Tässä se nyt sitten nähdään:
http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=100150
Rukoilkaa nyt vapaan itsesuojelun vastustajat, että kyseessä oli naapurin turre, eikä ihmiseen liiaksi tottunut sushukkanen.
Tässä se nyt...
105
4994
Vastaukset
Hiljaisuus laskeutunut palstalle,olipa kumpi hyvänsä tämä otus kaipaa lyijyä.
- Suojelijatar..
Oma noutaja puri ja nyt yritetään päästä tappamaan sudet sukupuuttoon.Eipä tuolle mitenkään käynyt.
Suojelijatar.. kirjoitti:
Oma noutaja puri ja nyt yritetään päästä tappamaan sudet sukupuuttoon.Eipä tuolle mitenkään käynyt.
Kysymyksessä vaikka se oma noutaja,ei se asiaa mihinkään muuta,edelleen samaa mieltä hyökännyt eläin on tapettava.
Mistä saa semmoisia noutajia, joiden hampaat menevät talvivaatteiden läpi lihaan asti? Rodulle on jalostettu heikot leuat riistan kuntoa ajatellen, enkä ole koskaan kuullut minkään noutajan ihmistä puremalla pureneen. Näykkiähän voi tietysti jokainen koira.
- ei noutaja pysty
k0rh0nen kirjoitti:
Mistä saa semmoisia noutajia, joiden hampaat menevät talvivaatteiden läpi lihaan asti? Rodulle on jalostettu heikot leuat riistan kuntoa ajatellen, enkä ole koskaan kuullut minkään noutajan ihmistä puremalla pureneen. Näykkiähän voi tietysti jokainen koira.
tuohon välttämäti. Mutta siitä olen eri mieltä etteikö noutajat olis ihmistä purreet pahastikin. Ensiavussa työskennellessäni törmäsin montakertaa juuri kultasennoutajan puremaan ihmiseen. Mutta en nyt tahdo yleistää.
Saksanpaimenkoira on tietty yks mikä tuohon pystyis uros ja isonkokoinen. Itellä on sakemanni joten tuota puruvoimaa on tullut nähtyä kentällä!
Mutta toivotaan nyt sydämmellä että elukka saadaan kii oli mikä hyvänsä ja toivottavasti se ei ole susi, koska sitten se pelko kasvaa järjettömiin mittoihin, eikä tietty ole hyvä asia suden kannalta. ei noutaja pysty kirjoitti:
tuohon välttämäti. Mutta siitä olen eri mieltä etteikö noutajat olis ihmistä purreet pahastikin. Ensiavussa työskennellessäni törmäsin montakertaa juuri kultasennoutajan puremaan ihmiseen. Mutta en nyt tahdo yleistää.
Saksanpaimenkoira on tietty yks mikä tuohon pystyis uros ja isonkokoinen. Itellä on sakemanni joten tuota puruvoimaa on tullut nähtyä kentällä!
Mutta toivotaan nyt sydämmellä että elukka saadaan kii oli mikä hyvänsä ja toivottavasti se ei ole susi, koska sitten se pelko kasvaa järjettömiin mittoihin, eikä tietty ole hyvä asia suden kannalta.Kultaisen noutajan omistajat nyt saattavat tullakin ensiapuun vaikka tikku sormessa. Oletko nähnyt pahaa tapausta?
Ei sitten tarvitse kenenkään ottaa tuosta hernettä nenäänsä.
Mikäli mahdollisesta koirasta puhutaan, niin 11-vuotiaan uroslapsen mahasta saa kiinni vain isosuinen ja ulottuvahampainen otus, joten sakemannia ennemmin mieleen tulee doopperi.
Susi tuo nyt kumminkin lienee...- pahoja
k0rh0nen kirjoitti:
Kultaisen noutajan omistajat nyt saattavat tullakin ensiapuun vaikka tikku sormessa. Oletko nähnyt pahaa tapausta?
Mikäli mahdollisesta koirasta puhutaan, niin 11-vuotiaan uroslapsen mahasta saa kiinni vain isosuinen ja ulottuvahampainen otus, joten sakemannia ennemmin mieleen tulee doopperi.
Susi tuo nyt kumminkin lienee...minun kohdallani. lähinnä käsivarteen ja naamaan olivat käyneet kii. Ja sen huomasin kanssa että suurinosa tapauksista olivat omistajaansa purreet. Mutta tosiaan se oli vaan 2 vuotta elämästäni ja yks osasto suomessa, eli en ollenkaan sano että se olisi yleistä!!!!!
Oliko se käynyt pojan mahaan kii, taisin lukea jutun huolimattomasti. pahoja kirjoitti:
minun kohdallani. lähinnä käsivarteen ja naamaan olivat käyneet kii. Ja sen huomasin kanssa että suurinosa tapauksista olivat omistajaansa purreet. Mutta tosiaan se oli vaan 2 vuotta elämästäni ja yks osasto suomessa, eli en ollenkaan sano että se olisi yleistä!!!!!
Oliko se käynyt pojan mahaan kii, taisin lukea jutun huolimattomasti.Tosin juttu ei kerro, olivatko "jäljet" mustelmia vai oikeita puremajälkiä. Näistä nykyajan toimittajista kun ei aina oikein tiedä. Niillä on olemassa ihmeellisiä käsitteitä, kuten esimerkiksi "automaattinen pumppuhaulikko".
Siltikään, ei kultainen noutaja saa 11v pojan mahaan edes mustelmia tehtyä, ellei poika ole huomattavan pienikokoinen. Silloinkin pitäisi puhua kyljestä.- tapaus oli
k0rh0nen kirjoitti:
Tosin juttu ei kerro, olivatko "jäljet" mustelmia vai oikeita puremajälkiä. Näistä nykyajan toimittajista kun ei aina oikein tiedä. Niillä on olemassa ihmeellisiä käsitteitä, kuten esimerkiksi "automaattinen pumppuhaulikko".
Siltikään, ei kultainen noutaja saa 11v pojan mahaan edes mustelmia tehtyä, ellei poika ole huomattavan pienikokoinen. Silloinkin pitäisi puhua kyljestä.5 v poika. käsivarressa oli repeämä ja pikkasen luu näkyvissä. Oli kesä aika ja pojalla tietty vaan t- paita päällä ja tosi pienikokonen. Jos en ihan väärin muista ni silloin oli kyseessä kipeä kiharakarvanen noutaja.
Jep tuskinpa oli oma koira tässä tapauksessa, mutta hiljaseks tää kyllä vetää!! - vetäjä
tapaus oli kirjoitti:
5 v poika. käsivarressa oli repeämä ja pikkasen luu näkyvissä. Oli kesä aika ja pojalla tietty vaan t- paita päällä ja tosi pienikokonen. Jos en ihan väärin muista ni silloin oli kyseessä kipeä kiharakarvanen noutaja.
Jep tuskinpa oli oma koira tässä tapauksessa, mutta hiljaseks tää kyllä vetää!!tosi hiljaseks, Leskinen on kuollut.
- Täh, täh, täh
vetäjä kirjoitti:
tosi hiljaseks, Leskinen on kuollut.
Hä??????????????????????
vetäjä kirjoitti:
Juiken näin yhdellä viimeisistä keikoistaan syksyllä. Pitänee vielä illalla lähteä pubille muistelemaan kansantaiteilijan viimeistä visiittiä...
- helvetti
vetäjä kirjoitti:
sekin vielä!
- suojelijatar..,
Sanoin selvä tapaus oma koirahan se oli.
sudet eivät käy ihmisen kimppuun ikinä.
tekaistu juttu on sekin kanadalais opiskelijan kuolema.Kuulemma metsästäjät tappoivat sen - stellaria
k0rh0nen kirjoitti:
Mutta tämä oli yksi typerimmistä viesteistä mitä olen koskaan nähnyt ja siksi viittaan siihen täällä
http://stellaria.vuodatus.net/
Hyvää jatkoa sinulle omassa uskossasi. - varmaan
suojelijatar.., kirjoitti:
Sanoin selvä tapaus oma koirahan se oli.
sudet eivät käy ihmisen kimppuun ikinä.
tekaistu juttu on sekin kanadalais opiskelijan kuolema.Kuulemma metsästäjät tappoivat senoli 1800 luvunkin susihyökkäykset ihan vaan huvin vuoksi kirjottelua!
Sinäkin tulet vielä saamaan pitkä pitkän nenän!!!! stellaria kirjoitti:
Mutta tämä oli yksi typerimmistä viesteistä mitä olen koskaan nähnyt ja siksi viittaan siihen täällä
http://stellaria.vuodatus.net/
Hyvää jatkoa sinulle omassa uskossasi.En suutu, mutta viestin muualle liimaaminen ilman muuta asiayhteyttä/viestiketjua on vastuutonta, populistista ja todella "sensaatiohakuista".
Ihmettelen todella tarkoitusperiäsi tuossa copy/paste touhussasi. Kyseessä tosin on blogi, joten ei voisi kiinnostaa vähempää. Ei löydy edes googlettamalla, koska käytit sukunimeäni etkä nickiäni.
Todennäköisesti sinäkään et viestiäni tajunnut, mutta se siitä. Hyviä jatkoja:)- kulta kelta
k0rh0nen kirjoitti:
Kultaisen noutajan omistajat nyt saattavat tullakin ensiapuun vaikka tikku sormessa. Oletko nähnyt pahaa tapausta?
Susi tuo nyt kumminkin lienee...Lieneekö pojat olleet ilkeitä kultaiselle noutajalle Pylkönmäellä. Mielestäni ei ole mitään syytä lopettaa ko. koiraa.
- lertti
pyssykiihkoilijoiden vielä hipelöidä torrakkojaan, vaikka siitä kuinkä hyviä väristyksiä saisikin.
Koiran puremiahan saavat sadat joka vuosi ja aina välillä joku kuoleekin. Susihysteriassa tärisevät näkevät villipetona joka puudelin... - Stadilainen
Siitä saisimme ilahduttavasti selville, että suden reviiri on palaamassa nille sijoilleen kuin kuuluukin. Lisää susia pitäisi istuttaa keskisuomeen ja ennenkaikkea itäsuomeen. Sellainen tuhat yksilöä vuodessa olisi luku jolla kanta pysyisi terveenä.
- kunhan
Kunhan vaan pysyvät kehä-kolmosen ulkopuolella, niinkö stadin nilkki?
- viitti, toi
on kamalaa luettavaa.
Ei aikuinen ihminen joka on järjissään kirjottele tuollasia, vai heräsikö pelko perseeseen että olet ollut väärässä.
- tuo sinun linkkisi
Hah, mitä pelleilypropagandaa.
Ensin kerrotaan hyökänneestä otuksesta ja korostetaan, ettei tiedetä, mikä se on.
Mutta viereisessä kuvassa on susi!! Ja vielä kaiken kukkuraksi meedia kuvittelee ostavansa objektiivisuutensa laittamalla sivun alalaitaan "kuvan susi ei liity tapaukseen".
Mistä hitosta ne tietää jos se vaikka ois liittynykkin siihen?!?!!?!?!?!?Tuo puppeli tuossa kuvassa on jostain eläintarhasta tai Ranskan reservaatista. Eli ei todennäköisesti liity tapaukseen.
- Mirkkuja Muikku
Tämän uutisen tarkoituksena on kerätä ihmisiltä rahat pois, tämä on laskelmoitua taloutta.
Uutisoidaan mikä kansaa kiinnostaa ja kiinnostusta lisätään juuri tuollaisilla suurilla oletuksilla, että mitä jos ja jos, jos...
Kuulkaa, mitä jos se olikin pedifiili hiilihangon kanssa, niin mitä jos, jos, jos, jos, jos????- niinpä niin..
Häh? Miten tämä uutinen, joka näkyy olevan STT:n uutinen vie sinun tai minun rahat?
Toiseksi tuollaisissa tapauksissa tulee otukselle väkisellä jonkun moiset tuntomerkit.. Mikä se mahdollisesti oli? Jos se oli ehkä susi tai suurikokoinen koira niin.. tutkitaan.
Vai olisiko suomen tietotoimiston pitänyt antaa julkisuuteen kuvauksessi, jokin olento?? Ei pysty käsittämään. Pitäisikkö tuntomerkit jättää pois ettei leimattasi vahingossa mitään eläin ryhmää???
Rukoiluhan on lähtenyt jo hyvin käyntiin:)
Maailman menoa-palstalla on jopa melkein esitetty faktatietoa asiasta.- kurkkasin,
on muuten varsinainen vartti- puoli- ja täyshullujen sirkus ja freak show, tämäkin on asiallisempi.
kurkkasin, kirjoitti:
on muuten varsinainen vartti- puoli- ja täyshullujen sirkus ja freak show, tämäkin on asiallisempi.
Olet sitten tullut samaan tulokseen kanssani:)
- kirjoituksesta
kurkkasin, kirjoitti:
jätetty tahallaan pois miten kultainen noutaja reakoi tapauksessa, siitä on varmasti havainto, koira varmasti pelkää jos hyökkääjä oli susi!!jos arvioisin kirjoutusta minusta siitä puuttuu aika olennaisia asioita. uskon että toimittaja halusi vain hyvän jutun. voin olla väärässäkin, aika näyttää!
kirjoituksesta kirjoitti:
jätetty tahallaan pois miten kultainen noutaja reakoi tapauksessa, siitä on varmasti havainto, koira varmasti pelkää jos hyökkääjä oli susi!!jos arvioisin kirjoutusta minusta siitä puuttuu aika olennaisia asioita. uskon että toimittaja halusi vain hyvän jutun. voin olla väärässäkin, aika näyttää!
Ei ole varmaankaan jäänyt katselemaan, oli kyseessä sitten koira, susi tai koirasusi. Sen verran tiedän eri koirarotujen ominaisuuksista ja aivoituksista.
Minkähän rotuinen mahtoi olla yhtenä sunnuntaina maikkarin iltapäiväelokuvassa se koira, joka urheasti taisteli puumien, susien ja ties minkä kanssa...:)- niinpä niin..
kirjoituksesta kirjoitti:
Se on uutinen eli siinä ei ryhdytä pohtimaan miten, joku kultainennoutaja sattui reakoimaan hyökkääjään. Esim. jos koira olisi urheasti puolustanut laumaansa se olisi varmasti uutisen otsikko.. mutta näin ei ilmeisesti käynyt. Harmi.
Eihän siinä kerrota kuinka järkyttyneitä lapset olivat tai kuinka uhriksi joutunut huusi pelosta ja tuskasta.. vain olennaiset asiat. Muut jäävät hömppälehdille. niinpä niin.. kirjoitti:
Se on uutinen eli siinä ei ryhdytä pohtimaan miten, joku kultainennoutaja sattui reakoimaan hyökkääjään. Esim. jos koira olisi urheasti puolustanut laumaansa se olisi varmasti uutisen otsikko.. mutta näin ei ilmeisesti käynyt. Harmi.
Eihän siinä kerrota kuinka järkyttyneitä lapset olivat tai kuinka uhriksi joutunut huusi pelosta ja tuskasta.. vain olennaiset asiat. Muut jäävät hömppälehdille.Tälläiselle hyökkääjälle,oli se nyt mikä hyvänsä on järjestettävä kriisiapua metsästäjäsedän toimesta.
- niinpä niin..
kerbiili62 kirjoitti:
Tälläiselle hyökkääjälle,oli se nyt mikä hyvänsä on järjestettävä kriisiapua metsästäjäsedän toimesta.
apua kaikille muille kuin uhrille. Juu.. niinhän se menee ja niistä metsästäjä sedistä en tiedä.. Tämä metsästäjä neiti taitaa lähteä käyttään koiraa metsässä pissalla, jos vaikka saatas annettua sille hyökkääjälle sitä kriisiapua. Hah!
- niimpä
niinpä niin.. kirjoitti:
apua kaikille muille kuin uhrille. Juu.. niinhän se menee ja niistä metsästäjä sedistä en tiedä.. Tämä metsästäjä neiti taitaa lähteä käyttään koiraa metsässä pissalla, jos vaikka saatas annettua sille hyökkääjälle sitä kriisiapua. Hah!
Taisi kerbiili tarkottaa ihan toisenlaista "kriisiapua".
niimpä kirjoitti:
Kuten myös eräs nimeltämainitsematon henkilö sanoi: "minulla ei ole susiongelmaa".
niimpä kirjoitti:
Ymmärtäminen ei ole aina helppoa,en minäkään aina ymmärrä edes mitä itse kirjoitan,mutta väliäkö hällä.Ei vain käy kateeksi Pylkönmäkisiä,pieni maalaiskylä.Nyt laitettava anomus MMM:n,odotettava kuukausi,jos sattuis lupa heltiään.Ei nyt kuitenkaan,kyllä poliisilla on lupa tämmöisen eläimen poistoon,oli sitten koira tai susi.Luultavasti valtuutetaan osaavat metsästäjäsedät ja tädit asialle.Voishan tämän asian hoidon tietenkin antaa susiensuojelijoillekin,kun ovat niin varmana vannoneet ettei tämmöinen ole mahdollista.Kantaisivat sanomisistaan kerrankin vastuun,eikä vain haukuttais toisinajattelijoita.
- niinpä niin..
niimpä kirjoitti:
Täh.. Minä, kun vain ajattelin mennä jutteeleen sille, että ei enää hyökkäilis tuolleen ja pelottelis rauhallisia ihmisiä. Mettäs oli pimeää, mutta ei näkyny hyökkäileviä otuksiakaan:)
niinpä niin.. kirjoitti:
Täh.. Minä, kun vain ajattelin mennä jutteeleen sille, että ei enää hyökkäilis tuolleen ja pelottelis rauhallisia ihmisiä. Mettäs oli pimeää, mutta ei näkyny hyökkäileviä otuksiakaan:)
Sitte vääräsä mettäsä,tai hyökkäilijä katsoi mahdollisuutensa heikoiksi,aatteli hiljaisuudessa poistua takavasemmalle,etsiä helpompaa evästä.Tiedä sitten.
- niinpä niin..
kerbiili62 kirjoitti:
Sitte vääräsä mettäsä,tai hyökkäilijä katsoi mahdollisuutensa heikoiksi,aatteli hiljaisuudessa poistua takavasemmalle,etsiä helpompaa evästä.Tiedä sitten.
No, ei voi mitään ja jos siellä joku otus mua ja koiraa tiiraili niin tais se päätyä siihen tulokseen, että olen vain liian pahaa ruuaksi:) Niin ja koirakin on liian nuori ja laiha.
En ole koskaan mettää pelännyt. Enkä pelkää vieläkään. - fffffkkk
niinpä niin.. kirjoitti:
No, ei voi mitään ja jos siellä joku otus mua ja koiraa tiiraili niin tais se päätyä siihen tulokseen, että olen vain liian pahaa ruuaksi:) Niin ja koirakin on liian nuori ja laiha.
En ole koskaan mettää pelännyt. Enkä pelkää vieläkään.Oikealle suomalaiselle metsä on turvapaikka ja kotoisa ympäristö.
Kyllä täytyy sanoa että kaikkein tutvallisin olo on syvällä erämaassa. niinpä niin.. kirjoitti:
En ole koskaan mettää pelännyt. Enkä pelkää vieläkään.Nyt oikein,alunperin koira käytti sua metässä pissalla,sinä olet liian nuori ja laiha,koira maistuu pahalle.Kait se jotenki noin oli.
niinpä niin.. kirjoitti:
En ole koskaan mettää pelännyt. Enkä pelkää vieläkään.Tuskimpa nyt monikaan Tapion valtakuntaa pelkää, mutta sen voin sanoa, että äärisuojelijoista ei olisi yöpymään susilauman sisäreviirillä 40 asteen pakkasissa:)
Tämmöiselle "sisäreviirille" on matkaa kotimökistä noin 1.5-2 km. Koirat ovat saaneet olla rauhassa, koska alfauros joka söi pihoista koiria, hävitti itsensä piipun edessä.- ka se
niinpä niin.. kirjoitti:
En ole koskaan mettää pelännyt. Enkä pelkää vieläkään...minäkkää koskaa mettää pelänny.
Metän elukat onnii sitte erikseen. - sammalpää
ka se kirjoitti:
..minäkkää koskaa mettää pelänny.
Metän elukat onnii sitte erikseen.ne vain elukat harmillisen paljon pelkäävätkin, vaikka kuinka yrittää hiljaa liikuskella niin turhan harvoin pääsee heitä näkemään.
Joskus kun ihan hievahtamatta jaksaa kököttää pitkään niin tuulen yläpuolelta voi joku otus ilmaantua.
Ei näitä meikäläisiä petoja oikein osaa pelätä, ehkäpä ei ole vielä tarpeeksi tullu iltapäivälehtiä luettua. - niinpä niin..
sammalpää kirjoitti:
ne vain elukat harmillisen paljon pelkäävätkin, vaikka kuinka yrittää hiljaa liikuskella niin turhan harvoin pääsee heitä näkemään.
Joskus kun ihan hievahtamatta jaksaa kököttää pitkään niin tuulen yläpuolelta voi joku otus ilmaantua.
Ei näitä meikäläisiä petoja oikein osaa pelätä, ehkäpä ei ole vielä tarpeeksi tullu iltapäivälehtiä luettua.kun toi mun koira piippaa kuin pyypilli, kun pitkään paikoillaan joutuu olemaan. Tuppas vähä naurattaan, kun pyyn poika vielä vastas ja lähti, kun se kuuli mun hihityksen. Pahus.
Miten siinä mitään petoja näkee, ku ne nauraa tolle mun koiralle jossain mättään vieressä.
- pelottaa, mitä teen
Se otti ja pomppasi, se tuli tuolta ja lähes tulkoon söi, mitäs nyt...kai se susi sit oli koska kaikki muutkin niin sanovat.
Kuvitelkaa susi hyökkäsi, on niitä paljon, pitäiskö ne ampua kaikki....
...ehä mie ite, mut ku nou muut sano, niii miekii sit aatteli et ehkä....miua iha pikkuse nyt pelottaa, ehä miekää uskalla nyt ees kauppoo mennä, nyt pittää perua se ens kesän hillamatkakii...voi sus siunoo. - oli kyse mistä
elukasta vaan.
Olen yksi niistä joka on täällä palstoilla pauhannut susia vastaan, mutta nyt tämän jutun lukiessani tuli tosiaan hiljanen olo. En todellakaan tunne voitonriemua siitä jos kyseessä on susi.
Toivotaan nyt että juttu selviäis pian, ettei tarvitse jossitella.- kummitus.
Hyvä mäntti, vai että ihan KAUHISTUTTAA jo, mikäköhän sua kauhistuttaa vai ihankos meinasit ennakkoon kauhistella...kyllä tällä nuijalla luonto ja sen tuntemus karannut kauas.
- Valopää
kummitus. kirjoitti:
Hyvä mäntti, vai että ihan KAUHISTUTTAA jo, mikäköhän sua kauhistuttaa vai ihankos meinasit ennakkoon kauhistella...kyllä tällä nuijalla luonto ja sen tuntemus karannut kauas.
Ei kauhistuta.
Hassua vain ,että olen ollut tänään just sillä suunnalla metsäpalstoja katselemassa kera terrierin.
Ei näkynyt hukkaa hepun onneksi. ;) - eikö näkynyt
Valopää kirjoitti:
Ei kauhistuta.
Hassua vain ,että olen ollut tänään just sillä suunnalla metsäpalstoja katselemassa kera terrierin.
Ei näkynyt hukkaa hepun onneksi. ;)hukkaa, no ei niitä varmaan ole olemassakaan.
Eli voitit, ei tartte pelätä enää, sinä todistit käynnilläs siellä, ettei ole susia.
- tästä se alkaa
Pylkönmäki on Suomenselän aluetta satakunta km Jyväskylästä länsi-luoteeseen. Keskellä ei mitään...
Sano mun sanoneeni, että nyt susilahkolaiset kieltävät uutisen todenmukaisuuden. Poika on viillellyt itseään. Vanhemmat pahoinpitelivät. Leikkikaverit yrittivät tappaa. Kultainen noutaja sekosi. Metsästäjän ajokoira kävi kiinni... jne... jne...
Odotan mielenkiinolla jälki- ja varsinkin DNA-tietoja.- vielä kaikki
jos se nyt oli susi, niin silti nuo puolustelevat. susi puolusti reviiriään tai ei yksi tapaus mitään kerro... lauseillaan.
- repe
mites nyt suu pannaan?
- minä ainakin
repe kirjoitti:
mites nyt suu pannaan?
laitan. Onneks ei ollu susi, muuten olis tullu kauhee vaino ja sitähän me kukaan tuskin ihan tosissamme haluamme.
Mutta jos ja kun se tapaus vielä tulee että susi käy ihmiseen kiinni, niin mites sinä sitten suus laitat.
Minä toivon ettei niin koskaan tule käymään, mutta epäilen jos tällä linjalla jatketaan
:) :) :) :D :D :D
- kohta se
hukka on hotkinut viisi lasta.
Suuret valkoiset metsästäjät hotkivat eilen Hyrynsalmella 5 sudenpentua.Ei kannata loihtia hysteriaa se oli vaan kosto ja varoitus.
Koittakaa nyt hyvät tölleröt vierittää sitä palstaa yön aikana, että menee varmasti tuo aloitus ja linkki piiloon.
Vihreä ikuisesti;)- niinpä niin..
Tai jotain..
Tylsää, kun jutun taso laskee yön myötä:) niinpä niin.. kirjoitti:
Tai jotain..
Tylsää, kun jutun taso laskee yön myötä:)Tulin jo baarista. Oli humalaisia joka paikka täynnä, joten palasin korsulle ottamaan pari keittoa ja ehkä nukkumaankin. Huomenna on työpäivä, joka ei oikeastaan ole työpäivä, mutta jotain on silti tehtävä.
- niinpä niin..
k0rh0nen kirjoitti:
Tulin jo baarista. Oli humalaisia joka paikka täynnä, joten palasin korsulle ottamaan pari keittoa ja ehkä nukkumaankin. Huomenna on työpäivä, joka ei oikeastaan ole työpäivä, mutta jotain on silti tehtävä.
Oliko kivaa? Tarjoasin oluen, mutta taidan olla hieman liian kaukana.
Korsulle.. Oletko outo vai sotafriikki?
Olen itse sotaHistoriafriikki. niinpä niin.. kirjoitti:
Oliko kivaa? Tarjoasin oluen, mutta taidan olla hieman liian kaukana.
Korsulle.. Oletko outo vai sotafriikki?
Olen itse sotaHistoriafriikki.Korsuksi luen paikan, jota en kodikseni tunne. Tässä tapauksessa se on yhtiön tarjoama rivarinpätkä suurella isänmaallisella tietyömaalla(Lohja-Muurla):)
Olen ehkä hieman outo, mutta en sotafriikki, vaikka maanpuolustukseen liittyviä asioita melko tarkasti seuraankin.
Sotahistoriaa olen tutkinut jonkin verran ja erityisesti pidän omaelämänkerrallisista teoksista.
Muiden kirjoittamat henkilökuvat näen samalla lailla kuin amerikkalaiset elokuvat. Paskaa.- niinpä niin..
k0rh0nen kirjoitti:
Korsuksi luen paikan, jota en kodikseni tunne. Tässä tapauksessa se on yhtiön tarjoama rivarinpätkä suurella isänmaallisella tietyömaalla(Lohja-Muurla):)
Olen ehkä hieman outo, mutta en sotafriikki, vaikka maanpuolustukseen liittyviä asioita melko tarkasti seuraankin.
Sotahistoriaa olen tutkinut jonkin verran ja erityisesti pidän omaelämänkerrallisista teoksista.
Muiden kirjoittamat henkilökuvat näen samalla lailla kuin amerikkalaiset elokuvat. Paskaa.Wolf H. Halstin Talvisodan päiväkirjaa?? Pidin siitä. Sama mies Lapin sodassa oli menettänyt otteen kirjoittamiseen.
Amerikkalaiset elokuvat hupia.. HEH. Varsinkin sukellusvene leffat. niinpä niin.. kirjoitti:
Wolf H. Halstin Talvisodan päiväkirjaa?? Pidin siitä. Sama mies Lapin sodassa oli menettänyt otteen kirjoittamiseen.
Amerikkalaiset elokuvat hupia.. HEH. Varsinkin sukellusvene leffat.Todennäköisesti olen, mutta varmaksi en osaa sanoa.
Kaapistani löytyvät tietysti kaikki mainetta niittäneet sotakuvaelmat. Törkeimmät Hollywoodpaskat olen jättänyt pois.
- joku teistä
millanen susi tilanne tuolla paikassa on?
- susia
Saarijärvellä ja naapurikunnissa on useita susilaumoja jotka hankkivat ruokansa osaksi ihmisten pihoilta koirina ja lampaina. Nyt ilmeisesti myös ihmiset kelpaa.Toivottavasti viranomaisilla on rohkeutta myöntää asialla olleen suden. Ei koirat hypi metrin korkuisten aitojen yli kovin helposti.
- vastauksesta
susia kirjoitti:
Saarijärvellä ja naapurikunnissa on useita susilaumoja jotka hankkivat ruokansa osaksi ihmisten pihoilta koirina ja lampaina. Nyt ilmeisesti myös ihmiset kelpaa.Toivottavasti viranomaisilla on rohkeutta myöntää asialla olleen suden. Ei koirat hypi metrin korkuisten aitojen yli kovin helposti.
ei voi sanoa ku voi saatana, jos se oikeasti oli susi!
- koiramies.
susia kirjoitti:
täällä...
Minulla oli laika joka meni 2 metrin aidasta yli, piti rakentaa kattoverkko häkkiin.
Nämä kaljaeinarit eivät pöhnässään erota kania kirahvista. - kai rohkeutta
susia kirjoitti:
viranomaisilla myöntää kyseessä olleen suden, susihan se kuitenkin oli, vai mitä mieltä meidän asiantuntija on?
Rukouksiinne on vastattu:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/sahkeet/Pylk%F6nm%E4kel%E4ist%E4 poikaa puri ilmeisesti oma koira/1276346
Hohhoijjakkaa...- eli jatkakaamme
hienoista kinaa :)
- hutiko tuli
Korhonen nielee vain pettymyksensä ja "yrittää jatkossakin rakentaa rakentavaa keskustelua". Jos sopii?
- rauhoittaa
hutiko tuli kirjoitti:
Korhonen nielee vain pettymyksensä ja "yrittää jatkossakin rakentaa rakentavaa keskustelua". Jos sopii?
vähäksi aikaa näitä naama punaisena huutajia. Tulipahan haukuttua koko luonnonsuojeluväki ja kaikki vihreät, kaupunkilaiset ym. Ja ihan turhaan, voi harmi. Jos nyt yritän oikaista tässä samalla kun on otollinen hetki ja hiljaista seuraavan tosiasian: Luonnonsuojelujärjestöjen jäsenet eivät ole samaa porukkaa kuin EVR:n anarkistit, vaikka nämä "asiantuntijat" yrittävät toisin väittää.
rauhoittaa kirjoitti:
vähäksi aikaa näitä naama punaisena huutajia. Tulipahan haukuttua koko luonnonsuojeluväki ja kaikki vihreät, kaupunkilaiset ym. Ja ihan turhaan, voi harmi. Jos nyt yritän oikaista tässä samalla kun on otollinen hetki ja hiljaista seuraavan tosiasian: Luonnonsuojelujärjestöjen jäsenet eivät ole samaa porukkaa kuin EVR:n anarkistit, vaikka nämä "asiantuntijat" yrittävät toisin väittää.
Nyt oikein,Luonnonsuojelujärjestön jäsen ovat ainoita"oikeita ihmisiä"puhumaan luonnonsuojeluun liittyvistä asioista,näin minä kirjoituksesta ymmärsin.
- oikein..
kerbiili62 kirjoitti:
Nyt oikein,Luonnonsuojelujärjestön jäsen ovat ainoita"oikeita ihmisiä"puhumaan luonnonsuojeluun liittyvistä asioista,näin minä kirjoituksesta ymmärsin.
Luontoasioista ei keskustella tällä tavoin kuin tällä palstalla keskustellaan, hehkuttamalla ja syyttelemällä asioista joita ei ole tapahtunut ja jotka eivät pidä paikkaansa.
oikein.. kirjoitti:
Luontoasioista ei keskustella tällä tavoin kuin tällä palstalla keskustellaan, hehkuttamalla ja syyttelemällä asioista joita ei ole tapahtunut ja jotka eivät pidä paikkaansa.
Siinä oikeassa,että petohysteriaa luomalla saadaan pidettyä ns.omatjoukot puolellaan.Tämähän on vaarallista,sehän voi kääntyä itseä vastaan,aiheuttaa katastrofin.
- on oikeus
oikein.. kirjoitti:
mieleipiteisiinsä. Edelleen täällä on myös vihreä puoli antanut tulla ihan kiitettävästi kaikenmaailman sanoja susien puolesta. Vai väitätkö vastaan?
"hehkuttamalla ja syyttelemällä asioista joita ei ole tapahtunut ja jotka eivät pidä paikkaansa."
Tuossa on totta ainoastaan tämä yksi tapaus, jossa tuo eläin oli käynyt poikaan kii. Siitä kyllä hehkutettiin liiaksi, jo ennen kun edes tiedettiin mikä elukka se oli. Mutta etpä voi väittää, että se olisi mahdotonta suden toimesta!
Se että susi voi hyökätä ihmisen kimppuun pitää paikkansa ja sitä ei edes ite herra jumala voi kieltää! Sen todistavat edelleen ne tapahtumat historiassa, eikä 1900 luku sinänsä voi pahemmin siihen verrata, koska silloin ei ollut susia suomessa, kun jokunen siellä sun täällä!
Asiaan ei voi myöskään verrata koiran käymistä ihmiseen kii, sehän on selvä, että näitä tapauksia on ja tulee olemaan kun ajattelee miten paljon koiria ihmisillä on! Se on sitten eri keskustelu se miten koiran hyökkäykset voisi estää!
Jos susikanta kasvaa, tulee eittämättä vastaan se tosiasia, että ihminen päätyy uhriksi. Siitä kertoo jo suden viisaus, on verrattavissa koiraan!
Eli edelleen susikanta pienemmäksi ja sudet sinne missä niiden on mahdollista elää törmäämättä ihmiseen! Tarkka seuranta ja muutama pois päiviltä, aina silloin tällöin, jotta pelko ihmiseen säilyisi!
Mutta en ole vielä kyllä siihen löytänyt vastauksia, että missä suomessa on laajoja erämetsiä????
Ehkäpä suojelijat, jotka niin kunnialla ovat puolustaneet suden viattomuutta, voisivat myös vastata tähän!!!! - eräpoliisi
on oikeus kirjoitti:
mieleipiteisiinsä. Edelleen täällä on myös vihreä puoli antanut tulla ihan kiitettävästi kaikenmaailman sanoja susien puolesta. Vai väitätkö vastaan?
"hehkuttamalla ja syyttelemällä asioista joita ei ole tapahtunut ja jotka eivät pidä paikkaansa."
Tuossa on totta ainoastaan tämä yksi tapaus, jossa tuo eläin oli käynyt poikaan kii. Siitä kyllä hehkutettiin liiaksi, jo ennen kun edes tiedettiin mikä elukka se oli. Mutta etpä voi väittää, että se olisi mahdotonta suden toimesta!
Se että susi voi hyökätä ihmisen kimppuun pitää paikkansa ja sitä ei edes ite herra jumala voi kieltää! Sen todistavat edelleen ne tapahtumat historiassa, eikä 1900 luku sinänsä voi pahemmin siihen verrata, koska silloin ei ollut susia suomessa, kun jokunen siellä sun täällä!
Asiaan ei voi myöskään verrata koiran käymistä ihmiseen kii, sehän on selvä, että näitä tapauksia on ja tulee olemaan kun ajattelee miten paljon koiria ihmisillä on! Se on sitten eri keskustelu se miten koiran hyökkäykset voisi estää!
Jos susikanta kasvaa, tulee eittämättä vastaan se tosiasia, että ihminen päätyy uhriksi. Siitä kertoo jo suden viisaus, on verrattavissa koiraan!
Eli edelleen susikanta pienemmäksi ja sudet sinne missä niiden on mahdollista elää törmäämättä ihmiseen! Tarkka seuranta ja muutama pois päiviltä, aina silloin tällöin, jotta pelko ihmiseen säilyisi!
Mutta en ole vielä kyllä siihen löytänyt vastauksia, että missä suomessa on laajoja erämetsiä????
Ehkäpä suojelijat, jotka niin kunnialla ovat puolustaneet suden viattomuutta, voisivat myös vastata tähän!!!!Meinasitko suunnitella susijahtia vai etsitkö uusia retkeilykohteita, mitä muuten tuolla tiedolla meinasit tehdä...vai pontikkaako meinasit lähteä keittelemään....
heh, heh..missä on erämaita...missä, missä, missä.....................? - pysty parempaan
eräpoliisi kirjoitti:
Meinasitko suunnitella susijahtia vai etsitkö uusia retkeilykohteita, mitä muuten tuolla tiedolla meinasit tehdä...vai pontikkaako meinasit lähteä keittelemään....
heh, heh..missä on erämaita...missä, missä, missä.....................?etpä taida tietää itsekkään missä jalo sutemme voisi rauhassa elää!!!
En kuulu pontikan keittäjiin, kuten itse tidat kuulu kun et muuhun vastauksiin pysty! Vai eikö siellä kaupungissa tehdä mitään tuollaista?
Olisin halunnut tietää sen tosiasian, että onko suomessa sellaisia laajoja erämetsiä, missä meidän susi voisi elellä turvassa ihmisiltä?
Ja tiedoksi sinulle, älypää, ettei ole tyhmiä kysymyksiä, on vaan näköjään vitun tyhmiä vastauksia!!
- ole sillai,
että ihminen on usein paljon viekkaampi paha kuin muut eläimet. Eniten ihmisiä tappaa vuosittain toiset ihmiset ja ihmisten itsensä tottumukset.
Nytkin viekkaat ihmislapset saivat paljon mediakohua aikaan uskottelemalla valheellisesti asian laidasta.
Ikäviä todellakin on nämä susien harjoittamat kotieläinten syömiset, vaikkakin ovat yksittäistapauksia. Niissä tapauksissa soisin mahdollisuuden jahdata laumasta muutama susi pois, jotta lauma hajoaisi ja loput häipyisivät alueelta.
Miehen 1998 tappama karhukin jahdattiin, vaikkakin karhu ei ollut tappanut tarkoituksella vaan kuolema oli paremminkin ikävän sattuman seuraus: pintanaarmuja selässä, mutta jossain vaiheessa tappamistarkoituksetonta karhun käsittelyä kynsi oli osunut kaulavaltimoon puhkaisten sen, minkä seurauksena ilmakuplia oli mennyt aivoihin, mihin mies menehtyi. Mies löydettiin istualtaan puuta vasten nojaamasta.
Tällä hetkellä taistelua tunnutaan käyvän kahden ääripään välillä: silmittömien petovihaajien, jotka unohtavat ihmisen kuitenkin olevan se kaikkein pahin uhka itselleen ja toisaalta sokeasti petojen suojelutarvetta toitottavien, jotka unohtavat, ettei ongelmatapausten poistaminen ja alueellisesti suureksi käyvän populaation harventaminen tarkoita petojen sukupuuttoon ajautumista.- mielipide/vastaus
mutta tuohon karhu juttuun sanoisin, että ehkä kuitenkin on järkevää lopettaa tälläinen eläin, joka on kohdannut ihmisen ja mahdollisesti huomannut, että ihminen ei olekkaan niin vahva miltä näyttää.
Voisi tulla sitten siitä lisäongelmia jos peto saisi vapaana kuleksia. - mitään
mielipide/vastaus kirjoitti:
mutta tuohon karhu juttuun sanoisin, että ehkä kuitenkin on järkevää lopettaa tälläinen eläin, joka on kohdannut ihmisen ja mahdollisesti huomannut, että ihminen ei olekkaan niin vahva miltä näyttää.
Voisi tulla sitten siitä lisäongelmia jos peto saisi vapaana kuleksia.yksiselitteistä vastausta on, mutta itse katsoisin, ettei karhu tuosta välttämättä olisi mitään manööveriä itselleen ottanut.
Paikan päällä tehtyjen tutkimusten mukaan näytti siltä (riistanhoitopiireille toimitetun virallisten tapahtumaselostusten varassa tästä kerron), että karhu oli tehnyt välttämättömän miehen jouduttua sen ja pentujen väliin. Karhu oli poistunut paikalta töytäisyjensä jälkeen siinä vaiheessa, kun mies oli vielä maasta noussut ja edennyt puuta kohti. Olennaisesti kuitenkin tapausta nimitti onneton ja epätodennäköisen tuntuinen sattuma.
Katson kuitenkin, ettei emon ja pentujen tappaminen vaarantanut suuresti maamme karhukantaa :) joten sen puoleen asia ok. Tarkastelin vain näin jälkiviisaana tappamisen tarpeellisuutta/tarpeettomuutta. - se oli
mitään kirjoitti:
yksiselitteistä vastausta on, mutta itse katsoisin, ettei karhu tuosta välttämättä olisi mitään manööveriä itselleen ottanut.
Paikan päällä tehtyjen tutkimusten mukaan näytti siltä (riistanhoitopiireille toimitetun virallisten tapahtumaselostusten varassa tästä kerron), että karhu oli tehnyt välttämättömän miehen jouduttua sen ja pentujen väliin. Karhu oli poistunut paikalta töytäisyjensä jälkeen siinä vaiheessa, kun mies oli vielä maasta noussut ja edennyt puuta kohti. Olennaisesti kuitenkin tapausta nimitti onneton ja epätodennäköisen tuntuinen sattuma.
Katson kuitenkin, ettei emon ja pentujen tappaminen vaarantanut suuresti maamme karhukantaa :) joten sen puoleen asia ok. Tarkastelin vain näin jälkiviisaana tappamisen tarpeellisuutta/tarpeettomuutta.ehdottomasti huonoa onnea niin uhrille kuin karhullekin.
Missään nimessä ihminen ei saa tappaa turhaan ja joiltakin osin on asetuttava myös eläimen asemaan.
Kuulumme kaikki niin eläimet kuin ihmisetkin tänne luontoon ja ihminen viisaudessaan voisi monessakin asiassa toimia paremmin. Ihminenhän itseasiassa on kaiken pahan alku ja juuri.
En ole kanssasi samaa mieltä jälkiviisaasta suden metsästyksestä, vaan soisin sattumanvaraisen metsästyksen sekä reaaliaikaisen torjunnan.
Mitä näihin mainitsemiisi ääripäihin tulee, niin en nyt asiaa ihan noinkaan mustavalkoisena näkisi. Paljon on seassa maltillisia keskustelijoita, jotka osaavat jopa rakentavia ehdotuksiakin "ongelmaan" heitellä.- metsästyksen
k0rh0nen kirjoitti:
Ihminenhän itseasiassa on kaiken pahan alku ja juuri.
En ole kanssasi samaa mieltä jälkiviisaasta suden metsästyksestä, vaan soisin sattumanvaraisen metsästyksen sekä reaaliaikaisen torjunnan.
Mitä näihin mainitsemiisi ääripäihin tulee, niin en nyt asiaa ihan noinkaan mustavalkoisena näkisi. Paljon on seassa maltillisia keskustelijoita, jotka osaavat jopa rakentavia ehdotuksiakin "ongelmaan" heitellä.jättäneenä, silloin viimeksi hirvenmetsästyksessä, en soisi suoraan metsästäjille mahdollisuutta "sattumanvaraiseen suden metsästykseen sekä reaaliaikaiseen torjuntaan", vaan jättäisin tehtävän välillisesti riistanhoitopiirien vastuulle ja sitä kautta ohjatusti metsästäjille. Kontrolli on edelleenkin tarpeen metsästäjien suuntaan; sen voin monenlaisia metsästäjiä tuntevana hyvillä mielin todeta.
- Faktaa...
No miten se korhonen meni, väitit että kultainen noutaja ei pysty puremaan tuollaisia jälkiä poikaan. Tässä se nähdään sinun tiedon taso!!!Parempi kuin pitäisit sen pääsi kiinni näissä asioissa. Pitäisikkö nyt kaikki koirat tappaa kun jotkut jo vaativat susien tappamista ja susi ei ollutkaan syyllinen tässä tapauksessa.
- -setämies-
k0rh0sen hyvin viisasta vaihtaa nikkiä ja profiilia.
Ja äkkiä, vanhalta meni uskottavuus miinukselle ja arvatenkin jatkossa tuolle nimimerkille v***uillaan maailman tappiin asti.
Mutta ei se mitään, täällä on uudestisyntyminen helppoa! Uusi nimmari kehiin ja puhtaana ja vaaleanpunaisena uudelleen sekaan... -setämies- kirjoitti:
Ja äkkiä, vanhalta meni uskottavuus miinukselle ja arvatenkin jatkossa tuolle nimimerkille v***uillaan maailman tappiin asti.
Mutta ei se mitään, täällä on uudestisyntyminen helppoa! Uusi nimmari kehiin ja puhtaana ja vaaleanpunaisena uudelleen sekaan...Nikin vaihto on homojen hommaa.
Lukutaitoiset putkinäöttömät ihmiset voivat viestiketjun luettuaan tulla siihen tulokseen, että edes aloituksessa ei "hyökkääjää" esitetty varmaksi sudeksi. Pyydettiin vain totaalisuojelijoita rukoilemaan jotain muuta mahdollisuutta.
Kuten myös myöhemmin totesin, että rukouksiin vastattiin.
Edelleenkin olen sitä mieltä, ettei puremajälkiä ole voinut kultsu tehdä talvitamineiden läpi. Kyseessä lienee ollut muutama mustelma.- rukouspiiri
k0rh0nen kirjoitti:
Nikin vaihto on homojen hommaa.
Lukutaitoiset putkinäöttömät ihmiset voivat viestiketjun luettuaan tulla siihen tulokseen, että edes aloituksessa ei "hyökkääjää" esitetty varmaksi sudeksi. Pyydettiin vain totaalisuojelijoita rukoilemaan jotain muuta mahdollisuutta.
Edelleenkin olen sitä mieltä, ettei puremajälkiä ole voinut kultsu tehdä talvitamineiden läpi. Kyseessä lienee ollut muutama mustelma.Nikin vaihto on homojen hommaa. Siinäpä puhuu viisas mies.Ja harrastukset olivat? -Metsästys! Aamen
- tuleepi
-setämies- kirjoitti:
Mutta ei se mitään, täällä on uudestisyntyminen helppoa! Uusi nimmari kehiin ja puhtaana ja vaaleanpunaisena uudelleen sekaan...Kun susi hyökkää.
- hirvenmetsästäjä
rukouspiiri kirjoitti:
Nikin vaihto on homojen hommaa. Siinäpä puhuu viisas mies.Ja harrastukset olivat? -Metsästys! Aamen
Tiesitkö muuten että viina on viisasten juoma ja metsästys on viisaiden harrastus.
Valitettavasti moni muukin on kiinnostunut molemmista "harrastuksista", mutta sama totuus pätee molempiin.
PS. Korhosta en tunne niin tarkkaan, että voisin sanoa mihin ryhmään hän kuuluu. - voi purra
k0rh0nen kirjoitti:
Nikin vaihto on homojen hommaa.
Edelleenkin olen sitä mieltä, ettei puremajälkiä ole voinut kultsu tehdä talvitamineiden läpi. Kyseessä lienee ollut muutama mustelma.Olen omistanut kultaisen noutajan joka eli seurassani yli 10 v. En aliarvioinut hetkeäkään sen puruominaisuuksia. Joitain kertoja näin sen toisissaan käyttävän hampaita. Ja vakuutuin että puheet sen leukojen voimattomuudesta eivät ole todellisia.
Lapsen käsivarsi on kevyttä tavaraa jos kultsi päättää käyttää hampaitaan tosissaan voi purra kirjoitti:
Olen omistanut kultaisen noutajan joka eli seurassani yli 10 v. En aliarvioinut hetkeäkään sen puruominaisuuksia. Joitain kertoja näin sen toisissaan käyttävän hampaita. Ja vakuutuin että puheet sen leukojen voimattomuudesta eivät ole todellisia.
Lapsen käsivarsi on kevyttä tavaraa jos kultsi päättää käyttää hampaitaan tosissaanMutta entäs mahasta? Tosin 11-vuotiaat ovat jokseenkin kääpiöityneet männävuosista tähän päivään.
Olen huomannut asian joskus kun koulut purkavat oppilaitaan pihalle. Etenkin yläasteella näyttää 170 cm oppilaskin olevan jo harvinaisuus.
Kultsin Kulmahampaatkin kuluvat melko pyöreäkärkisiksi muihin koirarotuihin verrattuna pentuiän jälkeen.- siitä...
hirvenmetsästäjä kirjoitti:
Tiesitkö muuten että viina on viisasten juoma ja metsästys on viisaiden harrastus.
Valitettavasti moni muukin on kiinnostunut molemmista "harrastuksista", mutta sama totuus pätee molempiin.
PS. Korhosta en tunne niin tarkkaan, että voisin sanoa mihin ryhmään hän kuuluu.ei vissiin muuhun oo kuin joka palstalle viisautta tuomaan...
- puree
k0rh0nen kirjoitti:
Mutta entäs mahasta? Tosin 11-vuotiaat ovat jokseenkin kääpiöityneet männävuosista tähän päivään.
Olen huomannut asian joskus kun koulut purkavat oppilaitaan pihalle. Etenkin yläasteella näyttää 170 cm oppilaskin olevan jo harvinaisuus.
Kultsin Kulmahampaatkin kuluvat melko pyöreäkärkisiksi muihin koirarotuihin verrattuna pentuiän jälkeen.myös mahasta jos niikseen tulee. En ole nähnyt tämän kyseisen tapauksen purentajälkiä, mutta arvioisin mahaan tuleen lähinnä vain punertavat jäljet kun ollut vaatteita päällä. Tuo syvä käsivarsihaava ei olisi pienenkään koiran tekemäksi mikään ihme temppu. Siihen kun vaikuttaa myös ihmisen purentahetken liikkeen suunta ja voima
- tässäkään
hirvenmetsästäjä kirjoitti:
PS. Korhosta en tunne niin tarkkaan, että voisin sanoa mihin ryhmään hän kuuluu.korhosen touhussa. Humalainen metsästäjä, hyvä yhdistelmä.
