Epämääräiset uskonnolliset kokemukset

blackmagicwoman

Tänne palstalle kirjoitteli joku tyyppi näkemistään valoilmiöistä. Kuulemani uskonnolliset kokemukset ovat olleet tyyliin: "näin kirkkaita valoja ja tunsin irtaantuvani ruumiistani". Kyseenlaiseen tilaan pääsee istumalla muutaman minuutin meditaatiossa. Tässä yksi selkeästi kuvattu omakohtainen kokemus.

Heräsin sängystäni, ja minua ympäröivät lukemattomat kädet, jotka yrittivät vetää minua mukaansa sängyn läpi maan alle. Yhtäkkiä kädet hävisivät, ja viereeni ilmaantui istumaan pieni tyttö. Tyttö oli n. 120 cm pitkä, hänellä oli mustat vaatteet ja hiukset ja valkoiset kasvot.

Tyttö painoi molemmat kätensä rintaani vasten ja puhui minulle: "Herää, sinä näet unta". Sillä hetkellä pidin tyttöä yhtenä Kuoleman monista kasvoista (Viikatemies onkin minulle jo tuttu). Kun heräsin todella, tyttö hävisi.

Kyseessä oli siis selvä näkö- kuulo- ja tuntohallusinaatio. Hahmot olivat hyvin teräväpiirteisiä. Tulkitsin tapahtuman valveuneksi. Valveunen erottaa psykoottisuudesta se, että unennäkijä ymmärtää tapahtuneen, psykoottisella ihmisellä todellisuudentaju on heikentynyt.

8

681

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nadja
    • Mitä se sinulle merkitsi? Olen myös tavannut viikatemiehen, enkä hänestä liiemmmin pidä. :)

• blackmagicwoman

ei sen kummempaa. Olen kohdannut myös paljon muita hahmoja, jotka joskus koskettavat, joskus puhuvat minulle. Joskus jopa kommunikoin niiden kanssa telepaattisesti.

Viikatemies kerran käveli huoneeseeni ja näytti minulle kirjoitetun viestin. Toisen kerran kohtasin Viikatemiehen itsehypnoosissa ja mielestäni Kuoleman läsnäolo on aina turvallista.

• SemiSeppä
        blackmagicwoman kirjoitti:

ei sen kummempaa. Olen kohdannut myös paljon muita hahmoja, jotka joskus koskettavat, joskus puhuvat minulle. Joskus jopa kommunikoin niiden kanssa telepaattisesti.

Viikatemies kerran käveli huoneeseeni ja näytti minulle kirjoitetun viestin. Toisen kerran kohtasin Viikatemiehen itsehypnoosissa ja mielestäni Kuoleman läsnäolo on aina turvallista.

..Tuolle kokemuksellesi. Hypnopompinen kokemus. Tapahtuu heräämisvaiheessa. Vastaavasti nukahdettaessa sitä kutsutaan hypnagogiseksi. Valveunen olen ymmärtänyt olevat sitä, että uneksia tietää uneksivansa = selkouni = lucid dreaming.

• SemiSeppä
        SemiSeppä kirjoitti:

..Tuolle kokemuksellesi. Hypnopompinen kokemus. Tapahtuu heräämisvaiheessa. Vastaavasti nukahdettaessa sitä kutsutaan hypnagogiseksi. Valveunen olen ymmärtänyt olevat sitä, että uneksia tietää uneksivansa = selkouni = lucid dreaming.

Taisin olla väärässä. Valveuniin kuuluukin erilaiset hallusinaatiot ja pitää sisällään hypnagogiset ja hypnopompiset kokemukset. Aika on tainnut ajaa ohi minusta näissä asioissa.

• SemiSeppä
        blackmagicwoman kirjoitti:

Aihe on mielenkiintoinen kokemuksena ja fysiologisina tapahtumina.

Onko sinulle blackmagicwoman tuttuja unihalvaukset?

Löysin koneeni uumenista tällaisen Elena Seikkalan gradun. Käsittelee unihalvausta. Linkistä avautuu pdf-tiedosto.

http://tutkielmat.uta.fi/pdf/gradu00054.pdf

• blackmagicwoman
        SemiSeppä kirjoitti:

Aihe on mielenkiintoinen kokemuksena ja fysiologisina tapahtumina.

Onko sinulle blackmagicwoman tuttuja unihalvaukset?

Löysin koneeni uumenista tällaisen Elena Seikkalan gradun. Käsittelee unihalvausta. Linkistä avautuu pdf-tiedosto.

http://tutkielmat.uta.fi/pdf/gradu00054.pdf

Tuttua, minulla on ollut niitä lapsesta lähtien. Kirjoitan uuteen ketjuun yhden kertomuksen. Hypnakogiset hallusinaatiot ilmaantuvat usein unihalvauksen kanssa yhtäaikaa. Tilanteen ahdistavuus riippuu siitä, kuinka nopeasti tajuaa olevansa hereillä ja kuinka paljon tuntee kontrolloivansa näkyolentoja.

En vielä katsonut tuota linkkiä, mutta muistan kuulleeni tällaisen selityksen: kyseessä olisi evolutiivinen suojamekanismi, joka estää unesta heräävää ihmistä nousemasta sekavassa tilassa ja telomasta itseään.

• blackmagicwoman kirjoitti:

Pyhän Hengen läsnäolo on turvallista, muut otukset ovat kammottavia...enkä halua olla missään tekemisissä niiden kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä haluaisit minusta mies

Meidän tilanne on ns.vaikea, eikä olla koskaan puhuttu tai edes ehditty puhua siitä, että mihin me tällä kaikella säätäm
      Ikävä
      69
      1011
    2. Niin se mies

Mikä sen miehen etunimi muuten on ketä kaipailet
      Ikävä
      55
      968
    3. Kun olet noin varovainen, niin tehdään näin

Ollaan luontevia kun tavataan. Ei mitään paineita. Halataan lämpimästi toisiamme, ja sitä hetkeä voi viivyttää, kunnes s
      Ikävä
      43
      926
    4. Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti - Rajua röykytystä nyrkkeilymatsista "Ettei naisten botoksi..."

Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti nyrkkeilevät toisiaan vastaan Immu Fight Nightissa. Naiset ovat saaneet osakseen k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      705
    5. Selvitetään tämä meidän välinen juttu

Kertoisin sulle, mitä sinussa näen ja mikä viehättää eniten. Pitkä tarina tulisi siitä, mutta haluisin nähdä, kun kuunte
      Ikävä
      21
      694
    6. Martina ja Levin kiinteistö

Ei ole enää "mun Leviä". Kiinteistöllä uudet omistajat ja välillä palautui takaisin rakennuttajallekin, miksköhän.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      309
      653
    7. Mikä on ollut

Paras kuva kaivatustasi?
      Ikävä
      33
      635
    8. Harmittaa kun en saa edes tietää

miten elämässäs menee. Niinkin tärkeä asia, et miten jaksat. Kuinka terveys jne. Olet niin tärkeä, että haluaisin tietää
      Ikävä
      44
      578
    9. Teköäly löytää teidät

Tästä on ollut ennenkin puhetta. Muistan Sergein tehneen aiheesta aloituksen, ja Disse analysoi minua ja kirjoituksiani
      Sinkut
      176
      563
    10. Onko jo liian törkeää? Selviytyjät Suomi herättää kummastusta

Selviytyjät Suomi juhlistaa 10. tuotantokauttaan - ja tiedossa on entistä ankarampaa menoa. Mutta mennäänkö jo liian pi
      Tv-sarjat
      7
      546
    Aihe