30-vuotiaat nainen ja mies ovat olleet hyviä ystäviä jo kymmenisen vuotta. Kummankin jäätyä yksin, on mies osoittanut haluavansa naista ”siinä” mielessä. Nainen ei näe tälle mitään estettä. Mitään ihastusta naisen puolelta ei ole, mutta seksi ja läheisyys tuntuvat hyvältä ja niinpä samaan sänkyyn päädytään useasti parin vuoden aikana. Välillä on pitkiä taukoja, mutta lopulta aina päädytään yhteen.
Kun mies on humalassa, hän sanoo usein rakastavansa naista, haluavansa vain hänet. Ikäväkin kuulemma on usein. Selvinpäin mies ei koskaan näitä sanoja lausu. Jos nainen sanoo myöhemmin jossain toisessa tilanteessa jotain vastaavaa nättiä osoittaakseen välittävänsä miehestä, mies hermostuu ja torjuu naisen tunteenilmaisut tylysti. Joskus mies oikein hokemalla hokee, ettei ole ollenkaan kiinnostunut naisesta missään muussa kuin seksi- ja kaverimielessä. Naisella menee tähän hokemiseen täysin hermot, niin että mennyt joskus jopa huutamiseksi (koska nainen on jo monesti tehnyt selväksi, ettei mitään enempää ole koskaan kuvitellutkaan).
Nainen ei rakasta tätä miestä muuta kuin ystävänä ja on sanonut tämän miehelle usein. Mies ei tunnu edelleenkään sisäistävän tätä, vaikka mies tietää, että nainen rakastaa erästä toista ihmistä ja haluaisi vain hänet. Mies tietää myös, että naisella on paljon muitakin suhteita. Mieskin tilittää naiselle kaikki muut naissuhteensa yksityiskohtaisesti, mutta miehellä ei ole ketään erityistä rakkaudenkohdetta ollut muutamaan vuoteen.
Niin, se kysymys: miksi mies ei kestä kuulla naisen suusta välittämisen sanoja, kuten ”olet rakas minulle”, vaikka itse hän kertoo toistuvasti (humalassa) rakastavansa jnejne. Pelkääkö hän satuttavansa ystäväänsä, jos tämä erehtyy rakastumaan? Miksi miehellä on silti oikeus osoittaa tunteensa (humalassa, mutta kuitenkin)?
Nainen ”antaisi” ilman näitä ihania sanojakin ja mies tietänee tämän. Epäilen silti, että mies tuhlaa näitä kauniita sanoja vain saadakseen seksiä ja hellyyttä ja pientä romantiikkaa arkeen. Joskus kuitenkin mietin, voiko nuo sanat sittenkin tarkoittaa jotain? Sillä jos niin olisi, tämä seksisuhde loppuisi.
Niin, lisättäköön, että suhde on enimmäkseen kuitenkin kaverisuhde, eli useimmiten ollaan tekemisissä ilman seksiä. Lisättäköön myös, että kuten huomaatte, nainen on täysin sokea tälle tilanteelle. Eli nyt vapaasti palautetta, tylyäkin sellaista :) Paiskokaa minua maalaisjärjellä ja miehen logiikalla.
tunteenilmaisut seksisuhteessa?
15
2223
Vastaukset
- täs tulee.
Paiskon naisen logiikalla, että se mies käyttää sinua "panopuunaan" eli hoitona ja hoidon laatuun vaikuttanevat juuri nuo "hellät sanat".
Niin hän ainakin uskoo/toivoo ja siksi latelee niitä.- ...hei kamoon...
Etkö oikeasti lukenut aloittajan viestiä kokonaan? Hänhän nimenomaan haluaa vain seksisuhdetta, ei sen vakavampaa... Huh-huh, kyllä naisetkin panna haluavat siinä missä miehetkin.
- myös nainen
Olen ihan samaa mieltä!
Eli mä uskon kans että mies latelee noita "kauniita sanoja" juuri siitä syystä että pesää irtoais helpommin/varmemmin.
- tämä lienee hyvä
esimerkki meidän nykyihmisten kompleksisuudesta. Aina täytyy olla jokin "suuri" syy seksiin. Ja sitten kun täytyy, niin selitellään ja kärsitään. Pahimmassa tapauksessa tehdään intohimorikoksia ja itsemurhia.
Toivottavasti ei tässä tapauksessa kuitenkaan ajauduta perversioissa niin pitkälle.
Paneskelkaa ja olkaa onnellisia! - jooooo
että "olet rakas" minulle ei ole SE rakkaudentunnustus jonka hän haluaa kuulla, sillä sanot sen kaverimielessä. Joten ehkä kannattaisi vain olla hiljaa, se sattuu vain enemmän. hän sanoo rakastavansa mutta häpeää jälkikäteen ja sanoo että on "vain sen takia" kanssasi.
- Hän ajattelee
Mies tuntee sillä hetkellä juuri niin kuin sanoo.
Todennäköisesti seuraavassa hetkessä jotain muuta.
Kaveriseksissä enemmin tai myöhemmin jompaa kumpaa
sattuu.
Niin se vaan menee.
Pää sekoaa ja tunnepuoli vielä enemmän.
Mies niinkuin nainenkin haluaa kuitenkin loppujen lopuksi enemmän rakastella kuin naida. - Urban Lupus
Etkö muka tajua?
Mies on ihan oikeasti/rakastunut sinuun, mutta tyytyy pelkkään seksisuhteeseenkin, koska tietää että sillä tavalla voi olla kanssasi, vaikka tunteet eivät saakaan vastakaikua. Olet myös ehkä sanonut tai muuten viestittänyt jotain tyyliin "et saa rakastua minuun, tästä ei voi koskaan tulla rakkaussuhdetta, mutta seksisuhteensa se voi jatkua niin kauan kunhan se pysyy nimenomaan vain sellaisena". Siinä rakastuneen miehen ongelma: "jos annan rakkaudelleni vallan, menetän hänet. Jos kiellän rakkauteni, saan pitää hänet". Mitä itse tekisit vastavassa pattitilanteessa?
Koska mies tietää, ettet rakasta häntä, miksi ihmeessä sinä kuitenkin ruokit hänen toivoaan sanomalla asioita, joita et tarkoita? Ei mies ole niin tyhmä etteikö tajuaisi valhetta. Silti raukka on niin lääpällään sinuun, että puolittain haluaa uskoa sanojasi. Skitsofreeninen tilanne kaiken kaikkiaan.
Tekstissäsi särähti myös kohta "mies tietää, että nainen rakastaa erästä toista miestä". Tietääkö? Tietääkö nainenkaan? Tietääkseni rakastuneena ei harrasteta seksiä muitten kanssa. Mitä luulet miehen ajattelevan kun sanasi sanovat yhtä ja tekosi puhuvat ihan toista?- scale
Seksisuhde ei toimi pitkän päälle. Usein jompi kumpi kuitenkin ihastuu ja saattaa kuitenkin menettämisen pelossa onnistua jonkin aikaa salaamaan sen.
- vastaa..
Mies "rakastaa sinua" kännissä, koska hän tietää sinun "rakastavan" toista miestä. Hän siis pelkää menettävänsä hyvän panopuun.
Olisikohan kuitenkin niin, että se olet sinä, joka oikeasti tässä tapauksessa rakastaa jotakuta - nimittäin sitä, joka pitää sinua panopuuna?- siinä oikein on
Siis teidän naisten ajatuksissa, että jos mies ja nainen harrastavat seksiä ilman seurustelusuhdetta, niin oletus on että mies käyttää naista hyväkseen ja panopuuna? Siis mitä ihmeen eroa siinä on onko penetroijana vai penetroitavana? Kumpi tahansa voi vietellä, naisetkin. Ja jos joku on taitava manipuloija, niin se on kyllä nainen.
Esim. tiedän helkutin paljon naisia jotka vamppaavat tietoisesti naimisissa olevia miehiä. Kerta toisensa jälkeen. Noh, mies voi olla helpompi vieteltävä (joskus) kuin nainen, mutta kukahan on tuolloin se aloitteellinen ja tilanteesta tietoinen.
Turhaa vastakkainasettelua tuollainen "panopuu" asenne, molemmissa sukupuolissa on yhtä paljon vikaa sekä hyvässä että pahassa. Vain yksilöissä vo olla eroja. - kiltti minulle,
siinä oikein on kirjoitti:
Siis teidän naisten ajatuksissa, että jos mies ja nainen harrastavat seksiä ilman seurustelusuhdetta, niin oletus on että mies käyttää naista hyväkseen ja panopuuna? Siis mitä ihmeen eroa siinä on onko penetroijana vai penetroitavana? Kumpi tahansa voi vietellä, naisetkin. Ja jos joku on taitava manipuloija, niin se on kyllä nainen.
Esim. tiedän helkutin paljon naisia jotka vamppaavat tietoisesti naimisissa olevia miehiä. Kerta toisensa jälkeen. Noh, mies voi olla helpompi vieteltävä (joskus) kuin nainen, mutta kukahan on tuolloin se aloitteellinen ja tilanteesta tietoinen.
Turhaa vastakkainasettelua tuollainen "panopuu" asenne, molemmissa sukupuolissa on yhtä paljon vikaa sekä hyvässä että pahassa. Vain yksilöissä vo olla eroja.että minä mies sitten näkee naisen, jonka kanssa harrastaa lähinnä pelkästään seksiä? Hyvänä ystävänä, jonka kanssa on kiva paneskella? Oliko tuo hyväksyttävämpi määritelmä, häh? Mitä sillä on väliä, kumpi vietteli? Nyt on kyse motiiveista ja pahasti näyttää siltä, että tuon miehen motiivina on pitää hyvä panopuu itsellään, eikä jakaa sitä muiden kanssa menettämisestä puhumattakaan.
- ystävätär
kiltti minulle, kirjoitti:
että minä mies sitten näkee naisen, jonka kanssa harrastaa lähinnä pelkästään seksiä? Hyvänä ystävänä, jonka kanssa on kiva paneskella? Oliko tuo hyväksyttävämpi määritelmä, häh? Mitä sillä on väliä, kumpi vietteli? Nyt on kyse motiiveista ja pahasti näyttää siltä, että tuon miehen motiivina on pitää hyvä panopuu itsellään, eikä jakaa sitä muiden kanssa menettämisestä puhumattakaan.
Kiitos tästäkin viestistä, heräsi uusia ajatuksia...
Itse en usko motiiveihin ainakaan siinä mielessä, että mies tiedostaisi ne. Luulen, että mies oikeasti välittää minusta ystävänä, eikä halua käyttää hyväksi. Luulen, että hän kokee huonoa omatuntoa, kun olen niin suostuvainen kaikkeen - ehkä hän siksi hermostuu jos minä tunteineni lämpenen liikaa. En usko, että hän tahallaan manipuloi. Hänellä on perinteinen käsitys naisista, hän kohtelee minua todella hyvin ja kunnioittavasti (paitsi jos sanon hänelle jotain romanttissävytteistä).
Olen kyllä huomannut, että mies "varaa" minut, eli monesti hän liimautuu niin, ettei muille miehille jää tilaa lähestyä. Mustasukkainen hän ei kuitenkaan ole ollenkaan, hän ei loukkaannu tekemisistäni tai muista suhteistani.
Minä en koskaan tee aloitetta, en edes elekielellä/katseilla. Mies on aina se, joka käy kuumana, minä sitten suostun ihan mielelläni. Ehkä pari-kolme kertaa olen torjunut, jos minulla on ollut jonkun toisen kanssa jotain.
Joskus tuntuu ja ilmeestä näkee, että mies halveksii minun käytöstäni, hän on myös monesti sanonut, etten saisi antaa niin helpolla. Hän myös saarnaa, että minun pitäisi olla varovaisempi miesten suhteen, eikä uskoa kaikkea lepertelyä (ja samassa yhtedessä tekee sitä itse :) Mutta minun lepertelyt hän näyttää ottavan liiankin tosissaan ja hermostuu niistä. Epäreilua.
- MMies
Seksin harrastamisen ikärajaksi pitäisi säätää sanktion uhalla 40-vuotta. Vaihtoehtoisesti kypsyystestit toimivat panovehkeet omistaville.
- ystävätär
Kiitos vastauksista, kaikissa oli jotain totuudesta.
En taida sitten kuitenkaan jaksaa uskoa, että mies olisi oikeasti rakastunut. Ne kauniit sanat kun voivat olla vain sanoja tai sen hetken tunnetiloja, niin kuin joku vastasikin. Mies ei ole kuitenkaan mikään salaa rakastunut runopoika, vaan asiat suoraan tokaiseva ”äijä”.
Se ongelmani lähinnä oli, että minua loukkaa, että mies latelee minulle sellaisia tunnustuksia (luuleeko se minua tyhmäksi?). Vielä enemmän loukkaa se, että minä en saa sanoa samaa hänelle; liika hellyys ja kauniit sanani torjutaan nöyryyttävästi. Puolisen vuotta sitten kerroin ärsyyntyneenä ystävälleni, että olin riidellyt miehen kanssa siitä, että miehen täytyy hokea jatkuvasti, ettei ole kiinnostunut tosissaan. Ystäväni sanoi, että kuulostaa siltä, että mies todistelee itselleen, ettei ole kiinnostunut. Eli pelkääkin oikeasti olevansa. Silloin heräsin ensi kertaa miettimään, että tarkoittaakohan ne sanat sittenkin jotain.
Ihan totta, mitä joku kirjoittikin, että nykyään täytyy olla jokin suuri syy seksiin. Ja kun sitä ei löydy, sitä etsitään väkisin. Ehkä nuo miehen rakkaudentunnustukset ovat merkki siitä, että hän haluaisi seksiin (yleisesti ottaenkin, ei vain minun kanssani) myös sen syvyyden ja suuremman syyn. Niin kuin itsekin haluaisin. En kuitenkaan tämän miehen kanssa. Kyllä minä häntä rakastankin (paljon!), mutta en sillä tavalla, että haluaisin rakentaa jotain romanttista kulissia seksin ympärille (koska suhteella ei ole romanttisessa mielessä tulevaisuutta monestakaan syystä).
No, ei tässä pohdinnassa sinänsä mitään järkeä ole. Yritän vain jäsentää itselleni asiaa. Mikään tuskin tulee muuttumaan, niin kauan kun kumpikin vapaita. Hauskaahan meillä on :) - Soilwork^*
Mies haluaa olla pomo tässäkin asiassa. Niin ja kännissähän sitä tulee päästeltyä kaikenmaailman sammakoita suusta. Rakastat miestä YSTÄVÄNÄ mutta annat silti alapäätäsi aina kun mies sitä kaipaa? Mitäköhän ystävyyttä se on? En mä ainakaan ystäviäni käy kuksimassa kun mieli tekee. Kyllä himot taisi voittaa sen ystäyyden mitä teillä nyt sattui joskus olemaan. Olishan se pirun kiusallistakin. "Sä oot mun hyvä kaveri/ystävä, mut mitäs jos vähän nusashtaisiin silloin tällöin silti". Olkaa ihan rehellisesti sitten niitä kavereita toisillenne tai sitten pelkät fuckbuddyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san3133681Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322038Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.451664- 911565
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1001331- 1451205
- 811084
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1001080Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61787Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja76757