Ei raskaaksi kuukautisten aikana?

Nimetön

Olin keskeytetyssä yhdynnässä ja tytöllä oli kuukautiset.

Siis, kun ovulaatio on tapahtunut, hedelmöittymätön munasolu poistuu valkovuodon mukana pois kohdusta ja yleensä sen jälkeen tulee kuukautiset (jolloin me harrastettiin seksiä).

Tämäkö siis tarkoittaa sitä, että ei voi tulla raskaaksi, jos siellä ei tosiaan ole enää sitä munasolua, joka poistui silloin ennen kuukautisia? Poistuuko se aina sieltä joka tapauksessa, hyödyttömänä?

Näinkö se menee? Vai puuttuuko jotain?

8

1323

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulla raskaaksi

kuukautistenkin aikana.(ei se hed.munasolu minkän valkovuodon mukana poistu). Siittiöt saattavat elää 5-7 vrk hyvissä olosuhteissa naisen kehossa, ovulaatio voi tapahtua kierron aikana useammin kuin kerran jne.

• Nimetön

Milloin se EI-hedelmöittynyt (hedelmöittymätön) munasolu poistuu, ennen vai jälkeen kuukautisten?? Käsittäisin, että ennen kuukautisvuotoa.

Kaikki lukemani lähteet vain tuntuvat sekoittavan ajatuksiani...

• vaan aikana
        Nimetön kirjoitti:

Milloin se EI-hedelmöittynyt (hedelmöittymätön) munasolu poistuu, ennen vai jälkeen kuukautisten?? Käsittäisin, että ennen kuukautisvuotoa.

Kaikki lukemani lähteet vain tuntuvat sekoittavan ajatuksiani...

Munasolu tulee ulos kuukautisten aikana, ei ennen tai jälkeen.

• *Emilia

Kuukautiskierron aikana on vain 2 - 3 päivää, jolloin naisella on mahdollisuus tulla raskaaksi. Halutessasi tulla raskaaksi on tärkeää ajoittaa yhdynnät juuri näille muutamalle päivälle, jotka sijoittuvat ovulaation (munasolun irtoamisen) ajankohtaan. Ovulaatio tapahtuu aina noin 14 vuorokautta ennen seuraavien kuukautisten alkua.

Munasolu voi hedelmöittyä vain 24 tunnin kuluessa irtoamisesta. Hedelmöittyminen tapahtuu, kun miehen siittiö saavuttaa naisen munasolun. Siittiö voi elää naisen elimistössä 2 - 4 päivää, eli siittiöt voivat jäädä odottelemaan irtoavaa munasolua muutaman päivän ajaksi.

Sen enempää kommentoimatta ap:lle, tässä vähän faktatietoa. Ja kaikkeahan voi tapahtua..

• otsakkeesi on

väärin, sillä antamasi tieto EI ole mitään fakta-tietoa vaan vilisee virheitä!
        Ovis ei suinkaan tapahdu aina samaan aikaan, oviksia voi olla useampi kierron aikana, siittiöt elävät kauemmin kuin mainitsemasi 2-4 vrk.
        Älä nyt faktana esitä ei-faktaa...

• TiNu

Ja sitä nukuttiin biologian tunnilla? Ei todellakaan kannata luottaa siihen että olis joku aika kuukaudesta jollon nainen ei vois tulla raskaaksi, tai että jos keskeyttää yhdynnän, se estää lapsen saannin. EI OLE TOTTA. Jo pelkkä touhutippa VOI riittää (mun mielestä). Ja mä en kyllä naisena todellakaan luota siihen että olis joku päivä, tai että keskeytetty yhdyntä auttas. Jos ei kondomia käytä ni voi valmistautua että ennemmin tai myöhemmin voi napsahtaa jokatapauksessa, tai siitä huolimatta.

• järjellinen

Opettele käyttämään ehkäisyä, mokomakin teinimuna.

• Metsä ja puu

En luottaisi keskeytettyyn yhdyntään enkä varsinkaan "turvalliseen" kuukautisaikaan. Raskauden todennäköisyys on varmasti pienempi silloin kuin, jos olisitte rakastelleet ovulaation aikana ja sinä olisit lauennut tyttösi sisään. Kuitenkin raskaus on täysin mahdollinen.

Tehty mikä tehty, mutta ole viisaampi ensi kerralla.

Terveisin "Tehty ja abortoitu"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2525
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      100
      896
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66