Uskallatko kertoa, oletko jäänyt, millä autolla ja mikä oli vikana?
Välille jättäneet autot?
107
12864
Vastaukset
- automies
tukkeutunut kaasutin oli syynä.
- rehellinen
Toyota corolla vm.-86.
Virranjakajan kansi kostui lumipyryssä.
Uudella Turbodiesel WV Passatilla. Lumipyryssä pyrytti lunta, joka tukki/jääti turbon ilmanottoaukon (sijainti todella huonossa paikassa)ja näinollen tehot hävisi. - opiskelija
Golfini jätti tielle kovilla pakkasilla. Syynä oli joku sytytyspuolen vika. Olikohan siinä joku virranjakajassa!? ...noh hinurilla pajalle ja odottelun jälkeen matka jatkui.
Ei ole seuraava auto VW.- tuning jee
taas "ammattilaisen" puhetta opiskelijalta jolla on todennäköisesti ollu korkeintaan muutaman tonnin vanha räpsä! tuomitsee koko merkin yhdestä viasta, tuolla ajattelutavalla et varmaankaan ostaisi enää mitään muutakaan merkkiä, no onhan se kurjaa jos on joutunut hinausauton kyytiin ja siihen on tarvinnu käyttää pieniä opiskelija avustuksia.
- opiskelija
tuning jee kirjoitti:
taas "ammattilaisen" puhetta opiskelijalta jolla on todennäköisesti ollu korkeintaan muutaman tonnin vanha räpsä! tuomitsee koko merkin yhdestä viasta, tuolla ajattelutavalla et varmaankaan ostaisi enää mitään muutakaan merkkiä, no onhan se kurjaa jos on joutunut hinausauton kyytiin ja siihen on tarvinnu käyttää pieniä opiskelija avustuksia.
että en autoista paljoa tiedä ja huollot teetän liikkeessä. Mutta tuo sytytysjuttu ei ole ollut ainoa ongelma autossani. Vaihteiston laakerointi tms. piti korjata - ja ei ollut halpaa lystiä se! Myös takalasinpyyhkimenmoottori on mennyt uusiksi. Suoraan sanottuna noista tulleet laskut syletti. Myös auton ovet temppuilee pakkasilla - joka talvena. Kaverien Golfiani -94 1,6 CL (aj. 128tkm) vanhemmissa autoissa (mazda 626 -86, saab 900 -93, toyota corolla -89) missään ole ollut niin paljon murheita kuin minun autossani. Vaikka noilla muilla on ajeltu moninkertaisesti omaan "mopooni" nähden!
Että kun rahaa löytyis niin automerkki vaihtuis heti! - jakke
tuning jee kirjoitti:
taas "ammattilaisen" puhetta opiskelijalta jolla on todennäköisesti ollu korkeintaan muutaman tonnin vanha räpsä! tuomitsee koko merkin yhdestä viasta, tuolla ajattelutavalla et varmaankaan ostaisi enää mitään muutakaan merkkiä, no onhan se kurjaa jos on joutunut hinausauton kyytiin ja siihen on tarvinnu käyttää pieniä opiskelija avustuksia.
Mitä se sinua häiritsee, jos joku ei enää volkkareihin koske? Jääpähän niitä ritsoja sitten sinulle enemmän. Ihme porukkaa.
- tuning jee
jakke kirjoitti:
Mitä se sinua häiritsee, jos joku ei enää volkkareihin koske? Jääpähän niitä ritsoja sitten sinulle enemmän. Ihme porukkaa.
ei kuule hetkauta eurookaan ! ikänä en o omistanu VW konsernin autoa, enkä omista.
Korjaamoalan ammattilaisena tiedän kyllä ritsojen metkut. Pointtihan oli alunperin vain se YKSI vika jonka silloin tiesin, asian edetessä syitä "huonoon merkkiin" löytyi lisää, että näin!
Älä tuomitse tai sinut tuomitaan, taisi sanoa joku ja joskus.
- jf
Golf -98. Öljyt pihalle kovassa pakkasessa.
- KGB
Toyota Corona -69 jätti kaksi kertaa. Bensa loppu eka kerralla ja kaasutin jäätyi toisella kerralla.
Lada jäi kerran kun kärkien piuha oli jäänyt virranjakajankannen väliin ja maadotti siitä.
Eli omia töppäyksiä kaikki. Bensaa ja sinolia tankkiin, niin ei toyossa vikoja ollut. Eikä enää ladassakaan unohtunut piuhat väliin.- MB
Mersuni jäätyi 80-luvulla Helsingin keskustassa liikennevaloissa. Tosin hetken seisottuaan lähti käyntiin ja pääsin jatkamaan matkaa.
Kokemus opetti laittamaan jäänestoa tankkiin.
- Opel
D-malli (-83, 1.2S) jätti tielle, kun sytytyksen konkka oli viallinen. Ilmeni syyskeleillä.
E-malli (-89, 1.6S) on jättänyt useita kertoja tielle, syynä jakopäänhihnan katkeaminen. - Opel
D-malli (-83, 1.2S) jätti tielle, kun sytytyksen konkka oli viallinen. Ilmeni syyskeleillä.
E-malli (-89, 1.6S) on jättänyt useita kertoja tielle, syynä jakopäänhihnan katkeaminen. - Minä
80-luvulla Lada 1500SL.
Syy: irronnut koho. Kerran myös pääsi bensa loppumaan kun bensamittari ei toiminut. - -V-
Kokolailla aina olen päässyt perille, mutta kerran oli lähellä auton tienpieleen jättäminen.
Warresta lähti vaihteensiirtäjän vipu laatikonpohjasta irti.
Sain kuitenkin tiensivussa ronkittua auton alla pykälän päälle, mutta ikäväkseni huomasin sen olevan pakki, kun kokeilin lähteä liikkeelle.
En lannistunut vaan kaasuttelin pakilla 14km kotiin. Niska oli kyllä seuraavana päivänä hivenen jäykkä. :) - aapo
datsun 100A, -76: bensa loppu
mazda 323 -88: akku tyhjä, kun valot yön päällä
volvo 240 gli, -88: sytytys-/polttoaineen ohjausjärjestelmä poks
opel omega -91: bensa loppu
opel astra -96: venttilikoneiston keinuvipu poikki, 2. kerta: jäähdyttimen letku irti
eli kaikki omistamani autot ovat jättäneet välille, volvo ja astra ihan oikean vian takia. - no more junk
-90 Kadett 1.6, sähkövikaa useampaan otteeseen.
-92 Vectra 2,0, vaihdelaatikko
Noi oli tiellejäännit vuosilta 97-98, lisäksi ollut kummassakin mm. jarru- ja kytkinmurheita. Kumpainenkin yksilö oli noin 150t ajettuja.
Harmittaa vieläkin, että hairahduin moisiin kotteroihin. - Allun pulla
Opel Omega Caravan 2,0 GL,vm.92,vuonna 94 30 tuhatta ajettuna,tiepalveluahmojen mukaan polttonesteen syötön rele,sama auto sittemmin kolme muuta kertaa;talvisin ilmamäärän mittauksen jäätyminen,ja yksi mystinen oikari,joka korjaantui itsestään.
Ainoa auto viimeiseen 20 vuoteen ,mikä taipaleelle jäänyt,ollut Toyotaa,Hondaa ja nyt 12 vuotta 400 tuhatta ajettu vanha "nakuvossikka" 200D! - Kaapo
Tielle jäännit aikajärjestyksessä:
Pontiac Firebird x 2½, sytkäboxi pimahti (85.000 km), syylari päästi vedet pihalle (92.000 km). Se puolikas tulee hajonneesta kytkimestä, jolla päästiin kylläkin pajalle (97.000 km)
Volvo T4, bensapumppu rikki (5000 km)
MB 300SEL, laturista virtakaapeli irti, virta loppui 50 m ennen korjaamon pihaa (280.000 km) - Allun pulla
Opel Omega Caravan 2,0 GL,vm.92,vuonna 94 30 tuhatta ajettuna,tiepalveluahmojen mukaan polttonesteen syötön rele,sama auto sittemmin kolme muuta kertaa;talvisin ilmamäärän mittauksen jäätyminen,ja yksi mystinen oikari,joka korjaantui itsestään.
Ainoa auto viimeiseen 20 vuoteen ,mikä taipaleelle jäänyt,ollut Toyotaa,Hondaa ja nyt 12 vuotta 400 tuhatta ajettu vanha "nakuvossikka" 200D! - Kaapo
Tielle jäännit aikajärjestyksessä:
Pontiac Firebird x 2½, sytkäboxi pimahti (85.000 km), syylari päästi vedet pihalle (92.000 km). Se puolikas tulee hajonneesta kytkimestä, jolla päästiin kylläkin pajalle (97.000 km)
Volvo T4, bensapumppu rikki (5000 km)
MB 300SEL, laturista virtakaapeli irti, virta loppui 50 m ennen korjaamon pihaa (280.000 km) - Renu
Älypää pimeni 75km kotoa 1/2 kolmen aikaan yöllä kahvilasta lähdettäessä. ~16000km ajettu Audi on muuten ilkeä näky hinurin lavalla...
- jäänyt
Saab 96, vetari katkesi, kovaa revitystä takana.
Volvo 242, bensa mittari ei toiminut ja gaso loppui.
Honda Quintet, keitti ja leikkasi kiinni moottoritiellä, äärimmäisen kovaa revitystä taustalla.- B-linko
Fiat 850; keinuvipujen akselin kiinnityspulttien kierteet petti kannesta.
Skoda 130; vesipumppu vuosi, vaimo ajoi niin kauan kun liikkui. Romikseen.
Opel Kadett D; Laturin hiilet loppui, ajaminen kulutti sähköä, vaikka laturin merkkivalon mukaan kaikki ok. Huohotin jäätyi useita kertoja, öljyt stefan raosta pihalle. Kaasu hirtti kerran.
- uusi
Vuonna-79 juuri autonhakureissulta Hankkijalta kotiin , ja sammahti 300m ennen kotia, jouduttiin työntämään pihaan vaimon kanssa, pikkasen niinkuin harmitti ja hävetti. Syynä oli kuulemma kaasaariin jääneet koneistuslastut, jotka tukkivat suuttimet.
- ex-vävy
Entinen anoppi osti 133:n käytettynä, meinattiin sitten lähtä sen kanssa kotia kohti mutta auton käynnistyessä vaihdekeppi tippui lattian läpi! jotkut muovipuslat petti just siinä kohtaa, auton saikin sitten parin päivän päästä...
- Jönsson
Alfa Romeo Alfasud -72: ajoin päin puuta.
Volvo 340 DL -87: bensa loppui.
MB 190 E -91: virtalukko hajosi.
Alfa Romeo 156 Selespeed -99: vaihteiston toimintahäiriö.- Jönsson
Siis...
Alfa Romeo Alfasud -72: ajoin päin puuta.
Volvo 340 DL -87: bensa loppui.
MB 190 E -91: virtalukko hajosi.
Alfa Romeo 156 Selespeed -99: vaihteiston toimintahäiriö
Ford Capri 1,6 L -70: kiertokanki katkesi
Fiat Ducato 10 D -88: kampiakselivaurio
- jupe
Tojo jätti välille, jakohihna poikki autolla oli ajettu n: 40tkm
- katkes
Oli varmaan jo paljon ajettu. Ensin katos yksi sylinteri sitten toinen, kunnes lopulta yksipäivä hyytyi.
- NN
Nissan Bluebird, kesäoloissa konevaurio, yksi pytty pois pelistä, ajettu hiemna yli 50 tkm
- MR
85-mallista vaihdelaatikko hajosi.
remontti maksoi silloin jo 10000mk.
- Kummallakin sama syy
V.....nnuin niillä ajamiseen niin, että vaihdoin auton kesken matkan. Jälkeenpäin harmitti sen Nivan osalta, koska se oli oikeasti hyvä auto, vain väärässä käytössä.
Civic taas oli oikeasti väärä auto missä tahansa käytössä. - jarmo
15 vuotta makarooni autoilla enkä ole ikinä jäänyt välille
- uskon, uskon
juujuu
- Eunukki
Jees, oltiin vasta pätkäytetty naimisiin vaimoni kanssa ja oltiin muutama päivä häitten jälkeen körryyttelemässä nelostietä etelään kohti Jyväskylää vaimon kotiin.
No älähä mittää, ducato otti ja pysähty Viitasaaren pohjospuolella. Varotteli kyllä kerran jo aikasemmin. Siinä sitä ihmeteltiin ja kurkittiin konepellin alle ja välillä starttia. Saatiinhan se välillä käyntiinkin ja matka jatkui muutamia kilometrejä. Kuitenkin taas sama vika ja lopulta oli hinausautolla ajeltava Jyväskylään. Onneksi vakuutus maksoi hinausauton.
Seuraavana päivänä selkis, että jonkun polttoaineventtiilin johto oli elämäsä eläny ja ei johtanu enää -> polttoaineen tulo toppas. - tappi
Peugeot 309 jätti risteykseen. Tehot katos kostealla. Siihen sammui eikä millään enää käyntiin. Aikansa kun sahas, niin akku tyhjeni. Onneksi on vielä hetken aikaa pakkaskelit, kun kuivalla ei ole ilmennyt suurempia vikoja.
- atte
Kaasari jäätyi, mutta sitten suli ja jatkoin matkaani.
- atte
Oli kova pakkanen ja 86 vm passat diesel ryytyi pakkaseen.Suli kun lämmin moottori ilman ajoviimaa sulatti.
- Atte
Kytkin kulahti, hinattiin pihaan,
- atte
Hinattiin pihaan, myytiin purkaamoon.
- atte
Jakohihna katkes ennenaikojaan,yläkerta hajos.
- Ei koskaan enää..
Pari talvea sitten päätti jättää tielle.
- Marko
Perkele muuten niin hyvä peli mutta virranjakajan kansi halkes kesken ajon talvella.
Mistä lie johtui, mutta en sitä ensin huomannut ja kun starttasin niin pirulainen sytty tuleen.
No, pistin vaan viileästi kädet siihen liekin päälle ja sehän sammui. - autoilija
Otsikon mukainen auto vuosimallia -92. Bensapumppu sanoi sopimuksensa irti kesken kiivaimman ajon.
- SO
Yksikään auto ei ole jättänyt minua tielle mutta minä jätin yhden Golfin 80-luvun lopussa, kun bensapumppu otti lopputilin keskellä yötä 1-tiellä jossain Saukkolan nurkilla. Auto oli tuolloin 2 vuotta vanha ja n. 30 tkm. ajettu.
- V70 D5
Joo uusi dieseli volvoni jätti tielle tänään aamulla kehä 2:sella! 100:sen vauhdista hyyty yhtäkkiä ja nilkutin tien varteen ja hätävilkut päälle! Yritin startata mutta ei niin ei. Uskomattoman sankka savu tuli pakarista! Hinuri paikalle ja pirssi pajalle! Liikkeellä aluksi sanoivat että kuhan ei ois menny kansi mutta ei ollu onneksi! Soitin vielä ennen viittä sinne ja sonoivat että jotain mystisiä "ilmavaivoja"! Huomenna jatkavat vian metsästystä. Toivottavasti kohta ollaan taas tien päällä.
- Scuderia QV
Nämä ovat jättäneet tielle:
-Peugeot 505, ovea kiinni läimäistessä napsautti keskuslukituksen kiinni ja avaimet roikkuivat tietysti virtalukossa
-Alfa 164 TS, huohotin jäätyi ja rikkoi sytytystulpat. Bensakin loppui kaksi kertaa, kova pää ei kerrasta opi
-Alfa 164 V6, tulipalopakkasilla akku laukesi kertalaakista. Toimihan se tosin kaapeleilla startatessa
Volvo FL7, startti hajosi
Scania K113B, polttoaineputki löystyi pakkasessa ja alkoi horia ilmaa
Lähellä tielle jättämistä ovat olleet ainakin:
Volvo FL7, pakokaasujarru ruostui irti ja putosi vaihdevivuston väliin (viritetty paikalleen rautalangalla)
Volvo FL7, ovea kiinni läimäistessä lukitsi itsensä ja avaimet virtalukkoon ("murtauduttu" sisään hitsauspuikolla)
Mersu O303, naftaputsarit vetivät hyhmään (houkuteltu 150 kilsaa kotiin ilmaamallä putsareita ja kaatamalla ilmajarrujen jäänestoa tankkiin)
Mersu O303, paripyörä puhkesi poka päällä
Scania K113B, paripyörä puhkesi poka päällä
UAZ "purkki", lopetti latauksen jonkun nuijan kaadettua öljyä laturiin (ajettu 20 kilsaa ilman valoja aina välillä kääntäen kone kammella käyntiin)
On noita varmasti paljon enemmänkin, vaan ei nyt muisti riitä pidemmälle. - ...©
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö (Bosch) teki temput. Olisi sillä ehkä perille saakkakin ajanut jos olisi kärsivällisyyttä riittänyt. Yksikkö lakkoili aina lämmetessään, eli jokaisen bussipysäkin kohdalla tuli pakollinen jäähdytystauko. Neljännen pysäkin kohdalla kävi kuski jo sen verran kuumana, että parempi oli hinata auto pois. Liekö ollut alkuperäinen yksikkö, noin 450tkm ajettu ja lämmönjohdinrasvat olivat kuivuneet välistä pois.
- Scuderia QV
Nämä ovat jättäneet tielle:
-Peugeot 505, ovea kiinni läimäistessä napsautti keskuslukituksen kiinni ja avaimet roikkuivat tietysti virtalukossa
-Alfa 164 TS, huohotin jäätyi ja rikkoi sytytystulpat. Bensakin loppui kaksi kertaa, kova pää ei kerrasta opi
-Alfa 164 V6, tulipalopakkasilla akku laukesi kertalaakista. Toimihan se tosin kaapeleilla startatessa
Volvo FL7, startti hajosi
Scania K113B, polttoaineputki löystyi pakkasessa ja alkoi horia ilmaa
Lähellä tielle jättämistä ovat olleet ainakin:
Volvo FL7, pakokaasujarru ruostui irti ja putosi vaihdevivuston väliin (viritetty paikalleen rautalangalla)
Volvo FL7, ovea kiinni läimäistessä lukitsi itsensä ja avaimet virtalukkoon ("murtauduttu" sisään hitsauspuikolla)
Mersu O303, naftaputsarit vetivät hyhmään (houkuteltu 150 kilsaa kotiin ilmaamallä putsareita ja kaatamalla ilmajarrujen jäänestoa tankkiin)
Mersu O303, paripyörä puhkesi poka päällä
Scania K113B, paripyörä puhkesi poka päällä
UAZ "purkki", lopetti latauksen jonkun nuijan kaadettua öljyä laturiin (ajettu 20 kilsaa ilman valoja aina välillä kääntäen kone kammella käyntiin)
On noita varmasti paljon enemmänkin, vaan ei nyt muisti riitä pidemmälle. - ...©
Odottelin polttoainetankin varoitusvalon syttymistä... ei syttynyt... koska sitä ei ollut. :P
- H
Saab 900 lopetti matkanteon, kun en ollut viitsinyt rikkinäistä vetoniveltä vaihtaa vaikka tiesinkin sen olevan ihan loppu :)
- .
.
- Anonyymi
- Kaputtinen
VW Jetta -72: Kytkinvaijeri poikki.
MB 190 -63 : Kardaani räjähti. Rikkoi perän.
Rättisitikka: Tulppa jenkoineen poksahti irti.
Mitsu L200 -88: Laturi/ sähköt loppu.
Taunus 17M -61: Puola mykistyi.
BMW 700 LS -65: Konerikko.
Simca 1000 -65: Kytkinvika/ vaihteensiirtäjä.
Escort SX -85: Vetonivel korkkasi.- Älä myy!!
- Kaputtinen
Älä myy!! kirjoitti:
em. autoista. Nyt en myisikään, niin rakkaita ne olisivat.
Elämysmatkoista unohtui Volvo N 84. kuorma-auto. Takapyörän pultit poikki. Pyöräpari lensi metsään. Minä en.
Huvittaa vähän, miten pienestä ihmiset ottavat nykyisin nokkiinsa ja uhkaavat vaihtaa autonsa.
Ei ennen ollut edes uudissanaa "laatuongelma".
- Viki
Viimeisen vuosikymmenen saldo meidän perheessä.
BX vm 89 jätti vaimon viisi kertaa tielle tai työpaikan pihaan kahden ja puolen vuoden (96-98)kuluessa...
- 2 * hajonnut startti (vaihdettiin toisella kerralla suoravetoiseen)
- virtalukko hajosi
- hydrauliputki katkesi
- hydraulipumppu jumittui
Onneksi auto oli minulla silloin kun vaihteensiirtäjän vipu läksi pallonivelestään irti, näpit rasvassa matka jatkui...
Transit 100 L vm97, alapallonivel laukesi jolloin toinen etunurkka alkaa kyntää asfalttia. Tapahtui vajaa kuukausi siitä kun auto oli ollut aurauksen säädössä / alustan tarkastuksessa Auto-Expert nimisessä nyrkkipajassa Karhulassa. Minulla auto oli tuossa vaiheessa ollut vasta pari kuukautta, joten väljän nivelen oireet eivät olleet tuttuja.
Tosi vaarallinen tuo transitin rakenne! Seitsemän matkustajaa kyydissä ajelin ko. päivänä pääasiassa reilua satasta, mutta onneksi hajoaminen tapahtui kaupunkinopeudella, tosin ikävässä paikassa, Viipurin linnansillalla. - 0,9kS
Warre (tosin olin silloin vielä kyytiläisenä. Syy: katkojan kärjissä olleet muovi(!)osat sulaneet.
Kadett D. Syy: Virranjakajan kondensaattorin johto poikkihapettunut. Arvatkaa kestikö löytää vika! - Linjuri
jätti välille. Monta kertaa.
- Aullu
:)
- Anonyymi
Taxi on tuonut joka kerta perille asti...
- Ford
Semmoinen, vuosimalli ehkä jotain -65 ja kyseessä kaverin auto jolla ajoin. Jotain remppaa se oli siihen tehnyt, kardaani ainakin ollut irti . Noh, liikennevaloista kaasupohjassa lähtö, 1,2 ja kolmonen tupaan - kaasu pohjaan. Kaasu jäi pohjaan, hirtti kiinni! Vaihdekeppi kävi hakkaamaan käsille valtavan kolkotuksen säestämänä, en saanut siitä enää otetta ja samassa koko keppi sinkoutuin takaikkunaan!!!?? Kone huusi täysillä joten virrat äkkiä pois, kytkinpoljin jäi pohjaan eikä se siitä enää noussut.
En tiedä mitä vittua sille autolle oikein oli tehty mutta tuo kaikki tapahtui aivan oikeasti ja hinaamalla sitten takaisin tallille. - Jii
Kone levis, mitä lie tapahtui, enpä kysellyt.220 tkm ajettu.
Remontti maksoi n.12000 mk. - Ossi
vaihteisto hajosi
- ahma
bemarista katksi laturin maajohto ja foordista meni kondensaattori jakajan kyljestä
- Kimmo
-Saab 900 Turbo -80 (tapahtui vuosina -91-93)
-Kansipahvi hajosi tien päällä ainakin 4 kertaa, osalla kerroista pääsin sauhuten kotiin.
-Turbo hajosi kesken matkan 2 kertaa, toisella kertaa sauhua tuli niin ettei kehdannut ajaa.
-Vaihteisto säpäleiksi tien päällä kerran, pikkuvetopyörästä puolet hampaista pois. Jäljellejääneillä hampailla pääsi välin Jyväskylä-Tampere, mistä sai sitten uuden vaihteiston
-Bensaputki katkesi matkan aikana kahdesti. Lienee tarpeetonta sanoa ettei matka jatkunut
-Kytkimen työsylinteristä tiiviste alkoi vuotaa, jolloin kytkintä piti pumpata pohjaan kymmenen kertaa ennenkuin se irrotti. Pääsin kuitenkin kotiin.
Saab 99 Petro -83 (tapahtui -93-94)
-Vedet pihalle 4 kertaa, joka kerta eri paikoista. Korjattu paikan päällä jumalattoman kiroamisen sävyttämänä.
-Startti hajosi eikä saanut käyntiin parkkipaikalta.
Chevrolet Camaro -88
-Laturi hajosi ja virta alkoi loppumaan. Pääsin kuitenkin kotiin. - Markus
Bensapummpu hajosi. Olin juuri käyny tankkaamassa, jonka jälkeen moottori kävi huonosti ja jäin liikennevaloihin 100m huoltoasemasta.
Toisella kerralla laturin hiilet kulu loppuun. Laturin valo syttyi, mut tyhmänä ajattelin et ajaahan tolla vielä; parkkivalot vaan päälle ja soitin/lämmitykset pois ja puhaltimet niin vähälle kuin 20:n pakkasessa sietää. Matkaa olis ollu 200km ja puoleen väliin jäi. - Markus
Bensapummpu hajosi. Olin juuri käyny tankkaamassa, jonka jälkeen moottori kävi huonosti ja jäin liikennevaloihin 100m huoltoasemasta.
Toisella kerralla laturin hiilet kulu loppuun. Laturin valo syttyi, mut tyhmänä ajattelin et ajaahan tolla vielä; parkkivalot vaan päälle ja soitin/lämmitykset pois ja puhaltimet niin vähälle kuin 20:n pakkasessa sietää. Matkaa olis ollu 200km ja puoleen väliin jäi. - Mies vaan
Uudesta Almerasta paukahti 40 asteen pakkasessa kytkin kun nesteet jäätyivät, nyt käytetään silikooni öljyjä ja ei ole jäätynyt. Itselläni on Nissan sunny coupe -88 jo neljättä talvea eikä ole jättänyt kertaakaan välille. 40 asteen molemmin puolin oli pakkasta 320 km matkalla pari kuukautta sitten eikä hyytynyt, tosi kova peli.
- Tmu
Ford Mondeo -95 kaksikertaa katkennut jakopäänhihna työmatkat jäi kesken, onneksi oli työkaverin auto.
Ford Mondeo 94 Diesel hyytyi talvella, syy tukkentunut polttoaineen suodatin.
Ford KA -98 leikkasi kiinni kovalla pakkasella.- Tuikahtava
Täällä tyytyväinen kan omistaja. Viime talvena oli kovat pakkaset ja leppäkerttu lähti kevyesti käyntiin eikä jättänyt kertaakaan välille. Ehkä uskallan luottaa autoon vielä monta pakkastalvea. Ja sisälämmitys pelaa, biksuilla tarkenis. :-D
- Hessu
Laturi hajosi, toisella kerralla ilmansuodatinta pitävä ruuvi putosi kaasuttimen läpän väliin ja piti sitä auki, arvatkaapa oliko kivaa, urku auki, kunnes pysähtyi!!!
- tk
... ei ole yksikään auto. Kahdesti on ollut kyllä hilkulla.
Golf -94 laski vedet allensa kotipihaan, eli perille päästiin.
Chevy Impala -63 heitti jakopään ketjun muutaman rattaan yli, josta seurauksena venttiilivaurio ja yhdessä männässä reikä. Kotiin matkaa 60 km, joka tultiin ajamalla (!) järjettömän kilinän ja savupilven saattelemana.- tk
kun ei tätä muistanut. Saab 900i -89. Paloi.
- Etenemisvälineet
N. 30v sitten kusiaisesta hajosi hihnapyörä (peltinen).
Unosta katkesi tuulettajan hihna. Varahihna liian lyhyt ja pultit liian tiukassa omille avaimille.
Sensijaan kampiakselin katkeaminen 127sta ei jättänyt välille, vaan ajoin n. 30km ja seuraavana päivänä päälle 20 asteen pakkasesta käyntiin ja muutama kilometri pajalle. Akseli oli tyylipuhtaasti kahtena kappaleena. - Jätti
Mersu jätti välille ja siitä on kuultu.Tiisseli jääty 25 pakkasta ja kesälaatua tankissa.Ja aikaisempi mersu jätti välille ku polttoaine loppu.Volvo jätti välille kun se lipes ojaan.Eka autoni Trimph Heralt särki kytkimen ja jätti välille.Yksi Volvo särki jakajan pyörijän ja jätti välille.Onhan se Fiiattikin joka jätti välille kun vesiletkun särki
- 156 V6 SW
...jätti muinoin välille jo koeajolla, huonoa tuuria.. jäi ostamatta. vikana joku valmistusvirhe imusarjan tiivisteessä, se vaan lakkasi käymästä.
- croupier
Talvella 1986 asuin Jyväskylässä; opiskelin yliopistossa ja tein iltatöitä pelinhoitajana RAY:llä jyväskyläläisissä ravintoloissa. Samaan alueeseen kuului myös Hotelli Keurusselkä Keuruulla noin 100 km:n päässä Jyväskylästä. Normaalisti tein vuoroja vain Jyväskylässä, mutta kilometrikorvausten yllyttämänä innostuin tuuraamaan pari kuukautta keskellä pimeintä sydäntalvea myös Keuruun vuoroja. Siis 5 tunnin työvuoro 3 kertaa viikossa 100 kilometrin päässä klo 21.00 - 02.00. Plus matkat. Takamoottori-Skodalla.
No, ajo-ominaisuuksiinhan tottuu, jopa siihen että sivutuuli heittää keulaa 30-40 senttiä suuntaansa sivuttain. Varsinainen vaikeus Skodassa oli jäähdytysjärjestelmä. Moottori sijaitsi auton takana, ja alun perin jäähdytinkin, mutta ilmeisesti muotoilusyistä jäähdytin siirrettiin 70-luvun lopussa auton keulaan. Eli jäähdyttimen ja moottorin välissä kulki edes takaisin kymmenen metriä putkistoa joka kuljetti kuumaa nestettä moottorista jäähdyttäjään ja kylmää nestettä jäähdyttäjästä moottoriin. Suunnittelijatkin tiesivät ettei tämä tällaisenaan toimi, ja niinpä auton etuosan tavaratilassa olikin siipimutterilla varustettu järjestelmän ilmausruuvi. Auto keitti tuon tuostakin, mutta tokeni kun järjestelmän ilmasi k.o. ruuvista.
Kesällä kaikki toimikin ok, mutta yli 20 asteen pakkasella ei Skodalla kannattanut lähteä taajaman ulkopuolelle. Itse opin tämän tammikuussa -87, kun jouduin soittamaan Petäjävedeltä pomolleni Muurameen ja hälyttämään hänet lähtemään C-mallin Kadetillaan illaksi Keurusselälle töihin, kun Skodani keitti ja samalla jäädytti keittohöyryillään etukantensa kiinni niin etten päässyt ilmaamaan jäähdytysjärjestelmää. Takaisin Jyväskylään ajoin muutaman kilometrin kerrallaan, aina välillä jäähdyttelemään pysähtyen. Onneksi pomollani oli suhde yhden Keurusselän respatytön kanssa...=)
Ja ai niin, se soittaminen pomolle Petäjävedeltä pimeänä talviyönä -87? Silloinhan ei tietenkään ollut kännyköitä, vaan jouduin jättämään Skodan valtatien varteen ja kävelemään muutaman kilometrin kylätietä ja koputtamaan ihan oikean maalaistalon ovelle.
Kuvitelkaapas tämän päivän seatibizakuski keskeytysvakuutuksineen samaan tilanteeseen?!!
Ennen oli miehet rautaa ja autot kans, hiiohei. - croupier
Talvella 1986 asuin Jyväskylässä; opiskelin yliopistossa ja tein iltatöitä pelinhoitajana RAY:llä jyväskyläläisissä ravintoloissa. Samaan alueeseen kuului myös Hotelli Keurusselkä Keuruulla noin 100 km:n päässä Jyväskylästä. Normaalisti tein vuoroja vain Jyväskylässä, mutta kilometrikorvausten yllyttämänä innostuin tuuraamaan pari kuukautta keskellä pimeintä sydäntalvea myös Keuruun vuoroja. Siis 5 tunnin työvuoro 3 kertaa viikossa 100 kilometrin päässä klo 21.00 - 02.00. Plus matkat. Takamoottori-Skodalla.
No, ajo-ominaisuuksiinhan tottuu, jopa siihen että sivutuuli heittää keulaa 30-40 senttiä suuntaansa sivuttain. Varsinainen vaikeus Skodassa oli jäähdytysjärjestelmä. Moottori sijaitsi auton takana, ja alun perin jäähdytinkin, mutta ilmeisesti muotoilusyistä jäähdytin siirrettiin 70-luvun lopussa auton keulaan. Eli jäähdyttimen ja moottorin välissä kulki edes takaisin kymmenen metriä putkistoa joka kuljetti kuumaa nestettä moottorista jäähdyttäjään ja kylmää nestettä jäähdyttäjästä moottoriin. Suunnittelijatkin tiesivät ettei tämä tällaisenaan toimi, ja niinpä auton etuosan tavaratilassa olikin siipimutterilla varustettu järjestelmän ilmausruuvi. Auto keitti tuon tuostakin, mutta tokeni kun järjestelmän ilmasi k.o. ruuvista.
Kesällä kaikki toimikin ok, mutta yli 20 asteen pakkasella ei Skodalla kannattanut lähteä taajaman ulkopuolelle. Itse opin tämän tammikuussa -87, kun jouduin soittamaan Petäjävedeltä pomolleni Muurameen ja hälyttämään hänet lähtemään C-mallin Kadetillaan illaksi Keurusselälle töihin, kun Skodani keitti ja samalla jäädytti keittohöyryillään etukantensa kiinni niin etten päässyt ilmaamaan jäähdytysjärjestelmää. Takaisin Jyväskylään ajoin muutaman kilometrin kerrallaan, aina välillä jäähdyttelemään pysähtyen. Onneksi pomollani oli suhde yhden Keurusselän respatytön kanssa...=)
Ja ai niin, se soittaminen pomolle Petäjävedeltä pimeänä talviyönä -87? Silloinhan ei tietenkään ollut kännyköitä, vaan jouduin jättämään Skodan valtatien varteen ja kävelemään muutaman kilometrin kylätietä ja koputtamaan ihan oikean maalaistalon ovelle.
Kuvitelkaapas tämän päivän seatibizakuski keskeytysvakuutuksineen samaan tilanteeseen?!!
Ennen oli miehet rautaa ja autot kans, hiiohei. - Saabisti
27 vuotta olen Saabilla ajanut.
Kertaakaan ei ole välille jääty.
Kaksi kertaa on akku pettänyt, ettei ole lähtenyt enää käyntiin, mutta se on helppo hoitaa kuntoon.
Yksi kerta on, että jäi kotipihaan (siis ei välille). Bensapumppu tuli tiensä päähän. (900i).
Uhkaavin tilanne oli aikoinaan ensimmäisen kanssa, kun tosi kaukana metsätien päässä kytkimen letku petti, nesteet pullahti ulkovaipan sisään, eikä kytkin irroittanut millään. Ja mistäs sellaista letkua olisi mukana ollut. Mutta ajamalla pois tulin 30 kilometriä ihmisten ilmoille, eikä vaihteisto kärsinyt eikä edes rusahdellut tippaakaan.- ...©
Saabilla on helppo ajaa ilman kytkintä. Tuli aikaisin sitäkin harjoiteltua, kun kotiopetuksena ekaa kertaa mentiin kaupunkiliikeenteeseen kurvailemaan vanhalla ysisatkulla teki satku kuvailemasi tempun, mutta kaupunkikierros ajettiin siitä huolimatta ja päälle vielä 30km kotiin. Moottorin joutui tosin jokaisessa liikennevalossa sammuttamaan ja käynnistämään vaihde päällä.
- Saab 4ever
...© kirjoitti:
Saabilla on helppo ajaa ilman kytkintä. Tuli aikaisin sitäkin harjoiteltua, kun kotiopetuksena ekaa kertaa mentiin kaupunkiliikeenteeseen kurvailemaan vanhalla ysisatkulla teki satku kuvailemasi tempun, mutta kaupunkikierros ajettiin siitä huolimatta ja päälle vielä 30km kotiin. Moottorin joutui tosin jokaisessa liikennevalossa sammuttamaan ja käynnistämään vaihde päällä.
Samoin 27 vuotta erikokoisten uusikapunkilaisten ratissa - viimeisimmällä 420.000 km. Kertaakaan ei välille ole jättänyt mutta puolen tusinaa vuotta sitten jäi Roin reissu väliin kun Saapikas ei aamulla käynnistynyt. Syynä pimentynyt sytytysmoduli. Ostin kaksi, joista toinen on hanskalokerossa varalla.
Eilen hain taas leiman. Inssi kiitteli hyvää kuntoa ja totesi, että tämä lienee maalattu.
- On se maalattu. Kuustoista vuotta sitten Uudessakaupungissa, totesin.
Huonolta näyttää Saabin tulevaisuus. Kun ruotsalaisista Volvo sai mielestäni parhaan mahdollisen ison veljen (Ford) kävi Saabille päinvastoin: GM tekee tusinatavaraa tusinakäyttäjille eikä ymmärrä Saabin "sitä jotakin" ja opelisoitu Saab on vaarassa laimentua keskinkertaisuudeksi.
Opelit - kuin myös muut GM:n tuotteet ympäri maailmaa - ovat mielestäni kuin lenkkimakkara: Tehty parempien raaka-aineiden tähteistä halvimpaan mahdolliseen hintaan ja silti kanta-astuja-asiakkaat eivät huomaa heitä kustavan silmään keskinkertaisella paineella ja kauppa käy erittäin hyvin! - taulukossa
Saab 4ever kirjoitti:
Samoin 27 vuotta erikokoisten uusikapunkilaisten ratissa - viimeisimmällä 420.000 km. Kertaakaan ei välille ole jättänyt mutta puolen tusinaa vuotta sitten jäi Roin reissu väliin kun Saapikas ei aamulla käynnistynyt. Syynä pimentynyt sytytysmoduli. Ostin kaksi, joista toinen on hanskalokerossa varalla.
Eilen hain taas leiman. Inssi kiitteli hyvää kuntoa ja totesi, että tämä lienee maalattu.
- On se maalattu. Kuustoista vuotta sitten Uudessakaupungissa, totesin.
Huonolta näyttää Saabin tulevaisuus. Kun ruotsalaisista Volvo sai mielestäni parhaan mahdollisen ison veljen (Ford) kävi Saabille päinvastoin: GM tekee tusinatavaraa tusinakäyttäjille eikä ymmärrä Saabin "sitä jotakin" ja opelisoitu Saab on vaarassa laimentua keskinkertaisuudeksi.
Opelit - kuin myös muut GM:n tuotteet ympäri maailmaa - ovat mielestäni kuin lenkkimakkara: Tehty parempien raaka-aineiden tähteistä halvimpaan mahdolliseen hintaan ja silti kanta-astuja-asiakkaat eivät huomaa heitä kustavan silmään keskinkertaisella paineella ja kauppa käy erittäin hyvin!Saab "ykkönen":
http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_id=406347&plain=true - pekka
taulukossa kirjoitti:
Saab "ykkönen":
http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_id=406347&plain=trueVuosikatsastuksessa hylättyjen autojen listaa ainakin muuan vuosi sitten tosiaan johti Saab ja Samara oli "toiseksi huonoin". Saabin riesana oli Stromberg- (myöhemmin Pierburg-)kaasarin vanhetessa liialliseksi kasvaneet päästöt. Ellei tätä laskata mukaan, se olisi ollut aika keskinkertainen tapaus.
Näitä uusia en tiedä mutta - Kuten jo sanottu - kirjainyhdistelmä GM ei ole mielestäni koskaan luvannut eikä tule lupaamaan hyvää. - 92.teen ja sit ...
Hyviä autoja aina 92vuoteen asti.Bensaa menee ,mutta sitähän saa Essolta.Halpoja ja helppoja korjata, paitsi bensapumppu ruiskuihin.300 ekeä meni 91.n pumppuun kun itse laittoi.85.vuonna ostin ekan .Kerran jäin välille kun kaasari oli tukossa.Putsasin ja matka jatku .Uusimpia ja viimesiä Saappeja saa suht halvalla 92.
- jenkit mereen
pekka kirjoitti:
Vuosikatsastuksessa hylättyjen autojen listaa ainakin muuan vuosi sitten tosiaan johti Saab ja Samara oli "toiseksi huonoin". Saabin riesana oli Stromberg- (myöhemmin Pierburg-)kaasarin vanhetessa liialliseksi kasvaneet päästöt. Ellei tätä laskata mukaan, se olisi ollut aika keskinkertainen tapaus.
Näitä uusia en tiedä mutta - Kuten jo sanottu - kirjainyhdistelmä GM ei ole mielestäni koskaan luvannut eikä tule lupaamaan hyvää.Kaasarit strömperit oli myös volvossa ,jakuaarissa,minissä,mersussa ja vaikka missä.Foortin juuttuvakurkkuisen verosia pelejä.GM pilas loputkin Saapin maineesta ,joka ei nyt ollutkaan hyvä .Käyttäjät tykkäs kunhan kaasari ja käsijarru toimi. kyyti kyllä maittoi.
- 144 ja 145
jenkit mereen kirjoitti:
Kaasarit strömperit oli myös volvossa ,jakuaarissa,minissä,mersussa ja vaikka missä.Foortin juuttuvakurkkuisen verosia pelejä.GM pilas loputkin Saapin maineesta ,joka ei nyt ollutkaan hyvä .Käyttäjät tykkäs kunhan kaasari ja käsijarru toimi. kyyti kyllä maittoi.
