Tänne palstalle kirjoitteli joku tyyppi näkemistään valoilmiöistä. Kuulemani uskonnolliset kokemukset ovat olleet tyyliin: "näin kirkkaita valoja ja tunsin irtaantuvani ruumiistani". Kyseenlaiseen tilaan pääsee istumalla muutaman minuutin meditaatiossa. Tässä yksi selkeästi kuvattu omakohtainen kokemus.
Heräsin sängystäni, ja minua ympäröivät lukemattomat kädet, jotka yrittivät vetää minua mukaansa sängyn läpi maan alle. Yhtäkkiä kädet hävisivät, ja viereeni ilmaantui istumaan pieni tyttö. Tyttö oli n. 120 cm pitkä, hänellä oli mustat vaatteet ja hiukset ja valkoiset kasvot.
Tyttö painoi molemmat kätensä rintaani vasten ja puhui minulle: "Herää, sinä näet unta". Sillä hetkellä pidin tyttöä yhtenä Kuoleman monista kasvoista (Viikatemies onkin minulle jo tuttu). Kun heräsin todella, tyttö hävisi.
Kyseessä oli siis selvä näkö- kuulo- ja tuntohallusinaatio. Hahmot olivat hyvin teräväpiirteisiä. Tulkitsin tapahtuman valveuneksi. Valveunen erottaa psykoottisuudesta se, että unennäkijä ymmärtää tapahtuneen, psykoottisella ihmisellä todellisuudentaju on heikentynyt.
Epämääräiset uskonnolliset kokemukset
8
632
Vastaukset
- nadja
tässä olis yks todella hauska tapaus rajakokemuksesta :)
http://www.riemurasia.net/jylppy/displayimage.php?album=5&pos=120
tämä linkki ei sisällä mitään sopimatonta... Mitä se sinulle merkitsi? Olen myös tavannut viikatemiehen, enkä hänestä liiemmmin pidä. :)
- blackmagicwoman
ei sen kummempaa. Olen kohdannut myös paljon muita hahmoja, jotka joskus koskettavat, joskus puhuvat minulle. Joskus jopa kommunikoin niiden kanssa telepaattisesti.
Viikatemies kerran käveli huoneeseeni ja näytti minulle kirjoitetun viestin. Toisen kerran kohtasin Viikatemiehen itsehypnoosissa ja mielestäni Kuoleman läsnäolo on aina turvallista. - SemiSeppä
blackmagicwoman kirjoitti:
ei sen kummempaa. Olen kohdannut myös paljon muita hahmoja, jotka joskus koskettavat, joskus puhuvat minulle. Joskus jopa kommunikoin niiden kanssa telepaattisesti.
Viikatemies kerran käveli huoneeseeni ja näytti minulle kirjoitetun viestin. Toisen kerran kohtasin Viikatemiehen itsehypnoosissa ja mielestäni Kuoleman läsnäolo on aina turvallista...Tuolle kokemuksellesi. Hypnopompinen kokemus. Tapahtuu heräämisvaiheessa. Vastaavasti nukahdettaessa sitä kutsutaan hypnagogiseksi. Valveunen olen ymmärtänyt olevat sitä, että uneksia tietää uneksivansa = selkouni = lucid dreaming.
- SemiSeppä
SemiSeppä kirjoitti:
..Tuolle kokemuksellesi. Hypnopompinen kokemus. Tapahtuu heräämisvaiheessa. Vastaavasti nukahdettaessa sitä kutsutaan hypnagogiseksi. Valveunen olen ymmärtänyt olevat sitä, että uneksia tietää uneksivansa = selkouni = lucid dreaming.
Taisin olla väärässä. Valveuniin kuuluukin erilaiset hallusinaatiot ja pitää sisällään hypnagogiset ja hypnopompiset kokemukset. Aika on tainnut ajaa ohi minusta näissä asioissa.
- SemiSeppä
blackmagicwoman kirjoitti:
Viikatemies kerran käveli huoneeseeni ja näytti minulle kirjoitetun viestin. Toisen kerran kohtasin Viikatemiehen itsehypnoosissa ja mielestäni Kuoleman läsnäolo on aina turvallista.Aihe on mielenkiintoinen kokemuksena ja fysiologisina tapahtumina.
Onko sinulle blackmagicwoman tuttuja unihalvaukset?
Löysin koneeni uumenista tällaisen Elena Seikkalan gradun. Käsittelee unihalvausta. Linkistä avautuu pdf-tiedosto.
http://tutkielmat.uta.fi/pdf/gradu00054.pdf - blackmagicwoman
SemiSeppä kirjoitti:
Aihe on mielenkiintoinen kokemuksena ja fysiologisina tapahtumina.
Onko sinulle blackmagicwoman tuttuja unihalvaukset?
Löysin koneeni uumenista tällaisen Elena Seikkalan gradun. Käsittelee unihalvausta. Linkistä avautuu pdf-tiedosto.
http://tutkielmat.uta.fi/pdf/gradu00054.pdfTuttua, minulla on ollut niitä lapsesta lähtien. Kirjoitan uuteen ketjuun yhden kertomuksen. Hypnakogiset hallusinaatiot ilmaantuvat usein unihalvauksen kanssa yhtäaikaa. Tilanteen ahdistavuus riippuu siitä, kuinka nopeasti tajuaa olevansa hereillä ja kuinka paljon tuntee kontrolloivansa näkyolentoja.
En vielä katsonut tuota linkkiä, mutta muistan kuulleeni tällaisen selityksen: kyseessä olisi evolutiivinen suojamekanismi, joka estää unesta heräävää ihmistä nousemasta sekavassa tilassa ja telomasta itseään. blackmagicwoman kirjoitti:
Viikatemies kerran käveli huoneeseeni ja näytti minulle kirjoitetun viestin. Toisen kerran kohtasin Viikatemiehen itsehypnoosissa ja mielestäni Kuoleman läsnäolo on aina turvallista.Pyhän Hengen läsnäolo on turvallista, muut otukset ovat kammottavia...enkä halua olla missään tekemisissä niiden kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282741- 1402597
- 1342164
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162133Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131850Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161591384Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311216Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo951204Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891162Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381118