Pokaaja-yhteisö

"Mystery"

Mitä mieltä olette tästä maailman laajuisesta pokaajayhteisöstä? Onko kyseessä niin laaja ilmiö kuin luullaan? Vai onko koko juttu lavastettu jonkun kaupallisen tarkoitusperän vuoksi? Luin juuri tuo Neil Straussin pelimiehen. Kyllähän siinä joku totuuspohja tuntuu olevan. Varsinkin tuo "viime hetken vastustus" on koettu ilmiö. Henkilökohtaisesti uskon kyllä straussin alkavan liioitella vahvasti kirjan loppua kohti mentäessä.

15

4838

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Serpico

Henkisesti erittäin epäterve ilmiö mielestäni. Ei, se ei ole lavastettu juttu, vaan totisinta totta ja jo pitkään muhinut friikkilä... Toinen juttu on se minkä verran Strauss muuntelee totuutta kirjassaan. Sehän on romaani. Sen juoni noudattaa klassista sankaritarinan kaarta. Ja mikä on kummallista, on että siinä näkyy jotenkin liian selvästi Fight Clubin vaikutus. Se ihmetyttää minua, koska Strauss on liian hyvä kirjoittamaan... onko se viittaus vitsi?

Strauss ottaa toisaalta etääntyvän kannan yhteisöstä, toisaalta kirjoittaa itsestään sen eläkkeelle jäävää kuningasta. Style salaa sen faktan että hän on postaillut yhteisössä jo vonna 1997. Siitä on kohta kymmenen vuotta!Tervettä kritiikkiä on kannanotto sosiaalisiin robotteihin, joilla ei ole muuta elämää. Pakkomielteinen pokaaminen on tietysti epätoivoista ylikompensaatiota, MUTTA toisaalta, jos joku on saanut näiden tyyppien avulla parannettua itsetuntoaan ja koottua itseään niin onko se niin tuomittavaa. Ihmetellä silti täytyy onko tunnevammaisuus niin himoittava ominaisuus.

• Mutta ne jäsenet

Minun mielestäni on ihan jees idea jakaa kokemuksia muiden kanssa. Siinä ei ole mitään vikaa että ihmissuhdetaitoja kehitetään. Joku näistä yhteisön kavereista oli dokumentissa jossa touhua esiteltiin. Vastoin odotuksia naiset vaikuttivat olevan dokumentin jälkeen sitä mieltä että osaisivatpa useammat miehet olla yhtä hienovaraisia.

Mutta siitä en pidä että naisten tunteilla leikitään. Monille yhteisön jäsenille nainen tuntuu olevan pelkkä leikkikalu. Olen lueskellut muutaman kerran noita foorumeita ja huomannut että monelle tuo "peli" on tullut riippuvuudeksi.

Jos moraali säilyy, ei kai tuossa ole mitään vikaa.

• tilttu

Jos joku mies on sosiaalisesti iin lahjakas, että pystyy kaatamaan naisia kuin heinää ja se tekee sen niin silloin sosiaaliset lahjat on menneet hukkaan. Eikö kannattaisi ennemmin etsiä se hyvä nainen kuin kokeilla etsiä montaa ja tekeekö se sitten onnellisemmaksi.

Diggailen itse kyllä monista yhteisössä liikkuvista ajatuksista, mutta en vain voi hyväksyä sitä kylmyyttä jolla vielä viattomia naisia vedätetään. Ja toisekseen homma menee vähän itsensä toistamiseksi, kun pitää kertoa naisille aika lailla samankaltaisia juttuja.

Pelailkoot pelailijat keskenään, mutta jättäisivät vilpittömät ihmiset rauhaan. Ja se joka veisi pikkusiskoni sänkyyn vain treenatakseen omaa iskutaitoaan saisi luultavasti turpiin ellei olisi tosi kova äijä jolloin minä saisin turpiin :)

• Mysteeri menetelmä

Ei hyviä naisia ole olemassa. On vain hetkellisesti hyviä.

• Arkkii

Kyseessä on todellakin niin laaja ilmiö kuin luullaan. Suomessakin on kehittymässä kokoajan isompi ja isompi kyseinen pelimiesyhteisö johon itsekkin kuulun. Neil Straussin kirja kertoo tästä pelimiesyhteisöstä ja joistakin miehen ja yhteisön perustavista pokaus ajatuksista. Straussi saattaa liioitella kyllä kirjassaan, mutta se ei ole niin oleellista sillä The Gamea/Pelimiestä ei kannata pitää pokausraamattuna vaan sen sijaan kannattaa lukea mm. The gamessa mainittu Mystery Method josta Straussi otti oppinsa ja miehen omaan Annihilation Methodiin. Nämä on niin kovaa kamaa, että hyvän sisäpelin omaava mies pystyy näiden ja harjoituksen avulla iskemään naisen kuin naisen. Tiedän asian koska niiden avulla muutuin itsekkin neitsyt nössö naisten mielistelijäksi varsin hyväksi naisten pokaajaksi. Netistä saa todella paljon hyvää "pelimiesyhteisön" pokaaja materiaalia, mutta pelimiesyhteisön käsittämät keinot ovat paljon laajempia kuin mitä the game käsittää. Järkevin keino on lukea ne kaikki kuten straussi teki ja kehittää siitä oma tyylinsä ja punnita asiat itselleen sopiviksi.

• Mindfreak

Sanoit, että Suomessakin on kehittymässä tälläinen yhteisö? Onko tällä yhteisöllä omaa nettisivua/foorumia, josta saisi lisää tietoa? Entä mitä materiaaleja suosittelisit lukemaan ja opiskelemaan..? Hyviä kirjavinkkejä tai nettisivustoja?

• kaägkäa
        Mindfreak kirjoitti:

Sanoit, että Suomessakin on kehittymässä tälläinen yhteisö? Onko tällä yhteisöllä omaa nettisivua/foorumia, josta saisi lisää tietoa? Entä mitä materiaaleja suosittelisit lukemaan ja opiskelemaan..? Hyviä kirjavinkkejä tai nettisivustoja?

Haloo, eikö reilu peli ole parempi?

Miksi naisia täytyy kusettaa?

• Arvo Merkki
        kaägkäa kirjoitti:

Haloo, eikö reilu peli ole parempi?

Miksi naisia täytyy kusettaa?

sanotaan, että naisia kusetetaan tai täytyy kusettaa? Naisilla on tällä hetkellä liikaa valtaa miehen ja naisen välisessä tapaamisessa, se että ymmärtää vähän paremmin naisten toimintaa lähinnä tasoittaa puntteja. Naiset ovat aina harrastaneet monenlaisia pelejä miesten kanssa toimiessaan, harvoin siinä millään "kortit pöydälle heti kättelyssä" -meiningillä mennään.

• Pokaisin jos osaisin

Suomen kovin pokaaja olisi kiva päästä hänen oppiinsa..

• ex-PUA

Ilmiö ei ole läheskään niin laaja, kuin annetaan ymmärtää. Juttu on pitkälti lavastettu markkinointitarkoituksiin.

Asiassa on toki totuuspohjaakin, mutta koko PUA maailma on suolattu hyvällä legendalla.

Toimiiko sitten nuo PUA jutut? Ne toimii sellaisella ihmisillä, joilla on erittäin vähän/ei ollenkaan kokemusta naisista. Normaaliin mieheen ne eivät valitettavasti toimi, se on nähty monesti. Monilla se on jopa huonontanut naismenestystä.

En sano, että kaikki opit ovat huonoja, mutta niiden toimivien asioiden etsiminen voi olla normaalille miehelle hankalaa. Laitetaan ihan kuka tahansa baariin ja annetaan sille pari hyvää iskuvinkkiä, niin kyllähän se saa naisen, kun tarpeeksi moneen niitä koittaa. Kyseessä ei ole mitään mystistä.

Iso osa noista jenkkilässäkin pyörivistä seminaareista ja yrityksistä pyörii sen turvin, että samat ihmiset käyvät toistuvasti kuuntelemassa samoja seminaareja. Heistä ei tule koskaan hyviä naisten kanssa, vaan heistä tulee hyviä kuuntelemaan samaa seminaaria kerrasta toiseen.

Suomessa on pieni PUA yhteisö, joka on pienemään päin. Se ehkä näkin suuri kukoistuksensa 2006-2008, kun alkuperäinen kirjoitus on kirjoitettu. Nykyään seminaareille ei kuulemma ole kysyntää ja niitä perutaan tuon tuostakin.

Suosittelen pysyttelemääne erossa, sillä oikeasti PUA opit ei tee kuin kourallisesta ihmisiä hyvä pokaajia. Suurin osa putoaa entistä syvempään kuoppaan.

• Recovering PUA

Erittäin totta! Kerrankin joku puhuu myös tästä puolesta mitä tulee tuohon ilmiöön.

Jenkeissähän on jo ruvennut ilmestymään näitä "recovering PUA"-juttuja, eli toipuvaa PUA-porukkaa.

Tarinat ovat aika järkkyjä, että jos aiemmin kaverilla on ollut ongelmia, niin tuo on sitten vienyt entistä syvempään! Yhdellä rahat, toisella mielenterveys, kolmannella kaverit ja tätä rataa..

Yksi hieman vaihtelevatasoinen ryhmä on pua hate.com:in foorumi.

Kannattaakin ottaa PUA-jutut vähintään sen suolahippusen kanssa..ne tosiaan tekee sinusta sosiaalisessa mielessä aika oudon ja itsestäsi vieraantuneen.

Pitää nimittäin muistaa se, että nämä "pelimiehet" pelaavat myös asiakkaitaan, eivätkä vain opeta petosta seuraajilleen jotka ovat kuin jossain informaatiohuumekoukussa, vaan myös käyttävät sitä heihin markkinoinnissaan! Eräs taktiikka on esim. uskotella (tämä on sisäänrakennettu joihinkin tekniikoihikin) ettet sinä riitä, vaan että sinun on oltava PUA heidän määrittelemällään tavalla. Sitten kun joku näistä piruparoista on lähestynyt 2000 naista ja saanut 3 puhelinnumeroa ja "kiss closen" voidaan sanoa että hän alkaa oppia. :D (Tätä ennen tietysti maksanut maltaita näiden seminaareista, kirjoista, levyistä yms)

Baarissa muuten joskus ollessani kahden naisen kanssa törmäsin pariin tälläiseen, ne käyttivät tätä taktiikkaa että tulevat puhumaan minulle ja sitten käyvät naisiin kuin sika limppuun, mutta blokkasin pojat pois. Olivat ihmeissään kuin lapset joilta oli pistetty karkkikaupan ovi kiinni. Luulen että he vielä tekevät tuolla mentaliteetilla paljon uusia kavereita. ;D

• Ascheen
        Recovering PUA kirjoitti:

Erittäin totta! Kerrankin joku puhuu myös tästä puolesta mitä tulee tuohon ilmiöön.

Jenkeissähän on jo ruvennut ilmestymään näitä "recovering PUA"-juttuja, eli toipuvaa PUA-porukkaa.

Tarinat ovat aika järkkyjä, että jos aiemmin kaverilla on ollut ongelmia, niin tuo on sitten vienyt entistä syvempään! Yhdellä rahat, toisella mielenterveys, kolmannella kaverit ja tätä rataa..

Yksi hieman vaihtelevatasoinen ryhmä on pua hate.com:in foorumi.

Kannattaakin ottaa PUA-jutut vähintään sen suolahippusen kanssa..ne tosiaan tekee sinusta sosiaalisessa mielessä aika oudon ja itsestäsi vieraantuneen.

Pitää nimittäin muistaa se, että nämä "pelimiehet" pelaavat myös asiakkaitaan, eivätkä vain opeta petosta seuraajilleen jotka ovat kuin jossain informaatiohuumekoukussa, vaan myös käyttävät sitä heihin markkinoinnissaan! Eräs taktiikka on esim. uskotella (tämä on sisäänrakennettu joihinkin tekniikoihikin) ettet sinä riitä, vaan että sinun on oltava PUA heidän määrittelemällään tavalla. Sitten kun joku näistä piruparoista on lähestynyt 2000 naista ja saanut 3 puhelinnumeroa ja "kiss closen" voidaan sanoa että hän alkaa oppia. :D (Tätä ennen tietysti maksanut maltaita näiden seminaareista, kirjoista, levyistä yms)

Baarissa muuten joskus ollessani kahden naisen kanssa törmäsin pariin tälläiseen, ne käyttivät tätä taktiikkaa että tulevat puhumaan minulle ja sitten käyvät naisiin kuin sika limppuun, mutta blokkasin pojat pois. Olivat ihmeissään kuin lapset joilta oli pistetty karkkikaupan ovi kiinni. Luulen että he vielä tekevät tuolla mentaliteetilla paljon uusia kavereita. ;D

Edellisen kirjoittavan vastaus on täyttä faktaa:

Pelimiespiirit erityisesti Yhdysvalloissa kuuluu samaan kastiin kuin nämä surullisenkuuluisat peniksenpidennyspillerit. Toisin sanoen suurin osa niihin osallistuvista eivät hyödy siitä ja itse asiassa osa menee kehityksessä taaksepäin: rahat menee, ystävät häviää, koska hehän on "Afc" ja vähän pienemmissä yhteisöissä myös maine jatkuvista lähestymisrumbista.

Itse omakohtaisesti voin sanoa, että maine ja paljon potentiaalisia ystäviä meni, kiitos "pelimiespelleilyn" ja vielä korjailen mentaalisia haavoja vuosienkin jälkeen pelimiestouhujen. Itse asiassa nämä "afc:t" saavat tyyliin yhtä paljon naista kuin "pelimiehet tai niiksi opettelevat." Ja tuskin niillä parilla iskutekniikallakaan saa naista, vaikka koko baarille ne sanat sanoisi...

Suomessa "pelimiestouhu" on ihan kuollutta. Asiaan vihkiytyneessä foorumissa ei enää juuri keskustella ja tyyliin yksi jamppa antaa enää valmennusta. Suomalainen pokaajayhteisö on sentään laadukkaampi, kun keskitytään omaan itseensä ja sisäpeliin rutiinien sijaan.

Muutama hyvä juttu "PUA-piireissä" on. Ne todella potkii oikeille raiteille miehiä ja niiden kautta löytää oikeasti jotain toimivaakin. Itse löysin sellaisen piirin, jonka perustaja vihaa "PUA-hommia", mutta opettaa silti tulemaan menestyksekkääksi naisten suhteen. Koko homma perustuu siihen, että koitetaan tulla mahdollisimman seksuaalisesti haluttaviksi miehiksi: tällöin keskitytään omaan mieleen ja siihen mitä pään sisällä liikkuu. Kun oma pääkoppa alkaa olla kunnossa, pukeutuu seksikkäästi, on sosiaalinen, ennen kaikkea ei halua mitään naisilta, pitää hauskaa, elää hetkessä, niin naiset alkaa lähestyä, naisia tulee jostain elämään ja näin pystyy elämään varsin naisrikasta elämää eli turhaan parhaaksi mahdolliseksi mieheksi. Tämä piiri ei siis opeta iskemään naisia, vaan tulemaan haluttavaksi mieheksi, parhaaksi mahdolliseksi sellaiseksi eli tarkoitusperät on hyviä.

Itse olen tällä tiellä ja ihan hyvin olen edistynyt: katsetta tulee joka kerta kun menen ulos. En enää edes välitä. Pääkoppa on enemmän kunnossa, olen onnellisempi, viihdyn enemmän, vähemmän sosiaalisia pelkotiloja, itsevarmuutta. Näytän komeammalta, liikun seksikkäämmin. Viime viikolla naistakin oli: oli hieno tunne, kun tyttö katsoi mua silmiin ja aistin hänestä onnen, kun löysi mut. Toki ei joka viikonloppu tai ilta ole akkaa, eikä vielä tyttöystävääkään, mutta kun keskityn itseeni, lausun peilin edessä affirmaatioita, niin ennemmin tai myöhemmin sellaisiakin tulee elämään. Ja mua on kutsuttu "playeriksi", vaikken edes lähesty naisia. Tällä hetkellä mukana on 3 suomalaista.

• Säälittävää
        Ascheen kirjoitti:

Edellisen kirjoittavan vastaus on täyttä faktaa:

Pelimiespiirit erityisesti Yhdysvalloissa kuuluu samaan kastiin kuin nämä surullisenkuuluisat peniksenpidennyspillerit. Toisin sanoen suurin osa niihin osallistuvista eivät hyödy siitä ja itse asiassa osa menee kehityksessä taaksepäin: rahat menee, ystävät häviää, koska hehän on "Afc" ja vähän pienemmissä yhteisöissä myös maine jatkuvista lähestymisrumbista.

Itse omakohtaisesti voin sanoa, että maine ja paljon potentiaalisia ystäviä meni, kiitos "pelimiespelleilyn" ja vielä korjailen mentaalisia haavoja vuosienkin jälkeen pelimiestouhujen. Itse asiassa nämä "afc:t" saavat tyyliin yhtä paljon naista kuin "pelimiehet tai niiksi opettelevat." Ja tuskin niillä parilla iskutekniikallakaan saa naista, vaikka koko baarille ne sanat sanoisi...

Suomessa "pelimiestouhu" on ihan kuollutta. Asiaan vihkiytyneessä foorumissa ei enää juuri keskustella ja tyyliin yksi jamppa antaa enää valmennusta. Suomalainen pokaajayhteisö on sentään laadukkaampi, kun keskitytään omaan itseensä ja sisäpeliin rutiinien sijaan.

