Stockmann kesätyö

Manni

Onko täällä joku joka on ollut kesätyössä Stockmannilla? Onko se hyvä työ? Mitä työtä tehdään kesätyöläisenä? Millainen on palkka?

7

5242

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jukka

Itse olin Stockmannilla töissä useita vuosia. En mitenkään haluaisi masentaa, mutta itse en viihtynyt ollenkaan. Työtähän siellä on monenlaista, mutta ainakin myyjän työt osastoilla on todella rankkaa ja valvottua. Tauot on merkattu listaan ja jos myöhästyt minuutinkin, tulee heti sanomista. Ja jos kämmäät kassalla ja sieltä puuttuu vähänkin rahaa, joutuu todellisiin kuulusteluihin. Kassatarkastajat kiertää siellä ihan kuin luulisivat, että henkilökunta rosvoaa kassasta rahaa. Työnantajan luottamus työntekijöitä kohtaa horjuu muutenkin pahasti. Kesätyöläiset tekevät ihan samoja hommia kuin vakituisetkin myyjät. Hyvänä puolena voisin sanoa, että on ihan kivat henkilöstöalennukset ainakin tavarataloissa, Hobby Hallissa ja Seppälässä. Palkka on yleensä aina TES-palkka, eli sama mitä kaikki suuret kauppaketjut maksavat työntekijöilleen, siis taulukon mukainen minimipalkka. (tietysti normaalit ilta-viikonloppu- ja kielilisät maksetaan). Siis palkka riippuu ihan siitä, mikä on aikaisempi työkokemuksesi ja kielitaito.

• Manni

Kiitti vastauksesta!
        vielä:
        Mikä on alan TES-palkka (suurinpiirtein)? Miten paljon lisää saa kielistä?

• Stockalainen
        Manni kirjoitti:

Kiitti vastauksesta!
        vielä:
        Mikä on alan TES-palkka (suurinpiirtein)? Miten paljon lisää saa kielistä?

Jukan viestiin haluaisin kommentoida, että itse olen ollut Stockalla niin kesätöissä kuin muissakin töissä ja ainakaan meidän osastolla ei kukaan kirjoittanut mitään taukoaikoja ylös tms. Ei kukaan hengittänyt niskaan, jos olet 2 minuuttia yli taukoajan pois. Eri asia on, jos katoaa vaikka tunniksi jonnekkin, jos taukoa on 20 min.

Ikinä en myöskään ole joutunut minkään kassatarkastajien hampaisiin, ehkä kassa on aina täsmännyt sitten.

Mielestäni Stocka on mukava työpaikka, myyjän työ on välillä raskasta, mutta kuitenkin vaihtelevaa eikä mitään liukuhihnatyötä. Työilmapiiri on mielestäni ihan hyvä.

Kielilisää saa selviydyttyään kielikokeesta, lisä on 5%/kieli tai 2,5%, kielitaidosta riippuen. Lähtöpalkka on 7 euroa ja risat.

Kannattaa ihmeessä hakea, Stockalta saatu työkokemus on ihan arvostettua!

• Kesätyöntekijä
        Stockalainen kirjoitti:

Jukan viestiin haluaisin kommentoida, että itse olen ollut Stockalla niin kesätöissä kuin muissakin töissä ja ainakaan meidän osastolla ei kukaan kirjoittanut mitään taukoaikoja ylös tms. Ei kukaan hengittänyt niskaan, jos olet 2 minuuttia yli taukoajan pois. Eri asia on, jos katoaa vaikka tunniksi jonnekkin, jos taukoa on 20 min.

Ikinä en myöskään ole joutunut minkään kassatarkastajien hampaisiin, ehkä kassa on aina täsmännyt sitten.

Mielestäni Stocka on mukava työpaikka, myyjän työ on välillä raskasta, mutta kuitenkin vaihtelevaa eikä mitään liukuhihnatyötä. Työilmapiiri on mielestäni ihan hyvä.

Kielilisää saa selviydyttyään kielikokeesta, lisä on 5%/kieli tai 2,5%, kielitaidosta riippuen. Lähtöpalkka on 7 euroa ja risat.

Kannattaa ihmeessä hakea, Stockalta saatu työkokemus on ihan arvostettua!

Eroja on eri kaupungeissa sijaitsevien tavaratalojen ja osastojen kesken. Helsingin keskustasta olen kuullut paljon ikäviä asioita eri henkilöiltä. Väittivät pahaksi kyttäyspaikaksi.

• jukka
        Kesätyöntekijä kirjoitti:

Eroja on eri kaupungeissa sijaitsevien tavaratalojen ja osastojen kesken. Helsingin keskustasta olen kuullut paljon ikäviä asioita eri henkilöiltä. Väittivät pahaksi kyttäyspaikaksi.

Joo, joo siitä minäkin kirjoitin tohon alle ja ylle, Itse olin juuri Helsingin keskustan tavaratalossa ja sieltä noi mun huonot kokemukset. Mutta niinkuin sanottu, kaikkea ei voi yleistää. Mun mielestä on vaan paha jos työnantaja ei voi luottaa työntekijöihinsä.

• jukka

www.palvelutyonantajat.fi/PT/kj.nsf/images/palvelualojen_palkat2000/ $file/palvelualojen_palkat2000.pdf

Tosta linkistä pitäis löytyä tarkat palkkataulukot, omalta koneeltani vain puuttu ohjelma jolla sen saa näkyviin. Löytyy varmaan muualtakin, käytä vaikka Googlea apuna.
      Niin ja eihän tota mun ekaa kommenttia tietenkään voi täysin yleistää. Riippuu tosiaan osastosta ja ennenkaikkea osaston esimiehestä sekä ehkä sekin, missä tavaratalossa ja kaupungissa työskentelee. Mulle vain sattui huonoja kokemuksia Helsingin tavaratalossa.

• Masa

Kyttäys on minun mielestänikin aika ikävää, tietenkin isoon taloon mahtuu monenlaista työntekijää,joten valvontaa pitää olla.Mutta ei hirveästi työmotivaatiota nosta jos tuntee olevansa kytätty. Aika vanhanaikainen ja ikävä ilmapiiri myös siinä mielessä että tavallisena myyjänä saat kyllä tuntea mihin kastiin kuulut. Palvelukulttuuri muistuttaa myös lähinnä asiakkaan mielistelemistä kaikin tavoin, yök.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      79
      3214
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2137
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2122
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1889
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1822
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1755
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1599
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1350
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1274
    Aihe