Mulla on 2 maitohammasta, joista juuret sulaneet pieneksi. Kannattaako laittaa ruuvilliset vai jotkut sementoitavat implantit?
Suomen keinojuuuriklinikalla sonoivat noin 1900 euroo kappalehinnaksi. Saisko nuo jostain edullisemmin? Virosta, Tampereelta , mistä, mitä maksaa? ikää mulla 30 vuotta.
Mistä edulliset implantit
20
23852
Vastaukset
- mitään
Ota huomioon, että hyvässä (ja kalliissa paikassa) ovat protetiikkaan erikoistunut hammaslääkäri ja työt menevät yleensä asian tuntevalle ja kokeneelle hammasteknikolle. Laatu maksaa aina!!! Implantit vaativat erityistä tarkkuutta ja niihin erikoistumista, ja sinähän et varsinaisesti tiedä, mitä suuhusi saat ja näet vaan kiiltävän pinnan... tarkoitan tällä sitä, että kokemus ja erikoisosaaminen maksaa paljon, ja kestävä ja esteettinen lopputulos on kallista!!!
- Pettynyt29v.
Eipä uskoisi! Itse teetin protetiikan erikoishammaslääkärillä huippuyksikössä yksityisellä kaksi nastahammasta. Piti olla huippulabrakin. Voi itku tulosta! Kaksi etummaista 1,1 ja 1,2 ovat nyt ihan erinväriset kuin omat hampaani!
Kun valitin väristä, protetiikan ehl sanoi vain, että tällaiset niistä nyt
sitten tuli! Tosi kalliit olivat ja kyllä on harmittanut valtavassti, kun erehdyin sinne menemään. Itsellekin oli sanottu, että vain huippuyksikössä saa huolellista ja tarkkaa työtä! Ja pah! - mitään
Pettynyt29v. kirjoitti:
Eipä uskoisi! Itse teetin protetiikan erikoishammaslääkärillä huippuyksikössä yksityisellä kaksi nastahammasta. Piti olla huippulabrakin. Voi itku tulosta! Kaksi etummaista 1,1 ja 1,2 ovat nyt ihan erinväriset kuin omat hampaani!
Kun valitin väristä, protetiikan ehl sanoi vain, että tällaiset niistä nyt
sitten tuli! Tosi kalliit olivat ja kyllä on harmittanut valtavassti, kun erehdyin sinne menemään. Itsellekin oli sanottu, että vain huippuyksikössä saa huolellista ja tarkkaa työtä! Ja pah!Tosi harmi juttu kohdallasi. Tuo on varmaan tosi tavallista monien kohdalla tosin. OImista kokemuksista, alalla työskentelevänä, sanoisin että tavallista kyllä on, että valitukset huomioidaan. Eli jos väri ei miellytä, kyllä se uusiksi laitetaan. Sinun olisi pitänyt ehkä vaatia tiukemmin. Värien erottelukyvyssä on ammattilaistenkin kohdalla suuuuuria eroavaisuuksia. Otettiinko sinulta digikuvia väinmääritystä varten? Niin usein toimitaan kun halutaan etualueelle tarkka värinmääritys, ja jotta tekohammas istuu riviin. Hammasprotetiikka on tärkeiden asioiden kompromissia... Estetiikka, kestävyys ja toiminnallisuus eivät ole toisiaan poissulkevia tekijöitä, mutta estettisen puolen asiakkaat usein vaan pystyvät huomioimaan.
ja hömps.. Tottahan kaikki kehuvat omaansa huippu-joksikin. Puskaradio on ehkä joskus ainut keino erottaa tosi tekijät ja kovasti puhujat toisistaan :) - STOPsuomilisälle
Sosialistisessa suunnitelmataloudessa eli Suomessa "laatu" maksaa noin puolet enemmän kuin sama laatu maksaa Virossa, jossa on satoja päteviä erikoishammaslääkäreitä ja hammasteknikoita. Implantit tulee samasta paikasta kuin moni lääkäriasema tilaa suomeenkin eli usein Saksasta. Ainoa ero on hinta. Vain idiootti maksaa suomi-lisää puolet!
- hinnat
Saamasi hinta-arvio on oikeansuuntainen. Suomessa yhden implanttihampaan hinta on luokkaa 2 000 euroa. Ja tapauskohtaisia hintavaihteluita tietysti on olemassa.
Virossa pääset halvemmlla. Tallinnassa hammasimplantin hinta on noin 1 000 euroa. Siihen täytyy tietysti laskea matkat Suomesta ja Suomeen.
Ainakin Tallinnassa monet hammaslääkärit puhuvat suomea (ja englantia). Laitteet ovat uusia ja hammaslääkärit muun muassa Suomessa koulunsa käyneitä. Ihan moderni meininki. - löytämäni implantit
ovat merkkiä Osfix (Suomalainen patentti), hinta noin 1400 eur. Mutta eikö yhteiskunnalta saa jotain apua jos on kyseessä täysin puuttuva hammas (ei siis oma vika), jossakin terkkareissa ja sairaaloissa tehdään myös implanttihoitoa.
- implanttiasioissa
Yhteiskuntaa huutelet apuun. Ei auta Kela näissä implanttiasioissa, vaan omaa kuvetta on kaivettava,jos on mitä kaivaa.
Implanttien suhteen Kela korvaa muutaman euron implantteja varten tarvittavista röntgenkuvista, mutta ei todellakaan mitään muuta.
Poikkeuksen tekevät sotaveteraanit ja miinanraivaajat,joille Kela korvaa proteettiset työt. Se onkin ihan oikein. - vaan
implanttiasioissa kirjoitti:
Yhteiskuntaa huutelet apuun. Ei auta Kela näissä implanttiasioissa, vaan omaa kuvetta on kaivettava,jos on mitä kaivaa.
Implanttien suhteen Kela korvaa muutaman euron implantteja varten tarvittavista röntgenkuvista, mutta ei todellakaan mitään muuta.
Poikkeuksen tekevät sotaveteraanit ja miinanraivaajat,joille Kela korvaa proteettiset työt. Se onkin ihan oikein.että operaatio tehdään yhteiskunnan omistamassa sairaanhoitolaitoksessa, ja sen kautta tulee potilaalle halvemmaksi kuin yksityisessä kliniikassa tehtävät implantit.
- ei ole tämä
vaan kirjoitti:
että operaatio tehdään yhteiskunnan omistamassa sairaanhoitolaitoksessa, ja sen kautta tulee potilaalle halvemmaksi kuin yksityisessä kliniikassa tehtävät implantit.
Erikoissairaanhoitoon vaaditaan, että leukaneljänneksestä puuttuu synnynnäisesti vähintään kaksi vierekkäistä hammasta.
Ei ole mitenkään harvinaista, että yksittäisiä hampaita puuttuu synnynnäisesti.
- Implantti auttaa
Mikä olisi sinusta edullinen hinta implanteista ?
Pidätkö parin tuhannen euron hintaa kalliina ? Implanttihan on kuitenkin aikamoista hightec - tekniikkaa.- implanttihammas
Olen SUU- JA HAMMASSAIRAUKSIEN Klinikalla hoidossa ja hoitavat lääkärit ovat erikoishammaslääkäreitä. Käyntini maksaa n. 22 euroa ja leikkauksellinen käynti 72 euroa. sILLÄ saan implantit sun muut tarvittavat toimenpiteet. muita maksuja ei tule.
- Kansa maksaa
implanttihammas kirjoitti:
Olen SUU- JA HAMMASSAIRAUKSIEN Klinikalla hoidossa ja hoitavat lääkärit ovat erikoishammaslääkäreitä. Käyntini maksaa n. 22 euroa ja leikkauksellinen käynti 72 euroa. sILLÄ saan implantit sun muut tarvittavat toimenpiteet. muita maksuja ei tule.
Kyllä siitä muitakin kustannuksia tulee - aika paljonkin, esimerkiksi näiden erikoishammaslääkärien palkat, mutta SINUN ei tarvitse niitä maksaa.
Ne muut kustanukset maksaa kansa eli me veronmaksajat. Muistat varmaan, että ilmaista lounasta ei ole. Aina joku maksaa.... - kikka
Heissan!Missä tämä klinikka on?Osoite ja yhteytiedot?
- dor
Tarkoitatko, että maksat vain lääkärin käynneisä? implantti ja posliini ei maksanut mitään? Missä olet käynyt? Minäkin haluaisin tällaisen hammashoidon. Olen maksanut etuhampaan implantista 2000 € ja alaleukaan tarvitsen 3 hammasta.
- tarvitsisin apua
missä päin olet suomessa suu- ja hammassairauksien klinikalla hoidossa.
- JA vanhoja sellasia
tarvitsisin apua kirjoitti:
missä päin olet suomessa suu- ja hammassairauksien klinikalla hoidossa.
viesti on kirjoitettu 3 vuotta sitten. Tänä päivänä ei tuo "enää" pidä paikkansa, tuskin pitänyt silloinkaan ja varmaan oli trolli koko viesti jo vuonna 2006.
- oma kokemustieto
Useana Vuotena Tallinnassa hammashuollossa käynyt ja omakohtaiset kokemus
tiedot hammasklinikasta jota voin suositella on Kaarli Hambapolikliinik.ja hoitavat
Kelakorvaus asian tarvittaessa. Sitten tätä City Med klinikkaa en suosittele oman
kokemuksen perusteella johon liittyy imblanttien vaihtoa sekä paikkaustoimia
hampaisiin ja nyt nämä menee uusiksi ja selviää mitä niissä on kun pääpuutuu ja
kuumentuu,jne - Pienen pieni eläke
Missä mahtaa olla Suomessa edullisin implanttihammashoitola.
- Hammashoitomatkailija
Implanttimatkat on edullisin ja myös turvallisin jos kyse on hammashoidosta ulkomailla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1783442Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3742186Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii552137- 422018
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4131129Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1171029- 52936