Ystävät kaukana?!

capricornwoman

Kuinka monella muulla sama juttu? Asun nykyään muutaman sadan kilometrin päässä kotiseutuviltani ja suurin osa ystävistäni asuu siis siellä. No kuitenkin se on aina minä joka menee kyläilemään, kun eivät ole vielä keksineet, että sieltä on tänne yhtä pitkä matka kuin täältä sinne.

Osa on jo oppinut missä asun ja siitä heille kiitos, mutta kun yksi siellä kuulee, että olen kotipaikalla käymässä, niin heti ollaan ikävissään ja pyydellään käymään... Jotenkin ainakin välillä tuntuu siltä, että paskakankos väliä tässä olenko minä heille olemassa tai en, kun ei näytä olevan kovin kaksipuolista aina tämä ystävyden ylläpitäminen...

"ai olet täälläpäin, no tulehan sitten käymään, kun ei olla pitkään aikaan nähty"
-no ihan samat sanat, voisit itsekkin joskus tulla käymään
"no pitää nyt katsoa jos tässä jossain välissä kerkiäisi"

Jos ihan oikeasti haluaa nähdä, niin kyllä meilläkin saa tulla käymään. En minä aina jaksa teillä juosta!

6

466

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turbo.

Junalippu maksaa, bensa on kallista, haluat varmaan, että ruoankin maksaa itse, tai maksatte puoliksi. Eikä muutamansadan kilometrin päähän tulla vaan hetkeksi istumaan kahville. Kyllä siinä täytyy miettiä sitä yöpymistäkin, jos sulla edes sattuu olemaan varapatjaa/sänkyä...

• capricornwoman

vieraillani ruokia maksattanut ja yösija löytyy aina! Maksaahan se polttoaine minullekkin kun menen siellä käymään. Kotipaikaltanikin on kuitenkin vielä yli 80km suuntaansa. Eli toistasataa kilometriä saan ajaa jo sielläkin että pääsen ystäviäni katsomaan...

Mikä siinä vaan on, että minun halutaan kyläilevän, muttei minun luonani... eikä ole sosiaalieroista kyse, kun joku kohta sitäkin tarjoaa... Kysyinkin onko muitakin joilla sama juttu!

• Turbo.
        capricornwoman kirjoitti:

vieraillani ruokia maksattanut ja yösija löytyy aina! Maksaahan se polttoaine minullekkin kun menen siellä käymään. Kotipaikaltanikin on kuitenkin vielä yli 80km suuntaansa. Eli toistasataa kilometriä saan ajaa jo sielläkin että pääsen ystäviäni katsomaan...

Mikä siinä vaan on, että minun halutaan kyläilevän, muttei minun luonani... eikä ole sosiaalieroista kyse, kun joku kohta sitäkin tarjoaa... Kysyinkin onko muitakin joilla sama juttu!

Sun ei auta kuin nostaa se kissa pöydälle ja huomauttaa asiasta loukkaantuneenseen sävyyn ns. ystävillesi. Sanot vaan suoraan, että tämäm niiden sun luo tulemisen vältteleminen harmittaa sua.

• soul-sister

Ihan sama juttu täällä!

Olen itsekin muuttanut muutaman sadan kisan päähän kotikaupungista ja siten myös parhaista ystävistä.
        Monesti nämä kaukana asuvat ystävät ovat luvanneet tulla käymään, mutta koskaan ei ole näkynyt.. Ja sitten heidat kaikki pitäisi tavata kerralla, kun menee kotiseuduille.

Rahan ja ajan puutetta he aina valittelevat, mutta eipä niitä ole itsellä yhtään sen enempää. Ja sitten nämä ystävät ihmettelevät, miksen käy kotikaupungissani useammin. Tulisivat itse käymään täällä... Ja tottakai kamut tulisivat minun luokseni yöksi, jos heidät tänne pyydän, eli yösijan ei pitäisi olla ongelma! Sääli vaan, kun ennen oltiin niin läheisiä, nykyään hyvä jos näkee 1-2 kertaa vuodessa. :(

• tttttt

Tuntuupa tutulta.
        Ottaa tosiaan päähän kun ei voida mun luo tulla käymään.Millon mistäkin syystä,eli pitkä matka,huono keli,ja se iänikuinen kiire....hah hah!

TOTUUSHAN ON,jos välittää ystävistään,aikaa ja kaikkee kyllä löytyy toiselle.
        Löytyyhän aikaa harrastuksille ym.koska niistäkin haluaa pitää kii.
        Eikö sama päde ihmissuhteissakin??TÄ?

• usein menee

Kyllä jokaisen, joka kotipaikkakunnaltaan muuttaa muutaman sadan kilometrin päähän, on syytä varautua tällaiseen tilanteeseen.
      Kotipaikkakunnalle jäävillä pysyvät muut entiset ystävät, eikä heidän ole tarvis kenenkään perään lähteä. Saat olla tyytyväinen, jos edes joku joskus tulee käymään. Vuosien mittaan nämäkin käynnit voivat harventua ja loppuakin. Eihän heillä ole muuta syytä ajaa satoja kilometrejä, kuin tulla sinua katsomaan vieraalle paikkakunnalle.
      Sinulla taas ilm. on entisellä kotipaikkakunnallasi sukulaisia, lapsuudenystäviä, koulukavereita ja tutut paikat rakkaine muistoineen. Ole tyytyväinen, jos vanhat ystäväsi jatkuvasti pyytävät sinua käymään, kun kotipaikkakunnallesi menet. Joko sinä hyväksyt tilanteen ja menet. Pidät ystävyyttä yllä ainakin sillä tasolla, tai katsot, ettet "missään välissä kerkiä". Hapanta naamaa näyttämällä saat kyllä kutsutkin loppumaan.

Joka tapauksessa olisi varminta yrittää hankkia uudelta asuinpaikkakunnalta ystäviä, ainakin jos sinne aikoo jäädä vakituisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe