Epämääräiset uskonnolliset kokemukset

blackmagicwoman

Tänne palstalle kirjoitteli joku tyyppi näkemistään valoilmiöistä. Kuulemani uskonnolliset kokemukset ovat olleet tyyliin: "näin kirkkaita valoja ja tunsin irtaantuvani ruumiistani". Kyseenlaiseen tilaan pääsee istumalla muutaman minuutin meditaatiossa. Tässä yksi selkeästi kuvattu omakohtainen kokemus.

Heräsin sängystäni, ja minua ympäröivät lukemattomat kädet, jotka yrittivät vetää minua mukaansa sängyn läpi maan alle. Yhtäkkiä kädet hävisivät, ja viereeni ilmaantui istumaan pieni tyttö. Tyttö oli n. 120 cm pitkä, hänellä oli mustat vaatteet ja hiukset ja valkoiset kasvot.

Tyttö painoi molemmat kätensä rintaani vasten ja puhui minulle: "Herää, sinä näet unta". Sillä hetkellä pidin tyttöä yhtenä Kuoleman monista kasvoista (Viikatemies onkin minulle jo tuttu). Kun heräsin todella, tyttö hävisi.

Kyseessä oli siis selvä näkö- kuulo- ja tuntohallusinaatio. Hahmot olivat hyvin teräväpiirteisiä. Tulkitsin tapahtuman valveuneksi. Valveunen erottaa psykoottisuudesta se, että unennäkijä ymmärtää tapahtuneen, psykoottisella ihmisellä todellisuudentaju on heikentynyt.

8

680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nadja
    • Mitä se sinulle merkitsi? Olen myös tavannut viikatemiehen, enkä hänestä liiemmmin pidä. :)

      • blackmagicwoman

        ei sen kummempaa. Olen kohdannut myös paljon muita hahmoja, jotka joskus koskettavat, joskus puhuvat minulle. Joskus jopa kommunikoin niiden kanssa telepaattisesti.

        Viikatemies kerran käveli huoneeseeni ja näytti minulle kirjoitetun viestin. Toisen kerran kohtasin Viikatemiehen itsehypnoosissa ja mielestäni Kuoleman läsnäolo on aina turvallista.


      • SemiSeppä
        blackmagicwoman kirjoitti:

        ei sen kummempaa. Olen kohdannut myös paljon muita hahmoja, jotka joskus koskettavat, joskus puhuvat minulle. Joskus jopa kommunikoin niiden kanssa telepaattisesti.

        Viikatemies kerran käveli huoneeseeni ja näytti minulle kirjoitetun viestin. Toisen kerran kohtasin Viikatemiehen itsehypnoosissa ja mielestäni Kuoleman läsnäolo on aina turvallista.

        ..Tuolle kokemuksellesi. Hypnopompinen kokemus. Tapahtuu heräämisvaiheessa. Vastaavasti nukahdettaessa sitä kutsutaan hypnagogiseksi. Valveunen olen ymmärtänyt olevat sitä, että uneksia tietää uneksivansa = selkouni = lucid dreaming.


      • SemiSeppä
        SemiSeppä kirjoitti:

        ..Tuolle kokemuksellesi. Hypnopompinen kokemus. Tapahtuu heräämisvaiheessa. Vastaavasti nukahdettaessa sitä kutsutaan hypnagogiseksi. Valveunen olen ymmärtänyt olevat sitä, että uneksia tietää uneksivansa = selkouni = lucid dreaming.

        Taisin olla väärässä. Valveuniin kuuluukin erilaiset hallusinaatiot ja pitää sisällään hypnagogiset ja hypnopompiset kokemukset. Aika on tainnut ajaa ohi minusta näissä asioissa.


      • SemiSeppä
        blackmagicwoman kirjoitti:

        ei sen kummempaa. Olen kohdannut myös paljon muita hahmoja, jotka joskus koskettavat, joskus puhuvat minulle. Joskus jopa kommunikoin niiden kanssa telepaattisesti.

        Viikatemies kerran käveli huoneeseeni ja näytti minulle kirjoitetun viestin. Toisen kerran kohtasin Viikatemiehen itsehypnoosissa ja mielestäni Kuoleman läsnäolo on aina turvallista.

        Aihe on mielenkiintoinen kokemuksena ja fysiologisina tapahtumina.

        Onko sinulle blackmagicwoman tuttuja unihalvaukset?

        Löysin koneeni uumenista tällaisen Elena Seikkalan gradun. Käsittelee unihalvausta. Linkistä avautuu pdf-tiedosto.

        http://tutkielmat.uta.fi/pdf/gradu00054.pdf


      • blackmagicwoman
        SemiSeppä kirjoitti:

        Aihe on mielenkiintoinen kokemuksena ja fysiologisina tapahtumina.

        Onko sinulle blackmagicwoman tuttuja unihalvaukset?

        Löysin koneeni uumenista tällaisen Elena Seikkalan gradun. Käsittelee unihalvausta. Linkistä avautuu pdf-tiedosto.

        http://tutkielmat.uta.fi/pdf/gradu00054.pdf

        Tuttua, minulla on ollut niitä lapsesta lähtien. Kirjoitan uuteen ketjuun yhden kertomuksen. Hypnakogiset hallusinaatiot ilmaantuvat usein unihalvauksen kanssa yhtäaikaa. Tilanteen ahdistavuus riippuu siitä, kuinka nopeasti tajuaa olevansa hereillä ja kuinka paljon tuntee kontrolloivansa näkyolentoja.

        En vielä katsonut tuota linkkiä, mutta muistan kuulleeni tällaisen selityksen: kyseessä olisi evolutiivinen suojamekanismi, joka estää unesta heräävää ihmistä nousemasta sekavassa tilassa ja telomasta itseään.


      • blackmagicwoman kirjoitti:

        ei sen kummempaa. Olen kohdannut myös paljon muita hahmoja, jotka joskus koskettavat, joskus puhuvat minulle. Joskus jopa kommunikoin niiden kanssa telepaattisesti.

        Viikatemies kerran käveli huoneeseeni ja näytti minulle kirjoitetun viestin. Toisen kerran kohtasin Viikatemiehen itsehypnoosissa ja mielestäni Kuoleman läsnäolo on aina turvallista.

        Pyhän Hengen läsnäolo on turvallista, muut otukset ovat kammottavia...enkä halua olla missään tekemisissä niiden kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe