Kateellisuus

tomppa2006

Olen tavattoman kateellinen ikäisilleni miehille, joilla on tuuheat, paksut hiukset. Omani alkoivat lähteä 10-vuotta sitten ja nykyään leikkaan hiukseni todella lyhyeksi, ettei kalju paistaisi niin hyvin. Onneksi nykymuoti suosii jopa täysin hiuksettomia miehiä...

Lisäksi naapurin Espanjan lomaosake saa minut tuntemaan kateellisuutta. Joka kerta, kun he pakkaavat tavaransa kahden kuuukauden loman viettoon lämpimään, tunnen kateellisuutta.

Suomalaisten perisynti: kateellisuus. Mistä sinä tunnet kateellisuutta?

200

8157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esim. jos

Jos naapuri on wallinkoski

• tomppa2006

...pelkästään sellaiset sukunimet kuin Serlachius tai Wahlroos aiheuttavat kateellisuutta. Onneksi ei asu minun naapurissa.

• buteo

Ei mies tartte hiuksia!
      Suotta ressaat tuolla hiusten lähdöllä.
      Hiuksettomat miehet on lähes poikkeuksetta komian näkösiä!
      Ja paskan marjat millekään lomaosakkeille.
      Ihanaa kun on oma koto.Ja mökki.
      Ja jalat ja käret ja näkö ja kuulo ja terveys....
      (Syykkistä puolta ei ny lasketa)

Minä en juurikaan tälle maalliselle kamalle oo kateellinen mutta tottavieköön:
      tunnustan tuntevani katkeruutta litteävatsaisille ja rypyttömille naisihmisille.
      Ja semmosille hyväryhtisille.

Ja olen minä kateellinen niilekin joilla on hyvät hermot.

• tomppa2006

...ei naisen pidä olla litteävatsainen. Miehet tykkää silitellä pikku pömppövatsaa...ihan pehmoisen tuntuinen. Litteävatsaiset riivinraudat ei ole mitään...

Eikä 40 ihmisen pidäkään olla rypytön. En todellakaan halua naisekseni mitään sileäihoista 18-vuotiasta. Naurunrypyt on kivan näköisiä...

• buteo
        tomppa2006 kirjoitti:

...ei naisen pidä olla litteävatsainen. Miehet tykkää silitellä pikku pömppövatsaa...ihan pehmoisen tuntuinen. Litteävatsaiset riivinraudat ei ole mitään...

Eikä 40 ihmisen pidäkään olla rypytön. En todellakaan halua naisekseni mitään sileäihoista 18-vuotiasta. Naurunrypyt on kivan näköisiä...

Heko heko,PIENEN pömppövatsan ottaisinkin...
        No,ehkä tässä on hiukka ylikriittinen itteänsä kohtaan.
        Jos naururypyt on kivan näköisiä niin minä oon vallan mahottoman kivan näköinen!
        On siellä seassa kyllä niitä kiukkukryppyjäkin.
        Ja tosi on että miltään persikkaihoiselta teiniltä en haluaisi näyttääkään.Luonnotonta.

Persikkaiho mulla toki vielä on mutta miltä näyttää päälle nelikymppinen moinen hedelmä...?

• tomppa2006
        buteo kirjoitti:

Heko heko,PIENEN pömppövatsan ottaisinkin...
        No,ehkä tässä on hiukka ylikriittinen itteänsä kohtaan.
        Jos naururypyt on kivan näköisiä niin minä oon vallan mahottoman kivan näköinen!
        On siellä seassa kyllä niitä kiukkukryppyjäkin.
        Ja tosi on että miltään persikkaihoiselta teiniltä en haluaisi näyttääkään.Luonnotonta.

Persikkaiho mulla toki vielä on mutta miltä näyttää päälle nelikymppinen moinen hedelmä...?

..en edes tykkää persikoista. Muutenkin ihon vertaaminen johonkin hedelmään taitaa olla ihovoidemiehen keksintöä?

• rumat

kasvot saan aina silloin, tällöin, kun haluaisin kävellä, kuten ennen. Nyt jo vuosi sitä ilman, ja loppuelämäkin ilmeisesti.

• tomppa2006

.. minun hiusten menettäminen on pientä tämän rinnalla. Olen pahoillani...aivan vilpittömästi.

• sitä tarvi
        tomppa2006 kirjoitti:

.. minun hiusten menettäminen on pientä tämän rinnalla. Olen pahoillani...aivan vilpittömästi.

anteeksipyydellä. Meidän jokaisen elämät ovat omiamme. En minäkään sinun ongelmiasi pienentääkseni sitä tänne kirjannut. :)

• tomppa2006
        sitä tarvi kirjoitti:

anteeksipyydellä. Meidän jokaisen elämät ovat omiamme. En minäkään sinun ongelmiasi pienentääkseni sitä tänne kirjannut. :)

...se vaan jotenkin pysähdytti. Ja sai minut miettimään...

• aina kai
        tomppa2006 kirjoitti:

kannattaa, mutta juuttua ei. Ei se minunkaan elämäni ole iloja vailla, usko vain. Kaikki ihan hyvin. Uskonkin, että kaikkien ihmisten surujen ja ilojen summa on vakio. Lapsekas lienen. ;)

• lemnaminor
        aina kai kirjoitti:

kannattaa, mutta juuttua ei. Ei se minunkaan elämäni ole iloja vailla, usko vain. Kaikki ihan hyvin. Uskonkin, että kaikkien ihmisten surujen ja ilojen summa on vakio. Lapsekas lienen. ;)

Tuossa olen täysin samaa mieltä. Yllättävän paljon ihmisillä on vaikeuksia, vaikka kaikki näyttäisi olevan hyvin. Sen huomaa parhaiten kuuntelemalla ystäviään.

• niin siksi
        tomppa2006 kirjoitti:

sinun tomppa2006 olisikin parempi alkaa miettimään vastauksiasi paremmin,ettet olisi niin itsekeskeinen ja pitäisi kaikkea itsesään selvyytenä.

• itsekeskeistä
        niin siksi kirjoitti:

sinun tomppa2006 olisikin parempi alkaa miettimään vastauksiasi paremmin,ettet olisi niin itsekeskeinen ja pitäisi kaikkea itsesään selvyytenä.

Tompan tuossa viestissä oli, minulle osoitettuna, ei mitään.

• sivusta lukija
        niin siksi kirjoitti:

Ole ystävällinen ja vastaile keskusteluun aloittajan kysymyksiin, omilla mielipiteilläsi. Jos ap on vastaillut asianmukaisesti kaikille kysyjille onko siinä jotakin ongelmaa? Hä?

Sinun vastaus oli tässä huippusuoritus? Hä?

• lemnaminor

Siis kateellisuutta.. Niin paljon muutoksia elämässä, etten jaksa olla edes kateellinen :D.

Kateellisuus ei lisää omaa onneani. Pyrin keskittymään siihen, mitä voin tehdä oman tilanteeni parantamiseksi. Varakkaammilta tutuilta voin ehkä oppia jotakin, jota voin soveltaa omassa elämässäni.

Toisessa ihmisessä arvostan sitä, miten hän kohtelee minua. Mitä hän tuo ajatuksineen elämääni..

En haluaisi olla edes kaunis, sillä siitä epäilen lopulta olevan enemmän haittaa. Nyt päden omana itsenäni ajatukseni. Jos olisin kuvankaunis, niin olisin joku esine en ihminen.

Myönnettäköön joskus tunnen kateellisuutta, mutta ohitan tunteen nopeasti. Onhan se kuitenkin yksi tunteista.

Muuten missäs ne joulubileet ovat? Jääkaapissa on pullo kuohuviiniä juhlistamassa koiran paranemista.

• tomppa2006

...pikkujoulupippaloiden järjestäminen kuuluu hallitsevalla mestarille. Ei tälläinen alistettu ja syrjäytetty pikkunilkki mitään järjestä...

• lemnaminor
        tomppa2006 kirjoitti:

...pikkujoulupippaloiden järjestäminen kuuluu hallitsevalla mestarille. Ei tälläinen alistettu ja syrjäytetty pikkunilkki mitään järjestä...

Ok. Vaikka epäilen, että täällä on muitakin kunkkuja ..

• tomppa2006
        lemnaminor kirjoitti:

Ok. Vaikka epäilen, että täällä on muitakin kunkkuja ..

...mutta joulupippalo ajatus on mielestäni todella hyvä. Ei vaan ole kokemusta, miten se pitäisi tehdä?

• lemnaminor
        tomppa2006 kirjoitti:

...mutta joulupippalo ajatus on mielestäni todella hyvä. Ei vaan ole kokemusta, miten se pitäisi tehdä?

Tein aloituksen, mutta kukaan ei vastaa :(. No, toisaalta hyvät aloitukset saavat vastauksia. Yritin vain udella muiden valmistautumista iltaan ;).

• tomppa2006
        lemnaminor kirjoitti:

Tein aloituksen, mutta kukaan ei vastaa :(. No, toisaalta hyvät aloitukset saavat vastauksia. Yritin vain udella muiden valmistautumista iltaan ;).

...hyvin se lähti käyntiin...

• Bia

Kalju mies on seksikäs , joten aja kaikki pois. (vielä jos on partaa niin mikäs sen parempi ;)
      Kateus on usein kyllä syntistä touhua , mutta joskus se saa potkua omiin suorituksiin , jos sen ottaa oikealla tavalla käsittelyyn.
      Itse tunnen kateutta niitä kohtaan,joilla tervettä itsetuntoa ja varmuutta. Töitä pitää siis vielä tehdä. :)

• tomppa2006

..pahoilla kasva. Itselläni heikonlaista, en käytä.

Varmuus kasvaa iän myötä. Lopettaa koko maailman murheiden kantamisen ja ainakin itse keskityn omaan hyvinvointiini.

• sanoa,että olen kateellinen ihmisille,jotka osaavat elää päivän kerrallaan...olla murehtimatta valmiiksi jo muitakin päiviä...

• tomppa2006

... muuten kauheasti energiaa haaskuun siihen, että murehtii mitä tapahtuu kahden viikon kuluttua. Tämä päivä ja tämä hetki on tärkeintä.

• tomppa2006 kirjoitti:

... muuten kauheasti energiaa haaskuun siihen, että murehtii mitä tapahtuu kahden viikon kuluttua. Tämä päivä ja tämä hetki on tärkeintä.

ja monesti on murehtinut ihan turhaan...

Kivaa viikonloppua sulle Tomsku...;)

• Tok-Fia

mistään kateellinen...ainakaan tällä hetkellä. Ja kuule..sanonta kuuluu että,hiukset ja järki ei pysy samassa päässä:))

• tomppa2006

...tomppa, kumpi lähti ensin?

• Tok-Fia
        tomppa2006 kirjoitti:

...tomppa, kumpi lähti ensin?

jatka..no,sitten en ole irvileuka kun en kysy;))

• tomppa2006
        Tok-Fia kirjoitti:

jatka..no,sitten en ole irvileuka kun en kysy;))

...vähän tukkaa, järjestä en tiedä.

Etkö meinaa tulla pikkujoulubileisiin?

• Tok-Fia
        tomppa2006 kirjoitti:

...vähän tukkaa, järjestä en tiedä.

Etkö meinaa tulla pikkujoulubileisiin?

vähän ja järkeä vähän niin onko se sit 50/50?..ei vanha jaksa juhlia..vähän niinku väsyttää:((

• tomppa2006
        Tok-Fia kirjoitti:

vähän ja järkeä vähän niin onko se sit 50/50?..ei vanha jaksa juhlia..vähän niinku väsyttää:((

...jääkö se hamejuttu nyt arvoitukseksi?

• Tok-Fia
        tomppa2006 kirjoitti:

...jääkö se hamejuttu nyt arvoitukseksi?

otetaan se hamejuttu joku toinen päivä kun mä olen jo ottanut hameen pois..nyt mulla on vaan...no,enpäs sanokkaan mitä mulla on päällä...vai onko mitään;))Sitäpaitsi olen menossa näkemään kauniita unia ja kul...ta kuvia:))

• tomppa2006
        Tok-Fia kirjoitti:

otetaan se hamejuttu joku toinen päivä kun mä olen jo ottanut hameen pois..nyt mulla on vaan...no,enpäs sanokkaan mitä mulla on päällä...vai onko mitään;))Sitäpaitsi olen menossa näkemään kauniita unia ja kul...ta kuvia:))

...mutta kauniita unia. Ajattelen sinua. Kerro sitten aamulla, pääsinkö tunkeutumaan tajuntaasi rem-unen aikana? Nuku hyvin.

• Tok-Fia
        tomppa2006 kirjoitti:

...mutta kauniita unia. Ajattelen sinua. Kerro sitten aamulla, pääsinkö tunkeutumaan tajuntaasi rem-unen aikana? Nuku hyvin.

en tiedä viittinkö kertoa millaista unta näin...vieläkin jalat tärisee;))

• tomppa2006
        Tok-Fia kirjoitti:

en tiedä viittinkö kertoa millaista unta näin...vieläkin jalat tärisee;))

...yritin yöllä saada telepaattista yhteyttä sinuun.

• Tok-Fia
        tomppa2006 kirjoitti:

...yritin yöllä saada telepaattista yhteyttä sinuun.

mitä tapahtui;))

• tomppa2006
        Tok-Fia kirjoitti:

mitä tapahtui;))

...että siinä oli myös tunnetta mukana?

• Tok-Fia
        tomppa2006 kirjoitti:

...että siinä oli myös tunnetta mukana?

mutta tunsin;))

*alkoi ujostamaan*

• tomppa2006
        Tok-Fia kirjoitti:

mutta tunsin;))

*alkoi ujostamaan*

...nettirakkauksista ja puhelin... sellaisesta. Mitä meidän välillämme on?

• Tok-Fia
        tomppa2006 kirjoitti:

...nettirakkauksista ja puhelin... sellaisesta. Mitä meidän välillämme on?

tämä on nettiystävyyttä;))

• tomppa2006
        Tok-Fia kirjoitti:

tämä on nettiystävyyttä;))

...sitä uni touhua. Mitä se on, kun pääsee toisen uniin?

• Tok-Fia
        tomppa2006 kirjoitti:

...sitä uni touhua. Mitä se on, kun pääsee toisen uniin?

tiedätkö sinä?

mutta..kuule...sulla oli silmälasit siinä unessa...onko sulla?...:))

• tomppa2006
        Tok-Fia kirjoitti:

tiedätkö sinä?

mutta..kuule...sulla oli silmälasit siinä unessa...onko sulla?...:))

...Clark Kent vieraillut sun unissasi, ei mulla ole silmälaseja...

Kokeillaan toisinpäin. Minä menen nyt päivänokosille, yritä sinä päästä minun uniin?

• olla kateellinen terveille ihmisille...

En onneksi osaa, sillä jokaisella on omat murheensa ja mieluummin valitsen sairaan sydämen ja rakkauden/sielunrauhan kuin terveen ja tasapainottoman elämän.

On kokemusta jälkimmäisestäkin vaihtoehdosta silloin, kun olin fyysisesti paremmassa kunnossa...

Rahaakaan en osaa kadehtia: jos sitä olisi minulla liikaa, en osaisi arvostaa mitään - mikään ei kohta riittäisi :(

So far - so good ;D

• tomppa2006

...täysin terve on? Aina löytyy jotain vaivaa, jos ei muuten niin... pää on tyhjä ja ajatus ei kulje.

• Sisäinen minä

Tulin itse juuri kampaajalta ja voin sanoa, että naisena en kaljuksi haluaisi, silti olisin sama minä kaljunakin. Ehkä jopa silmäni tulisivat vielä paremmin esille.
      Sitten siihen kateuteen; en ole koskaan ollut kateellinen kenellekkään. Toiset sanovat sitä piilotetuksi vihaksi. Itse taas olen aina kokenut sen aidoksi onnellisuudeksi ihmisten puolesta, joilla onni on. Miksi olisin kateellinen sellaiseta, joka ei minulle kuulu? Minä olen minä, siis "minä olen"! En voisi elää kateuden kanssa, mun herkkyys ja luovuus kärsisi aivan suunnattomasti. Mulla on kaikki, mikä mulle nyt ja tässä hetkessä oikeutetusti kuuluu. Pyrin kuitenkin itseni kanssa kokoajan parempaan, niin muutkin ympärilläni saavat enemmän irti elämästään. Hyväksyntä on siirtyvää ja vahvaa voimaa.

• huono ihminen,

jos epäilen, ettei meistä jokainen olisi joskus jostakin jollekin kateellinen?

• Sisäinen minä
        huono ihminen, kirjoitti:

jos epäilen, ettei meistä jokainen olisi joskus jostakin jollekin kateellinen?

niinkuin en minäkään. Mainitsin jo kirjoituksesani, että toiset kokevat minun kärsivän piilotetusta víhasta, kun en tunne kateutta. Me ollaan kaikki vajavaisia ja kukaan ei voi määritellä meidän hyvyyttä/ huonoutta absoluuttiseessa tilassa. Joten jatketaann tahoillamme; sinä kateutta tuntien ja minä ilman sitä. Toivon kuitenkin, ettei mun taustalla olisi sitä piilossa olevaa vihaa, olen nimittäin aika tempperamenttinen...

• minunko niin
        Sisäinen minä kirjoitti:

niinkuin en minäkään. Mainitsin jo kirjoituksesani, että toiset kokevat minun kärsivän piilotetusta víhasta, kun en tunne kateutta. Me ollaan kaikki vajavaisia ja kukaan ei voi määritellä meidän hyvyyttä/ huonoutta absoluuttiseessa tilassa. Joten jatketaann tahoillamme; sinä kateutta tuntien ja minä ilman sitä. Toivon kuitenkin, ettei mun taustalla olisi sitä piilossa olevaa vihaa, olen nimittäin aika tempperamenttinen...

pitäisi ? Ettäkö marttyyreja on olemassa?

Kerroin jo tulla ylempänä mistä minä olen kateellinen. En rahasta, enkä rakkaudesta, niitä minulla on kasapäin.

Minä olen sinulle kateellinen katsantokannastasi, että voit mielessäsi alentaa puhekumppanisi arvon.

• Sisäinen minä
        minunko niin kirjoitti:

pitäisi ? Ettäkö marttyyreja on olemassa?

Kerroin jo tulla ylempänä mistä minä olen kateellinen. En rahasta, enkä rakkaudesta, niitä minulla on kasapäin.

Minä olen sinulle kateellinen katsantokannastasi, että voit mielessäsi alentaa puhekumppanisi arvon.

miten edes koet sen niin. Onko mielestäsi kateus pahempaa, kuin olla ilman kateutta? Mistä voit sen tietää; kumpikin meistä koekee tahollaan ja omalla tavallaan. Eikä kumpikaan meistä voi sitä määritellä, kumman tunto on oikeutetumpi/ oikeampi. Tunnetko siis kateutta sitä kohtaan, ettet tunne kateudettomuutta?

• kerronkin,
        Sisäinen minä kirjoitti:

miten edes koet sen niin. Onko mielestäsi kateus pahempaa, kuin olla ilman kateutta? Mistä voit sen tietää; kumpikin meistä koekee tahollaan ja omalla tavallaan. Eikä kumpikaan meistä voi sitä määritellä, kumman tunto on oikeutetumpi/ oikeampi. Tunnetko siis kateutta sitä kohtaan, ettet tunne kateudettomuutta?

että tunnen kateutta omilla jaloillaan käveleviä kohtaan, enkö ole oikeutettu? En itse ole tilaani aiheuttanut?

Pitääkö minun alkaa enkeliksi, jolla ei ole mitään inhimillisiä paheita?

• Sisäinen minä
        kerronkin, kirjoitti:

että tunnen kateutta omilla jaloillaan käveleviä kohtaan, enkö ole oikeutettu? En itse ole tilaani aiheuttanut?

Pitääkö minun alkaa enkeliksi, jolla ei ole mitään inhimillisiä paheita?

koko ajan, joten en voi yhdistää sanojasi edellisiin ketjuihin. Edelleen korostan, etten ole tuominnut kateutta yhtään mihinkään. Ihminen on inhimillinen suurimmilta osin, myötätunto on osa sitä. En kuitenkaan itse laske kateutta ihmistä parantavaksi tekijäksi, vaan vahigoittavaksi. Se mitä sinulle on valitettavasti tapahtunut, ei parane kateudella; en silti kiellä ettei se tunne olisi pakosta vallitseva. Siinä ehkä on juuri sitä piilotettua vihaa, joka pitää saada purkautumaan oikeita reittejä ulos. En tunne sinua, joten en myöskään pysty sanojani oikein asettamaan/ kohdentamaan. Pyhä viha on oikeutettua, ehkä sitä on myös minulla...

• vaatimaton,
        Sisäinen minä kirjoitti:

koko ajan, joten en voi yhdistää sanojasi edellisiin ketjuihin. Edelleen korostan, etten ole tuominnut kateutta yhtään mihinkään. Ihminen on inhimillinen suurimmilta osin, myötätunto on osa sitä. En kuitenkaan itse laske kateutta ihmistä parantavaksi tekijäksi, vaan vahigoittavaksi. Se mitä sinulle on valitettavasti tapahtunut, ei parane kateudella; en silti kiellä ettei se tunne olisi pakosta vallitseva. Siinä ehkä on juuri sitä piilotettua vihaa, joka pitää saada purkautumaan oikeita reittejä ulos. En tunne sinua, joten en myöskään pysty sanojani oikein asettamaan/ kohdentamaan. Pyhä viha on oikeutettua, ehkä sitä on myös minulla...

on vain tuoda mielipiteeni ilmi, ettei ole ihmistä ilman inhimillisiä vikoja.

Ja ilojen ja surujen summa lienee vakio, meillä kaikilla. Jos ei näy ulospäin, ne vaivaa sisältä päin.

• Sisäinen minä
        vaatimaton, kirjoitti:

on vain tuoda mielipiteeni ilmi, ettei ole ihmistä ilman inhimillisiä vikoja.

Ja ilojen ja surujen summa lienee vakio, meillä kaikilla. Jos ei näy ulospäin, ne vaivaa sisältä päin.

juuri sinulle jo aikaisemmin sanoa. Kukaan meistä ei voi määritellä toisten tunteiden todellisuutta. Jokainen kokee ne omalla tavallaan. Se ei tee sinusta/ minusta yhtään huonompaa/ parempaa. Jokaisella on oikeus omiin tuntemuksiinsa. Olen todella pahoillani siitä, miten koet elämäsi nyt.

• ihmeessä
        Sisäinen minä kirjoitti:

juuri sinulle jo aikaisemmin sanoa. Kukaan meistä ei voi määritellä toisten tunteiden todellisuutta. Jokainen kokee ne omalla tavallaan. Se ei tee sinusta/ minusta yhtään huonompaa/ parempaa. Jokaisella on oikeus omiin tuntemuksiinsa. Olen todella pahoillani siitä, miten koet elämäsi nyt.

olisit pahoillasi minun elämästäni?

Kaikkinensa minun elämäni on ihan hyvää, olen tuttu ongelmieni kanssa. En vaihtaisi niitä muiden kanssa. Elämä voi olla yltäkylläistä onnesta pienistä puutteista huolimatta.

• Sisäinen minä
        ihmeessä kirjoitti:

olisit pahoillasi minun elämästäni?

Kaikkinensa minun elämäni on ihan hyvää, olen tuttu ongelmieni kanssa. En vaihtaisi niitä muiden kanssa. Elämä voi olla yltäkylläistä onnesta pienistä puutteista huolimatta.

kateuden olla vallitseva voima?. Vai onko se sittenkään kateutta, olisiko kuitenkin kyseessä katkeruus; eli sisäisen surun kieltäminen? En halua enempää aiheesta sanoa, toivon kuitenkin sulle kaikkea hyvää. Varsinkin toivon, että sulla on ystäviä ympärillä, jotka voivat sua tukea. Voi hyvin!

• hyvin, tuntien,
        Sisäinen minä kirjoitti:

kateuden olla vallitseva voima?. Vai onko se sittenkään kateutta, olisiko kuitenkin kyseessä katkeruus; eli sisäisen surun kieltäminen? En halua enempää aiheesta sanoa, toivon kuitenkin sulle kaikkea hyvää. Varsinkin toivon, että sulla on ystäviä ympärillä, jotka voivat sua tukea. Voi hyvin!

että osaat selittää kaiken paremmin, kuin muut. Ole onnellinen tunteestasi. Minä taas tunnen, ikävä kyllä, ettei sinulla ole rahkeita ottaa muitten mielipiteitä vastaan. Nyt tämä on jo liikaa näin tuloksettommasta sananvaihdosta.

Minä en ole katkera, silti lievä kateus on joskus pinnassa, kun en voi luistella kuin ennen.
        Ilman sitä tunnetta en olisi inhimillinen.

• Sisäinen minä
        hyvin, tuntien, kirjoitti:

että osaat selittää kaiken paremmin, kuin muut. Ole onnellinen tunteestasi. Minä taas tunnen, ikävä kyllä, ettei sinulla ole rahkeita ottaa muitten mielipiteitä vastaan. Nyt tämä on jo liikaa näin tuloksettommasta sananvaihdosta.

Minä en ole katkera, silti lievä kateus on joskus pinnassa, kun en voi luistella kuin ennen.
        Ilman sitä tunnetta en olisi inhimillinen.

todellakaan antamaan sinulle sitä myötätuntoa, jota tarvitset. Olen kuitenkin vain se virtuaalinen minä, mikä kanssasi keskustelee. Eikä tällaisen keskustelun olekkaan tarkoitus antaa sinulle vastauksia, ainostaan näkemyksiä ja korkeintaan rohkeutta olle se mitä on.
        Minulla on rohkeutta ottaa muiden mielipiteet vastaan, on ollut aina. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ymmärtäisin, se olisikin jo aivan absurdi väite. En voi ymmärtää asioita kuin oman kokemuspohjani kautta ja se on aina vajavainen toisiin nähden. Veljeni ei myöskään pysty enää luistelemaan, vaikka olikin huippulahjakkuus. Se oli hänelle elämä, tulevaisuus, toimeentulo ja kerrasta poikki. Hänen tuntemuksensa on edelleen hänen, eikä siihen enää vaikuta minun tuntemuksieni menetys; en voinut enää hurrata hänelle kaukalon reunalla. Joskus tulokseton keskustelu saattaa kuitenkin aueta, vaikka 10:n vuoden päästä.

• jo huomaa,
        Sisäinen minä kirjoitti:

todellakaan antamaan sinulle sitä myötätuntoa, jota tarvitset. Olen kuitenkin vain se virtuaalinen minä, mikä kanssasi keskustelee. Eikä tällaisen keskustelun olekkaan tarkoitus antaa sinulle vastauksia, ainostaan näkemyksiä ja korkeintaan rohkeutta olle se mitä on.
        Minulla on rohkeutta ottaa muiden mielipiteet vastaan, on ollut aina. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ymmärtäisin, se olisikin jo aivan absurdi väite. En voi ymmärtää asioita kuin oman kokemuspohjani kautta ja se on aina vajavainen toisiin nähden. Veljeni ei myöskään pysty enää luistelemaan, vaikka olikin huippulahjakkuus. Se oli hänelle elämä, tulevaisuus, toimeentulo ja kerrasta poikki. Hänen tuntemuksensa on edelleen hänen, eikä siihen enää vaikuta minun tuntemuksieni menetys; en voinut enää hurrata hänelle kaukalon reunalla. Joskus tulokseton keskustelu saattaa kuitenkin aueta, vaikka 10:n vuoden päästä.

en kaipaa myötätuntoa. Sinulle paljon kiitosta, että keskustelimme. Ihan mielenkiintoista on keskustella, vaikkapa näin virtuaalisestikin.
        Minulle tosin uutta kokemusta. En ole koskaan pelännyt vastakkainasettelua. Mistäpä muustakaan keskustelu syntyisi.

Myötämyyryhän ei synnytä sellaista. Kiva saada vastakaikua, kiitos siitä!

Tunnut olevan tunnollinen ihminen, siihen minäkin pyrin.

• kikakakkonen

...että höpsislöpsis Tomppa2006 kaljupeloillesi.Kyllä mä joskus mietin minkä näköinen siippa olisi tuuheammalla tukalla, mutta toisaalta kun on kuitenkin ryhdikäs olemus ja älliä tarpeeksi, niin en asiaa hänessä edes huomaa.Eli ihan sama millainen kultakutri onkaan, jos sisältö on mätää. Usko minua :)

Olen kateellinen ihmisille, joilla on ulkomaan asunto.Mutta uskon ihmisen saavan sen minkä ansaitseekin ja kaikella on tarkoituksensa myös elämällä ilman Espanjan asuntoa.

• tomppa2006
        kikakakkonen kirjoitti:

...että höpsislöpsis Tomppa2006 kaljupeloillesi.Kyllä mä joskus mietin minkä näköinen siippa olisi tuuheammalla tukalla, mutta toisaalta kun on kuitenkin ryhdikäs olemus ja älliä tarpeeksi, niin en asiaa hänessä edes huomaa.Eli ihan sama millainen kultakutri onkaan, jos sisältö on mätää. Usko minua :)

Olen kateellinen ihmisille, joilla on ulkomaan asunto.Mutta uskon ihmisen saavan sen minkä ansaitseekin ja kaikella on tarkoituksensa myös elämällä ilman Espanjan asuntoa.

...olisin kiittänyt jo aikaisemmin kannustuksesta meille "hiusvammaisille".

• Milana

Olen kateellinen kaikille sopivan pituisille naisille. Tällaisena hiukan alle 160-senttisenä eläminen ei aina ole ihan yksinkertaista :-)) Tosin vain Suomessa on joku kommentoinut pituuttani - ei kun siis lyhyyttäni :-)) Lyhyitä ihmisiä voi päivitellä ihan vapaasti, mutta mikä meteli nousisi, jos pieni naisihminen uskaltaisi ääneen sanoa jotain isokokoisesta kanssasisarestaan!

• Sisäinen minä

pituudeltani 176 cm ja suurin osa on jalkoja. Tyttäreni, heitä on 2 (poikia myös 2), toinen 174 cm kaunotar ja toinen 158 cm kaunotar. Minulla ei ole muuta lisättävää kuin se, että molemmat ovat yhtä rakkaita.

• tomppa2006

...rehellisesti juuri sen mitä hain. Useimmilla meillä on joku ulkoinen ominaisuus tai puute johon itse kiinnittää paljon enemmän huomiota kuin muut.

• tuffe

hmmm.. mistäköhän voisin olla kade... Naapurin mammalle kai, koska se sai juuri vauvan, ja mulla on kamala vauvakuume. Edelleen. 44 vuotiaana :/

On siinäkin tietty rajansa... voisin miehenkin ottaa, mutta en ole sentään ihan niiiiin vauvakuumeinen ;)))

• tomppa2006

...on minunkin mielestä suloisia, mutta ei miehelle mitään vauvakuumetta koskaan tule. Miehelle tulee "sopiva aika" hankkia lapsia.

Onko huonoja kokemuksia miehistä?

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...on minunkin mielestä suloisia, mutta ei miehelle mitään vauvakuumetta koskaan tule. Miehelle tulee "sopiva aika" hankkia lapsia.

Onko huonoja kokemuksia miehistä?

eeh.. höh.. köh... on :)

Vai sopiva aika... naisille se on aina vauvakuume-aika, paitsi kun se vauva on tulossa, se on kääks-aika :))

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

eeh.. höh.. köh... on :)

Vai sopiva aika... naisille se on aina vauvakuume-aika, paitsi kun se vauva on tulossa, se on kääks-aika :))

...minäkin, kun vihjaisin rouvalle, että voisin ruveta isäksi...alkoi naisen silmät loistaa, eikä huokauksista meinannut tulla loppua. Todella liikuttavaa.

Odotuksen loppuaikoina se innostunut naisihminen muuttui äkäpussiksi, jota mies ei voinut auttaa, vaikka parhaansa yrittikin.

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...minäkin, kun vihjaisin rouvalle, että voisin ruveta isäksi...alkoi naisen silmät loistaa, eikä huokauksista meinannut tulla loppua. Todella liikuttavaa.

Odotuksen loppuaikoina se innostunut naisihminen muuttui äkäpussiksi, jota mies ei voinut auttaa, vaikka parhaansa yrittikin.

iskee paniikki kun tajuaa sen elämänmuutoksen :) ja kun tajuaa että se pötkäle pitää myös saada ulos siitä masusta X)

Miehillä taitaa olla enemmän huolia siitä, kuinka huolehtia perheestä taloudellisesti..?

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

iskee paniikki kun tajuaa sen elämänmuutoksen :) ja kun tajuaa että se pötkäle pitää myös saada ulos siitä masusta X)

Miehillä taitaa olla enemmän huolia siitä, kuinka huolehtia perheestä taloudellisesti..?

...taloudelliset asiat ennen lapsen hankintaa.

Oli todella mukava tulla isäksi. Muistan kun soitin omalle isälleni, että poika tuli. Hänen vastaus oli: "Katos poikaa".

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...taloudelliset asiat ennen lapsen hankintaa.

Oli todella mukava tulla isäksi. Muistan kun soitin omalle isälleni, että poika tuli. Hänen vastaus oli: "Katos poikaa".

sekä pojat että isät :) Joskus kuvittelin että isät lakkaa huolehtimasta kun lapset kasvaa aikuisiksi, mutta ihan samaa paapomisvika ainakin omassa isässäni on, kuin äidissäkin. Oikeastaan mukavaa huomata .)

Taitaa olla tuffen nukkumaanmenoaika.. mun hymiöistäkin tulee jo yksisilmäisiä :)) Hyvää yötä tomppis :)

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

sekä pojat että isät :) Joskus kuvittelin että isät lakkaa huolehtimasta kun lapset kasvaa aikuisiksi, mutta ihan samaa paapomisvika ainakin omassa isässäni on, kuin äidissäkin. Oikeastaan mukavaa huomata .)

Taitaa olla tuffen nukkumaanmenoaika.. mun hymiöistäkin tulee jo yksisilmäisiä :)) Hyvää yötä tomppis :)

...sitä yhteiseloa miehen kanssa. Miesten joukossa on jopa ihan mukavia yksilöitä ja kuten sanoit isät ja pojat on aika muruja.

Nuku hyvin tuffeli.

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...sitä yhteiseloa miehen kanssa. Miesten joukossa on jopa ihan mukavia yksilöitä ja kuten sanoit isät ja pojat on aika muruja.

