Mikä on ikävin / vihjaavin saamasi lahja, mitä olet saanut sukulaiseltasi?
Näin joulun alla hyvä olisi tietää mitä EI kannata antaa lahjaksi?
Ikävin saamasi
61
6143
Vastaukset
- sitten
Jokainen hankkii itse mitä tarvitsee. Joulun tuo rauhallinen tunnelma ilman strssiä ja valitusta jostain kamalasta lahjasta tai paineista mitä kenellekkin taas ostaa. Elämä on jo muutenkin ihan tarpeeksi strssaavaa monille jotenka viisainta olisi jouluna sopia että keskitytään jo ihan muihin nautintoihin kuin typeriin lahjojen vaihtelemisiin. Turhaa krääsää ei enään kukaan halua sitä jo ihan riittämiin. Kirpputorit pursuaa joulun jälkeen kun turhasta halutaan eroon.
- viimeset 12v.
miehen kans ollaan oltu kimpas 12v, appivanhemmat osatvat kaiken kirpparilta. Lpaset on saanu aina synttärilahjaksi ja joululahjaksi rikkinäisiä ja likaisia leluja ja tää on tosi. Me olemme saaneet lahjaksi eri pari mukeja, osa rikkinäisiä jne..Olisivat ostamatta tai antais ees 2 euroo. Vinkkejä miten toi loppus?
- sanot suoraan!
viimeset 12v. kirjoitti:
miehen kans ollaan oltu kimpas 12v, appivanhemmat osatvat kaiken kirpparilta. Lpaset on saanu aina synttärilahjaksi ja joululahjaksi rikkinäisiä ja likaisia leluja ja tää on tosi. Me olemme saaneet lahjaksi eri pari mukeja, osa rikkinäisiä jne..Olisivat ostamatta tai antais ees 2 euroo. Vinkkejä miten toi loppus?
Sanoa suoraan ettei halua mitään ja varsinkaan käytettyä!
- maallista mammonaa...
Hei!
Meillä jouluna on aina osteltu läheisille lahjoja.
Meidän perheessä ei pahasti tunteita ilmaista, niin joulu on se hetki, jolloin kaikki lällö-olettärkeä-halipusu-jutut voi kertoa jonkin esineen tai asian avulla.
Ikävin joululahja, jonka olen saanut, oli meikkipussi.
En ole ikänäni meikannut, niin eräs tuttavani päätti, että sillehän hän tekee lopun.
Oli siinä vähän tukalaa, kun en edes tajunnut, mihin tarkoitukseen osa niistä meikeistä oli.
Tuttavani näytti, miten ripsaria käytetään ja niin pois päin.
En tiennyt, miten olisin kohteliaasti voinut sanoa hänelle sen, etten aijo sotkea silmiäni. (minulla todella kuivat silmät muutenkin, niin ei tulisi pieneen mieleen laittaa simmujen lähelle kemi-kaaleja.)
No, kiitos sanoin tietenkin, mutta sitten jäin miettimään, että mitä minä näillä kaikilla meikeilläni nyt oikein tekisin?
On hyvä seikka, että minulla on serkku, joka harrastaa maskeeraamista ja hänelle kiikutin sitten meikit.
Meikkejä en todellakaan haluaisi toiste!
Vihjaavin lahja oli sellainen suhde-opas, jossa neuvottiin "miten voit pyydystää itsellesi karjun".
Huumorilla tuostakin kirjasesta selvittiin, mutta vähän noloa se oli, kun olen joulusinkku.- Täh-häh
Joulukinkusta olen kuullut, mutta mikä ihme on joulusinkku? Pidätkö tapanasi erota aina jouluksi, vai mitä?
Lahjoista sen verran, että ei mun mielestä kannata mistään vihjailevista tai huonoista lahjoista ottaa itseensä. Tuollainen "karjukirja" voi olla ostettu ihan kieli poskessa positiivisesti vitsinä. - voisihan...
Täh-häh kirjoitti:
Joulukinkusta olen kuullut, mutta mikä ihme on joulusinkku? Pidätkö tapanasi erota aina jouluksi, vai mitä?
Lahjoista sen verran, että ei mun mielestä kannata mistään vihjailevista tai huonoista lahjoista ottaa itseensä. Tuollainen "karjukirja" voi olla ostettu ihan kieli poskessa positiivisesti vitsinä.Ei ole tapana erota jouluksi, vaan olen sensortin ihminen, etten oikein jaksa seurustella.
"karjukirja" oli kai jokin vitsi, mutta pohjalla siinä oli katala ajatus; "hankkisit nyt vain sinäkin itsellesi miehen".
- hyvää joulua vaan mullekki..
oli kuonokoppa.
- pilamies..
Saamarin hyvä jekku. Mä hommaan siskolle lahjapaketin ja pistän sinne ison paksun raamatun :D hahah!
- Piruilua?
...
- äidiltä
Kai hän sitten toivoi kuolemaani. Tuo "lahja" kyllä oli sieltä lievemmästä päästä hänen tekosiaan.
Emme enää olekaan tekemisissä.- tosiaan!
Äidit voi olla hirveän ilkeitä.
- Shitter.
Tuli mieleen, että mutsin ukko osti joskus mutsille rikkalapaion ja harjat joululahjaksi. Törkeyden huippu!
- Älytöntä.
..saimme kyllä samaa sarjaa, mutta ihan väärää väriä lähisukulaiselta.
Siitä on jo aikaa vuosia eikä niitä astioita ole käytetty kertaakaan.- Miten voitte elää se Väärän...
...värinen astiasto kaapisssanne???Hyvät ihmiset, hankkikaa jo elämä! Pieniä ovat eräiden murheet. Turhan krääsän ostelun ja kaupoissa mielipuolisuuden partaalle ravaamisen sijasta jokainen ihminen voisi vain keskittyä olennaiseen, siihen, minkä vuoksi joulua yleensä vietetään. Turhan materian sijasta jokainen suomalainen voisi lahjoittaa vaikkapa esim. 10e hyväntekeväisyyteen, niin jossakin toisella puolen maailmaa päästäisiin viettämään edes joten kuten inhimillistä Arkea!!!!
- -nainen-
Pahin joululahja on mielestäni palautettu joululahja.
- gaselli****
Anoppini antoi mulle takaisin hänelle antamani joululahjan! Sano kyllä ystäävllisesti suoraan ettei hän sitä käytä (vedenkeitin) joten myimme sen itse sitten kirpparilla.
En loukkaantunut, kun hän osasi hoitaa asian fiksusti. Ihme ettei huolinut, hän oli puhunutpitkin syksyä että olisi kiva jos olisi erillinen vedenkeitin! - -nainen-
gaselli**** kirjoitti:
Anoppini antoi mulle takaisin hänelle antamani joululahjan! Sano kyllä ystäävllisesti suoraan ettei hän sitä käytä (vedenkeitin) joten myimme sen itse sitten kirpparilla.
En loukkaantunut, kun hän osasi hoitaa asian fiksusti. Ihme ettei huolinut, hän oli puhunutpitkin syksyä että olisi kiva jos olisi erillinen vedenkeitin!Minulle posti toi joulun jälkeen pehmeän paketin. Ja järkytykseni oli melkoinen, kun avasin sen, edessäni oli äidilleni ostama suhteellisen kallis joululahja.
- Eräs anoppi
gaselli**** kirjoitti:
En loukkaantunut, kun hän osasi hoitaa asian fiksusti. Ihme ettei huolinut, hän oli puhunutpitkin syksyä että olisi kiva jos olisi erillinen vedenkeitin!kuinka paljon vedenkeittimellä voi olla käyttöä.
Muistan kuinka miniäni ja poikani ostivat vedenkeittimen itselleen. Eihän se ollut tuttu minun sukupolveni anopeille siihen aikaan. Ajattelin, vaikka en mitään sanonutkaan, että turha vehje, mitähän tuollakin tekevät.
Eivätkös sitten ostaneetkin meille samanlaisen joululahjaksi - Ääk. Kiitin tietysti kohteliaasti, mutta ajattelin, että nurkkiin jäi. Vaan eipäs jäänytkään. Siinä se kököttää työpöydällä yleiskoneen vieressä ja on tehnyt itsensä todella käyttökelpoiseksi.
Pitäisi vaan päästä turhista ennakkoluuloista. - härkänen :)
Eräs anoppi kirjoitti:
kuinka paljon vedenkeittimellä voi olla käyttöä.
Muistan kuinka miniäni ja poikani ostivat vedenkeittimen itselleen. Eihän se ollut tuttu minun sukupolveni anopeille siihen aikaan. Ajattelin, vaikka en mitään sanonutkaan, että turha vehje, mitähän tuollakin tekevät.
Eivätkös sitten ostaneetkin meille samanlaisen joululahjaksi - Ääk. Kiitin tietysti kohteliaasti, mutta ajattelin, että nurkkiin jäi. Vaan eipäs jäänytkään. Siinä se kököttää työpöydällä yleiskoneen vieressä ja on tehnyt itsensä todella käyttökelpoiseksi.
Pitäisi vaan päästä turhista ennakkoluuloista.En myös pidä vedenkeittimistä.
Itse olen sanonut kaikille sukulaisille etten halua moista härveliä keittiötäni täyttämään. Keitän veden vesipannussa liedellä, en halua kerätä asuntoani täyteen turhaa tavaraa.
Anoppini on muuten kyllä edistyksellinen, on tietokoneet, digit ja dvd:t sun muut vimpeleet... Hän vain joskus "puoli ajatuksissaan" totesi että tuollainen olisi kiva, mutta ei kuitenkaan sitten oikeasti sitä tarkoittanut :)
Kiertoon laittamiani lahjoja: melkein kaikki koriste-esineet (eivät mun makuani), mehulinko, vohvelirauta, ison koiran flexitalutin (ei puutu kuin se iso koira vain...), vääränmerkkisiä pölynimurinpusseja, leipäkone, nenätrimmeri... onhan näitä. - etkö tiedä
härkänen :) kirjoitti:
En myös pidä vedenkeittimistä.
Itse olen sanonut kaikille sukulaisille etten halua moista härveliä keittiötäni täyttämään. Keitän veden vesipannussa liedellä, en halua kerätä asuntoani täyteen turhaa tavaraa.
Anoppini on muuten kyllä edistyksellinen, on tietokoneet, digit ja dvd:t sun muut vimpeleet... Hän vain joskus "puoli ajatuksissaan" totesi että tuollainen olisi kiva, mutta ei kuitenkaan sitten oikeasti sitä tarkoittanut :)
Kiertoon laittamiani lahjoja: melkein kaikki koriste-esineet (eivät mun makuani), mehulinko, vohvelirauta, ison koiran flexitalutin (ei puutu kuin se iso koira vain...), vääränmerkkisiä pölynimurinpusseja, leipäkone, nenätrimmeri... onhan näitä.Kai nyt kaikki nykyajan ihmiset jo sen verran ovat asiasta perillä, että tietävät vedenkeittimen säästävän sähköä - vähän kerrallaan, mutta kyllä siitä kertyy vuoden parin aikana jo rutkasti.
Typerää mollata niin edullinen vehje. - Mietettä.....
etkö tiedä kirjoitti:
Kai nyt kaikki nykyajan ihmiset jo sen verran ovat asiasta perillä, että tietävät vedenkeittimen säästävän sähköä - vähän kerrallaan, mutta kyllä siitä kertyy vuoden parin aikana jo rutkasti.
Typerää mollata niin edullinen vehje.Mulla on varaa maksaa kyllä sähkölaskuni. Pointtini oli se etten halua täyttää keittiötäni joka maailman vimpaimella mitä on ikänä keksitty.
Saisihan näitä sähköllä / paristolla toimivia ikiliikkujia sitten ostaa asunnon täyteen eikä riittäisikään.
Muuten, mitä se vedenkeitin maksaa? Sillä hinnalla sähköä (erotus vedenkeitin vs. liedellä) keitän kyllä aika monet teekupilliset liedellä kun ollaan vasta siinä nollapisteessä, mitä maksaisi se vedenkeitin :) Ja silloin todennäköisesti joutuisin jo ostamaan uuden keittimen eli se edullisuus taitaa ollakin puppua. Tosin mulla ei ole siitä tieteellistä tutkimusta, mutta näin maalaisjärjellä päättelen.
Moni laite "säästää sähköä" mutta laitteen hankinta ja hoito/huoltokustannukset ovat sitten isot, eli loppujen lopuksi mentiinkin pers netolle. - mitäs turhia
Mietettä..... kirjoitti:
Mulla on varaa maksaa kyllä sähkölaskuni. Pointtini oli se etten halua täyttää keittiötäni joka maailman vimpaimella mitä on ikänä keksitty.
Saisihan näitä sähköllä / paristolla toimivia ikiliikkujia sitten ostaa asunnon täyteen eikä riittäisikään.
Muuten, mitä se vedenkeitin maksaa? Sillä hinnalla sähköä (erotus vedenkeitin vs. liedellä) keitän kyllä aika monet teekupilliset liedellä kun ollaan vasta siinä nollapisteessä, mitä maksaisi se vedenkeitin :) Ja silloin todennäköisesti joutuisin jo ostamaan uuden keittimen eli se edullisuus taitaa ollakin puppua. Tosin mulla ei ole siitä tieteellistä tutkimusta, mutta näin maalaisjärjellä päättelen.
Moni laite "säästää sähköä" mutta laitteen hankinta ja hoito/huoltokustannukset ovat sitten isot, eli loppujen lopuksi mentiinkin pers netolle.Ajattele vain itseäsi.
- JA HETI!!!
mitäs turhia kirjoitti:
Ajattele vain itseäsi.
Sain käytetyt vanhat villasukat,jotka olivat selvästi miesten mallia.Hirveän rumat,varmaan äitin oli pihistänyt ne mieheltään.
Siinä piili vihjaus jotta mies näihin sukkiin pitää etsiä.
- meille-
Minusta on ikävää kun anoppi paketoi valittujen palojen ilmaisroinat meille.
Paras oli pilkkijakkara(kukaan ei käy pilkillä)- tapä
mä sain pienenä kun olin ollut tuhma lahjapaketissa koivunoksia.todella kamala lahja lapselle.itkuhan siinä pääsi(omassa huoneessa)
- huh-ugh
Kaksi kokoa liian pienet housut anopilta. Siinäpä se.
- ---------
dove suihkusaippua setti
- lahjan antaja
itse en ajattele "tavallaan pieleen" menneistä lahjoista pahasti. En nimittäin usko että lahjan antaja ei mitään pahaa tarkoita. Onhan noita muutamia ollut jotka eivät ihan kohdalle ole osuneet.... Esimerkiksi mies osti liian pienen aamutakin, totesin nauraen vaan että "hei. aika hyvä motivaatio aamutakki"
Itse kyllä olen loukkaantunut pari kertaa miehen siskolle.
Miehen sisko oli ihana ja auttoi meitä vähän häittemme järjestämisessä. Kiitoksena ostimme hänelle kalliin kaulakorun (150e) hän nyrpisteli sille nokkaansa en kuullut mitään kiitosta, vain ainoastaan nurinaa siitä "kun emmä ja ku emää sitä ja tätä", ja loppuen lopuksi jätti lähtiessään korun yöpöydällemme. ajattelin että hän on sen unohtanut ja odottelin tyynesti että hän sitä perään kyselisi... mutta ei mitään. Suutuspäissäni nakkasin sen roskiin. Olis nyt vaikka vienyt sen mukanaan ja antanut vaikka kaverilleen.
No, nyt kävimme ulkomailla ja mies halusi ostaa siskolleen tuliaisen. Hän pitkään mietti ja valitsi kaupasta tuliaisen, siis hän todella mietti ja kierteli ja kaarteli ympäri ostoskeskusta, ja loppuen lopuksi päätyi esineeseen josta ajatteli siskonsa pitävän. Kävi ihan sama homma kun korun kanssa!! Ja nyt sentään puhutaan 25 vuotiaasta aikuisesta. Ja todellakin pahastuin miehen puolesta, kyllähän minä näin pettymyksen miehen kasvoilta.
Olemme joka hemmetin joulu ja synttärit ostaneet kalliit lahjat hänelle, ja siihen hän on kai tavallaan liian tottunut kun koskaan ei kiitosta tule. Minä päätin että tästä lähtien jouluna saa konvehtirasian ja synttäreinä vaan kortin, ja vaikka miehen kanssa veri lentäisi, muuta ei tule. Miksi ostella lahjoja jos jokainen lahja on "ihan paska". Hän ei itse taas lahjoja kellekkään ostele, ja jos ei siltä tunnu niin ei mielestäni tarvitsekkaan, eikä se minua haittaa, ihan oikeasti! en itse ole lapsuuden jälkeen ollut kauhea lahjojen perään, tykkään kyllä itse kovasti ostella ja askarrella niitä muille!!!
Kyllä sitä tavallaan kuitenkin olettaa että jos hän EI haluaisi lahjoja hän siitä sanoisi, tai jos jotain tulee mieleen kysyttäessä niin sanoisi jotain mitä olis kenties vailla.
No, mutta kyllä sen pikku prinsessan kanssa tässä ollaan tapeltukkin. Ja sitä päivää odotellessa että hän vielä muun käytöksenkin ohella kasvaisi aikuiseksi! Huoh!- haluaisitko itse
Kaulakoru on henkilökohtainen esine, enkä kyllä itsekään ostaisi yhdellekään naisystävälleni koruja. Lisäksi se näin naisena olisi kai hiukan outoakin.
Olen itse saanut joskus tädiltäni sievän valkokultakoru-setin, vaikka hän olisi saanut helposti tietoon kysymällä että en voi sietää mitään pikku kivaa ja nättiä. No, setti onneksi hävisi ajan saatossa....
Ehkä teidän kannattaisi ajatella lahjoja vähemmän henkilökohtaisina ja ostaa jotain missä oma erikoinen makunne ei erotu liikaa. Tuo konvehtirasia ja kortti kuulostaa hyvältä. - lopetettu lahjojen
haluaisitko itse kirjoitti:
Kaulakoru on henkilökohtainen esine, enkä kyllä itsekään ostaisi yhdellekään naisystävälleni koruja. Lisäksi se näin naisena olisi kai hiukan outoakin.
Olen itse saanut joskus tädiltäni sievän valkokultakoru-setin, vaikka hän olisi saanut helposti tietoon kysymällä että en voi sietää mitään pikku kivaa ja nättiä. No, setti onneksi hävisi ajan saatossa....
Ehkä teidän kannattaisi ajatella lahjoja vähemmän henkilökohtaisina ja ostaa jotain missä oma erikoinen makunne ei erotu liikaa. Tuo konvehtirasia ja kortti kuulostaa hyvältä.antaminen, kun niissä on aina joku vika saajan mielestä.
Kyse on jo aikuisista ihmisistä joilla on jo kaikkea.
Yhteen aikaan annoin noita suklaarasioita, niistä oltiin hiljaa kylläkin.
Mutta kortitkin on väärin, ne menee liian aikaisin tai liian myöhään.
Kortteja en laita enää.
Vaikeaa on. - ............
lopetettu lahjojen kirjoitti:
antaminen, kun niissä on aina joku vika saajan mielestä.
Kyse on jo aikuisista ihmisistä joilla on jo kaikkea.
Yhteen aikaan annoin noita suklaarasioita, niistä oltiin hiljaa kylläkin.
Mutta kortitkin on väärin, ne menee liian aikaisin tai liian myöhään.
Kortteja en laita enää.
Vaikeaa on.Aina tulee olemaan vaikeaa jos ostatte naiselle jotain niin henkilökohtaista kuin koru. Lahjakortit, suklaa ja muu varma pelaa aina. Ja tietenkin se, että tuntee lahjan saajan....
Kai nyt jokainen joka lahjan käteen saa, kiittää siitä? Itselleni on käynyt ainoastaan postitettujen pakettien kanssa niin, ettei saaja ole välttämättä muistanut kiittää edes viestillä. Se kyllä loukkaa. Mutta jos teille käy näin alinomaan, saattaa teissä olla lahjan antajina jotain mistä saaja ei pidä... Miksi sitten turhaan yrittää olla mieliksi? - ohikukija..
haluaisitko itse kirjoitti:
Ehkä teidän kannattaisi ajatella lahjoja vähemmän henkilökohtaisina ja ostaa jotain missä oma erikoinen makunne ei erotu liikaa. Tuo konvehtirasia ja kortti kuulostaa hyvältä.itse olen saanut vessapapereista ja kattiloista koruihin asti kaikkea lahjaksi.
ja mulle ei koskaan tulis mieleen valittaa saaduista lahjoista. Minusta se on todella huonoa käytöstä!
Itse annan lahjat enää suoraan rahana tai lahjakortteina. Mutta siitäkin on tullut huomauttelua, että olen tavallaan laiska kun en mieti enää mitään henkilökohtaista lahjaa. Näköjään IHAN sama mitä antaa niin aina tulee kitinää. Olenkin vuosien saatossa muutamalle kitisijälle jättänyt ostamatta kokonaan lahjat, ja siitäkin on tullut kitinää.
Olisko kenties monelle tän ketjun kirjoittajalle parempi että ilmotatte KAIKILLE että teille ei saa lahjoja ostaa missään tilanteessa. Välttyisitte kaikelta mielipahalta, samoin välttyis mielipahalta se lahjanantajakin. - ootte varmaan rikkaita..
kellä oikeesti on varaa heittää roskikseen 150euron koru???
olisitte palauttaneet sitten kauppaan tai pantanneet/myyneet korun, hyvällä säkällä oisitte saanut rahat takaisin..
toisaalta en kyllä ymmärrä, miten jotkut valittavat jos saavat nättejä koruja lahjaksi?miettikää nyt vähän asennettanne, ei ne korut ilmaisia ole.
ajatelkaa jos saisitte jonkun h*mmetin ruman "koristetyynyliinan" ja sitruspuristimen joululahjaksi, ja itse ostat kaikkea kivaa muille...meni kyllä joulufiilikset totaalisesti.kun ei itsellä paljoa rahaa muutenkaan ole mutta silti ajattelen mistä joku lahjansaaja voisi tykätä.
olin aika surullinen jouluna ja joulun jälkeen..ennemmin vaikka lahjakortti, mutta ei mitään konvehtirasioita tai tyynyliinoja pliis... - mitään, vaan
ootte varmaan rikkaita.. kirjoitti:
olisitte palauttaneet sitten kauppaan tai pantanneet/myyneet korun, hyvällä säkällä oisitte saanut rahat takaisin..
toisaalta en kyllä ymmärrä, miten jotkut valittavat jos saavat nättejä koruja lahjaksi?miettikää nyt vähän asennettanne, ei ne korut ilmaisia ole.
ajatelkaa jos saisitte jonkun h*mmetin ruman "koristetyynyliinan" ja sitruspuristimen joululahjaksi, ja itse ostat kaikkea kivaa muille...meni kyllä joulufiilikset totaalisesti.kun ei itsellä paljoa rahaa muutenkaan ole mutta silti ajattelen mistä joku lahjansaaja voisi tykätä.
olin aika surullinen jouluna ja joulun jälkeen..ennemmin vaikka lahjakortti, mutta ei mitään konvehtirasioita tai tyynyliinoja pliis...laittakaa kortti, jossa lukee, että lahjarahat on lahjoitettu Unicefille tai jollekin muualle. Ja vielä: Näin luulen sinunkin iloitsevan siitä, että lhjallamme olet mukana auttamassa maailman vähäosaisia.
- syy on joku muu?
mitään, vaan kirjoitti:
laittakaa kortti, jossa lukee, että lahjarahat on lahjoitettu Unicefille tai jollekin muualle. Ja vielä: Näin luulen sinunkin iloitsevan siitä, että lhjallamme olet mukana auttamassa maailman vähäosaisia.
Hei mutta tuohan on juuri kuin minä tein kolme vuotta sitten.
Tosin muistaakseni sain idiksen julkkisihmiseltä, en muista ketä matkin.
Meillä on sellaista tuo lähisuku ettei oikein kortitkaan natsaa.
Sitten laitoin että nyt kaikki korttirahat menee Uniceffin hyväksi, jatkossakin.
Ajattelin että jos en sitten niitä kortteja osaa laittaa siten kuin suku tahtoo, niin olkoon.
Luulisi ettei korteista voi valittaa, kun yleensäkin muistaa nimppari-synttäri-joulu-pääsiäis-kiitoskortit, niin on todellakin väärässä.
Kun rähjätä voi mistä vaan, siitäkin että ne ei mene ihan just sinä päivänä kun henkilöllä on nimipäivä!
En ole postinjakaja. Kaikkea sattuu ja jos, niinkuin minulla, on joku niin hermos, että ottaa otsasuonesta vääränäpäivänä tullut kortti. niin voivoi. - älä-vie-mitään
ootte varmaan rikkaita.. kirjoitti:
olin aika surullinen jouluna ja joulun jälkeen..ennemmin vaikka lahjakortti, mutta ei mitään konvehtirasioita tai tyynyliinoja pliis...Jos koruilla ei ole visuaalista arvoa, ei hienometalli siinä paljon auta, ainakaan murkkuikäistä. Ja totta, olisin varmasti vanhempana kun käsitin jo että ainoa tärkeä on raha, säilyttänyt nuo hilut kynsin ja hampain. Pantannut tai myynnyt eteenpäin. Olisi ollut fiksumpaa.
Kyse on nyt kuitenkin siitä, että kuinka joku voi olla niin moukka että ostaa toiselle jotain niin henkilökohtaista kuin korut ja koriste-esineet tai pahinta: vaatteet. Jos ei vaivaudu selvittämään toisen makua, kannattaa varmasti sitten tyytyä yleisempiin lahjoihin kuten lahjakortti.
Itse sain anopiltani juuri kaitaliinan, kun HÄN tykkää kaitaliinoista. Onneksi äidilläni löytyi käyttöä liinalle. - eräsN1
älä-vie-mitään kirjoitti:
Jos koruilla ei ole visuaalista arvoa, ei hienometalli siinä paljon auta, ainakaan murkkuikäistä. Ja totta, olisin varmasti vanhempana kun käsitin jo että ainoa tärkeä on raha, säilyttänyt nuo hilut kynsin ja hampain. Pantannut tai myynnyt eteenpäin. Olisi ollut fiksumpaa.
Kyse on nyt kuitenkin siitä, että kuinka joku voi olla niin moukka että ostaa toiselle jotain niin henkilökohtaista kuin korut ja koriste-esineet tai pahinta: vaatteet. Jos ei vaivaudu selvittämään toisen makua, kannattaa varmasti sitten tyytyä yleisempiin lahjoihin kuten lahjakortti.
Itse sain anopiltani juuri kaitaliinan, kun HÄN tykkää kaitaliinoista. Onneksi äidilläni löytyi käyttöä liinalle.Älä ole niin varma, että olet pälkähästä vielä selvinnyt. Anoppisi vielä monasti tarkastaa sen, että missä tuo kyseinen *kaitaliina* on?
Minunkin liinavaatekaapista äitini etsi aikoinaan astiapyyhkeitä, jotka olin kuulema saanut joskus lahjaksi häneltä. Sanoin tuolloin äidilleni, että tiedän aivan varmasti, että hän ei ole koskaan antanut minulle kyseisiä astiapyyhkeitä lahjaksi, joten niitä ei ole olemassakaan. - EI OSTETA
ohikukija.. kirjoitti:
itse olen saanut vessapapereista ja kattiloista koruihin asti kaikkea lahjaksi.
ja mulle ei koskaan tulis mieleen valittaa saaduista lahjoista. Minusta se on todella huonoa käytöstä!
Itse annan lahjat enää suoraan rahana tai lahjakortteina. Mutta siitäkin on tullut huomauttelua, että olen tavallaan laiska kun en mieti enää mitään henkilökohtaista lahjaa. Näköjään IHAN sama mitä antaa niin aina tulee kitinää. Olenkin vuosien saatossa muutamalle kitisijälle jättänyt ostamatta kokonaan lahjat, ja siitäkin on tullut kitinää.
Olisko kenties monelle tän ketjun kirjoittajalle parempi että ilmotatte KAIKILLE että teille ei saa lahjoja ostaa missään tilanteessa. Välttyisitte kaikelta mielipahalta, samoin välttyis mielipahalta se lahjanantajakin.joululahjoja toisille.
Minä olin ja pidin lupauksen.
Vaan kun joulu tuli niin kuinka kummassa, minulle tultiin (asuin yksin) kylään, pistin pöydän koreaksi ja jälkeenpäin sain moitteet kun en antanut lahjoja.
Varsinkin tätini pahoitti mielensä.
Siis.
Ajatelkaa nyt vähän.
Kun sopimus minun puolelta piti, niin silti sain hauthaut, ja oikein viimeisen päälle.
- lahja,
oli tyttöystävältäni joka anto minulle rakkauden/seksin abc kirjan lahjaksi :)
- pömpelipööpelipöö
boolimaljaa (saatanan iso ja painava, maksanut 2 egee jossain tokmannilla), skitchkukkaruukku (yhdistään modernin desingnin ja etnon rokokoon..muovia), enkelitauluja 4 kpl (kukaan meillä ei kuulu kirkkoon), seinävaatteita (vaimo on allerginen), CD jossa uskonnollisia lauluja.
- ihme sukulaiset
Ikävin lahja oli setäni tyttärelleni antama pesuankka ja saippua sekä toisilla synttäreillä kaksi jääkaappimagneettia. Vähän enemmän vaivannäköä lahjojen ostoon kiitos
- kylpy-ankka
Oho. Minäkin olen ostanut peräti kummilapselleni nätissä pakkauksessa olevan suihkusaippuan. En tullut ajatelleeksi että se olisi ollut jotenkin typerä lahja. :o
Itse olen saanut äidiltäni joululahjaksi mummomalliset, puuterinväriset alkkarit kokoa 46. Äiti tietää vallan hyvin, että olen kokoa 36 ja ikäni 22. Tulkitsin vittuiluksi.
- ktskts
Tähän saakka paras kummisedältäni saama joululahja on ollut käytetty miesten roll-on deodorantti. Ja olen siis vielä nainen. Dödö oli ihan puolillaan, ja kuulassa oli karva. Herkullista. Ensin lenti roskiin, sitten tuli tarve pestä kädet.
Olen saanut myös puoliksi syötyjä karkkipusseja. Kiitos, suku.- pourquoi pas
"Ensin lenti roskiin, sitten tuli tarve pestä kädet."
Hahhahha.. Tämoli hyvä! :D Itse sain joskus miesten partavaahtoa, auliisti selitettiin että "oli 3 purkkia tarjouksessa" .. Vaikka mikäs siinä , hyvinhän mä senkin kanssa voin säärikarvani ajella. :D
- Neitokainenvm87
Muah, harvoin,olen saanut mitään epämieluisaa lahjaa, mutta anoppiehdokas kyllä ostelee ihan mitä sattuu.
Viimeksi sain syntymäpäivälahjaksi patakintaan ja patalapun, semmoisessa muovipussukassa, että oli tullut varmaan jostain kaupanpäällisenä. Ja olikohan joku joulu-tai synttärilahja, kun sain lahjaksi semmoisen leppäkerttu-pyyhetelineen. Eli pehmoleppäkerttu, joka pitelee muovista vannetta, leppiksen saat narusta seinälle kiinni.. Ja olen tosiaan 22v... Ja lahjan yhteydessä vielä sanoi "kun ei ole itsellä oikein käyttöä". Olen joku yleinen rojukori? Kun selkeästi on sanottu että esim mikä tahansa halpa viini, lahjakortti, tai tämäjatämäkirja (kaikki alle 10e) kelpaisi, niin eeeeeei.... Ai niin ja joululahjaksi sain hammasharjan ja-tahnaa. Vola!
Isoäiti osti aina liikuntakeskeisiä lahjoja kun olin pullukka muksu. Eli ei kiitos jumppasalikortteja ja ljumppavideoita herkkänahkaisille pullukkanaisille.
Näin itse kerran kirjakaupassa jonkun kirjan Opas yksinäiselle, miten elät sinkkuna ylpeänä tms opuksen, ja ulvoimme kaverini kanssa naurusta. Miten kamala lahja semmoinen olisikaan o__O - hh
Karsea tonttumuki missä oli pari hassua karkkia...
- Lahja meni kiertoon
Tätini antoi synttärilahjana lasisen kakkuvadin, läjäytti pöydälle, istui siihen keittön tuolille, ennenkuin ehdin sanoa mitään hän lausui:
- tossa olis tommonen, en nyt edes oikein katsonutkaan minkä otin."
Lauseen perässä outo nenätussahdus. - herkullista
Lahja meni kiertoon kirjoitti:
Tätini antoi synttärilahjana lasisen kakkuvadin, läjäytti pöydälle, istui siihen keittön tuolille, ennenkuin ehdin sanoa mitään hän lausui:
- tossa olis tommonen, en nyt edes oikein katsonutkaan minkä otin."
Lauseen perässä outo nenätussahdus."Lauseen perässä outo nenätussahdus. "
Kuulostaa ihan mun sukulaisilta! :' D Ovatko kenties Satakunnasta? - Lahja meni kiertoon
herkullista kirjoitti:
"Lauseen perässä outo nenätussahdus. "
Kuulostaa ihan mun sukulaisilta! :' D Ovatko kenties Satakunnasta?Sulle "herkullista", tuskin olemme sukua.
Äitini sukulaiset varsinkin vanhemmiten ovat alkaneet kaikki tussahteleen vähän joka asialle.
Onkohan se geneettista, aika näyttää.
- Näin meilläkin....
Mut kaikista ikävin on pari vuotta sitten saamani keraaminen kissa,jonka sain isältäni ja uudelta vaimoltaan synttärilahjaks!Ihan kiva,mutta ei tainnut isä muistaa,että samaisen kissan olin ostanut hänelle isänpäivälahjaksi jotain 30v sitten,koska muistan,että säästin viikkorahoja,että sain sen ostettua...nakso jotain 12 mk sillon...mut hei sehä vois olla jo antiikkia....
- ergdfhdnjd
Pahin "lahja" oli kun vanhempani pyöräyttivät minulle 3 pikkuveljeä... Luojan kiitos oma kämppä ensi vuonna!
- ankea
Käytetty ilmainen keittokirja, jonka kannessa luki apu... Ilmaislahja joltain mummolta.
- Marjatainen
Olen yllättynyt, kuinka paljon löytyy ihmisiä, jotka eivät osaa arvostaa lahjaa. Vaikka se lahja itsessään olisi maailman typerin hilavitkutin, sen antaja on joka tapauksessa ajatellut saajaa ja halunnut antaa lahjan juuri hänelle. Minä hankin itse ne tavarat, joita tarvitsen ja lahjat ovat ylimääräistä hyvää. On käytöksen pohjanoteeraus arvostella lahjan laatua. Esimerkiksi tässä ketjussa mainittu keittokirja, jonka kannessa luki "Apu" saattaa olla ihan hyvä keittokirja ja sen antaja on siitä luopunut lahjan saajan hyväksi. Minusta sen antaminen oli ystävällinen ele, olipa sen alkuperäinen omistaja maksanut siitä tai ei.
- Ei pahalla
Jos luet tarkkaan kaikki kirjoitukset,huomaat että täällä kerrotut lahjat ovat todellakin suurin osa saatuja tavalla,joka ei todellakaan aja asiaansa!Joku oli saanut vanhat miesten villasukat äidiltään ja kirjoittaja oli nainen...entäs se nainen,joka oli saanut käytetyn miesten deororantin karvoilla höystettyä!Tarkoitatko vieläkin,että lahjan saajien pitäisi olla kiitollisia tuollaisesta roskasta??Luulen,että nämäkin saajat osaavat kyllä arvostaa lahjoja,pieniäkin,mutta täällähän nimenomaan kysyttiin,mikä on ikävin saamasi lahja!!!
- pinni27
sain lapsena värityskirjan, joka oli puoliksi jo väritetty ja sotkettu, paketissa oli myös nippu "hengettömiä" hiuspinnejä, jotka olivat ruostuneet toisiinsa kiinni. Mummolla oli sekatavarakauppa joskus 50v. sitten ja varmaan olivat jääneet noilta ajoilta jonnekin navetan perukoille ruostumaan :) tulikin sitten mieleen panna pakettiin ja tuoda pienelle sukulaistytölle.
Anopilta saa myös aika hupaisia lahjoja. Joskus kerroin etten koskaan käytä fööniä, kun on pitkä tukka ja hiukset kärsii föönaamisesta yms. niin eikös seuraavana jouluna paketista tullut hiustenkuivaaja. Anoppi vielä antaessaan kysyi että et kai sinä tällä mitään tee? No mitäs sitten ostit :) Toisena jouluna sain nipun hiuslenkkejä, koska pitkähiuksisten pitää pitää hiukset kiinni anopin mielestä.- jonah fowl
ihmiset eivät todellakaan puhu tai kuuntele.Homma menee näin : Anoppisi on kuunnellut mitä sanot ja heti kun on tarttunut sana "fööni" siihen on aivoissa takerruttu ja sen ympärille on luotu mielikuvitusviritelmä sen mukaan että tulos vastaan mahdollisimman anoppisi ennakkokäsitystä sinusta.
Näin se menee. Ei kommunikaatiossa tieto kulje.
Asiaan tuo vielä oman lisänsä sanaton viestinsä ja ensivaikutelmat (jotka käytännössä ovat täydellistä arvailua). Esimerkkinä voi kertoa että minut heitettiin r-kioskista pihalle jokin aika sitten kun menin ostamaan sieltä limua ja sipsejä.vieläkään en tiedä miksi.
- hu-vituttaa
- Liian pienet housut anopilta
-"Pikkuihmisen vaatteet" -ompelukirja siskoltani kun sai esikoisen
- Ex-mieheltä fileointivälineet (itse olen kasvissyöjä)
- Painonvartijat-kirja kälyltä
ja ei varmasti lopu tähän.... - Pakanan vaimo
Joku mainitsikin jo uskonnollisia lauluja sisältävän cd:n, mistä tuli mieleen seuraavat kaksi äärimmäisen ikävää ja vihjaavaa lahjaa:
1. Mieheni edustaa erästä toista uskontokuntaa, joten eikös vain tätini tuonut minulle valmistujaislahjaksi (!) kirjan, jossa neuvottiin yksityiskohtaisesti, minkälaisilla argumenteilla nimenomaan sen uskonnon edustajan voisi käännyttää kristityksi! Jäi lukematta ja taisi lopulta mennä paperinkeräykseen koko kirja.
2. Kun samainen täti tuli ensimmäistä kertaa tapaamaan toista vauvaamme, valtavasta paperikassista paljastui tällä kertaa paketoimaton lasten jumalanpalvelus-cd. Cd on nyttemmin toiminut mm. leikkikaluna. Kaikilta muilta saimme jotain oikeasti hyödyllistä lastentarviketta, mutta täti katsoi sitten oikeudekseen pitää huolta lapsen sielusta. :/
Aargh. - lahjoja_odotellessa
vai lahja.. meidän suvussa on tapana kyllä antaa lahjoja ihan kohtuudella ja laadukkaitakin:) mutta onhan nuita joitaki hassujakin lahjoja hypänny joukkuun:
-silloiselta poikakaverilta kasa pornolehtiä (ei siinä, kivoja kuviahan siellä oli;D)
-enon porukalta halpahallista ostettu banaanisuklaarasia (olivat kivikovia ja muuttaneet jo väriäkin:D)
-äidiltä 10vuotta nuorentava voide (olin silloin 18v ja sanoin että haluuksä että näytän 8-vuotiaalta?:D)
-isosiskolta sauvasekotin jonka hän oli saanut itse lahjaksi (sanoi että sillä on näpsäkkä tekasta diettiruokaa:D)
-serkkutytöltä viinipullo (hän joi sen kylä itse illan aikana ja kysyi haluatko säkin tästä?:D)
eiköhän tuossa ollu ne pahimmat;)- rtfuyho
- rusinoita (hyi vittu)
- kasa koirankarvasia kirppari vaatteita jotka oli ylisuuria
- sauvasekoitin, kun oli 4 v.
- syötyjen suklaamunien koottavat lelut...
- kynsilakalla päällystetty leikkihevonen (olin jotain 12...)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004363
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422006- 611667
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331353Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10889Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696