Kirjautumisongelma...

juccisi

Hups, laitanpa tänne yleistä-osastoon, koskapa täällä on enemmän lukijoita...:)

Mandrake Official ei kelpuuta kirjautumistani, siis en pääse systeemiin käyttäjäksi, vaan kun annan oikeat tunnukset, niin ruutu tulee mustaksi ja jonkun sekunnin kuluttua kirjautumis-ikkuna on taas edessä anelemassa tietoja sisäänpyrkivästä...???

Kun annan tahallaan väärät tunnukset, kone herjaa heti virheellisiä tunnuksia ja kirjautumis-ikkuna himmenee ja välittömästi pyydetään kirjautumista uudelleen, mutta ruutu ei mene välillä mustaksi, kuten annettaessa oikeat arvot.

Miten pääsen sisään, jotta saisin edes tiedostot poltettua talteen, sen jälkeen vaihdan todennäköisesti Ubuntuun tai Debianiin ja kokeilen niillä vaihteeksi.

4

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jospas...

      CTRL-ALT-F2, kirjaudut sisään tekstitilassa.
      Oletko koittanut päästä sisään root-tunnuksella?

      Oletko kokeillut jotakin toista käyttäjätunnusta?
      Konsolissa voi tehdä sellaisen, jos sellaista ei ole (useradd/adduser).

      • Jospas...

        "Oletko koittanut päästä sisään root-tunnuksella?"

        Samalla voisit tarkistaa komennolla ls -l, ettei jotkut piilotiedostot ole ainoastaan root tunnuksen omistuksessa käyttäjän hakemistossa. Jos sellaisia löytyy käyttäjän kotihakemistosta, voisit muuttaa niiden oikeudet jälleen ko. käyttäjän omistukseen (chown/chgrp).


    • näinpitäisi

      Elikkä jotain ongelmaa joko työpöytäympäristön tai X:n kanssa. Graafinen kirjautuminen kuitenkin käynnistyy, joten X:n pitäis toimia edes jollain tapaa.

      Yrititkö muuttaa näytönohjaimen tms. asetuksia? Itse päädyin samanlaiseen tilanteeseen Mandraken kanssa.


      Oletko kokeillut kirjautua sisään valitsemalla "vikasietoinen istunto", tai vastaavalla.

      Vikasietotilassa saat

      yksinkertaisen ikkunamanagerin komennolla

      twm &

      ja asetukset saat esiin komennoilla

      drak

      ja

      drak3d

      Käytä tabulaattoria komentojen täydentämiseen.


      Mikäli nämä eivät toimi niin paina CTRL ALT F2. Pääset tekstitilaan ja voit kirjautua sisään omilla tai pääkäyttäjän tunnuksilla.

      Lähteekö X käyntiin komennoilla

      startx

      tai

      xinit


      Komennolla

      cat /var/log/Xorg.0.log

      Näet X-palvelimen tulostamat virheilmoitukset,

    • kovalevyllä on vapaata tilaa kirjautumiseen tarvittavien merkintöjen verran?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe