Mua on koko ikäni vaivannut nenän vino rustoinen väliseinä, joku vääntää koko nenän kärkeä eli näkyy ulospäin. Nyt taas nenääni tutkaillessa hoksasin, että mulle saattas riittää väliseinän oikaisu ja nenänpään rustoisten osien muotoilu, eli luihin ei tarviis kajota, joten toimenpiteen vois tehdä paikallispuudutuksessa,mikä on mulle iso plussa. Mietin vaan, että kun Virossa homman sais pariin tonniin, Suomessa on niin kallista, että millaisia kokemuksia teillä on Virossa tehdyistä nenäoperaatioista? Oliko lopputulos hyvä ja toivotun mukainen? Kuin vakavasti ne siellä Virossa asiaan suhtautu etukäteen, eli suunniteltiinko nenän muotoilu kuvien ja tietokoneen avulla jo etukäteen, vai suoraan vaan leikkauspöydälle yritys-erehdys-periaatteella? Vois ens kesänä mennä sinne Tallinnaan, jos sieltä on hyviä kokemuksia...
septoplastia,rhinoplastia
8
7845
Vastaukset
- Lähete
Sinähän saat tuon korjattua julkisella puolella, jolloin maksat vain hoitopäivämaksun sairaalassaolosta. Minulla oli lapsena murtunut nenä ja siinä vino väliseinä ja sain lähetteen HUS:n korvaklinikalle, jossa Hannu Lehtonen leikkasi nenäni. Mitään arpeakaan ei jäänyt ja nenä on nyt suora.
- kkj
Julkinen ei mun tietojen mukaan korjaa jos ei ole suht pahoja hengitysvaikeuksia vinouden takia, eli sieraimet kokoajan tukossa. Mut jos tätäkin ongelmaa löytyy niin terveyskeskukseen vaan valittamaan!
- eilen operaatiossa
kkj kirjoitti:
Julkinen ei mun tietojen mukaan korjaa jos ei ole suht pahoja hengitysvaikeuksia vinouden takia, eli sieraimet kokoajan tukossa. Mut jos tätäkin ongelmaa löytyy niin terveyskeskukseen vaan valittamaan!
Itselläni tukkoisuutta lähinnä ollut öisin ja nenän virtausmittaus oli normaaliarvojen rajoissa, mutta pääsin silti julkiselle puolelle leikkaukseen, koska nenän väliseinä oli silminnähden vino. Leikkauksessa olin siis eilen, vajaa kaksi kuukautta poliklinikkakäynnin jälkeen. Leikkaus tehtiin puudutuksessa, ja meni ihan mukavasti. Nyt on sitä vastoin kurja olo, röörit ummessa ja räkä vuotaa.. Muutama päivä pitää kestää, toivottavasti tämä on sen arvoista:)
Suosittelen kyllä ehdottomasti julkisen puolen leikkausta, jos vain pääsee sinne. Operaatio maksoi minulle 72e kaksi poliklinkkia käyntiä ennen ja jälkeen 22e/kpl.Itse en menisi yksityiselle leikkaukseen korkeamman hinnan vuoksi, jos ei olisi ihan pakko. Mieluummin käytän ne rahat muuhun.. - leikkausjonossa
eilen operaatiossa kirjoitti:
Itselläni tukkoisuutta lähinnä ollut öisin ja nenän virtausmittaus oli normaaliarvojen rajoissa, mutta pääsin silti julkiselle puolelle leikkaukseen, koska nenän väliseinä oli silminnähden vino. Leikkauksessa olin siis eilen, vajaa kaksi kuukautta poliklinikkakäynnin jälkeen. Leikkaus tehtiin puudutuksessa, ja meni ihan mukavasti. Nyt on sitä vastoin kurja olo, röörit ummessa ja räkä vuotaa.. Muutama päivä pitää kestää, toivottavasti tämä on sen arvoista:)
Suosittelen kyllä ehdottomasti julkisen puolen leikkausta, jos vain pääsee sinne. Operaatio maksoi minulle 72e kaksi poliklinkkia käyntiä ennen ja jälkeen 22e/kpl.Itse en menisi yksityiselle leikkaukseen korkeamman hinnan vuoksi, jos ei olisi ihan pakko. Mieluummin käytän ne rahat muuhun..Laitetaan nyt vastus tänne, jos joku muukin etsii tietoa asiasta (vaikka vanha ketju onkin)
Mulla nenä kokonaan tai osittain tukossa noin 7 vuotta. Oon käyny julkisen puolen lääkäreillä sekä työterveyslääkärillä, joka kerran passitti erikoislääkärille.
Nää julkisen puolen lekurit ei koskaan oo ottanu mun valituksia hapensaannista ja tukkosuudesta kovin tosissaan; on määrätty kaikenmaailman suihkeita, allergialääkkeitä, öljyjä kuivan nenän hoitoon jne -mut ei mitään lähetettä kunnon tutkimuksiin. Tää yks erikoislääkäri totes, et väliseinä on selkeesti vino ja haittaa hengitystä, mut olis antanu lähetteen vaan omalle ykstyisklinikalleen (operaatio n. 3000 egee) -en menny.
Nyt sit maksoin ite erikoislääkärin Eiran sairaalassa, kaikki tutkimukset tehtiin, nenänielu tähystettiin ja lääkäri laitto samantien leikkausjonoon julkiselle puolelle. Totes että on sen verran vikaa rakenteissa että selkee syy korjata. Makso kaikkine labroineen ja lääkkeineen (limakalvot saatava kuntoon ennen leikkausta) n. 250 egee, siihen sit päälle vielä ne julkisen puolen maksut (n. 100 - 150 egee?), mut kaiken kaikkiaan ei paha, jos sen jälkeen rupeis henki kulkee.
Eli joskus kandee maksaa ite, et pääsee kunnon tutkimuksiin.
- jacksparrow
Minulla ihan lähiaikoina julkisella puolella septoplastia. väliseinää ojennetaan.nenä on selkeästi ulospäin vino rustokohdasta, eli juuri ilmeisesti väliseinä.tuleeko nenästä myös ulospäin suora?olisin halunnut myös nenän päätä muokattavan, mutta en uskaltanut kysyä tällaista esteettistä asiaa.tuskin olisivat korjanneet?
- leikkausta_odottava
Minulla on ensi maanantaina ja tiistaina tutkimukset korva-, nenä- ja kurkkutautien poliklinikalla ja todennäköisesti tulen pääsemään septoplastiaan, sillä minulla on hengitysvaikeuksia (etenkin öisin) ja ulosnähden vino väliseinä ja nenä myös vähän vino.
Olen myöskin miettinyt, että korjaantuuko nenän ulkoinen vinous septoplastiassa. Toisaalta tämä vino väliseinä todennäköisesti on aiheuttanut myös nenän ulkoisen vinouden joten eiköhän molemmat tässä leikkauksessa korjaannu..
Eli suosittelen menemään yleiselle, sieltä joutuu tosin jonottamaan muutaman kuukauden poliklinikka-aikaa, mutta säästää satoja - ellei tuhansia euroja.
Olen ymmärtänyt täältäkin aikaisemmista ketjuista, että he tekevät mahdollisesti samalla myös esteettisiä korjauksia. Suosittelen kysymään, itse ainakin aion pitää huolen, että nenäni suoristuu myös ulkoisesti!
Oli muuten ihanaa löytää ketju - vaikka onkin vanha - joka on itselleni näin ajankohtainen! - Jhhkhg
Vanha ketju, mutta itse etsin septoplastisasta tietoa reilu 3kk sitten kun tätä omalla kohdalla mietittiin. Nenä vino ulospäin huomattavasti. Ei korjaa ulospäin vinoutta, monet sitä kysyy. Lääkärin kanssa tästä puhuttiin kun asia mulle iso kun nenä kamala. Pyrki saamaan suoraksi mutta on vino muualtakin kun rustosta. Pääsen vie rhinoplastiaan julkiselle suuren haitan vuoksi. Mutta septoplastia ei ulkomuotoa muuta, happea saa kyllö paremmin. Kohta sitten sekin varmaan lisää paranee.
- Expl
Ikävä kyllä, Plastiikkakirurgi ja korvalääkäri Hannu Lehtonen, joka oli kokenut nenänkirurgi, on eläkkeellä eikä enää leikkaa yksityisestikään.
Pari vuotta sitten myös nenän ulkonäkökorjaus tuli 24%alv:n alaiseksi, kuten muutkin esteettiseen kirurgiaan luettavat leikkaukset. Niiden tekeminen yhteiskunnan sairaaloissa ja kelan tukemana ei ole mahdollista.
Jos taas korjataan pääasiassa hengitysteitä, ilman kulkua nenässä, jolloin usein on kyseessä nenän väliseinän vinous, hoito on terveydenhoitoa ja kuuluu kelan piiriin. Silloin myöskään tarvitse maksaa tuota 24%n alv maksua. Nenän väliseinän korjausleikkauksen yhteydessä voidaan myös nenän muotoa korjata.
Nenäleikkaus on esteettisen kirurgian vaikeimpia toimenpiteitä ja sen oppimiskäyrä on hyvin loiva, vaatii pitkän ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844333Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan313222- 1712601
- 142026
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281492Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631376Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131160- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13872