Muutama hyvä juttu "PUA-piireissä" on. Ne todella potkii oikeille raiteille miehiä ja niiden kautta löytää oikeasti jotain toimivaakin. Itse löysin sellaisen piirin, jonka perustaja vihaa "PUA-hommia", mutta opettaa silti tulemaan menestyksekkääksi naisten suhteen. Koko homma perustuu siihen, että koitetaan tulla mahdollisimman seksuaalisesti haluttaviksi miehiksi: tällöin keskitytään omaan mieleen ja siihen mitä pään sisällä liikkuu. Kun oma pääkoppa alkaa olla kunnossa, pukeutuu seksikkäästi, on sosiaalinen, ennen kaikkea ei halua mitään naisilta, pitää hauskaa, elää hetkessä, niin naiset alkaa lähestyä, naisia tulee jostain elämään ja näin pystyy elämään varsin naisrikasta elämää eli turhaan parhaaksi mahdolliseksi mieheksi. Tämä piiri ei siis opeta iskemään naisia, vaan tulemaan haluttavaksi mieheksi, parhaaksi mahdolliseksi sellaiseksi eli tarkoitusperät on hyviä.

Itse olen tällä tiellä ja ihan hyvin olen edistynyt: katsetta tulee joka kerta kun menen ulos. En enää edes välitä. Pääkoppa on enemmän kunnossa, olen onnellisempi, viihdyn enemmän, vähemmän sosiaalisia pelkotiloja, itsevarmuutta. Näytän komeammalta, liikun seksikkäämmin. Viime viikolla naistakin oli: oli hieno tunne, kun tyttö katsoi mua silmiin ja aistin hänestä onnen, kun löysi mut. Toki ei joka viikonloppu tai ilta ole akkaa, eikä vielä tyttöystävääkään, mutta kun keskityn itseeni, lausun peilin edessä affirmaatioita, niin ennemmin tai myöhemmin sellaisiakin tulee elämään. Ja mua on kutsuttu "playeriksi", vaikken edes lähesty naisia. Tällä hetkellä mukana on 3 suomalaista.

Nää teidän jutut kuulostaa olevan suoraan elokuvasta "Magnolia",
        jossa Tom Cruisen esittämä hahmo vettää jotain järkyttäviä "tame the
        pussy" -psyykkauksia. Mitä te oikein haluatte?

• karporaattori
        Säälittävää kirjoitti:

Nää teidän jutut kuulostaa olevan suoraan elokuvasta "Magnolia",
        jossa Tom Cruisen esittämä hahmo vettää jotain järkyttäviä "tame the
        pussy" -psyykkauksia. Mitä te oikein haluatte?

mies halua joko löytää "sen naisen" tai enemmän valinnanvaraa naisten suhteen. Ja jos tulokset ovat olleet laihoja, niin silloin pitää jollain tavalla kehittää itseään. Pelimiesoppaissa ja foorumeissa on omituisia termejä ja omituisia tekniikoita, mutta kyllä suurinta osaa miehistä hyödyttäisi tieto siitä, mitkä asiat saavat naiset kiinnostumaan ja minkälaiseen suuntaan kannattaa kehittyä, ja miltä näyttää. Monet tyypilliset pickup-jutut eivät saa isoa osaa naisia kiinnostumaan, mutta tärkeintä mun mielestä onkin asenteiden ja sosiaalisten taitojen kehittäminen.

• HansMars

Enemmän valinnanvaraa naisten suhteen

Olin eronnut sinkku. Onneksi oli toimivia seksisuhteita. Niitä oli helppo hankkiakin, kun oli vapaa. Viikolla oli kiva päättää, kenen kanssa vietäisi viikonloppuna aikaa ja menisi sänkyyn. Sopivasti vuorotellen kulloistenkin halujen mukaan. Oli kuitenkin yksi sääntö. Asiasta piti puhua kohteelle viimeistään keskiviikkona. Muuten hän puolestaan oli jo ehtinyt sopia jonkun toisen kanssa ja jäit nuolemaan näppejä. Naiset on silleen rakennettuja, että pitää tällaisessa asiassa sananasa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2627
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      116
      2323
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1648
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      193
      1156
    5. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1068
    6. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      49
      1063
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      981
    8. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      783
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      783
    10. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      754
    Aihe