Onko väärä isyyden tunnustaminen rikos?
Jos mies tekee tunnistuksen vaikka tietää ettei ole lapsen biologinen isä?
Onko väärä isyyden
8
886
Vastaukset
- Vanhanaikainen Mies
Sanon sen nyt sitten tiedolla, enkä arvaillen. Suomessa vallitsee myös isyysolettama, jonka mukaan avioliitossa syntynyt lapsi on miehen, ellei toisin ilmoiteta isyyden olevan. Vaikka olisivat siis tavanneet kahdeksannella kuukaudella. Siitä on nähtävissä lain henki.
Yritätkö nyt saada katkeruuksissasi jonkun satimeen jostakin? Tuo ei ainakaan siihen kelpaa...- lapsen omakseen
yli 10v. sitten.
- tunnustamien rikos
lapsen omakseen kirjoitti:
yli 10v. sitten.
kun lapsi on syntynyt avioliiton ulkopuolella?
- Oona
tunnustamien rikos kirjoitti:
"Kun mies on tunnustanut isyytensä, tulee sen lastenvalvojan, jolle isyyden selvittäminen kuuluu, viipymättä lähettää tunnustamista koskevat asiakirjat ja isyyden selvittämisestä laadittu pöytäkirja lastenvalvojan toimialueen maistraatille hyväksyttäväksi. Tunnustamisen hyväksymistä koskevan asian ratkaisee maistraatti. Maistraatti vahvistaa isyyden tunnustamisen, jos tunnustaminen on tapahtunut säädetyllä tavalla, eikä ole aihetta olettaa, että isyytensä tunnustanut mies ei ole lapsen isä."
Isyyden kumoamista taas ei voi kukaan muu vaatia kuin lapsen äiti tai lapsen tunnustanut isä. - Sama tyyppi
tunnustamien rikos kirjoitti:
Ihan tuota minä tarkoitin, avioliittokohta ilmensi vain lain henkeä. Ei ole siis rikosta.
- ei voi kumota
Oona kirjoitti:
"Kun mies on tunnustanut isyytensä, tulee sen lastenvalvojan, jolle isyyden selvittäminen kuuluu, viipymättä lähettää tunnustamista koskevat asiakirjat ja isyyden selvittämisestä laadittu pöytäkirja lastenvalvojan toimialueen maistraatille hyväksyttäväksi. Tunnustamisen hyväksymistä koskevan asian ratkaisee maistraatti. Maistraatti vahvistaa isyyden tunnustamisen, jos tunnustaminen on tapahtunut säädetyllä tavalla, eikä ole aihetta olettaa, että isyytensä tunnustanut mies ei ole lapsen isä."
Isyyden kumoamista taas ei voi kukaan muu vaatia kuin lapsen äiti tai lapsen tunnustanut isä.isyyttään.
Lapsen tunnustanut isä ei voi kumota isyyttään sen jälkeen kun lapsi täyttää 2 vuotta.
Vain lapsen äiti ja lapsi( kun täyttää 15v.) voi kumota tapahtuneen vääryyden.
Jos lapsen tunnustanut isä tietää ettei ole oikea biologinen isä ja tunnustaa silti, sitä ei voi isäehdokas kumota ikinä.
- Nimetön
se on rikos. Sitä lasta kohtaan jos hänelle ei kerrota kuka on hänen biologinen isänsä.
Lapsella on oikeus tietää totuus tästä asiasta.- Oona
näkökulmasta se on noin. Oikeasti lapsi kärsii "väärää isää" enemmän isättömyydestä. Biologinen isä saattaa myös olla uhka/huono esimerkki lapselle. Tai kiristyskeino lapsen äidille. Täysin välinpitämätön tai vihata lasta ja tämän äitiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273683- 412509
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut382393Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82185- 381609
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 151552
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2861372- 1311365
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451305