Farkut erittäin lyhyelle?

Toivoton:

Moi. Olen 148 cm pitkä nuori nainen ja olen todella kyllästynyt ostamaan housuja, kun niitä tarvitsee aina lyhentää jotain 20 cm. Ja suuren lyhentämisen takia usein housuista menee malli.
Haluaisin ostaa ihan tavallisia muodikkaita farkkuja.
Onko missään päin suomea liikettä, joka myy Erittäin lyhyitä housuja?
Tai tietääkö joku vaikka jotain nettikauppaa, mistä voisi tilata mitotettuja farkkuja?
Olisin erittäin kiitollinen ja iloinen, jos joku voisi neuvoa.

16

3770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PÖLLÖttt

      Aika vaikeaahan tyköistuvia farkkuja on pienikokoisen löytää. Ystäväni, joka on vain 137 cm pitkä, ostaa pääasiassa lasten osastolta housuja tai sitten mittatilaustyönä teetättää esim. farkut ompelimossa. Itellä taas pituutta on 164 cm, mutta laihuuden takia lähestulkoon kaikki housut liian isoja.

    • ina-k

      ...kokeilisit lyhentää farkkuja hieman polven yläpuolelta? (Oletan, että nyt lyhennät housuja, niin otat lahkeesta pois, ja siten malli vääristyy.)

      En usko, että mistään saa ostettua valmiita housuja lyhyille, koska kuulemani mukaan suurin osa ns. 'muotihousuista' tehdään samalla lahkeen pituudella, eli siis sillä pitkällä.

      • Toivoton:

        Eikös ne farkut mene hieman erikoisen näköiseksi, jos polven yläpuolelta lyhentää?


      • ulkomailta...
        Toivoton: kirjoitti:

        Eikös ne farkut mene hieman erikoisen näköiseksi, jos polven yläpuolelta lyhentää?

        tilaamassa mitta farkkuja. Thaimaassa teimme mittafarkut perusversiolla ja maksoi n.20e mutta jos haluaa strechkankaalla ja vähän muodikkaammilla versioilla niin maksaa vähän enemmän.
        Valmistukseen meni n.viikon eli jos käyt siellä vaikkapa 2vkoa lomailee niin hyvin kerkeet.


    • ---

      ja minä olen kyllä löytänyt housuni ihan lasten puolelta 152 senttisistä.

      Ennen myytiin farkkkuja joissa lahkeenpituus oli 30 tuumaa, toi ois ollut mulle ihan just nappiin, mutta nykyään en noita ole meidän tuppukylästä löytänyt. Saan siis tyytyä 32 tuuman lahkeisiin ja niitä joutuu sen 5 senttiä aina lyhentään.

      • H.A.

        Lee Cooperilta löytyy 30" lahkeita muistaakseni LC 03 malli


    • Liica

      JC:llä on ilmainen farkkujen lyhennys. Eikä se malli kyllä muutu miksikään esim. suorissa tai pillifarkuissa. Tietty bootcut muuttuu, jos lyhentää, mutta todella lyhyen nyt ei kannata muutenkaan käyttää bootcutteja.
      Mutta onhan sekin tietty ongelma, jos on vaan kyllästynyt lyhennyttämään...vaikeampi niitä farkkuja on pidentää.

    • teetä ompelijalla

      jos et löydä kaupasta (pienten naisten puoteja mainostetaan aina välillä), teetä ompelijalla. Kun kelaat vähän sivuja taaksepäin, löydät ainakin Hgin ja Turun pienten naisten vaateliikeet. Lisäksi siis teetä ompelijalla, osta nettikaupasta (googleta aasialaisia, japseja jne liikeitä) tai lastenosastolta.
      Itse ainakin löydän parhaat netistä ja Turun liikkeestä, pituutta on 154cm.

    • täälläkin..

      mulle 153cm:lle lahkeen pituus 30 ois just sopiva, mut tosi harvoilla merkeillä sitä on tai missään ainakaan myynnissä?

    • Lyhyt ja leveä

      Itse olen ostanut HALENS:lta farkut itselleni. Sieltä löytyy joistain farkkumalleista sisäsaumanpituutta 76 sentin koolla ja se on ainakin itselleni sopiva. Olen joskus nähnyt 72 senttisiäkin (siis sisäsauman mitta) farkkuja.

      • Toivoton:

        Miten ei ainakaan mun silmiin osunut niin lyhyellä sisäsaumapituudella varustettuja farkkuja...


      • Lyhyt ja leveä

      • Lyhyt ja leveä
        Lyhyt ja leveä kirjoitti:

        http://www.halens.fi/ProductPage.aspx?mid=1138&pid=003213
        Toivottavasti linkki toimii...

        Vielä toinen malli :
        http://www.halens.fi/ProductPage.aspx?mid=1138&pid=017071
        Ja kolmas, josta voikin valita vieläkin lyhemmällä lahkeella :
        http://www.halens.fi/ProductPage.aspx?mid=1138&pid=017071

        Kannattaa lukea/katsoa aina vähän tarkemmin ;) Nimittäin, epätoivoisena etsin hulluna sopivia farkkuja kunnes löysin :) ja jaan sen tiedon muidenkin persjalkojen kanssa ilomielin!


      • Lyhyt ja leveä
        Lyhyt ja leveä kirjoitti:

        Vielä toinen malli :
        http://www.halens.fi/ProductPage.aspx?mid=1138&pid=017071
        Ja kolmas, josta voikin valita vieläkin lyhemmällä lahkeella :
        http://www.halens.fi/ProductPage.aspx?mid=1138&pid=017071

        Kannattaa lukea/katsoa aina vähän tarkemmin ;) Nimittäin, epätoivoisena etsin hulluna sopivia farkkuja kunnes löysin :) ja jaan sen tiedon muidenkin persjalkojen kanssa ilomielin!

        Kääk...tuossa viimeisessä olikin se 76 senttinen lyhin...Sori!
        Mutta HUOMATKAA, että se lahkeen mitta PITÄÄ valita, siinä on oma "laatikko" josta se pitää valita, samoin väri yms. Kerron siksi jos ette ole huomanneet... :) Toivottavasti näistä on apua monelle!


    • Jim&Jillistä..

      Jim&Jillistä löytyy erittäin hyvänpituiset stoccer merkkiset farkut.. itse 155cm.. ja hyvin sieltä löytyy kokoja .. :)

    • aaaasss

      Nyt on kaikkialla netti kauppoja h ja m:llä upeita lyhyitä ja pitkiä farkkuja..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe