Olen saanut uuden työn ostajana/varaston esimiehenä ja nyt on mietinnän alla palkkaneuvottelut. Ostajan työssä ei ole mitään sopimusneuvotteluvastuuta ( lähinnä kotiinkutsua ), mutta minulle tulee 2 alaista. Koulutukseltani olen tradenomi ja vastaavasta työstä ( siis ostamisesta ) on muutaman vuoden kokemus, alaisia ei minulla ole aikaisemmin ollut.
Ongelmana tässä on se, että asetin palkkatoiveeni ilmeisesti liian alas, mutta tämä johtuen siitä, että en tiennyt vielä palkkatoivetta kertoessani että toimenkuva tulee laajenemaan myös esimiestehtäviin. Palkkatoivomukseni 2400 eur/kk oli kuulemma palkkahaarukan yläpäässä mutta kokemukseeni yms. nähden ok.
Olen menossa ensi viikolla neuvottelemaan palkasta ja olen miettinyt että tässä vaiheessa voisin vielä ehdottaa palkan tarkastamista ylöspäin... mikä mielestänne olisi sopiva palkkaus tähän tehtävään. Esimieskokemusta minulla ei siis ole, mutta muuten on vastaavista tehtävistä. Työ sijaitsee Tampereella ja olen kolmekymppinen nainen. En nyt mielestäni myy itseäni halvalla, mutta "psykologisesti" minulle olisi 100 euronkin korotus iso juttu. Mikä olisi mielestänne käypä palkka tästä tehtävästä?
ostaja/varastopäällikkö
15
18246
Vastaukset
- enemmän
Riippuu tietysti firman koosta. Itte ostaja ei alaisia ja työ kotiinkutsua ja palkka 2600kk. Siinä vähän osviittaa.
- haitari
Pyydä ainakin 2800
- 37v miesinssi
Pienehkö paikkakunta, suurehko yritys.
10-vuoden työsuhteen jälkeen
ostamon & varastamon päällikkönä aloituspalkka oli 4146E/kk. Huom. työhistoria ko. firmassa. 10-vuotta esikuntafunktioissa.
Oman materiaaliryhmän vuosisopimusneuvottelut.
Viisi alaista.
Ei taida käydä vertailumateriaaliksi?
Mieti etukäteen mihin olotilaan pyrit 10-vuoden työsuhteen jälkeen.
Jos et pidä puoliasi alkupäässä, et pysty täysin korjaamaan tilannetta myöhemminkään. - vähän?
Itse saan (ja myös kaikki muutkin meillä) noin 3000 euroa kuukaudessa ihan tavallisena varastomiehenä.Jos siihen tarvitsee koulutusta tai oemusta,niin minusta ei 4000 ole liikaa.
- Varastopäällikkö
Olen kolmatta vuotta näissä tehtävissä. Alaisia minulla on 28. 2 varastoesimiestä, kuljetusjärjestelijä ja 25 varastomiestä/naista. Yrityksessä on kokonaisuudessaan noin 400-430 työtekijää. Työni on johtaa ja kehittää varaston toimintaa. Vastaan kaluston ja tarvikkeiden hankinnasta, rekrytoinnista, ym. Kaikki nämä vaikuttavat palkkaani joka on 3890 euroa/kk lisäksi saan vuosittain tulospalkkiota joka riippuu yrityksen tekemästä voitosta.
En näe syytä miksi sinulle pitäisi maksaa enemmän kuin 2400 euroa kuukaudessa. 2 alaista, ei kokemusta esimiestehtävistä. Mielestäni työsi on enemmänkin ostajan työtä kuin varastoesimiehen, tässä tapauksessa 2400 on sopiva tehtäväsi ja vastuusi huomioon ottaen. Voin kertoa että molemmat varastoesimiehet saavat hieman parempaa palkkaa kuin esittämäsi toivomus. Tämä johtuu ihan siitä syystä että heillä on omat ryhmät ja vastuualueensa. Toimimme Vantaalla. Neuvoisin sinua pyytämääm palkankorotusta vuoden hoidettuasi tehtävää. Silloin sinulla on jonkinlainen käsitys työstä ja kuinka suuren osan ajastasi esimiestehtävät vievät. - ...
...
- todellisuusr
Eipä palkkasi järin hääviltä kuulosta. Olet ollut ilmeisesti iästäsi päätellen työelämässä jo jonkin aikaa. Kakkonen pitäisi saada muutettua kolmoseksi niin sitten olisi siellä päin. Monesti ilman minkäänlaista esimiesvastuuta olevasta työstä saa reilut kolme tonnia ja samoin myös pelkästä ostajan työstä.
- rx75
Heh, alkup. viesti oli vuodelta 2006... on siinä yleinen palkkataso hieman noussut..
- todellisuusr
No niinpäs olikin 500 lisää niin ollaan lähellä tämän päivän palkkatasoa.
- yrittäjäpolvi
meidän firmassa varastopäällikkö saa 2300 € brutto kännykkäetu. Päälliköllä 1-2 alaista sesongin mukaan.
varastotyöntekijät saavat 1800 - 2000 ja osa-aikaiset / tilapäiset 1500 € /kk. - surkeasti!
Täh? Ite saan varastonhoitajana julkishallinnossa ja siis ei alaisia, vain tarvike- ja kalustehankinnat, liksaa abauttia 2800 egeä kk plus lounasetu ja vuosittainen tulospalkkio joka on pyörinyt välillä 1000-2000 egeä bruttona. Mulla on molemmat kokemuslisät eli 10 prossaa peruspalkkaan mutta silti.
Toi sun liksa on todella alakanttiin. - Topix 01
Mä toimin autoliikkessä logistiikkapäällikköna.Mulla logistiikka takan 10 v.Mut ei esimiestehtävistä vielä,ku 1v 6kk Mä saan 2238 bounukset 250-300kk.Ikää 40 v
- Varastonainen
Vanha ketju, mutta nostetaanpa hieman ylöspäin ja kysellään galluppia tämän päivän varastopäälliköiden ja esimiesten palkkatasosta.
Itse en vastaa hankinnasta, mutta alaisia on 10 ja vastuualueena varaston kehittäminen ja materiaalihallinta. Palkka bruttona 2400 puhelinetu. Kokemusta esimiehenä toimimisesta pari vuotta, päälliköksi siirtymisen jälkeen palkka nousi sen 300e. Mennäänkö vähä turhan alakanttiin??- kokonutz
Ehkä vähän alakanttiin, mutta kun ei ole tietoa kokemuksesta, koulutuksesta jne..sanoisin että noilla tiedoilla pk-seudulla liksa olisi kohtuullisen "hyvä" noin 3000 plusmiinus pari saturaa.
Meillä varastomiehet tienaa (nuorimmallakin kokemusta jo 3 vuotta); 2300-2700, varastopäällikkö noin 3300. Hänellä kokemusta yli 5.
- warehousemanagertobe
heh, löysin oman aloitukseni lähes 10 v takaa.... olen nimittäin taas hakemassa varastopäällikön tehtävää. tällä kertaa työkokemusta on hankinnasta/materiaalihallinnon tehtävistä yli 15 v ja varastopäällikkönä olin vajaa 3v. Nyt haettavassa hommassa olisi 6 alaista, firmassa on yli 100 työntekijää ja varastopäällikkö olisi suoraan toimarin alaisuudessa. Ajattelin laittaa palkkapyynniksi n. 4000 eur. Mitäs muut varastopäälliköt esimiesvastuilla täällä tienaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus54009Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872062Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50856- 47784
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184738Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34738Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35722Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119715- 35674
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648