Jojobaöljy

Hämmentynyt

Eikö jojobaöljy ole pahaksi pintakuivalle sekaiholle? Itselläni on luomujojobaöljyä, mutta lopetin sen käytön aika alkuunsa kun käsitin että öljy tukkii ihohuokosia eikä näin ollen sovi sekaihoa ajatellen...

18

21039

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erinomaisesti

      Minulle jojobaöljy on ollut parasta, pintakuiva sekaihoinen myös olen. Tukkinut ei ole, päinvastoin huokoset on pienentyneet ihan silmissä. Aiemmin käytin kermaisia voiteita kun ihoa kiristeli ja kärsin sitten mustapäistä jotka eivät päässeet pintaan.

      Olen päätellyt sen näin, että aiemmin kun iho oli pinnaltaan liian kuiva, se ei kyennyt päästämään epäpuhtauksia normaalisti läpi. Nyt iho toimii vapaammin öljyn suojissa. Öljy on niin luonnollisen oloista, että iho ei tulkitse sitä "vieraaksi aineeksi" ja yritä puskea sitä pois tai ärsyynnyt tulehtumaan.

      Nyt olen lauhoilla ilmoilla ollut yöt pelkän kasvoveden tuoman suojan turvin ja iho on parempi kuin koskaan. Päiviksi laitan jojobaöljyä kostealle iholle laitettuna suojaamaan, joskus meikkiä päälle ja on tasainen KIILLOTON pinta vaikka toisin arvelisi :D

      • kara

        Jojobaöljy ei ole öljyä vaikka siltä näyttääkin, vaan nestemmäistä vahaa. Sopii kaikille ihotyypeille juuri öljyttömyytensä ansiosta.


      • Jojobaöljyä
        kara kirjoitti:

        Jojobaöljy ei ole öljyä vaikka siltä näyttääkin, vaan nestemmäistä vahaa. Sopii kaikille ihotyypeille juuri öljyttömyytensä ansiosta.

        ihan apteekista vai mistä olette hankkineet? Kuulostaa kokeilemisen arvoiselta! :)


      • Kokeillut
        Jojobaöljyä kirjoitti:

        ihan apteekista vai mistä olette hankkineet? Kuulostaa kokeilemisen arvoiselta! :)

        Itse ostin luomujojobaöljyä luontaistuotekaupasta..


    • netistä

      Simmondsia Chinensis - Jojobaöljy

      Jojobaöljyä saadaan Simmondsia Chinensis pensaan siemenistä puristamalla. Arizonassa ja Meksikossa kasvavan pensaan öljyn on perinteisesti tiedetty vaikuttavan myönteisesti ihoon ja hiuksiin. Kosmetiikassa öljyä on käytetty 1970-luvulta lähtien. Kullankeltainen ja kirkas öljy on niin puhdasta, ettei sitä tarvitse ollenkaan kemiallisesti puhdistaa. Jojobaöljy toimii iholla antioksidanttina ja ehkäisee ennenaikaista vanhenemista. Se normalisoi ihon toimintoja ja tukee sen kosteustasapainoa. Öljyllä on myös arpia parantava vaikutus ja sitä on käytetty mm. aknen ja psoriasiksen hoitoon kehitetyissä tuotteissa.

      • jobbijubba

        Niin mistäs sitä saiskaan? Vois sellasen pullon käydä hakemassaki.


      • netistä,,,,,,,,,
        jobbijubba kirjoitti:

        Niin mistäs sitä saiskaan? Vois sellasen pullon käydä hakemassaki.

        Tällainen nimi kuin Ruusupuu/heillä nettikauppa.
        Sieltä saa kaikenlaisia ihania puhtaita öljyjä.
        Jojopaa, aprikoosia ym. pohjaöljyjä. Suosittelen.


      • jobbijubba
        netistä,,,,,,,,, kirjoitti:

        Tällainen nimi kuin Ruusupuu/heillä nettikauppa.
        Sieltä saa kaikenlaisia ihania puhtaita öljyjä.
        Jojopaa, aprikoosia ym. pohjaöljyjä. Suosittelen.

        Löytysköhän mistään muualta, jostakin luomutuotekaupoista tai jotaki? :D


      • luontaistuotepuiolelta
        jobbijubba kirjoitti:

        Löytysköhän mistään muualta, jostakin luomutuotekaupoista tai jotaki? :D

        löytyy, maksaa n. 17 euroa, eli kalliimpaa kuin manteli- tai aprikoosinkiviöljy. tai etsi itse.


      • %%%
        luontaistuotepuiolelta kirjoitti:

        löytyy, maksaa n. 17 euroa, eli kalliimpaa kuin manteli- tai aprikoosinkiviöljy. tai etsi itse.

        Olen käyttänyt eikä kosteuta ihoa oikeastaan.. Ei ole mikään ihmelääke. Itsellä atooppinen/rasvainen iho. Iho tarvitsee muutakin.. ehkä pohjalle pieni tippa tätä jojobaa ja muuta säilöntä aineetonta voidetta lisäksi.


      • Jojoba-yövoide
        %%% kirjoitti:

        Olen käyttänyt eikä kosteuta ihoa oikeastaan.. Ei ole mikään ihmelääke. Itsellä atooppinen/rasvainen iho. Iho tarvitsee muutakin.. ehkä pohjalle pieni tippa tätä jojobaa ja muuta säilöntä aineetonta voidetta lisäksi.

        Oli tosi hyvä! Ostin sitä muutaman purkin, kunnes sen myynti /valmistus lopetettiin. En ymmärrä miksi? No, sitä kun levitti naamalle, niin kuolleet ihosolut irtosivat oikein sellaisina "makkaroina" ja aina tuli kuorittua iho samalla, kun sitä laittoi. Iho oli selvästikin paljon raikkaamman näköinen sen jälkeen. Millään muulla voiteella en ole samaa vaikutusta saanut aikaan.

        Niinköhän kohta tulee sama purkki markkinoille eri nimellä ja tuplasti kalliimmalla?


      • kiinnostuneet
        Jojoba-yövoide kirjoitti:

        Oli tosi hyvä! Ostin sitä muutaman purkin, kunnes sen myynti /valmistus lopetettiin. En ymmärrä miksi? No, sitä kun levitti naamalle, niin kuolleet ihosolut irtosivat oikein sellaisina "makkaroina" ja aina tuli kuorittua iho samalla, kun sitä laittoi. Iho oli selvästikin paljon raikkaamman näköinen sen jälkeen. Millään muulla voiteella en ole samaa vaikutusta saanut aikaan.

        Niinköhän kohta tulee sama purkki markkinoille eri nimellä ja tuplasti kalliimmalla?

        http://12121.hostinguk.com/Carrier.htm

        Tuolta löytyy myös aprikoosiöljyä... Ilmainen postitus Euroopan sisällä, mutta minimi tilausmäärä 12 euroa. Mietin juuri mitä kaikkea tilaan sen edestä :)


      • Bahiya
        kiinnostuneet kirjoitti:

        http://12121.hostinguk.com/Carrier.htm

        Tuolta löytyy myös aprikoosiöljyä... Ilmainen postitus Euroopan sisällä, mutta minimi tilausmäärä 12 euroa. Mietin juuri mitä kaikkea tilaan sen edestä :)

        Itse tilasin luomujojobaöljyä www.iherb.com nettikaupasta. Oli huomattavasti edullisempaa tilata sitä sieltä kuin ostaa suomesta koska dollarin kurssi on matalalla. Merkki jota ostin oli Now Foods ja 118 ml pullo maksoi n. 8 dollaria eli n. 5,60 €. 473 ml pullo olisi ollut 20 dollaria. Tietysti postikulut on 4 dollaria mutta samalla voi tilata muitakin öljyjä. Koodilla INI104 saa 5 dollarin alennuksen ensimmäisesta tilauksesta.


      • selleri-siili
        Bahiya kirjoitti:

        Itse tilasin luomujojobaöljyä www.iherb.com nettikaupasta. Oli huomattavasti edullisempaa tilata sitä sieltä kuin ostaa suomesta koska dollarin kurssi on matalalla. Merkki jota ostin oli Now Foods ja 118 ml pullo maksoi n. 8 dollaria eli n. 5,60 €. 473 ml pullo olisi ollut 20 dollaria. Tietysti postikulut on 4 dollaria mutta samalla voi tilata muitakin öljyjä. Koodilla INI104 saa 5 dollarin alennuksen ensimmäisesta tilauksesta.

        Hiukkasen epäilen,että oliko tuossa the body shopin jojoba voiteessa pelkkää jojobaa, jos se kerran ihoakin kuorii?!Mitäköhän lisäaineita/myrkkyjä voiteeseen oli öljyn lisäksi laitettu?Siis TBS:hän ei ole luontaiskosmetiikkayritys,vaikka he käyttävätkin mainonnassaan tätä:" Emme testaa tuotteitamme eläinkokein "-slogania.Mutta sitä en sano etteikö kyseistä tuotetta voisi ketjun aloittaja kokeilla,jos sitä enää mistään löytyy.No niin takaisin itse ketjun aiheeseen.

        Olen saanut tuosta jojobaöljystä hyvin ristiriitaisen kuvan.Jossain sanotaan,että sitä ei kannata käyttää iholle,koska se tukkii ihohuokoset ja jossain sitä mainostetaan, mitä parhaimpana ihonhoitotuotteena.Voiko noissa öljyissä olla valmistaja kohtaisia eroja?Vai riippuuko tämä nyt siitä keneltä asiaa kysyy?


      • Jippiiiiii
        Bahiya kirjoitti:

        Itse tilasin luomujojobaöljyä www.iherb.com nettikaupasta. Oli huomattavasti edullisempaa tilata sitä sieltä kuin ostaa suomesta koska dollarin kurssi on matalalla. Merkki jota ostin oli Now Foods ja 118 ml pullo maksoi n. 8 dollaria eli n. 5,60 €. 473 ml pullo olisi ollut 20 dollaria. Tietysti postikulut on 4 dollaria mutta samalla voi tilata muitakin öljyjä. Koodilla INI104 saa 5 dollarin alennuksen ensimmäisesta tilauksesta.

        Jouduitko maksaan tulliveroja tai muita juttuja?


      • vih+pun+sin
        Jippiiiiii kirjoitti:

        Jouduitko maksaan tulliveroja tai muita juttuja?

        vihreä kosmetiikka, kato netistä sielt saa kaikkea kivaa!


    • EVA058

      iHerbistä kannattaa öljyt sun muut tilata. Now Foodsilla on hyviä tuotteita kuten:
      http://www.iherb.com/Now-Foods-Jojoba-Oil-4-fl-oz-118-ml/901?at=0
      http://www.iherb.com/Now-Foods-Sweet-Almond-Oil-4-fl-oz-118-ml/14394?at=0
      http://www.iherb.com/Now-Foods-Solutions-Apricot-Oil-4-fl-oz-118-ml/14301?at=0
      Tullirajana on noin 43€ (alv 23%), jos tilaa vitamiineja ja ravintolisiä (alv 13%) on raja suurempi.
      Jos tilaa halvimmalla kuljetuksella (4$) niin paketin maksimi paino on 1,36kg. Toimitus kestää viikosta kahteen. Yli 60$ ostoksistahan saa 5% alennusta, ja ensitilaaja saa vielä 5 dollaria alennusta koodilla EVA058

    • Anonyymi

      Ceridal apteekissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe