Onko tullut vastaan että kaularaudasta kuulus pientä kolinaa(resonaa)kun soittaessa ikäänkun´bendaa´kitaran kyljestä eli jännittää bodia..
kaularauta
5
614
Vastaukset
- bendaile
Varmaan kuuluu kolinaa.
Riippuu tietysti mikä kitara sulla on,mutta
en suosittele bendausta.
Näyttää kyllä hyvältä.
Pikkuhiljaa ruuvit vain alkavat löystymään ja alkaa tulla vire yms ongelmia. - ...poikki...
..se sun kaularautas. Jos kaularauta on kondiksessa niin se on kireellä eikä se sillon mitään ääntä pidä. Myy äkkiä se skittas jollekin hölmölle. Vai olitko sinä se hölmö joka osti rikkinäisen skitan?
- Poikki olla
Kaularauta voi rämistä jos se on löysällä. Jommassa kummassa päässä on systeemi jota voi sen verran kiristää että räminä lakkaa.
Voimaa ei semmosessa kiristyksessä auta käyttää, jos kaula muuten on sopivassa mallissa, eli ei liikaa notkolla. Neljäsosa kierrosta maksimissaan pitäs riittää, varmaan vähempikin. - K.Itara
Poikki olla kirjoitti:
Kaularauta voi rämistä jos se on löysällä. Jommassa kummassa päässä on systeemi jota voi sen verran kiristää että räminä lakkaa.
Voimaa ei semmosessa kiristyksessä auta käyttää, jos kaula muuten on sopivassa mallissa, eli ei liikaa notkolla. Neljäsosa kierrosta maksimissaan pitäs riittää, varmaan vähempikin.Kielet vetävät kitarankaulaa notkolle ja kaularaudan tarkoitus on estää tämä. Jos kaulan sisältä kuuluu räminää (enpä ole itse koskaan kuullut) rauta on liian löysällä ja sitä pitää kiristää.
Oikeaoppisesti säädetty kaula tosin onkin hieman notkolla. Kaulan ei siis tulekaan olla suora (jos joku sellaista kuvittelee).
- kyntsi
kyllähän sen rauta voi resonoida, jos se ei ole tiiviisti paikallaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938028
- 403852
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241310
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321143Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311079Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11865Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27762