5. kausi - KIDUTUSTA?

Miten paljon?

Moi 5-kauden nähneet. Kertokaahan onko kidutusta taas luvassa joka jaksossa vastenmielisyyksiin asti? Neloskausi jäi katsomatta just sen takia että koko homman pilasi jatkuva kiduttaminen. Aivan älytöntä! Mites vitoskaudella?

7

1911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eskimo

      No niin onko olemassa 24 kautta jossa EI kidutettaisi ihmisiä? En nyt suoralta kädeltä osaa sanoa mikä olisi sinun mielestäsi LIIKAA mutta kyllähän tuo Jack pistää paikat hajalle moneltakin ihmiseltä. Itse henk koht koen Bauerin tyylin tarpeelliseksi, tai siis ilmaistaan se vaikka näin: kun on kiire, kun toinen "ansaitsee" sen tai kun muuta keinoa ei ole, on oltava väkivaltainen. Onhan se inhottavaa katsella mutta...
      Lasketaanko ammuskelu kidutukseksi?

    • Viitoskauden nähnyt

      Viitoskaudella Jack käyttää tietojen hankkimiseen samoja keinoja kuin aiemmillakin kerroilla, mutta menee vielä astetta rankemmaksi.

      Esim. kun tyyppi ei suostu kertomaan tietojaan, Jack ei suinkaan kiduta tyyppiä itseään vaan hänen vaimoaan (ampuu vaimoa reiteen) jolla ei ole osaa eikä arpaa miehensä touhuihin eikä tiedä niistä mitään.

      Mutta mies sitten puhuukin tietonsa, joten keino on hyvä. Henkilökohtaisesti asia ei minua haittaa. Noissa asioissa kun on kyse sadoista tuhansista ihmishengistä niin silloin ei ole aikaa eikä tarvetta miettiä jonkun yhden ihmisen kiduttamisen oikeutusta tai vääryyttä. Tarkoitus pyhittää keinot.

      Joten anna nyrkkien laulaa, Jack!

      • Jack is the MAN

        mitä ihmettä kyllähän Jack ampuu sitä eukkoa mutta ei se Henderson silti mitään kertonut,ei kertonut vaikka siihen pisteltiin jotain ihme kamaa CTU:ssa...

        Mun mielestä Jack toimii oikein kyllä rikolliset tietää mitä voi seuraa kun ne on rikollisiksi ryhtynyt ja otetaan huomioon,et 24:ssa on vaan se 24h aikaa selvittää pahisten juonet =)


    • BauerRules

      Mikäs ihmeen mammanpoika hyvverö sä oikein oot :) Jack Bauerin touhuja on nannaa seurata, badassien badass

      • Polvilumpiot paskaksi

        Ei mitään olen kyllä ollut väkivaltaviihteen suurkuluttaja kaikissa eri muodoissa (tv, leffat, pelit) jo vuoskausia, mutta 24:ssa se ammuttiin pahasti överiksi 4-kaudella. Sen takia en jaksanut edes katsoa kymmentä jaksoa ko kautta.

        Väkivalta ja erityisesti kiduttaminen ovat äärimmäisiä viihteen muotoja ja niitä tulisikin käyttää draamapohjaisissa tv-sarjoissa vain tehokeinoina, yksittäisissä jaksoissa. 4-kaudella tehokeinon käyttö kaatui jatkuvaan mässäilyyn, joka vei uskottavuuden koko sarjalta (hlö koht mielipiteeni).

        Kun väkivallasta tulee ainoa tapa ratkaista ongelmia ollaan pahasti hakoteillä laadukkaan tarinan/juonen ja draaman rakentamisessa. 24 oli 1. kaudella hyvä, sen jälkeen pari seuraavaa oli ok, mutta 4. kausi oli jo poskettoman typerää "ammun-kidutan-tapan sut" asennetta joka tuntui olevan ainoastaan esillä jotta amerikkalaisen tv-yleisön saisi myötämieliseksi Bushin hallinnon tekemille julmille päätöksille kohdella "vihollisvankeja" epähumaanisti.

        Sama trendi jatkui jonkin aikaa muissakin amerikkalisen valtaviihteen tuotannoissa. Sääli...


    • fdhfhh

      Ensimmäiset 2 kautta olivat hyviä, mutta nykyään sarjan väkivalta on mennyt sen verran vastenmieliseksi, ettei ohjelmaa enää viitsi katsoa. Esim. Jack Bauer ampuu viatonta naista jalkaan, meinaa poistaa joltain ukkelilta silmämunat, yms. Sen verran tylyä toimintaa on tuossa 5:ssä kaudessa että ihmetelen jos lähetysaika on klo. 21.00. Jos et neljännestä kaudesta pitänyt, en usko että pidät viidennestäkään.

      • dddd

        mutta pitää muistaa että koko sarja on pelkkää "satua", ja on sarjassa kunnon juonikin kidutus ja väkivalta vain kuuluvat osana siihen, jos ette pidä sarjasta niin älkää katsoko!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      715
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe