Opeli vai Bemari?
Vuosimallia 1990-93
Kokemuksia ko. autoista?
Kumpi kannattaisi ostaa?
Ajattelin hakee ehkä Saksasta.
Omega 3000 vai BMW 525
38
2503
Vastaukset
- 318
Bemari tietenkin !! Eikös Ooppeli ole Saksan "lada" ? Mulla on ollut muutama bemari eikä mitään ongelmia, minkään merkkisiin "ladoihin " en ole arvannut sekaantua :-)
- 318 i
Bemari tietenkin !! Eikös Ooppeli ole Saksan "lada" ? Mulla on ollut muutama bemari eikä mitään ongelmia, minkään merkkisiin "ladoihin " en ole arvannut sekaantua :-)
- omega 3.0i-24v
se ole aika noloa jäädä liikennevaloissa bemarilla kakkoseksi jos on "lada" vastassa??
- monta mallia...
omega 3.0i-24v kirjoitti:
se ole aika noloa jäädä liikennevaloissa bemarilla kakkoseksi jos on "lada" vastassa??
se varmaan vähän riippuu mitä siellä takaluukussa lukee... ja ooppeli on aina ooppeli...
- mitämitä
ollut mitään asiallisia vaihtoehtoja tarjolla. Noistahan paskoista on takuutkin jo loppu.
- ///M 3
Mullakin oli kerran "Lada" Opel vectra GT Oli kyllä ihan ok.Hinta laatusuhde oli ok. En tiedä millainen se Omega on, mutta valitsin kyllä 525 tai sitten 535 (E34). Jos se olis Lotus Omega se olis kiinnostava. Mutta sekin on Ooppeli :-)
Nykyään ajan E36 M3 3,2 ja olen super tyytyväinen - Meitsi
///M 3 kirjoitti:
Mullakin oli kerran "Lada" Opel vectra GT Oli kyllä ihan ok.Hinta laatusuhde oli ok. En tiedä millainen se Omega on, mutta valitsin kyllä 525 tai sitten 535 (E34). Jos se olis Lotus Omega se olis kiinnostava. Mutta sekin on Ooppeli :-)
Nykyään ajan E36 M3 3,2 ja olen super tyytyväinenLotus omega ei ole Opel vaan Lotus. Lotus on rakentanut Omegan korista kokonaan uuden auton.
- TDS-jani
Täällä monta ooppelia omistaneena ja nykyisin bemskellä ajeleva merkkihuollon freelancer-opel-mekaanikko ei enää sijoita autoja edes samaan kategoriaan. Näkemys on henkilökohtainen, mutta useimmat muutkin opel-asentajat ajavat jostain kumman syystä muilla merkeillä. Tarkoitus ei ole provosoida, mutta näkemykseni perustuu ainostaan henkilökohtaiseen kokemukseen. Jokainen voi sitten valita autonsa omien arvostustensa pohjalta. Ehkä siinä ooppelissa on sitten jotain sellaisia houkuttelvia pointteja, joita en ole edes vuosien saatossa löytänyt vastapainoksi niille toisenlaisille asioille.
- Opelman
Niin eikös se ole aika yleinen ilmiö, kun näkee vaan sen asian nurjan puolen.
Nokia kännyköiden huoltohenkilöstölläkin taitaa olla jotkut erkat vyöllä roikkumassa.
- ahma
se bemari! laatuero on totaalinen ja sitä tosiasiaa ei käy kiistäminen että 80-luvun lopun ja 90-luvun alun ooppelit ruostuvat keskiarvoa enemmän.
- Tuuba
Kumpikaan ei pärjää automaatti T4:lle. Valitse se mikä vie vähemmän bensaa.
- Meitsi
Ja mitenhän se tuo T4 liittyy asiaan. Pistetään Lotus Omega vastaan niin eipä näe T4:kään kuin perävälot..
- Jukka
..ainakaan mitä tulee torque steeringiin, T4:n ohjaus vetelee minne sattuu kun turbo tulee mukaan. Se vaihdelaatikon kanssa on T4:n heikkoja puolia.
- 9000t-88
Meitsi kirjoitti:
Ja mitenhän se tuo T4 liittyy asiaan. Pistetään Lotus Omega vastaan niin eipä näe T4:kään kuin perävälot..
Heitti vissii taas ison rattaan päälle.
Ps. Lotus omega ei ole opel! - Kepittäjä
Omega voittaa tomaatti T4:sen joka ominaisuudessa.
T4 on vielä etuvetonen. Hyi helvetti! - Pexi
Mistä sä oot karannut? Laitas poju faktaa pöytään!
3000 24v Omega 0-100km/h 7,3s
T-4 Volvo 0-100km/h ?
Huiput ?
jne...? - berner
Pexi kirjoitti:
Mistä sä oot karannut? Laitas poju faktaa pöytään!
3000 24v Omega 0-100km/h 7,3s
T-4 Volvo 0-100km/h ?
Huiput ?
jne...?Sen tiedot:
Opel Omega 3000:
0-100 km/h 9,3s huiput 220 km/h
Volvo V40 T4:
0-100 km/h 8s huiput 230 km/h
En sitten tiiä... - Unto
berner kirjoitti:
Sen tiedot:
Opel Omega 3000:
0-100 km/h 9,3s huiput 220 km/h
Volvo V40 T4:
0-100 km/h 8s huiput 230 km/h
En sitten tiiä...Vuodesta 1990 alkaen 3000 on 24v versio. Siitä oli ilmeisesti kyse. Vuoden 90 TM:ssä 0-100km/h on MITATTU 7,3s. Huiput 240km/h.
Minäpä tiiän... - Omega3000
berner kirjoitti:
Sen tiedot:
Opel Omega 3000:
0-100 km/h 9,3s huiput 220 km/h
Volvo V40 T4:
0-100 km/h 8s huiput 230 km/h
En sitten tiiä...Et näköjään tiedä...
Mistäköhän revit nuo omegan tiedot. 90 luvun alun 3000 menee 0-100 km/h 7,6 sek ja huiput 240 km/h.
Volvo menee pari kymppää nopeammin 0-100 km/h (7,3 sek), mutta ns normaalikuskit saavat omegan nopeammin 0-100 seen. T4:lla pitää osata kiihdyttää, jotta se pomppiva ja vetelevä etupää sais vähänkään pitoa. Luistonestot päällä taas volvolla menee jo sekunnin pitempää kuin mitä on ilmoitettu. - Teuvo
T4:n arvo on sama, kuin 90-luvun alun opelilla, tai bemarilla. Muuten en näe syytä vertailla näitä tuotteita keskenään...
- Kake
9000t-88 kirjoitti:
Heitti vissii taas ison rattaan päälle.
Ps. Lotus omega ei ole opel!Lotus omega on enemmän opel, kun T4 on volvo.
- Kepittäjä
berner kirjoitti:
Sen tiedot:
Opel Omega 3000:
0-100 km/h 9,3s huiput 220 km/h
Volvo V40 T4:
0-100 km/h 8s huiput 230 km/h
En sitten tiiä...Opel Omega 3000 24v:
0-100km/h 7,3s (TM 1 -90)
0-400m 15,1s/151km/h (TM 1 -90)
huiput 256km/h (Autovisie 16 -1991) - Opelman
Kepittäjä kirjoitti:
Opel Omega 3000 24v:
0-100km/h 7,3s (TM 1 -90)
0-400m 15,1s/151km/h (TM 1 -90)
huiput 256km/h (Autovisie 16 -1991)On kyllä hulppea huippunopeus, jos noin lujaa menee...
Ottaa varmaan M5 ja M3 miehillä lujille, kun rajoittimet päällä painavat 250 kmh ja omega painaa ohi. - Meitsi
Meitsi kirjoitti:
Ja mitenhän se tuo T4 liittyy asiaan. Pistetään Lotus Omega vastaan niin eipä näe T4:kään kuin perävälot..
Hä? Mutta ei ole T-nelonennkaan BMW..
- ///M 3
Opelman kirjoitti:
On kyllä hulppea huippunopeus, jos noin lujaa menee...
Ottaa varmaan M5 ja M3 miehillä lujille, kun rajoittimet päällä painavat 250 kmh ja omega painaa ohi.Nauran!!!...... :-)
M3 3,2 evolution - Opelman
///M 3 kirjoitti:
Nauran!!!...... :-)
M3 3,2 evolutionM3 = 250kmh
Omega3000 = 256kmh. - ///M 3
Opelman kirjoitti:
M3 = 250kmh
Omega3000 = 256kmh.Nauran vielä enemmän :-) :-)
256km/h.....Eiffeltornista??
M3 3,2 Evolution - ///M 3
Opelman kirjoitti:
M3 = 250kmh
Omega3000 = 256kmh.Nauran vielä enemmän :-) :-)
256km/h.....Eiffeltornista??
M3 3,2 Evolution - Opelman
///M 3 kirjoitti:
Nauran vielä enemmän :-) :-)
256km/h.....Eiffeltornista??
M3 3,2 EvolutionSait ilmeisesti sellaisen käsityksen, että yritän jotankin tehdä omega 3000:sta menevämmän pelin kun M3:sta. Se ei kyllä ole tarkoitus. Taitaa tehoeroa olla kuitenkin toistasataa hevosvoimaa, joten se siitä. Mutta kun noita huippunopeuksia niin harvoin missään testataan, niin väistämättäkin tuli mieleen tuo 250 kmh:n rajoitettu nopeus, jota bemarikin käyttää.
Mahdollisuus siihen, että omega joskus teitä nöyryyttää on aika häviävän pieni. Joten take it easy. Saksassa ehkä mahdollista? Tiedä häntä.
http://www.home.zonnet.nl/patver/Tech/techn_3024v.htm - ///M 3
Opelman kirjoitti:
Sait ilmeisesti sellaisen käsityksen, että yritän jotankin tehdä omega 3000:sta menevämmän pelin kun M3:sta. Se ei kyllä ole tarkoitus. Taitaa tehoeroa olla kuitenkin toistasataa hevosvoimaa, joten se siitä. Mutta kun noita huippunopeuksia niin harvoin missään testataan, niin väistämättäkin tuli mieleen tuo 250 kmh:n rajoitettu nopeus, jota bemarikin käyttää.
Mahdollisuus siihen, että omega joskus teitä nöyryyttää on aika häviävän pieni. Joten take it easy. Saksassa ehkä mahdollista? Tiedä häntä.
http://www.home.zonnet.nl/patver/Tech/techn_3024v.htmJoo ei se huippunopeus ole niin jännä. On aika harvoin kuin ajaa yli 200...
Kiihtyvyys on kyllä paljon hauskempaa...
Bemarillakin on se rajoitin kuin pitää stoppaa 250 km/h, mutta kun Vi bilägare testasi vakio E39 M5 niin todellinen huippunopeus oli 268 km/h. Samoin kävi Audillekin. Sekin meni yli 260...
Itse olen ajannut 265 mittarin mukaan, eikä ole stoppanut, ja mittari pitäis olla aika tarkka.
Jos otta rajoittimen pois M3 3,2 kulkee 282-285 km/h saksan TUV:n mukaan - Meitsi
///M 3 kirjoitti:
Joo ei se huippunopeus ole niin jännä. On aika harvoin kuin ajaa yli 200...
Kiihtyvyys on kyllä paljon hauskempaa...
Bemarillakin on se rajoitin kuin pitää stoppaa 250 km/h, mutta kun Vi bilägare testasi vakio E39 M5 niin todellinen huippunopeus oli 268 km/h. Samoin kävi Audillekin. Sekin meni yli 260...
Itse olen ajannut 265 mittarin mukaan, eikä ole stoppanut, ja mittari pitäis olla aika tarkka.
Jos otta rajoittimen pois M3 3,2 kulkee 282-285 km/h saksan TUV:n mukaanei se huippunopeus varmaan niin mukavaa olekaan, kun Omeha painaa ohi, heh..
- Vilhu
///M 3 kirjoitti:
Joo ei se huippunopeus ole niin jännä. On aika harvoin kuin ajaa yli 200...
Kiihtyvyys on kyllä paljon hauskempaa...
Bemarillakin on se rajoitin kuin pitää stoppaa 250 km/h, mutta kun Vi bilägare testasi vakio E39 M5 niin todellinen huippunopeus oli 268 km/h. Samoin kävi Audillekin. Sekin meni yli 260...
Itse olen ajannut 265 mittarin mukaan, eikä ole stoppanut, ja mittari pitäis olla aika tarkka.
Jos otta rajoittimen pois M3 3,2 kulkee 282-285 km/h saksan TUV:n mukaanNoilla nopeuksilla mittarivirhe saattaa hyvinkin olla jo luokkaa 20-30km/h. Jos ei rajoitin mene päälle, se tarkoittaa että autosi on niin huonossa kunnossa ettei se kierrä enää tarpeeksi.
No, onhan se 200km/h jo jotain, m-kolmoselle.. Heh.. - ///M 3
Vilhu kirjoitti:
Noilla nopeuksilla mittarivirhe saattaa hyvinkin olla jo luokkaa 20-30km/h. Jos ei rajoitin mene päälle, se tarkoittaa että autosi on niin huonossa kunnossa ettei se kierrä enää tarpeeksi.
No, onhan se 200km/h jo jotain, m-kolmoselle.. Heh..Oi, oi oi :-)
En jaksaa enää lukea ja kirjoittaa tästä. Teiän keskustelutaso on hiekkalaatikkotasolla...
Ajan ainakin semmosella autolla mistä te haaveilette ja ei ole varaa ostaa.....nauran....
http://www.fn-automobil.carpassion.com/shop/USER_ARTIKEL_HANDLING_AUFRUF.php?darstellen=1&mySession_ID=822d6851f66288205f974251afb32891&Kategorie_ID=17
0-100 5,5 sek
BMW M3 3,2 coupe´ Evolution - Keke (bmw)
///M 3 kirjoitti:
Joo ei se huippunopeus ole niin jännä. On aika harvoin kuin ajaa yli 200...
Kiihtyvyys on kyllä paljon hauskempaa...
Bemarillakin on se rajoitin kuin pitää stoppaa 250 km/h, mutta kun Vi bilägare testasi vakio E39 M5 niin todellinen huippunopeus oli 268 km/h. Samoin kävi Audillekin. Sekin meni yli 260...
Itse olen ajannut 265 mittarin mukaan, eikä ole stoppanut, ja mittari pitäis olla aika tarkka.
Jos otta rajoittimen pois M3 3,2 kulkee 282-285 km/h saksan TUV:n mukaanOn tainnut svenssonin pojilta loppua kantti kun ovat E39 M5:sen huippuja testanneet. Nettilähteissä on vertailtu Hayabusan ja M5 huippuja ja lopputuloksena on ollut lähes tasapeli. Molemmat vehkeestä riippuen 285-300 km/h.
E39 530i menee sen 250 km/h jo 231 hevosella joten kyllä sama kori menee 400hv jokatapauksessa kovempaa kuin 268..... - ///M 3
Keke (bmw) kirjoitti:
On tainnut svenssonin pojilta loppua kantti kun ovat E39 M5:sen huippuja testanneet. Nettilähteissä on vertailtu Hayabusan ja M5 huippuja ja lopputuloksena on ollut lähes tasapeli. Molemmat vehkeestä riippuen 285-300 km/h.
E39 530i menee sen 250 km/h jo 231 hevosella joten kyllä sama kori menee 400hv jokatapauksessa kovempaa kuin 268.....No kyllä mä sen tiedän että se menee pajon enemmän kun 268, mutta tämä oli vakiopeli. Rajoitin oli kytketty.....
Ilman rajoitinta se lähtee 296!!!
Tack å hej :-)
- Omega3000
Osta omega jos Saksasta meinaat hakea. Saksassa todella edulliset hinnat. Aivan ehdottomasti rahalle enemmän vastinetta verrattuna bemariin. Ruostetta noista tuskin löytyy. Tästä luokasta löytyy myös reippaat varusteet. Moottori kestää varmasti. Hiljainen ja nopea.
Miinuspuolena on että vauhtia kertyy huomaamatta liikaa...
Lukkoperä ihan ok, kunhan opettelet käyttäytymisen liukkaalla. Lähtee risteyksistä "yksivetoisia" paremmin liikkelle kesät talvet.- Opelix
Ei paljo kannata ooppelin paskoja saksasta hakia DORKA!
- Omega3000
Opelix kirjoitti:
Ei paljo kannata ooppelin paskoja saksasta hakia DORKA!
Perustele väitteesi eläkä dorkattele, paskahousu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643225Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433087- 422447
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa992180- 311903
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271800- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851405- 391290
- 811132