun kanssa
Rahapalkka 2000,00
puhelinetu 20,00
Brutto 2020,00
vero 505,00
tel ttvak. 98,58
netto 1396,42
netossa eroa 5,98
Työnantajasi voi myös laskea nettopalkkasi 1.980,00 euroon ja antaa puhelinedun 20,00 euroa siihen päälle, jolloin brutto on 2000,00, joten
käteen jäisi 1382,40 eli "maksat" puhelimen käytöstä tuon 20,00 euroa. Joten tarkista kummasta on kysymys.- kannattako
Etu tulee rahapalkan lisäksi. Työpuheluita minulle tulee erittäin vähän soitettua, mutta vastailtua työasioihintulee paljon ja aina pitää olla tavotettavissa. Tästä johtuu pienet laskut.
Kännykän otin käyttööni tietty kun kerran saan tuon tuliterän kalliin puhelimen käyttööni ilman mitään kuluja. Käytän henkilökohtaista liittymää kuten ennenkin.
Sovittiin että puhelinetu noteerataan ainoastaan silloin jos alan kuskaamaan laskuni työnantajalle, joka siis sopii sekin. Muuten saan puhelinta käytellä kuin omaani.
Tarkkaan laskettu veroprosentti 2ke kuukausipalkalle on 22%, jota joutuisin nostamaan (22,5%) kun prosentti lasketaan 2020e:n mukaan, joka taas vaikuttaa nopeasti laskettuna noin 16e/kk palkasta pois... - Puhelinetu itsellä
kannattako kirjoitti:
Etu tulee rahapalkan lisäksi. Työpuheluita minulle tulee erittäin vähän soitettua, mutta vastailtua työasioihintulee paljon ja aina pitää olla tavotettavissa. Tästä johtuu pienet laskut.
Kännykän otin käyttööni tietty kun kerran saan tuon tuliterän kalliin puhelimen käyttööni ilman mitään kuluja. Käytän henkilökohtaista liittymää kuten ennenkin.
Sovittiin että puhelinetu noteerataan ainoastaan silloin jos alan kuskaamaan laskuni työnantajalle, joka siis sopii sekin. Muuten saan puhelinta käytellä kuin omaani.
Tarkkaan laskettu veroprosentti 2ke kuukausipalkalle on 22%, jota joutuisin nostamaan (22,5%) kun prosentti lasketaan 2020e:n mukaan, joka taas vaikuttaa nopeasti laskettuna noin 16e/kk palkasta pois...Jos saat palkaa esim 2000€/kk ja siihen päälle 20€ puhelinetua,niin kuukaudessa sinulle maksetaan 2020€. Tähän en nyt laske mitään lakisääteisiä, vaan ihan tän palkan ja puhedun. Verottaja ottaa lopullisessa verotuksessa joka kuukaudelta tun 20€, koska se on työsuhde-etu mistä verottaja haluu omansa. Siksi se maksetaan sulle työnantajan puolesta joka kuukausi, ettet jäisi pahasti miinukselle. Oikeasti miinukselle jäät sun veroprosentin verran. Kuukausittain maksat verosi tuosta 20€, mutta verottaja ottaa koko 20€. Mutta jos veropros esim. 25%, niin eihän sun puhelut maksa kuukausittain ku 5€.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821269Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021057Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611010Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12969Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103933Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ140910Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68846Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119761- 77695
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121694