Suomi nimen alkuperä on "Suomijat" eli

kovat soturit

Mikään kansa ei ole koskaan antanut itse itselleen pilkkanimeä.

Suomi on suomalaisten itse maalleen antama nimi, koska ulkomailla Suomen nimi on Finland

Suo oli muinais -Suomessa halveksittu paikka, koska sinne upotettiin rikollisia eikä siksi voi kuvitella että muinas Suomalaiset olisivat nimittäneet itseään Suo-miehiksi.

Ainoa vaihtoehto Suomi nimen alkuperäksi on Suomijat ,eli kovat soturit, millä nimellä Lounais suomalaiset kutsuivat itseään joskus 200 jkr.

Suomia sana tarkoittaa nykysuomen sanakirjan mukaan hakata,piestä,ruoskia jne.

Suo-miehet on siksikin mahdoton alkuperä Suomi nimelle ,että lounais-Suomessa on vähän soita.

Lounais suomalaiset eivät voineet olla "Suo-miehiä" koska lounais-Suomessa ei juuri ole soita vaan laajoja savikkoja ,jotka sopivat hyvin pelloiksi ja Lounais-Suomi onkin Suomen vilja-aitta

Ja siitä ollaan varmoja ,että Suomi on alkuaan tarkoittanut vain lounaisinta osaa maastamme

3

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joita

täällä Suomessa asui 200 jkr. eivät osanneet vielä puhua, sitten vasta kun Ruotsalaiset nykyihmiset sekosivat maailman viimeisiin neandertaalirodun jäänteisiin, niin jälkeläiset oppivat mongertamaan jotain, jota suomenkieleksi voi sanoa ja joka oikeista ihmisistä kuulostaa edelleen huvittavalta. Todistettuna pidetään, ettei neandertaaleilla ollut muinaisia kuninkaita vaan olivat ainoastaan pieniä luonnosta eläviä perheyhteisöjä, mikä näkyy vieläkin lyhyenlännän persjalkaisen suomalaisen käytöksessä haluna asua omissa oloissaan mökeiksi kutsutuissa alkeellisissa olosuhteissa, ja sitten kun se lastu tulee sitä virtaa pitkin, niin nähdään suomalaisneandertaalien luonto omimmillaan.

• 2joita

täällä Suomessa asui 200 jkr. eivät osanneet vielä puhua, sitten vasta kun Ruotsalaiset nykyihmiset sekosivat maailman viimeisiin neandertaalirodun jäänteisiin, niin jälkeläiset oppivat mongertamaan jotain, jota suomenkieleksi voi sanoa ja joka oikeista ihmisistä kuulostaa edelleen huvittavalta. Todistettuna pidetään, ettei neandertaaleilla ollut muinaisia kuninkaita vaan olivat ainoastaan pieniä luonnosta eläviä perheyhteisöjä, mikä näkyy vieläkin lyhyenlännän persjalkaisen suomalaisen käytöksessä haluna asua omissa oloissaan mökeiksi kutsutuissa alkeellisissa olosuhteissa, ja sitten kun se lastu tulee sitä virtaa pitkin, niin nähdään suomalaisneandertaalien luonto omimmillaan.

• Suo-Ukko

Menepä teorioinesi kysymään vaikka yliopiston kielitieteilijöiltä ja historian tutkijoilta mitä mieltä he ovat.

Ettet vain olisi saanut vaikutteita Sigurd Wettenhovi-Aspan runsaasti huomiota herättäneistä teorioista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      50
      1613
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1365
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      28
      1148
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      89
      1104
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      996
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      191
      934
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      123
      921
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      871
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      831
    10. 71
      824
    Aihe