Nuku hyvin tuffeli.

Kyllähän mä asuisin yhteiseloa vaikka kolmen kanssa, mutta ei ne taida suostua ;)))

Itse asiassa olen edelleen naimisissa, vaikka yksin asunkin :)

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

Kyllähän mä asuisin yhteiseloa vaikka kolmen kanssa, mutta ei ne taida suostua ;)))

Itse asiassa olen edelleen naimisissa, vaikka yksin asunkin :)

...on maailma täynnä ja hyville naisille löytyy kysyntää.

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...on maailma täynnä ja hyville naisille löytyy kysyntää.

mutta yksin on hyvä olla :)

Nyt tuffen miesjutut on käsitelty tarpeeksi, miten on tompan naisjuttujen laita? ;)) Joko seuranainen löytyi? :))

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

mutta yksin on hyvä olla :)

Nyt tuffen miesjutut on käsitelty tarpeeksi, miten on tompan naisjuttujen laita? ;)) Joko seuranainen löytyi? :))

...tällä hetkellä elämän tilanteessa melko seesteinen vaihe...

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...tällä hetkellä elämän tilanteessa melko seesteinen vaihe...

Kaunis sana tuo "seesteinen"... minulle tulee siitä mieleen levollinen ja onnellinen.. :)

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

Kaunis sana tuo "seesteinen"... minulle tulee siitä mieleen levollinen ja onnellinen.. :)

...olin tavattoman levoton ja onneton, kun en oikein tiennyt mitä tässä maailmassa etsitään. Keski-ikäisenä tiedän mitä se onni on ja tiedän kulkurin saapuneen kotiinsa.

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...olin tavattoman levoton ja onneton, kun en oikein tiennyt mitä tässä maailmassa etsitään. Keski-ikäisenä tiedän mitä se onni on ja tiedän kulkurin saapuneen kotiinsa.

Noinhan se menee, siksi en minäkään toivo nuoruutta takaisin.. Traumaattista kun finni nenässä sai purskahtamaan itkuun :))

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

Noinhan se menee, siksi en minäkään toivo nuoruutta takaisin.. Traumaattista kun finni nenässä sai purskahtamaan itkuun :))

...nuoruuttani haikaile, mutta ne hiukset...minulla oli todella näyttävät ja kauniit hiukset. Ne on menetetty iäksi...

• mistä voisin olla kateellinen on laulutaito. Karaokebaareissa kuunnellessani esiintyjiä en voi olla haaveilematta miksen itse osaa laulaa niin upeesti. Laulutaitoni riitti just lastenlauluihin kun lapset oli pieniä. Heille laulelin monestikin. Eivät onneksi olleet kovin kriittisiä.

Ps. katseeni kääntyy aina sinne missä kulkee kaljupäinen tai sänkitukkainen mies. Ah, heissä on jotain uskomatonta vetovoimaa :).

• tomppa2006

...sai minut röyhistämään rintaa, kiitos!

En osaa laulaa, enkä soittaa mitään instumenttia. Olen silti erittäin kiinnostunut musiikista ja kuuntelen paljon eri esittäjiä.

Karaokebaarissa tuntuu hyvältä, kun joku joka osaa laulaa esiintyy.

• tomppa2006 kirjoitti:

...sai minut röyhistämään rintaa, kiitos!

En osaa laulaa, enkä soittaa mitään instumenttia. Olen silti erittäin kiinnostunut musiikista ja kuuntelen paljon eri esittäjiä.

Karaokebaarissa tuntuu hyvältä, kun joku joka osaa laulaa esiintyy.

Kyllä se niin on että kaljupäiset miehet on tosi sexyjä, ei mahda mitään :). Älä siis ollenkaan harmittele hiustesi lähtöä.

Loppupeleissä asia on kuitenkin niin ettei miehen ulkonäkö ratkaise mitään tämän ikäisille naisille. Se on se kokonaisuus, koko paketti sisältöineen päivineen.

• tomppa2006
        Mariet kirjoitti:

Kyllä se niin on että kaljupäiset miehet on tosi sexyjä, ei mahda mitään :). Älä siis ollenkaan harmittele hiustesi lähtöä.

Loppupeleissä asia on kuitenkin niin ettei miehen ulkonäkö ratkaise mitään tämän ikäisille naisille. Se on se kokonaisuus, koko paketti sisältöineen päivineen.

...hyvin treenattuja rintalihaksia.

Loppupeleissä voin sanoa, että yllättävän vähän se naisen ulkonäkö merkitsee tämän ikäiselle miehelle. Nuorena miehinä ratkaisi jopa se, että mitä mieltä muut kaverit on mieltä naisestani. Älytöntä. Itselleen sopivan löytyminen on tärkeintä ja ulkonäkö on hyvin pieni osa sitä kokonaisuutta.

• aivot

Kuvitelmamme siitä mitä luulemme toisten ajattelevan meistä ruokki myös toiseen suuntaan kateutta.

Yritämme joillain asioilla viestiä ympäristöllemme jotain ja jos siinä vertailussa tunnemme jääneemme heikommalle, on herkkyys kateuteen valmis.

Jos kyse on jostain fyysisestä ominaisuudesta johon voimme vaikuttaa, aiheuttaa se ponnisteluja, jos viitsii.
      Kokonaispiirteille emme mahda mitään.

Jos kyse on materiasta, niin aina löytyy epäkiitollisia vertailukohteita ja jos on taipumusta kateuteen niin syitä kyllä löytyy!

Eläkäämme omaa elämäämme!

• tomppa2006

...kukin omaa kateellista elämäämme. Onneksi useinmiten kateellisuus ei näy millään tavalla ja aiheuttaa hyvin vähän ongelmia.

• niisku-myy46

esim. Janina Frostelille. Tai jos oikein tarkasti ajattelen, niin en olekaan kovin paljon hänelle kateellinen. Onhan hän kaunis nainen, mutta - herranjestas - mitkä paineet? Aina olisi oltava tällingissä ja herran pieksut, jos tulee 3,500 kg lisää; johan siitä haloo nousee. Onko alkanut juopotella vai onko peräti pieniin päin, kuten muuten nyt taitaa olla...

Kateellinen olen heille, joilla on hyvä itsetunto. Ei meinaa sitä, että itsetunto on niin hyvä, että toisille paukutellaan sanoa totuuksia ja mitä vaan. Ihan siksi, että ollaan itse niin hyviä.

Jokainen on oma itsensä ja pääasia, näin meidän iällä, alkaa olla, että kädet liikkuu ja jaloillakin pääsee jonnekin. Kakkaa tulee ja päässä raksuttaa edes jotain ajatuksentynkää..

Että silleen ;D

• tomppa2006

...Janinan vieressä paikallisessa ravintolassa. Mielestäni hän ei kuullostanut kovin älykkäältä, kun hän suuriäänisesti ruotsiksi selitti jotain työasiaa kaverilleen ja pyöritti peppuaan baaritiskillä. Hän ei luonnossa yhtä hyvän näköinen mitä kuvissa. Ei herätä minussa suuria tunteita.

Oma terveys on tärkeää. Käsien ja jalkojen lisäksi mainitsisin pään. On hyvä jos löytyy järkeä.

• En tunnusta moista tunnetta,jos nyt pikkuisen joku asia "harmittaa" niin eihän sitä voi kateellisuudeksi voi laskea??Ja ainahan sitä sanotaan että pitäisi kulkea päivä toisen saappaissa ja miettiä senjälkeen onko kateellinen;)Jotes en tunnusta olevani;))Niin ja ajattele että se sun naapuris altistuu vaikka melanoomalle kun on enemmän auringon paisteessa kuin sinä;))

• tomppa2006

...sinua ei voi kuin kadehtia. Harmittaminen ei ole sama asia kuin kateellisuus. Lucky you, jou.m

• MysNa

onkohan se niin, ettei jouskarit oo kateellisia?

Intiaanit muuten sanoo, että pitäisi kulkea kaksi viikkon toisen mokkasiineissa, ennenku kadehtii jotakuta.

Vaikka olisin kuinka kateellinen esim. sun ihanalle pihalle, en saa sitä omakseni kadehtimalla.

Enkä saa jotakin ulkoista tai sisäistä ominaisuutta itseeni kadehtimalla ihmisiä joilla sellainen on.

• MysNa kirjoitti:

onkohan se niin, ettei jouskarit oo kateellisia?

Intiaanit muuten sanoo, että pitäisi kulkea kaksi viikkon toisen mokkasiineissa, ennenku kadehtii jotakuta.

Vaikka olisin kuinka kateellinen esim. sun ihanalle pihalle, en saa sitä omakseni kadehtimalla.

Enkä saa jotakin ulkoista tai sisäistä ominaisuutta itseeni kadehtimalla ihmisiä joilla sellainen on.

Jouskareilta puuttuu tää ominaisuus;)*kiillottaa sädekehää*Totta turisit ettei mitään ominaisuutta tai omaisuutta saa kadehtimalla,ainoastaan itselleen huonon mielen;)

• tomppa2006 kirjoitti:

...sinua ei voi kuin kadehtia. Harmittaminen ei ole sama asia kuin kateellisuus. Lucky you, jou.m

I am;))Eniten ehkä harmittaa sellaiset ihmiset jotka luulevat että joku on kateellinen heille;))
        sen luen omahyväisyyteen ja tälläiset ihmiset ovat yleensä omaan napaansa tuijottajia;) Mutta jos joku siitä taas onnelliseksi tulee niin mikäs siinä;)))

• tomppa2006
        jou.m kirjoitti:

I am;))Eniten ehkä harmittaa sellaiset ihmiset jotka luulevat että joku on kateellinen heille;))
        sen luen omahyväisyyteen ja tälläiset ihmiset ovat yleensä omaan napaansa tuijottajia;) Mutta jos joku siitä taas onnelliseksi tulee niin mikäs siinä;)))

...tuijottajia on yllättävän paljon. He tosiaan luulevat muiden ihmisten ihmisten olevan heille kateellisia todella pienten asioiden vuoksi. Säälittävää!

• tomppa2006
        jou.m kirjoitti:

Jouskareilta puuttuu tää ominaisuus;)*kiillottaa sädekehää*Totta turisit ettei mitään ominaisuutta tai omaisuutta saa kadehtimalla,ainoastaan itselleen huonon mielen;)

...että tomppa on kateellinen jousimiehille, koska jousimiehet eivät ole kateellisia.

• MysNa
        tomppa2006 kirjoitti:

...että tomppa on kateellinen jousimiehille, koska jousimiehet eivät ole kateellisia.

koska kauriilla on paljon sellaista mitä ei jousimiehillä ole :)

• retros
        jou.m kirjoitti:

Niin harmittaakin,kehua retostelevat päin naamaa ja yrittävät sitten kasvojen ilmeitä tulkita löytyikö sieltä pilkahdus kateutta;)
        Jos jotain pilkahtaa,niin ajatus siitä,että mua on nyt pidetty tyhmänä!

• tomppa2006
        MysNa kirjoitti:

koska kauriilla on paljon sellaista mitä ei jousimiehillä ole :)

...olen kyllä oinas.

• MysNa
        tomppa2006 kirjoitti:

...olen kyllä oinas.

mä kirjoitinki - ja tarkoitinkin, menin vaan sarvissa sekaisin :) Sorry.

• tomppa2006
        MysNa kirjoitti:

mä kirjoitinki - ja tarkoitinkin, menin vaan sarvissa sekaisin :) Sorry.

...sitten asia selvisi minullekin. Pohdin hetken kauriin ja jouskarin välistä yhteyttä ja mietin, että tässä on nyt jotain mitä minä en ymmärrä.

• retros kirjoitti:

Niin harmittaakin,kehua retostelevat päin naamaa ja yrittävät sitten kasvojen ilmeitä tulkita löytyikö sieltä pilkahdus kateutta;)
        Jos jotain pilkahtaa,niin ajatus siitä,että mua on nyt pidetty tyhmänä!

Juu ja tälläisissa tapauksissa tekee mieli välillä hakata päätä seinään että eikö ihminen huomaa omaa tyhmyyttään;)Kannattaa välillä heittää vähän löylyä lisää ja katsoa kun toinen on oikein hurmioissaan;))

• tomppa2006 kirjoitti:

Ei varmaan huomaa olevansa kateellisia *virnistää* Työkaverina on muuten muutama oinas,jouskareitten pitäis tulla toimeen oinaitten kanssa mutta kinthaalle ottaa välillä;)
        Merkeissä on paljon yhtäläisyyksiä mutta siinä missä jousimies haluaa opettaa niin oinas haluaa johtaa;))

• tomppa2006
        jou.m kirjoitti:

Ei varmaan huomaa olevansa kateellisia *virnistää* Työkaverina on muuten muutama oinas,jouskareitten pitäis tulla toimeen oinaitten kanssa mutta kinthaalle ottaa välillä;)
        Merkeissä on paljon yhtäläisyyksiä mutta siinä missä jousimies haluaa opettaa niin oinas haluaa johtaa;))

...ei kai siinä mitään pahaa ole?

*kysyy viattomana, siniset silmät apposen avoimina*

• tomppa2006 kirjoitti:

...ei kai siinä mitään pahaa ole?

*kysyy viattomana, siniset silmät apposen avoimina*

Rajaan asti ei tietenkään haittaa ja jouskarit voit opettaa oinaalle aina johtamistaitoa;))Kuin sull onkin noin isot siniset silmät??Ja harvinaisen viattomankin oloinen oot tänään;))

• tomppa2006
        jou.m kirjoitti:

Rajaan asti ei tietenkään haittaa ja jouskarit voit opettaa oinaalle aina johtamistaitoa;))Kuin sull onkin noin isot siniset silmät??Ja harvinaisen viattomankin oloinen oot tänään;))

...on sielultaan viattomia pikkupoikia.

• tomppa2006 kirjoitti:

...on sielultaan viattomia pikkupoikia.

Oinaita vai?;)Entäs kaikki suuret naisjohtajat?;)

• tomppa2006
        jou.m kirjoitti:

Oinaita vai?;)Entäs kaikki suuret naisjohtajat?;)

...en tiedä?

• tomppa2006 kirjoitti:

...en tiedä?

Vastauksen,mulla on nääs kristallipallo kotona;))
        Vaikea vastata, mutta ei ne ainakaan niitä pikkupoikia ole, siis sisimmältään;))Koska naisten täytyy johtajana tehdä enemmän kuin mies vastaavan saadakseen katu-uskottavuutta;)

• tomppa2006
        jou.m kirjoitti:

Vastauksen,mulla on nääs kristallipallo kotona;))
        Vaikea vastata, mutta ei ne ainakaan niitä pikkupoikia ole, siis sisimmältään;))Koska naisten täytyy johtajana tehdä enemmän kuin mies vastaavan saadakseen katu-uskottavuutta;)

...tuollaisen neutraalin vastauksen. En aio johdatella tätä keskustelua aihealueelle, jota en pysty hallitsemaan.

• tomppa2006 kirjoitti:

...tuollaisen neutraalin vastauksen. En aio johdatella tätä keskustelua aihealueelle, jota en pysty hallitsemaan.

Aihealuetta vai tuntemuksiasi?;)

• tomppa2006
        jou.m kirjoitti:

Aihealuetta vai tuntemuksiasi?;)

...lähetä viesti -näppäintä, että tulet kysymään juuri noin.

Tarkoitin tietenkin, että en pysty hallitsemaan tuntemuksiani. Minulla menee joka kerta pasmat sekaisin, kun aletaan puhumaan naisjohtajista.

Luultavasti olen kateellinen myös naisjohtajille?

• tomppa2006 kirjoitti:

...lähetä viesti -näppäintä, että tulet kysymään juuri noin.

Tarkoitin tietenkin, että en pysty hallitsemaan tuntemuksiani. Minulla menee joka kerta pasmat sekaisin, kun aletaan puhumaan naisjohtajista.

Luultavasti olen kateellinen myös naisjohtajille?

Kristallipallo kotona;)? Ei se ole kateellisuutta,se on vaan asia jota et pysty hallitsemaan;)Muuten miks sulla menee pasmat sekaisin kyseisestä asiasta?

• tomppa2006
        jou.m kirjoitti:

Kristallipallo kotona;)? Ei se ole kateellisuutta,se on vaan asia jota et pysty hallitsemaan;)Muuten miks sulla menee pasmat sekaisin kyseisestä asiasta?

...syntynyt 40 vuotta liian myöhään. Isälläni, joka on samanlainen sovinisti kuin minäkin, ei ollut työelämässä mitään ongelmia naisjohtajien kanssa. Niitä ei silloin ollut.

• tomppa2006 kirjoitti:

...syntynyt 40 vuotta liian myöhään. Isälläni, joka on samanlainen sovinisti kuin minäkin, ei ollut työelämässä mitään ongelmia naisjohtajien kanssa. Niitä ei silloin ollut.

Jota äsken hain oli just sovinisti,mutt en uskaltanut sitä ekaks laittaa hyvä kun kirjoitit sen itse;)Haa,ja kaikki on kotoa perittyä;)

• tomppa2006
        jou.m kirjoitti:

Jota äsken hain oli just sovinisti,mutt en uskaltanut sitä ekaks laittaa hyvä kun kirjoitit sen itse;)Haa,ja kaikki on kotoa perittyä;)

analyysia ruvetaan tekemään, niin lapsuuteni leikit suuressa poikajoukossa luultavasti vaikuttavat myös käyttäytymiseeni. Tyttöjä ei otettu mukaan.

• MysNa
        jou.m kirjoitti:

en edelleenkään ole ihan varma siitä?

Tutut väittää, että selvästi jouskari ja niin tekee tähtikarttakin. Pelkkä syntymäpäivä on useimmiten just ja just skorpari.

• MysNa kirjoitti:

en edelleenkään ole ihan varma siitä?

Tutut väittää, että selvästi jouskari ja niin tekee tähtikarttakin. Pelkkä syntymäpäivä on useimmiten just ja just skorpari.

Oot just niin jouskari kuin olla voi;))

• MysNa
        jou.m kirjoitti:

Oot just niin jouskari kuin olla voi;))

niin hyvässä kuin pahassa :)

Miks mulla sitten on se piikki?

• MysNa
        MysNa kirjoitti:

jota olen luullut piikiksi!!!

• MysNa kirjoitti:

Mikä ihmeen piikki?Mää sull mitään piikkiä ole nähnyt;)))

• MysNa kirjoitti:

jota olen luullut piikiksi!!!

Tajusin,siis sen piikin;))Se nuoli on sitä varten että voi tökkiä ihmisiä jollei sanoma mene perille *virnuilee*

• tomppa2006
        jou.m kirjoitti:

Juu ja tälläisissa tapauksissa tekee mieli välillä hakata päätä seinään että eikö ihminen huomaa omaa tyhmyyttään;)Kannattaa välillä heittää vähän löylyä lisää ja katsoa kun toinen on oikein hurmioissaan;))

...joitain omahyväisiä, jotka hankkivat määrättyjä asioita ei omaksi ilokseen, vaan he tosiaankin kuvittelevat saavansa ihmiset kateelliseksi näillä hankinnoillaan.

• MysNa
        jou.m kirjoitti:

Tajusin,siis sen piikin;))Se nuoli on sitä varten että voi tökkiä ihmisiä jollei sanoma mene perille *virnuilee*

se piikkikin on. Joko uskot mua tai sitten itket ja uskot :)))

• MysNa kirjoitti:

se piikkikin on. Joko uskot mua tai sitten itket ja uskot :)))

Hyvä on mää itken uskon *jupisee*Ota se piikki pois kädestä,pelottaa;))))

• retros
        tomppa2006 kirjoitti:

...joitain omahyväisiä, jotka hankkivat määrättyjä asioita ei omaksi ilokseen, vaan he tosiaankin kuvittelevat saavansa ihmiset kateelliseksi näillä hankinnoillaan.

ollakin omakohtainen kateus,jota osoittaa juuri tällaisella tavalla.

• Tok-Fia

Tunsitko? Mä unessa hampaat iskin sun peffaan?

• tomppa2006

pienen puraisun...luulin tyttökissani taas leikkivän hiirileikkiä päälläni...

...mutta mitkä mahtirynttäät. Tuliko ne Janina F:ltä vai Tok F:ltä?

• Tok-Fia
        tomppa2006 kirjoitti:

pienen puraisun...luulin tyttökissani taas leikkivän hiirileikkiä päälläni...

...mutta mitkä mahtirynttäät. Tuliko ne Janina F:ltä vai Tok F:ltä?

sinä sitten Janinasta näit unta:(( ja pirulauta..minusta sun piti nähdä:((

• tomppa2006
        Tok-Fia kirjoitti:

sinä sitten Janinasta näit unta:(( ja pirulauta..minusta sun piti nähdä:((

...vaalea. Janina on melko tumma, brunetti luullakseni. Etkös sinä ole vaalea?

*räpsyttelee toiveikkaana silmäripsiään ja nikkaa vuorotellen kumpaakin silmäänsä*

• Tok-Fia
        tomppa2006 kirjoitti:

...vaalea. Janina on melko tumma, brunetti luullakseni. Etkös sinä ole vaalea?

*räpsyttelee toiveikkaana silmäripsiään ja nikkaa vuorotellen kumpaakin silmäänsä*

niin vaalee oo...kato vaikka;)) harmi että luulit nähnees minusta unta...äläkä enää räpsyttele silmiäs luulevat pian että oot saanut jotain silmiis.

• tomppa2006
        Tok-Fia kirjoitti:

niin vaalee oo...kato vaikka;)) harmi että luulit nähnees minusta unta...äläkä enää räpsyttele silmiäs luulevat pian että oot saanut jotain silmiis.

...käytätkö mitään koruja? Iltaisin nukkumaan mennessäsi riisutko vain vaatteet vai myös korut?

*suunnattoman utelias*

• Tok-Fia
        tomppa2006 kirjoitti:

...käytätkö mitään koruja? Iltaisin nukkumaan mennessäsi riisutko vain vaatteet vai myös korut?

*suunnattoman utelias*

mutta saa ollakkin...koruja on...toisessa korvassa 4 rengasta,toisessa yksi. Sormuksia 3, 1 kaulakoru..en ota pois niitä yöksi. onko sulla koruja?

• tomppa2006
        Tok-Fia kirjoitti:

mutta saa ollakkin...koruja on...toisessa korvassa 4 rengasta,toisessa yksi. Sormuksia 3, 1 kaulakoru..en ota pois niitä yöksi. onko sulla koruja?

Yksi. Kultainen, erittäin kapea sormus vasemmassa nimettömässä.

• Tok-Fia
        tomppa2006 kirjoitti:

Yksi. Kultainen, erittäin kapea sormus vasemmassa nimettömässä.

tiesin,mutta ajattelin että jos sulla on muita:))
        miten sä nukut? mä tiedän että en nuku niinkuin sä:))arvaa miks?

• tomppa2006
        Tok-Fia kirjoitti:

tiesin,mutta ajattelin että jos sulla on muita:))
        miten sä nukut? mä tiedän että en nuku niinkuin sä:))arvaa miks?

...sen koko sängyn. Minä nukun vatsallani, jalat levällään kuin sammakko.

• Tok-Fia
        tomppa2006 kirjoitti:

...sen koko sängyn. Minä nukun vatsallani, jalat levällään kuin sammakko.

vallannut koko parisängyn...mutta mä en nuku kuin sä...munat jalkojenvälissä:))..hyi mua:((

Mä nukun selällään tai puoliksi mahallaan,toinen jalka hieman koukussa,toinen suorana.

Niin ja sinähän nukut kuin pieni possu....saparo kippurassa..hmm...muistelen:))

• tomppa2006
        Tok-Fia kirjoitti:

vallannut koko parisängyn...mutta mä en nuku kuin sä...munat jalkojenvälissä:))..hyi mua:((

Mä nukun selällään tai puoliksi mahallaan,toinen jalka hieman koukussa,toinen suorana.

Niin ja sinähän nukut kuin pieni possu....saparo kippurassa..hmm...muistelen:))

...nukuitko hyvin?. Minun kimpussa oli yöllä alistava amatsoninainen, joka yritti nöyryyttää minua. Aivan hirveää...

• Tok-Fia
        tomppa2006 kirjoitti:

...nukuitko hyvin?. Minun kimpussa oli yöllä alistava amatsoninainen, joka yritti nöyryyttää minua. Aivan hirveää...

oli vai?sehän kamalaa:))mitä se teki sulle?..niin..nukuin erittäin hyvin:))

• tomppa2006
        Tok-Fia kirjoitti:

oli vai?sehän kamalaa:))mitä se teki sulle?..niin..nukuin erittäin hyvin:))

...että nukuit hyvin, se on edellytys hyvälle päivälle.

En voi kertoa seikkailusta amatsoninaisen kanssa, palstan sheriffi poistaisi koko keskustelun siveettömänä.

• Tok-Fia
        tomppa2006 kirjoitti:

...että nukuit hyvin, se on edellytys hyvälle päivälle.

En voi kertoa seikkailusta amatsoninaisen kanssa, palstan sheriffi poistaisi koko keskustelun siveettömänä.

ollut kova se...meininki..eihän se sitten ole ollut niin kamala yö;))..mutta pientä vinkkiä kaipaan;)

• tomppa2006
        Tok-Fia kirjoitti:

ollut kova se...meininki..eihän se sitten ole ollut niin kamala yö;))..mutta pientä vinkkiä kaipaan;)

...ne on vähän niinku inside-meininkiä. Tämä iltapäivä on mennytkin siivoushommissa!

• Tok-Fia
        tomppa2006 kirjoitti:

...ne on vähän niinku inside-meininkiä. Tämä iltapäivä on mennytkin siivoushommissa!

mutta kuvittelen mitä on tapahtunut:)) Minäkin olen siivonnut tänään.Tykkäätkö siivota?

• tomppa2006
        Tok-Fia kirjoitti:

mutta kuvittelen mitä on tapahtunut:)) Minäkin olen siivonnut tänään.Tykkäätkö siivota?

...täällä minun keskustelussa on joku myös käynyt siivoamassa, kun on tullut lisää tilaa. Siivoaminen on vapaaehtoista, mutta pakollista.

• jiwe

en edes tajua mitä kateellisuus on :=)
      päinwastoin osaan olla wilpittömästi iloinen jos joku on saawuttanut tawoittelemaansa tjn

• Muuten siitä että olet jouskari;))Kuten tossa aikaisemmin kävi selville niin se taito puuttuu kokonaan siis kateellisuus;))

• Sisäinen minä

sanoa itsestäni. Olen onnellinen toisten puolesta ja saan siitä myös itselleni paljon. Olen Skorppiooni ilman myrkkypiikkiä.

• tomppa2006

...olet hieman outo. On vaikea uskoa, jos joku väittää, ettei edes tajua mitä kateellisuus on?

Mistä voi tietää, että ei ole kateellinen, jos ei edes tajua mitä kateellisuus on?

Ehkä sentään joskus olet halunnut jotain mitä kaverillasi on?

• sisäinen minä
        tomppa2006 kirjoitti:

...olet hieman outo. On vaikea uskoa, jos joku väittää, ettei edes tajua mitä kateellisuus on?

Mistä voi tietää, että ei ole kateellinen, jos ei edes tajua mitä kateellisuus on?

voisi monikin itsensä tuntea. Kateellisuuden tunteen muistan lapsuudesta; halusin luistelija barbin joululahjaksi, sain kuitenkin vain feikin. Ystäväni sai aidon ja sitä kadehdin itselleni. Sain kuitenkin mahdollisuuden hänen kauttaan leikkiä kyseisellä barbilla ja huomasin miten onnelliseksi se teki minut; pääsin osalliseksi hänen "onnestaan". Se oli varmaankin tie näkemiseen kateuden olemassaolon kuluttavuudesta ja toisaalta hyvän tunteen kokemisesta toisen ilon kautta.
        Itsekkyys on kateuden ydin?

• jiwe
        jou.m kirjoitti:

Muuten siitä että olet jouskari;))Kuten tossa aikaisemmin kävi selville niin se taito puuttuu kokonaan siis kateellisuus;))

elämä on paljon hauskempaa ilman murheita ja kyttäämistä :=)
        kaikki ei wain ole saanut sellaista lahjaa kuin jouskarit :=)

• MysNa
        tomppa2006 kirjoitti:

ole kateuden synonyymi?

• tomppa2006
        MysNa kirjoitti:

ole kateuden synonyymi?

...jos haluaa ja tietää, että ei voi saada?

• jiwe
        tomppa2006 kirjoitti:

jotain mitä kawerillakin on olen sellaisen hankkinut :=)
        ja se on ollut tarpeelinen minulle :=)
        onko kateellisuus samanlaista kuin mustasukkaisuus?
        en tajua sitäkään

en ole himoinnut kewerien tyttöystäwiä jos sitä tarkoitat?

• Sisäinen minä
        MysNa kirjoitti:

ole kateuden synonyymi?

saanut. Syntyi kateuden tunne, jonka onnistuin purkamaan ystäväni sallivuuden kautta. Vaikka omistaa, sen voi myös jakaa; tehdä toisista osallisia omaan onneensa.

• tomppa2006
        jiwe kirjoitti:

jotain mitä kawerillakin on olen sellaisen hankkinut :=)
        ja se on ollut tarpeelinen minulle :=)
        onko kateellisuus samanlaista kuin mustasukkaisuus?
        en tajua sitäkään

en ole himoinnut kewerien tyttöystäwiä jos sitä tarkoitat?

...keverien tyttöystäviä. Enkä ole kenellekään kateellinen tyttöystävistä, enkä muistakaan ystävistä. Ihmisiä ei voi omistaa.

• jiwe
        tomppa2006 kirjoitti:

nutta tietää ettei woi saada/päästä haluamaansa paikkaan katellisuutta?
        no sitten olen astronauteille kateelinen :=)
        en pääse koskaan kuuhun :=)
        mutta tiedän sen :=)

• tomppa2006
        jiwe kirjoitti:

nutta tietää ettei woi saada/päästä haluamaansa paikkaan katellisuutta?
        no sitten olen astronauteille kateelinen :=)
        en pääse koskaan kuuhun :=)
        mutta tiedän sen :=)

...kuuhun, joten en ole astonauteille kateellinen.

• jiwe
        tomppa2006 kirjoitti:

...kuuhun, joten en ole astonauteille kateellinen.

mie haluaisin :=)
        eli olenko silloin todella kateellinen kun tiedän etten woi tawoittaa sitä kuumatkaa?

• tomppa2006
        jiwe kirjoitti:

mie haluaisin :=)
        eli olenko silloin todella kateellinen kun tiedän etten woi tawoittaa sitä kuumatkaa?

...unelmoit kuumatkasta. Haluaisit olla yksi niistä astronauteista, joka on kuuraketissa...

...silloin sinä olet kateellinen astronauteille.

• MysNa
        tomppa2006 kirjoitti:

on ihmisiä joilla on asioita joita en voi saada, mutta hyväksyn sen.
        Olenhan minäkin tuntenut vuosien saatossa kateutta, joten tiedän mitä se on. Tämä on ihan verrattavissa siihen miten koen vihaamisen - jos muistat keskustelumme siitä. Molemmat ovat voimakkaita nujertavia tunteita, joilla en itse koe saavuttavani muuta kuin pahaa mieltä.

• MysNa
        Sisäinen minä kirjoitti:

saanut. Syntyi kateuden tunne, jonka onnistuin purkamaan ystäväni sallivuuden kautta. Vaikka omistaa, sen voi myös jakaa; tehdä toisista osallisia omaan onneensa.

onneksi on viisaita ja epäitsekkäitä ystäviä :)

• Sisäinen minä
        MysNa kirjoitti:

onneksi on viisaita ja epäitsekkäitä ystäviä :)

elämän vastavuoroisuus muodostuu. Kukin meistä saa vuorollaan toimia epäitsekkäästi; kuka tartuu onkeen, kuka taas ei...

• MysNa
        Sisäinen minä kirjoitti:

elämän vastavuoroisuus muodostuu. Kukin meistä saa vuorollaan toimia epäitsekkäästi; kuka tartuu onkeen, kuka taas ei...

toimi vastavuoroisesti, huomaa pian toimivansa yksin.

Olen lukenut paljon kirjoituksiasi ja täytyy sanoa, että ihailen sinua.
        Olet miettinyt/kokenut paljon elämää ja osaat taitavasti pukea asiat sanoiksi.

• Sisäinen minä
        MysNa kirjoitti:

toimi vastavuoroisesti, huomaa pian toimivansa yksin.

Olen lukenut paljon kirjoituksiasi ja täytyy sanoa, että ihailen sinua.
        Olet miettinyt/kokenut paljon elämää ja osaat taitavasti pukea asiat sanoiksi.

ne kolahtivat syvälle. Jokaisessa meissä on paljon ihailun aihetta, haluamme vaan pitää sitä mahdollisimman pitkälle piilotettuna, joko omasta valinnastamme johtuen, tai sitten haavoittuneiden tunteiden vuoksi. Kuorin iteäni tällähetkellä kuin sipulia. Se ei ole helppo tie, katson kuitenkin sen ainoaksi tieksi oppia ymmärtämään; mitä arvostus tarkoittaa/ miten arvastat muita/ itseäsi. Löytää se perimmäinen syy olla ja elää oikeudenmukaista elämää; huomioiden muut läheiset ja sitä kautta syntyvä yhteys omaan itseen.
        Kiitos sanoistasi.

• tomppa2006
        MysNa kirjoitti:

on ihmisiä joilla on asioita joita en voi saada, mutta hyväksyn sen.
        Olenhan minäkin tuntenut vuosien saatossa kateutta, joten tiedän mitä se on. Tämä on ihan verrattavissa siihen miten koen vihaamisen - jos muistat keskustelumme siitä. Molemmat ovat voimakkaita nujertavia tunteita, joilla en itse koe saavuttavani muuta kuin pahaa mieltä.

...ja kateellisuus ei useinmiten ole kovin nujertava tunne. Ainakin minä pystyn suhtautumaan omaan kaljuuntumiseeni melko levollisin tuntein. En ajattele itsemurhaa, mikä kuulemma on ihan äärioireita...

Etelän lomaosakkeen pystysin kyllä hankkimaan, mutta minulla ei ole niin paljon vapaa-aikaa, että olisi järkevää tehdä sitä vielä. Katsotaan lähempänä eläkeikää.

Eli ei MysNa, ainakaan tompan kateellisuus häntä nujerra. Hän ainoastaan sallii itselleen tunteet, jopa kateellisuuden.

• MysNa
        tomppa2006 kirjoitti:

...ja kateellisuus ei useinmiten ole kovin nujertava tunne. Ainakin minä pystyn suhtautumaan omaan kaljuuntumiseeni melko levollisin tuntein. En ajattele itsemurhaa, mikä kuulemma on ihan äärioireita...

Etelän lomaosakkeen pystysin kyllä hankkimaan, mutta minulla ei ole niin paljon vapaa-aikaa, että olisi järkevää tehdä sitä vielä. Katsotaan lähempänä eläkeikää.

Eli ei MysNa, ainakaan tompan kateellisuus häntä nujerra. Hän ainoastaan sallii itselleen tunteet, jopa kateellisuuden.

Oinas taitaa olla suurien, voimakkaiden tunteiden ihminen?
        Seurustelin vuosia sitten oinaan kanssa ja hän ainakin on sitä,
        paljon voimakkaita tunteita, ajatuksia ja mielipiteitä – mielenkiintoinen mies :)

Me taidetaan ymmärtää sana kateus eri tavalla?

Mielestäni se on negatiivinen tunne ja mieluummin käytän energiani positiivisiin
        asioihin ja tunteisiin. No ei, ei ole elämä aina pelkkää hymyä ja myönteisyyttä, vaan
        siihen kuuluu myös negatiiviset ja ikävät tunteet – joiden kieltäminen on pahasta.
        Oma tapa katsoa maailmaa vaikuttaa kuitenkin paljon siihen miten sen näkee.

• tomppa2006
        MysNa kirjoitti:

paljon voimakkaita tunteita, ajatuksia ja mielipiteitä – mielenkiintoinen mies :)

Mielestäni se on negatiivinen tunne ja mieluummin käytän energiani positiivisiin
        asioihin ja tunteisiin. No ei, ei ole elämä aina pelkkää hymyä ja myönteisyyttä, vaan
        siihen kuuluu myös negatiiviset ja ikävät tunteet – joiden kieltäminen on pahasta.

...paljon voimakkaita tunteita löytyy, mutta onneksi myös positiiviset tunteet tulevat tavattomalla energialatauksella. Rakastuminen on kuin tulivuorenpurkaus, hautaa alleen kaiken vihan, kateuden ja häpeän.

Luonteenpiirteille ei mahda mitään, me saamme ne syntymässämme. Ihminen ei ole mikään kone, joka pystytään ohjelmoimaan uudelleen käyttämään aikaansa ainoastaan positiivisiin tunteisiin.

• MysNa
        Sisäinen minä kirjoitti:

ne kolahtivat syvälle. Jokaisessa meissä on paljon ihailun aihetta, haluamme vaan pitää sitä mahdollisimman pitkälle piilotettuna, joko omasta valinnastamme johtuen, tai sitten haavoittuneiden tunteiden vuoksi. Kuorin iteäni tällähetkellä kuin sipulia. Se ei ole helppo tie, katson kuitenkin sen ainoaksi tieksi oppia ymmärtämään; mitä arvostus tarkoittaa/ miten arvastat muita/ itseäsi. Löytää se perimmäinen syy olla ja elää oikeudenmukaista elämää; huomioiden muut läheiset ja sitä kautta syntyvä yhteys omaan itseen.
        Kiitos sanoistasi.

ei taida koskaan olla helppo? Rehellinen itsensä ”kuoriminen” ja kohtaaminen
        on kivinen, mutkikas jopa tuskallinen tie ja jää siksi monesti kesken.

Matka on kuitenkin varmasti vaivan ja vaikeuksien väärtti, sillä lopussa kiitos seisoo,
        kuten tässä hyvin kirjoitat :

”Löytää se perimmäinen syy olla ja elää oikeudenmukaista elämää; huomioiden muut läheiset ja sitä kautta syntyvä yhteys omaan itseen”

Kiitos itsellesi mielenkiintoisesta luettavasta ja voimia valitsemallesi tielle :)

• MysNa kirjoitti:

Heippa MysNa.
        Oinas on todellakin suurien, voimakkaiden tunteiden ihminen.
        Väittäisin että ken on oinaspässiin joskus rakastunut, ei tule sitä ikinä unohtamaan :).

• MysNa
        Mariet kirjoitti:

Heippa MysNa.
        Oinas on todellakin suurien, voimakkaiden tunteiden ihminen.
        Väittäisin että ken on oinaspässiin joskus rakastunut, ei tule sitä ikinä unohtamaan :).

tosi mukava nähdä sinua täällä!

Enpä voisi olla enempää samaa mieltä tuosta määritelmästä - noin just se on :)

• MysNa
        tomppa2006 kirjoitti:

...paljon voimakkaita tunteita löytyy, mutta onneksi myös positiiviset tunteet tulevat tavattomalla energialatauksella. Rakastuminen on kuin tulivuorenpurkaus, hautaa alleen kaiken vihan, kateuden ja häpeän.

Luonteenpiirteille ei mahda mitään, me saamme ne syntymässämme. Ihminen ei ole mikään kone, joka pystytään ohjelmoimaan uudelleen käyttämään aikaansa ainoastaan positiivisiin tunteisiin.

ajatteli hänkin... ihminen ei voi itselleen mitään.

Tämänkin näen toisin. On ollut monta asiaa joissa olen joutunut tarkistamaan tapaani ajatella ja reagoida.
        Kasvaako, kehittyykö ihminen jos ei usko voivansa muuttua missään asiassa?

• tomppa2006
        MysNa kirjoitti:

tosi mukava nähdä sinua täällä!

Enpä voisi olla enempää samaa mieltä tuosta määritelmästä - noin just se on :)

...ollaan samaa mieltä, eikös ne rakkaudet pidäkin olla ikimuistettavia?

*oinaspässiksi minua ei koskaan ennen ole sanottukaan, hymyilee silti*

• Kunniaan;)Siis tyttöjä ei otettu mukaan? Kai ne tytöt jossain vaiheessa mukaan tuli?;) Mun ensimmäinen leikkikaveri oli muuten poika;))Varhaisin muisto muuten on että karattiin kyseisen pojan kanssa kaupungille erään kaupan ikkunasta katsomaan millaisen Batman auton hän saa lahjaksi;))Ihmeteltiin vaan miks vanhemmat oli niin vihasia kun ei kerrottu mihin mennään vaikka syy oli hyvä;))

• tomppa2006

...ystävyys on saanut sinut ajattelemaan, että tytöt ja pojat on samalla viivalla elämässä?

On pakko kertoa, että oman poikani läheinen ystävä on naapurin tyttö. Ehkä sukurasite on poistumassa. Omena on pudonnut melko kauas puusta. Asia ei muuten haittaa minua pätkääkään...

• tomppa2006 kirjoitti:

...ystävyys on saanut sinut ajattelemaan, että tytöt ja pojat on samalla viivalla elämässä?

On pakko kertoa, että oman poikani läheinen ystävä on naapurin tyttö. Ehkä sukurasite on poistumassa. Omena on pudonnut melko kauas puusta. Asia ei muuten haittaa minua pätkääkään...

Fiksu poika sulla;)Siis tytöt ja pojat ovat varmaan samalla viivalla elämässä,mutta vanhemmiten sama asia ei enää valitettavasti päde;)Valitettavan usein vielä sukupuoli ratkaisee joitain asioita,mutta tähänkin on onneksi tullut muutoksia ja tulee vielä tulemaan enemmän;) En minä sillä sitä väitä että naiset osaisivat kaiken niinkuin miehet,kyllä minä muutaman homman vielä suosiolla jätän miehille;)tarkemmin ajatellen aika monen;))

• tomppa2006
        jou.m kirjoitti:

Fiksu poika sulla;)Siis tytöt ja pojat ovat varmaan samalla viivalla elämässä,mutta vanhemmiten sama asia ei enää valitettavasti päde;)Valitettavan usein vielä sukupuoli ratkaisee joitain asioita,mutta tähänkin on onneksi tullut muutoksia ja tulee vielä tulemaan enemmän;) En minä sillä sitä väitä että naiset osaisivat kaiken niinkuin miehet,kyllä minä muutaman homman vielä suosiolla jätän miehille;)tarkemmin ajatellen aika monen;))

...ja minä jätän suosiolla muutaman homman naisille. Ei kai tasa-arvon nimissä naisten ja miesten kaikkia hommia molempien tarvitse tehdäkään ja osata yhtä hyvin?

• tomppa2006 kirjoitti:

...ja minä jätän suosiolla muutaman homman naisille. Ei kai tasa-arvon nimissä naisten ja miesten kaikkia hommia molempien tarvitse tehdäkään ja osata yhtä hyvin?

Siis osata;)Enkä mää mikään tasa-arvo aktivisti ole,mutta muutama asia sieppaa välillä;))jotkut asiat kun sujuis erilailla esim. työpaikoilla kun olis toiset vehkeet *virnuilee* toisaalta mää suorastaan rakastan naisen logiikkaa sitä kun ei kukaan mies ymmärrä;))

• tomppa2006
        jou.m kirjoitti:

Siis osata;)Enkä mää mikään tasa-arvo aktivisti ole,mutta muutama asia sieppaa välillä;))jotkut asiat kun sujuis erilailla esim. työpaikoilla kun olis toiset vehkeet *virnuilee* toisaalta mää suorastaan rakastan naisen logiikkaa sitä kun ei kukaan mies ymmärrä;))

...mutta ei se mitään haittaa, ei miestenkään näkemykset aina käy yksiin. Enkä minä ole mikään todellinen sovinisti-sika, joka työkseen työpaikalla mollaa naisia. Tunnen jopa sääliä joitain kohtaan, koska ainoa vika heissä on, että ovat syntyneet väärän "merkkisiksi".

• tomppa2006 kirjoitti:

...mutta ei se mitään haittaa, ei miestenkään näkemykset aina käy yksiin. Enkä minä ole mikään todellinen sovinisti-sika, joka työkseen työpaikalla mollaa naisia. Tunnen jopa sääliä joitain kohtaan, koska ainoa vika heissä on, että ovat syntyneet väärän "merkkisiksi".

Sanottu melkein kuin auton merkeistä puhuisi;)
        Siinäkin mulla on vakaa ja vankkumaton mielipide eli merkillä ei ole väliä kunhan on tietty;))
        En muuten sua ihan niin pahaksi sovinistiksi uskonutkaan, vähän vaan;))

• tomppa2006
        jou.m kirjoitti:

Sanottu melkein kuin auton merkeistä puhuisi;)
        Siinäkin mulla on vakaa ja vankkumaton mielipide eli merkillä ei ole väliä kunhan on tietty;))
        En muuten sua ihan niin pahaksi sovinistiksi uskonutkaan, vähän vaan;))

...tomppa on vaan vähän paha setä.

• migu

*loivassa nousuhumalassa* (sallinnette kirjoitusvirheet)

Kateus on turhaa energiahukkaa. Mutta jos pitää jotain keksiä niin tässä pieni kuvitteellinen tarina:

*HÄN koputtaa olkapäälle*

- Terve migu, haluatko kuulla?
      - No terve. Kerro.
      - Olen löytänyt elämän tarkoituksen. Minun ei tarvitse enää ryntäillä sinne ja tänne. Ei tarvitse etsiä ja pelätä. Ei tarvitse kyseenalaistaa eikä arvailla.
      - Tottako? Kuullostaa hyvälle. Voitko kertoa sen myös minulle?
      - Valitan. Sinun pitää löytää se itse.

HÄN Poistuu paikalta rauhallinen ja tiedostava hymy kasvoillaan.

Jos jotain kadehdin, niin HÄNTÄ.

Mutta jottei menisi liian vakavaksi niin kaikille
      RAILAKASTA VIIKONLOPPUA!

*poistuu paikalta* =)

• Sisäinen minä

ytimeen:)

• tomppa2006
        Sisäinen minä kirjoitti:

ytimeen:)

...migun kertoma elämän tarkoitus on elämää suurempia asioita. Ne jotka tietävät, eivät sitä muille kerro...

• Sisäinen minä
        tomppa2006 kirjoitti:

...migun kertoma elämän tarkoitus on elämää suurempia asioita. Ne jotka tietävät, eivät sitä muille kerro...

edes pysty kertomaan. Jokaisen ihmisen elämällä on oma tarkoituksensa. Se miten se sitten kytkeytyy muiden kanssaeläjien kokonaisuuteen, on vain hipaiseva kosketus. Jokaisen täytyy itsestään löytää se, mikä johtaa sisäiseen tyytyväisyyteen ja rauhaan. Muu toimintatapa olisi toisen ihmisen elämään puuttumista ja silloin pyrkisi elämään toisen elämää väärissä kuorissa.

• tomppa2006
        Sisäinen minä kirjoitti:

edes pysty kertomaan. Jokaisen ihmisen elämällä on oma tarkoituksensa. Se miten se sitten kytkeytyy muiden kanssaeläjien kokonaisuuteen, on vain hipaiseva kosketus. Jokaisen täytyy itsestään löytää se, mikä johtaa sisäiseen tyytyväisyyteen ja rauhaan. Muu toimintatapa olisi toisen ihmisen elämään puuttumista ja silloin pyrkisi elämään toisen elämää väärissä kuorissa.

...että aviopuolisot sortuvat joskus toisen ihmisen elämään puuttumiseen?

• Sisäinen minä
        tomppa2006 kirjoitti:

...että aviopuolisot sortuvat joskus toisen ihmisen elämään puuttumiseen?

olen siinä kansasi samaa mieltä. Sillä toiminnalla kuitenkin ajaudutaan umpikujaan, jos vähänkään arvostaa omaa itseään ja henkistä vapauttaan. Toisen ihmisen elämän omiminen on rikos; henkinen rikos, joka murentaa ihmisoikeuden ja sille kuuluvan vapauden toimia.

• tomppa2006
        Sisäinen minä kirjoitti:

olen siinä kansasi samaa mieltä. Sillä toiminnalla kuitenkin ajaudutaan umpikujaan, jos vähänkään arvostaa omaa itseään ja henkistä vapauttaan. Toisen ihmisen elämän omiminen on rikos; henkinen rikos, joka murentaa ihmisoikeuden ja sille kuuluvan vapauden toimia.

...kuuluu myös vapaus ja se, että antaa toiselle tilaa toimia. Ei kaikkea tarvitse tehdä yhdessä, ei kaikesta tarvitse olla samaa mieltä. Elämä ei ole mitään sinä ja minä leikkiä. Toiseen ihmiseen takertumisen seurauksena on enemmin tai myöhemmin pettymys ja umpikuja, josta on vaikea löytää tietä ulos.

• Sisäinen minä
        tomppa2006 kirjoitti:

...kuuluu myös vapaus ja se, että antaa toiselle tilaa toimia. Ei kaikkea tarvitse tehdä yhdessä, ei kaikesta tarvitse olla samaa mieltä. Elämä ei ole mitään sinä ja minä leikkiä. Toiseen ihmiseen takertumisen seurauksena on enemmin tai myöhemmin pettymys ja umpikuja, josta on vaikea löytää tietä ulos.

siksi itse olenkin valintani tehnyt. Parisuhde ei tule kuulumaan omaan elämääni, ennenkuin tajuan omat ja toisen rajat. Valinta on tietysti aika julma, en kuitenkaan halua enää satuttaa toista/ itseäni. Voihan olla, etten sellaista valmiustilaa tule edes koskaan saavuttamaan, sekin on kuitenkin valinta, jonka kanssa pitää elää. Haluan sisäistää aidosti oikeanlaisen ja loukkaamattoman vapauden.

• tomppa2006
        Sisäinen minä kirjoitti:

siksi itse olenkin valintani tehnyt. Parisuhde ei tule kuulumaan omaan elämääni, ennenkuin tajuan omat ja toisen rajat. Valinta on tietysti aika julma, en kuitenkaan halua enää satuttaa toista/ itseäni. Voihan olla, etten sellaista valmiustilaa tule edes koskaan saavuttamaan, sekin on kuitenkin valinta, jonka kanssa pitää elää. Haluan sisäistää aidosti oikeanlaisen ja loukkaamattoman vapauden.

...ja kuvittelin sen olevan tietoinen valinta. Ruoskein itseäni sellaisilla sanoilla kuin: ilkeä, julma, tunteeton ja kylmä. Tiesin että olin itse kerjännyt satuttamista, itse oikein pyysin sitä.

Sitten eräänä päivänä se vain käveli eteeni. Varoittamatta, täysin yllättäen jäin koukkuun. En ole katunut, vaan tunnen saavuttaneeni isänä sellaisia tunnetiloja, joita en tiennyt itsessäni olevan.

• Sisäinen minä
        tomppa2006 kirjoitti:

...ja kuvittelin sen olevan tietoinen valinta. Ruoskein itseäni sellaisilla sanoilla kuin: ilkeä, julma, tunteeton ja kylmä. Tiesin että olin itse kerjännyt satuttamista, itse oikein pyysin sitä.

Sitten eräänä päivänä se vain käveli eteeni. Varoittamatta, täysin yllättäen jäin koukkuun. En ole katunut, vaan tunnen saavuttaneeni isänä sellaisia tunnetiloja, joita en tiennyt itsessäni olevan.

mitä tarkoitat. Itse olin ensirakkauteni kanssa naimisissa yli 20 vuotta ja mulla on 4 ihanaa lasta. Erosin 4 vuotta sitten, kun minusta ei ollut jäljellä enää kuin kuoret. Ulkoisesti minussa ei ole mitään vikaa, sisäisesti olen nämä vuodet rakentanut itseäni uudestaan; pyrkinyt löytämään takaisin sen, minkä olen sallinut pyyhkiytyä pois.
        Sinulle on käynyt juuri niin kuin parhaat asiat käyvät; yllätyksellisesti, ilman varoitusta ja ennakkoasenteita. Osaat siitä myös siksi nauttia.

• tomppa2006
        Sisäinen minä kirjoitti:

mitä tarkoitat. Itse olin ensirakkauteni kanssa naimisissa yli 20 vuotta ja mulla on 4 ihanaa lasta. Erosin 4 vuotta sitten, kun minusta ei ollut jäljellä enää kuin kuoret. Ulkoisesti minussa ei ole mitään vikaa, sisäisesti olen nämä vuodet rakentanut itseäni uudestaan; pyrkinyt löytämään takaisin sen, minkä olen sallinut pyyhkiytyä pois.
        Sinulle on käynyt juuri niin kuin parhaat asiat käyvät; yllätyksellisesti, ilman varoitusta ja ennakkoasenteita. Osaat siitä myös siksi nauttia.

...että löydät takaisin sen, minkä olet sallinut pyyhkiytyä pois. Elämä on jatkuvaa uudistumista ja kehittymistä.

Itse elän juuri nyt hyvää vaihetta elämässäni ja toivon sen jatkuvan vielä pitkään. Nautin elämästäni.

• Sisäinen minä
        tomppa2006 kirjoitti:

...että löydät takaisin sen, minkä olet sallinut pyyhkiytyä pois. Elämä on jatkuvaa uudistumista ja kehittymistä.

Itse elän juuri nyt hyvää vaihetta elämässäni ja toivon sen jatkuvan vielä pitkään. Nautin elämästäni.

löydän ja varmaankin aika hyvin elämän jalostamana versiona. Ilman uudistumiskykyä ei pääse eteenpäin, vaatimustason ja kärsivällisyyden välinen suhde vaan pitää saada tasapainoon. Mun elämä on tällähetkellä henkistä "ekstriimiä", joka päivä tuo mukanaan jotain uutta.
        Mikään ei ole pysyvää ja siitä syntyy se haasteellisuus, joka saa aikaan myös elämän nautinnon. En ole koskaan tyytynyt tavanomaiseen. Kiitos toiveestasi, otan sen haasteena vastaan...

• tomppa2006
        Sisäinen minä kirjoitti:

löydän ja varmaankin aika hyvin elämän jalostamana versiona. Ilman uudistumiskykyä ei pääse eteenpäin, vaatimustason ja kärsivällisyyden välinen suhde vaan pitää saada tasapainoon. Mun elämä on tällähetkellä henkistä "ekstriimiä", joka päivä tuo mukanaan jotain uutta.
        Mikään ei ole pysyvää ja siitä syntyy se haasteellisuus, joka saa aikaan myös elämän nautinnon. En ole koskaan tyytynyt tavanomaiseen. Kiitos toiveestasi, otan sen haasteena vastaan...

...pudottelet ilman mitään katkeruutta tai kaunaa. Hyvä asenne. Jokainen meistä tekee itselleen oman elämän, ei kannata jäädä ruikuttamaan. Mikään ei ole ikuista, eikä pysyvää.
        Henkinen kasvu vaatii paljon kärsivällisyyttä, monella on aivan liian kiire. Pitäisi pyshtyä hetkeksi miettimään mihin on menossa.

• rennosti tomppa...
      Tiesitkö ettei hiukset ja järki pysy samassa päässä...=))))

En ole mistään enkä kenellekään kateellinen... vain onnellinen toisten puolesta...=))))

• tomppa2006

...jotenkin tiesinkin sinun olevan juuri tuota mieltä. Olet paljon positiivisempi ihminen kuin minä. Minulla on kaikkia tälläisiä: viha-, kateus- ja häpeätraumoja.

• tomppa2006 kirjoitti:

...jotenkin tiesinkin sinun olevan juuri tuota mieltä. Olet paljon positiivisempi ihminen kuin minä. Minulla on kaikkia tälläisiä: viha-, kateus- ja häpeätraumoja.

on laisensa... ja jokainen on otettava sellaisena kun on. Näin se vaan menee...=))))

Meissä jokaisessa on vikamme...=))))

• tomppa2006
        mohna kirjoitti:

on laisensa... ja jokainen on otettava sellaisena kun on. Näin se vaan menee...=))))

Meissä jokaisessa on vikamme...=))))

...vaikka muille jakaa. Onhan niiden tunnustaminen ja myöntäminenkin ehkä jonkinlainen hyve, jota kaikilta ei löydy?

• Naisellinen46
        tomppa2006 kirjoitti:

...vaikka muille jakaa. Onhan niiden tunnustaminen ja myöntäminenkin ehkä jonkinlainen hyve, jota kaikilta ei löydy?

Poikkeuksellista rohkeutta kertomalla asiat niinkuin ne ovat.Näitä tunteittensa kieltäjiä kyllä löytyy,ei olla muka kateellisia,roskaa..

• (.)Y(.)
        Naisellinen46 kirjoitti:

Poikkeuksellista rohkeutta kertomalla asiat niinkuin ne ovat.Näitä tunteittensa kieltäjiä kyllä löytyy,ei olla muka kateellisia,roskaa..

väittämääsi.

• tomppa2006
        (.)Y(.) kirjoitti:

väittämääsi.

...tämä keskustelu sanoihin.

The End

Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      106
      6756
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      378
      6387
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      61
      3198
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      113
      2689
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2330
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1824
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      20
      1677
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1495
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1357
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1247
    Aihe