Stromberg 175 CD ainakin pelitti hyvin Volvossa vaikka olikin jäätymisherkkä. NOstimme kaasarin neulaa siitä tehtaan asetuksista 0,5- 1 mm ylöspäin männästä, niin taas kulki laihalla. Kylmillä ilmoilla joutui tosin pitämään ryyppyä hieman pidempään päällä. Se kumikalvo piti kuitenkin olla aina ehjä ja siinä vaimentimen hylsyssä sopivan laihaa öljyä.
- Pettynyt
pullautti öljyt pihalle koneesta vuonna 2001, meni takuuseen. Nyt on auto tominut.
- Pettynyt
pullautti öljyt pihalle koneesta vuonna 2001, meni takuuseen. Nyt on auto tominut.
- takuu
Skokotassa kävi samoin ,vakka piti 50000 ajaa ja vast sit vaihtaa.
- Asko
Loppui ajo-ominaisuudet. Onneksi ovat vakiovarusteena toisen merkkisissä autoissa.
- sulo
Ensin startti lakkas toimimasta. Myöhemmin meni startti päälle kesken ajon, hyvin pöllähti.
- Haukka
Chevrolet Caprice (Vesiletku halkesi)
Alfa 33 (Öljyt pihalle - Honda 4-ever
Mazda 323 jäi tien varteen! Paska auto... Nyt ollu 6 Hondaa eikä mitään vikaa koskaan missään!
- autoilija
tielle jättäneet autot näyttää olevan VW, opel ja skoda....
luulis et listoilla olis lada aika kärjes mut varmaan johtuu siitä et lada nyt ei niin hirveän suosittu auto ole...- Tolstoi
...siitä, ettei lada jätä välille! Se on vaan niin simppeli laite, että se toimii, vaikkakin se toimii aina vähän kehnosti, mutta kyllä se sen verran aina liikkuu ettei tielle jätä! :)
- fiat mies
jätti tielle kerran kun viime talvena lähdin kotoa -25 asteen pakkases, pääsin satametriä ja auto sammu siihen eikä kirveelläkäää enää käyntiin...
syyksi paljastui sähköisen bensapumpun rikkoontuminen, pumpun kyljessä luki made in germany, joten eipä taida oikeen nuo boschin vehkeet kestää pakkasta... - Samppa
Mondeo -95 jätti uutena vuotena tielle kun vaihdelaatikko meni p..kaksi. Romuttamolta laatikkoa kysyessäeni sain vastauksen: ei löydy, on niin kysytty osa...
- audi
Polttoainepumppu hajos! Ajettu 20tkm!!!
- W126
Elämäni aikana olen ajanut noin 250tkm. Välille en onneksi ole jäänyt kovin usein. Kilometreistä n. 200tuhatta on tullut kelattua mersuilla.
1. FIAT UNO : Vasen etupyörän laakeri hirtti kiinni.
2. MB 240D -83: Diiseli loppu
3. MB 250D -87: Diiseli loppu koeajolla, autoliikkeen työntekijä tuli pelastamaan.
3. MB 300SE: Bensa loppu- kovaa menoa
taas fiat joka jätti vikaan ja mese kannattaa tankata .Pensa meset kyl ymmärtää ,mutta diisseli.Mesee parempaa ei ole kun Foord.
- viat
Fiat Ducato 2008....kytkin sylinteri "poiki"
- nykyään Citikalla
40 vuotta autoilua takana ja kaksi kertaa jäänyt tien varteen. Toyota Corolla -74, Ford Cortina -67. Cortinasta katkesi mäntä, josta seurasi täystuho, kansi ja lohkokin pilalla. Corollan vikaa en muista, isä sen korjasi, mutta sähköpuolella jotain oli.
Nuo oli joskus 70 ja 80 lukujen taitteessa. Sen jälkeen ei olla tielle jääty, autoina kaksi Saabia, saksalaisia ja ranskalaisia sekä yksi Huyndai, joka kerran jätti parkkipaikalle, vika löytyi virranjakajan kannesta. - koputtaa puuta
Takamoottori Skodalla oli kaksi kertaa hyvin lähellä jäädä, mutta pääsin nilkuttamaan kotipihaan.
Japanissa valmistettua E12 Corollaa piti kolmesti hinauttaa korjaamolle, kerran tosin kotipihasta kun ei lähtenyt käyntiin.
Muuten on tähän asti reissut sujunut ongelmitta, autoilua takana jo 15 vuotta. - ööröm.
...1966 vuoden MB diesel:moottori syttyi palamaan moottoritiellä,en tiedä miksi.tapahtui tammikuu -81.peräkontissa oli joku vanha täkki ,sillä sitte liekit tukahtuivat.jonkin aikaa siinä meni ihmetellessä,jonka jälkeen mersu käyntiin ja ajamalla kotiin...
- polttopisteessä
Peugeot 206 GTI teki psat..., elikkä syttyi palamaan moottoritiellä, vakuutusmies lohdutteli: kun auto palaa omia aikojaan niin se on lähes aina ranskalainen, kolaritilanteista johtuvat sitten erikseen, no se oli kuuma varoitus että jatkossa tiesi minkä maalaisiin autoihin ei kannata sekaantua...
- Retkuilija
Uskallan.
Skoda 120L:
-Öljypohja halki.
-Virranjakaja irtosi.
-Moottorin kiinnitys irtosi.
-Vetonivel hajosi.
Opel Kadett C:
-Alapallonivel repesi
BMW 2002:
-Kannentiiviste paloi (Useasti.)
-Kytkin ja jarrunesteet pihalle
-Perä hajosi.
Datsun 1200:
-Kaasuttimen läppäakseli katkesi.
-Akku kyrvähti.
-Kytkinsylinteri hajosi.
Fiat 128:
Kannentiiviste paloi.
Dodge dart:
-Laturi kyrvähti.
Lada 2105:
-Virtalukko suli.
Nissan sunny:
- Kone leikkasi kiinni.
FSO polonez:
-Sytytysyksikkö kärähti.
Puheet luottettavista japanilaisista ovat muuten täyttä paskaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1776512- 1481794
- 1131578
- 511300
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46992Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢38953Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu96923Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5849Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan240829- 41809