Nättiä...
Kirjoittanut: k0rh0nen 11.11.2006 klo 15.57
Nättiä kasaa 60 sentin Normilla antoi H&K siihen asti kun etutukki petti. Vielä nätimpää antaa uskollinen teeriharavani Tikka T3 Varmint, joka takoo paikkatarraan 3lks/100m jos ampuja sattuu olemaan hyvissä sielun ja ruumiin voimissa. Kännissäkin MOA alittuu. Rupesin tuossa miettimään ja tulin siihen tulokseen, etten ampunut yhtään lintua syksyllä selvin päin. Pieni määrä alkoholia lamauttaa haitallisia ruumiintoimintoja sopivan verran, mutta raja huonompaan suuntaan ei ole kaukana "pienestä määrästä". - myöskin
k0rh0nen kirjoitti:
Mutta entäs mahasta? Tosin 11-vuotiaat ovat jokseenkin kääpiöityneet männävuosista tähän päivään.
Kultsin Kulmahampaatkin kuluvat melko pyöreäkärkisiksi muihin koirarotuihin verrattuna pentuiän jälkeen.harrastuksena yläaste ikäisten tarkkailu (lue kuolaaminen) koulun lähistöllä? Kyllä kaikkien juttujesi jälkeen uskon myös tuon.
- on aina
myöskin kirjoitti:
harrastuksena yläaste ikäisten tarkkailu (lue kuolaaminen) koulun lähistöllä? Kyllä kaikkien juttujesi jälkeen uskon myös tuon.
lapsi ja sen kommentit pitää yrittää ymmärtää. eli siis juuri SINÄ joka ihmettelit paria kommenttiani jotka tuossa edellä väsäsin koirarodusta nimeltä kultainen noutaja. Vain limainen teinimielikuvitus, persoonallisuushäiriö tai poikkeava seksuaalikäyttäytyminen saa kuvittelemaan kuten SINÄ koira-aiheisen kirjoittelun
on aina kirjoitti:
lapsi ja sen kommentit pitää yrittää ymmärtää. eli siis juuri SINÄ joka ihmettelit paria kommenttiani jotka tuossa edellä väsäsin koirarodusta nimeltä kultainen noutaja. Vain limainen teinimielikuvitus, persoonallisuushäiriö tai poikkeava seksuaalikäyttäytyminen saa kuvittelemaan kuten SINÄ koira-aiheisen kirjoittelun
Eivät taida olla ainoita oireita tällä kyseisellä häiriksellä.
Tuttavat tietysti(jos on?), voivat selvittää joitain asioita vaikka tämän linkin kautta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopaatti#Psykopatian_piirreluettelot- johon jne.
k0rh0nen kirjoitti:
Eivät taida olla ainoita oireita tällä kyseisellä häiriksellä.
Tuttavat tietysti(jos on?), voivat selvittää joitain asioita vaikka tämän linkin kautta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopaatti#Psykopatian_piirreluettelotTeidän molempien vaivat, varsinkin korhosen.
1. Pinnallinen viehätysvoima ja älykkyys
2. Harhaluulojen ja muiden irrationaalisten ajattelun merkkien puuttuminen
3. Hermostuneisuuden tai psykoneuroottisten oireiden puuttuminen
4. Epäluotettavuus
5. Valheellisuus ja epärehellisyys
6. Katumuksen ja häpeän puuttuminen
7. Epäsosiaalinen käyttäytyminen, joka on heikosti motivoitunutta
8. Huono arvostelukyky ja kyvyttömyys oppia kokemuksista
9. Patologinen itsekeskeisyys ja kyvyttömyys rakastaa
10. Yleinen tunneköyhyys
11. Oivalluskyvyn spesifi puute
12. Välinpitämättömyys interpersoonallisissa suhteissa
13. Outo ja luotaantyöntävä käyttäytyminen juopuneena ja joskus muulloinkin
14. Tekee harvoin itsemurhan
15. Sukupuolielämä on persoonatonta, triviaalia ja heikosti integroitunutta
16. Elämän suunnitelmattomuus
Robert Hare on laatinut Harvey Cleckleyn kuvauksen pohjalta oman 20-kohtaisen piirreluettelonsa.
Haren 20-kohtainen piirreluettelo
1. Lipevyys ja pinnallinen viehätysvoima
2. Vahvalta vaikuttava omanarvontunto
3. Stimulaation tarve ja taipumus ikävystymiseen
4. Patologinen valehtelu
5. Petkuttaminen ja manipulointi
6. Katumuksen ja syyllisyydentunteen puuttuminen
7. Tunteiden pinnallisuus
8. Kovuus ja tunteettomuus, empatian puuttuminen
9. Loismainen elämäntyyli
10. Heikko käyttäytymisen kontrolli
11. Promiskuiteetti (sukupuolinen holtittomuus tai valikoimaton sukupuoliyhteys eri partnerien kanssa)
12. Varhaiset käyttäytymisongelmat
13. Realististen pitkän tähtäimen päämäärien puuttuminen
14. Impulsiivisuus
15. Vastuuttomuus
16. Kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta käyttäytymisestä
17. Useita lyhytaikaisia avo- tai aviosuhteita
18. Nuorisorikollisuus
19. Ehdonalaisen vapauden peruutus
20. Monipuolinen rikollisuus - hyvinä
on aina kirjoitti:
viestini yllä oli tarkoitettu vain korhoselle. Häntä pidän vastuuntunnottomana omahyväisenä paskanpuhujana jonka kirjoittelut on saanut minut inhoamaan häntä syvästi.
hyvinä kirjoitti:
viestini yllä oli tarkoitettu vain korhoselle. Häntä pidän vastuuntunnottomana omahyväisenä paskanpuhujana jonka kirjoittelut on saanut minut inhoamaan häntä syvästi.
Minua voisi jopa alkaa säälittämään kohtalosi, mutta kun ei normaalilla ihmisellä nyt vain ole soveliasta ottaa INTERNETIN KESKUSTELUPALSTAN KESKUSTELUJA HENKILÖKOHTAISESTI. Hanki sitä apua, koska kohta psyykkeesi on semmoisessa umpikujassa, ettet enää luuloinesi paskalle taivu.
- pääsi kiinni
k0rh0nen kirjoitti:
Minua voisi jopa alkaa säälittämään kohtalosi, mutta kun ei normaalilla ihmisellä nyt vain ole soveliasta ottaa INTERNETIN KESKUSTELUPALSTAN KESKUSTELUJA HENKILÖKOHTAISESTI. Hanki sitä apua, koska kohta psyykkeesi on semmoisessa umpikujassa, ettet enää luuloinesi paskalle taivu.
kerran nään sinut niin saat tuta sanoin kuvin ja tuntein.
- Fiksus
pääsi kiinni kirjoitti:
kerran nään sinut niin saat tuta sanoin kuvin ja tuntein.
Jos ei hillitse iteään on aivan turha kirjoitella.Hyvä Korhonen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 586081
- 615522
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1154147- 543832
- 143765
- 323189
- 602931
- 592826
- 682548
- 471940