TV1 Voimala: Sinkuista

Tupakkatauon päästä alkaa ennakkotietojen mukaan ohjelma sinkuista ja naisten potentiaalisesta nirsoudesta. Onnellisena ukkomiehenä on pakko vähän tirkistellä.
343504
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 34

Vanhimmat

"Potentiaalisesta" nirsoudesta...?

Äänestä

Mitä mä teen,kun katson BB:tä??

Äänestä
  • Aloittaja

Tai käytä vidoita. (Oivallista miehenlogiikkaan liittyvää ongelmanratkaisua.)

Äänestä

• ratikkakuski kirjoitti:

Tai käytä vidoita. (Oivallista miehenlogiikkaan liittyvää ongelmanratkaisua.)

Luovuin BB:stä..Mielenkiintoinen juttu..

Äänestä

• f.n.k kirjoitti:

Luovuin BB:stä..Mielenkiintoinen juttu..

miksikään ohjelmaksihan sitä ei voi kutsua...

Äänestä

• ohjelmaformaatti kirjoitti:

Katsoin Voimalan.

Äänestä

• Aloittaja

ohjelmaformaatti kirjoitti:

Asuin Lontoossa, kun alkuperäinen BB tuli TV:stä juuri passelisti tultuani kämpille ja juodessani pohjia. Ei kerta mitään, mutta kuukausi teki tehtävänsä. Siihen jäi koukkuun.

Muistan lopun ikäni illan paikallisessa pubissa, kun loppuhuipennus tuli. Land-lord käänsi kanavaa urheilukanavalta TV5:lle ja koko pubi hiljeni katsomaan loppuhuipennusta. Paikallinen julkkis Davinia (jotain) lensi helikopterilla paikalle haastattelemaan voitttajaa.

Kaikki vanhat juopot irlantilaiset hiljenivät katsomaan loppuhuipennusta. Harvoin olen mihinkään ulkopuoliseen samaistunut samoin. Kerrassaan maaginen hetki. Juoppohullut jopa taputtivat, vaikkeivät varmasti olleet katsoneet ohjelmaa aiemmin. (Mahtoiko johtua Daviniasta, joka ei ollut minusta laisinkaan hot.)

Muutin sitten takaisin Suomeen rouva Ratikkakuskin kanssa ja katsoin uteliaisuuttani tännekin rantautunutta formaattia pari jaksoa. Oih ja voih, sitä alkuperäistä tunnetta ei voi koskaan saada takaisin. Valitettavasti...

Ps. Terveisiä muullekin valkoiselle roskaväelle!

Äänestä

Asuin Lontoossa, kun alkuperäinen BB tuli TV:stä juuri passelisti tultuani kämpille ja juodessani pohjia. Ei kerta mitään, mutta kuukausi teki tehtävänsä. Siihen jäi koukkuun.

Muistan lopun ikäni illan paikallisessa pubissa, kun loppuhuipennus tuli. Land-lord käänsi kanavaa urheilukanavalta TV5:lle ja koko pubi hiljeni katsomaan loppuhuipennusta. Paikallinen julkkis Davinia (jotain) lensi helikopterilla paikalle haastattelemaan voitttajaa.

Kaikki vanhat juopot irlantilaiset hiljenivät katsomaan loppuhuipennusta. Harvoin olen mihinkään ulkopuoliseen samaistunut samoin. Kerrassaan maaginen hetki. Juoppohullut jopa taputtivat, vaikkeivät varmasti olleet katsoneet ohjelmaa aiemmin. (Mahtoiko johtua Daviniasta, joka ei ollut minusta laisinkaan hot.)

Muutin sitten takaisin Suomeen rouva Ratikkakuskin kanssa ja katsoin uteliaisuuttani tännekin rantautunutta formaattia pari jaksoa. Oih ja voih, sitä alkuperäistä tunnetta ei voi koskaan saada takaisin. Valitettavasti...

Viimeksi Espanjassa vuosi sitten luin pari viikkoa englantilaisia roskalehtiä ja ne olivat ainakin silloin täynnä englantilaisten ikiomaa BB:tä.Formaatti on siellä edennyt paljon meitä pitemmälle,julkisuuden tavoittelu paljon huomattavasti kovempaa,joskin paukutkin.Käsittääkseni ensimmät BB.miljonäärit on jo synnytetty.

Äänestä

• ohjelmaformaatti kirjoitti:

Harmaa eliitti ei edelleenkään ymmärrä tuota termiäsi.

Äänestä

paremmin kuin suomalainen Valkoinen Roskaväki :=)

Äänestä

on muotia puhua siitä, miten hyvinkoulutetuilla naisilla on liian korkeat kriteerit miesten suhteen, mistä tämä nykyinen yleismaailmallinen sinkkuuntuminen sitten tuon näkemyksen mukaan johtuu. Mielestäni tuo on liian yksioikoinen selitys asialle. Ihmisethän etsivät kumppania, jonka kanssa on hyvä olla. Mitä tekemistä koulutuksella tai tulotasolla lopultakaan on onnellisuuden kanssa?

Mielestäni tuon ohjelman paras anti oli parisuhdeterapeutti Junkkarisen ajatukset, joita olisi ollut mielenkiintoista kuulla enemmänkin.

Naisten nirsous ja miesten sitoutumiskammot ovat saman asian ilmentymiä: läheisyydenpelon. Kun niistä pääsee yli ja kypsyy ihmisenä, ei ole enää syytä olla turhan nirso tai sitoutumiskammoinen. Nykyisin on hyväksyttävää olla sinkku. Ennen vanhaan sitä mentiin naimisiin oli ihmisellä läheisyydenpelkoja tai ei.

Äänestä
  • "Mitä tekemistä koulutuksella tai tulotasolla lopultakaan on onnellisuuden kanssa?"

En mä vaan tiedä, mutta naiset vaikuttaisivat tietävän erittäin hyvin. Piiitkällinen kokemus aiheesta.

Äänestä

• JEEPnisti kirjoitti:

"Mitä tekemistä koulutuksella tai tulotasolla lopultakaan on onnellisuuden kanssa?"

En mä vaan tiedä, mutta naiset vaikuttaisivat tietävän erittäin hyvin. Piiitkällinen kokemus aiheesta.

tuo koulutuksen ja tulojen korostaminen ole naisille mitä sopivin tekosyy peittää läheisyydenpelosta johtuva sitoutumiskammo. Vai tarkoititko kenties hyväksikäyttäjänaisia, jotka ovat sitten luku erikseen? Sellaiset naiset varmasti löytävät sopivan miehen elättäjäkseen, eivätkä viihdy kauan sinkkuina.

Äänestä

• Merisuola kirjoitti:

tuo koulutuksen ja tulojen korostaminen ole naisille mitä sopivin tekosyy peittää läheisyydenpelosta johtuva sitoutumiskammo. Vai tarkoititko kenties hyväksikäyttäjänaisia, jotka ovat sitten luku erikseen? Sellaiset naiset varmasti löytävät sopivan miehen elättäjäkseen, eivätkä viihdy kauan sinkkuina.

Tarkoitin niitä naisia, jotka kieltäytyvät edes tutustumasta mieheen henkilönä, jos status tittelinä tai euroina ei ole "riittävä".

Äänestä

• JEEPnisti kirjoitti:

Tarkoitin niitä naisia, jotka kieltäytyvät edes tutustumasta mieheen henkilönä, jos status tittelinä tai euroina ei ole "riittävä".

Siis livenä?

Äänestä

• f.n.k kirjoitti:

Siis livenä?

on olemassa. Livenä. Netti on ehken hieman kärjistävä foorumi, mutta siellä me/he olemme livessäkin.

Äänestä

• JEEPnisti kirjoitti:

harvinaisen pinnallisilta hyväksikäyttäjänaisilta. Tai sitten harvinaisen läheisyyskammoisilta tapauksilta.

Mistä oikein löydät tuollaisia naisia?

Äänestä

• Merisuola kirjoitti:

harvinaisen pinnallisilta hyväksikäyttäjänaisilta. Tai sitten harvinaisen läheisyyskammoisilta tapauksilta.

Mistä oikein löydät tuollaisia naisia?

nykyisin erityisemmin mistään, kun en erityisemmin etsi. Nettideittihistoriaa lähinnä muistelen. Ei se pahemmin hurraahuutoja lavoillakaan ole aiheuttanut, kun on sanonut olevansa maajussi. Nythän voi olla sesonkiajat edessä... paitsi että pahus en ole enää maajussi...

Äänestä

• JEEPnisti kirjoitti:

nykyisin erityisemmin mistään, kun en erityisemmin etsi. Nettideittihistoriaa lähinnä muistelen. Ei se pahemmin hurraahuutoja lavoillakaan ole aiheuttanut, kun on sanonut olevansa maajussi. Nythän voi olla sesonkiajat edessä... paitsi että pahus en ole enää maajussi...

saattaa tuo tulotaso/titteli vaikuttaa alitajuisella biologisella tasolla siten, että korkea tulotaso tai titteli antaa vaikutelman miehestä, joka on hyvä elättäjä tulevia lapsia silmälläpitäen. Muuta puolustusta en nyt noille naisille tähän hätään keksi. Ota huomioon se, että miehen rooli on aikojen alusta asti ollut perheen elättäminen ja vasta viime aikoina naisetkin ovat tuoneet rahaa perheeseen. Joissakin perheissä nainen saattaa olla se elättäjä. Kaikki tämä ei kuitenkaan poista geeneihimme iskostuneita sukupuolirooleja ja niiden tuomia ehkä tiedostamattomiakin asenteita.

Äänestä

• Merisuola kirjoitti:

saattaa tuo tulotaso/titteli vaikuttaa alitajuisella biologisella tasolla siten, että korkea tulotaso tai titteli antaa vaikutelman miehestä, joka on hyvä elättäjä tulevia lapsia silmälläpitäen. Muuta puolustusta en nyt noille naisille tähän hätään keksi. Ota huomioon se, että miehen rooli on aikojen alusta asti ollut perheen elättäminen ja vasta viime aikoina naisetkin ovat tuoneet rahaa perheeseen. Joissakin perheissä nainen saattaa olla se elättäjä. Kaikki tämä ei kuitenkaan poista geeneihimme iskostuneita sukupuolirooleja ja niiden tuomia ehkä tiedostamattomiakin asenteita.

Sehän se taitaa tämän meidän yhteiskuntamme pahimpia kompastuskiviä juuri nyt olla. Sekä naiset että miehet ovat ihan pallo hukassa, kun perinteiset roolimallit ovat heittäneet häränpyllyä niin nopeasti. Liian nopea muutos noin vain sulateltavaksi ja sopeuduttavaksi. Toisaalta halutaan elää uuden "mallin" mukaan ja samalla mukana roikkuu "perimä".

Kriisiaika. Vai pitäisikö paremminkin sanoa murrosikä.

Äänestä

• JEEPnisti kirjoitti:

Sehän se taitaa tämän meidän yhteiskuntamme pahimpia kompastuskiviä juuri nyt olla. Sekä naiset että miehet ovat ihan pallo hukassa, kun perinteiset roolimallit ovat heittäneet häränpyllyä niin nopeasti. Liian nopea muutos noin vain sulateltavaksi ja sopeuduttavaksi. Toisaalta halutaan elää uuden "mallin" mukaan ja samalla mukana roikkuu "perimä".

Kriisiaika. Vai pitäisikö paremminkin sanoa murrosikä.

paljon mahdollista. Tuohon sitten päälle kaikki läheisyyspelot sitoutumiskammoineen niin eiköhän siinä tullut tuo sinkkuus jo selitettyä.

Äänestä

• Samaa mieltä Merisuolan kanssa - ainakin tuosta "muodista". Itse olen 40 v eronnut nainen, erikoislääkäri ja väitellyt, siis ihan oikein tohtorisnainen. Töissä isossa kans.välisessä lääkefirmassa, on OK palkka ja työsuhdeauto etc herkut. Mielestäni en ole lainkaan nirso mitä miehiin tulee: viimeisen vuoden aikana olen tapaillut diplomi-insinööriä, vanhempaa konstaapelia, ylikomisariota, toimittajaa ja autohuollon päällikköä (taisi olla teknikko?). Itseäni kiinnostaa ihminen huomattavasti enemmän kuin ulkoiset tittelit tai tulotaso - tienaan riittävästi että saan itseni elätettyä, en tarvitse siis "rikasta" miestä vaan sielunkumppanin jakamaan vaikkapa lenkkipolkuja, mökkiviikonloppuja, leffailtoja, tai vaan parantamaan maailmaa kanssani ja nauttimaan hyvästä ruoasta.

Kokemukseni mukaan sydämen sivistys ja elämänviisaus - naisilla tai miehillä - ei riipu koulutuksesta tai tulotasosta. Mutta lähes kaikille em. miehille koulutukseni, tuloni ja taloudellinen riippumattomuuteni on ollut suuri ongelma, viimeistään parin kaljatuopin jälkeen alkaa sama virsi: "Sä olet noin koulutettu jne jne, kuinka viitsit mun kanssa olla...".

En ole koskaan ketään miestä pitänyt sopimattomana kumppaniehdokkaana koulutuksen tms ulkoisen vuoksi, miehet tekevät sen ihan itse.

Eli kyllä iso osa miehiä taitaa kokea "menestyneen" naisen uhkana itselleen, aina ei siis ole kyse naisten nirsoudesta vaan osasyy on myös miesten alemmuuskomplekseissa.
    Jotka varmaan nekin ilmentävät sitä läheisyyden pelkoa.

Äänestä

• selviäminen elämässä (siis elintason kannalta) edellytti yhdessä elämistä ja perheen perustamista. Varsinkin naisten kohdalla oli näin.

Ei kait tässä meidän ajan sinkkukulttuurissa ole mitään pahaa. Meillä ja yhteiskunnallamme on vaan asiat nyt niin hyvin, että voimme valita sinkkuuden ja perhe-elämän väliltä. Eli meillä ei ole mitään pakkoa taikka ulkoista painostusta pariutumiseen. Voimme nirsoilla kumppanin valinnassa vaikka hautaan saakka.

Äänestä

• Mira66 kirjoitti:

Samaa mieltä Merisuolan kanssa - ainakin tuosta "muodista". Itse olen 40 v eronnut nainen, erikoislääkäri ja väitellyt, siis ihan oikein tohtorisnainen. Töissä isossa kans.välisessä lääkefirmassa, on OK palkka ja työsuhdeauto etc herkut. Mielestäni en ole lainkaan nirso mitä miehiin tulee: viimeisen vuoden aikana olen tapaillut diplomi-insinööriä, vanhempaa konstaapelia, ylikomisariota, toimittajaa ja autohuollon päällikköä (taisi olla teknikko?). Itseäni kiinnostaa ihminen huomattavasti enemmän kuin ulkoiset tittelit tai tulotaso - tienaan riittävästi että saan itseni elätettyä, en tarvitse siis "rikasta" miestä vaan sielunkumppanin jakamaan vaikkapa lenkkipolkuja, mökkiviikonloppuja, leffailtoja, tai vaan parantamaan maailmaa kanssani ja nauttimaan hyvästä ruoasta.

Kokemukseni mukaan sydämen sivistys ja elämänviisaus - naisilla tai miehillä - ei riipu koulutuksesta tai tulotasosta. Mutta lähes kaikille em. miehille koulutukseni, tuloni ja taloudellinen riippumattomuuteni on ollut suuri ongelma, viimeistään parin kaljatuopin jälkeen alkaa sama virsi: "Sä olet noin koulutettu jne jne, kuinka viitsit mun kanssa olla...".

En ole koskaan ketään miestä pitänyt sopimattomana kumppaniehdokkaana koulutuksen tms ulkoisen vuoksi, miehet tekevät sen ihan itse.

Eli kyllä iso osa miehiä taitaa kokea "menestyneen" naisen uhkana itselleen, aina ei siis ole kyse naisten nirsoudesta vaan osasyy on myös miesten alemmuuskomplekseissa.

kukaan tommonen nainen pyydä minua mökilleen.

t. pertti p.a. perusinsinööri

Äänestä

• Mira66 kirjoitti:

Samaa mieltä Merisuolan kanssa - ainakin tuosta "muodista". Itse olen 40 v eronnut nainen, erikoislääkäri ja väitellyt, siis ihan oikein tohtorisnainen. Töissä isossa kans.välisessä lääkefirmassa, on OK palkka ja työsuhdeauto etc herkut. Mielestäni en ole lainkaan nirso mitä miehiin tulee: viimeisen vuoden aikana olen tapaillut diplomi-insinööriä, vanhempaa konstaapelia, ylikomisariota, toimittajaa ja autohuollon päällikköä (taisi olla teknikko?). Itseäni kiinnostaa ihminen huomattavasti enemmän kuin ulkoiset tittelit tai tulotaso - tienaan riittävästi että saan itseni elätettyä, en tarvitse siis "rikasta" miestä vaan sielunkumppanin jakamaan vaikkapa lenkkipolkuja, mökkiviikonloppuja, leffailtoja, tai vaan parantamaan maailmaa kanssani ja nauttimaan hyvästä ruoasta.

Hyvä kirjoitus.

Itse arvioin omia omia "vääriä valintojani"enemmän oman valintaprosessini kautta.Se on mielenkiintoinen matka sisimpääni,joka on käynnistynyt vasta 40 vaiheessa.

Samalla matkalla,nyt kun olen nyt oppinut edustamaan ilman avecia,ei sen saaminenkaan ole enää itsetarkoitus.Tunne on vapauttava.

Äänestä

• Mira66 kirjoitti:

Ehkäpä osa miehistä kokeekin naisen koulutuksen uhkaksi. Mutta jos omalle kohdalle sattuu mukava tohtoris-nainen, joka vieläpä sanoo olevansa sinkkukin, kokemuspohjaisesti tulee mieleen että asiantila on juuri sitä miltä se näyttääkin: Liian hyvää ollakseen totta. Jos hän todella on niin miellyttävä ihminen kun antaa ymmärtää, hyvin koulutettu jne. niin miksi ihmeessä hän huolisi tälläisen kaltaiseni tusina-DI:n retkun, kun voisi helposti saada jonkun paljon paremmankin?

Äänestä

Ketään ei oikeasti kiinnosta sun "onnesi". Vaikutat muutenkin jotenkin perusylimieliseltä.

Äänestä
  • kateellinen Ratikkamiehen onnesta! voivoi

Borat rules anyway!

Äänestä

• Aloittaja

AretousaLoggedOut kirjoitti:

kateellinen Ratikkamiehen onnesta! voivoi

Borat rules anyway!

Kaytiin rouva Ratikkakuskin kanssa katsomassa Borat. Kauniimpaa puoliskoani nautatti vielä enemmän kuin minua.

Lontoon aikoina paras kaverini oli Kazakstanilainen opiskelukaverini. Kävimme tässä taannoin Lontoossa ja tapasimme hänet (Nai sitten englantilaisen gentlemannin). Leidi oli kuolemattoman vahingoniloinen Boratin tuomasta kunniasta kotimaalleen.

Äänestä

katsoin, nyt kylläkin suosittelen pysymistä ykköskanavalla!!! Miesten mies! :)

Äänestä

meen sit Aretousan kaa virtuaaliröökille, kun missasin tulevan sinkkuuteeni ohjeohjelmankin ;(((((((((

Äänestä

Ja iltapäivälehdessä oli juttu, jonka mukaan lapsettomat sinkut ovat vissiin onnellisimpia.

Nojah. En tiedä miksi tämäkin asia on taas vaihteeksi kuuma peruna. Nirsous, mitä sekin on? Halua olla onnellinen?
Voisihan sitä kai sitten pariutua jonkun mukiin menevän kanssa, kuten ennenmuinoin tehtiin, ja erota ja ottaa taas uuden. Mutta en usko, että se ihmistä yhtään onnellisemmaksi tekisi.

Ihmisen onnellisuus lähtee pään sisältä, ja toiselle sinkkuus on mörkö ja toiselle ei. Kuitenkin mielestäni on erittäin tervettä se, että nyky-yhteiskunnassa ei ole pakko tehdä mitään, mennä naimisiin tai vääntää muksuja. Eikä ole pakko pysyä yhdessä, jos suhde ei toimi. Enkä ala nyt puhua yhtään siitä, että erotaankin liian helposti.

Mutta peräänkuuluttaisin ihmisen oikeutta tehdä omat valintansa elämänsä suhteen. Joillekin se tarkoittaa asioiden ja elämän jakamista jonkun toisen kanssa, toiselle ei.

Nirsous-keskustelu on mielestäni täysin turhaa syyllistämistä, kyllä sitä pitkään sinkkuna ollut ihminen niitä ihan itsekin kelailee, että onko itsessä jotain vikaa, onko sittenkin liian nirso ja olisiko pitänyt ottaa se epätoivoinen Matti, joka ei kolahtanut, mutta ei ärsyttänytkään.

Onnellisia ovat ne, jotka osaavat nauttia elämästään tänään, oli tilanne mikä tahansa.

Äänestä
  • Täysin samaa mieltä sun kanssa. Turhaa syyllistää ketään sinkkuudesta. Jokainen ihminen ottaa vastuun itse omasta elämästään, ja siinä ei paljoa muiden syyllistämiset auta. Ei ole yhtä oikeaa tapaa elää elämää.

Äänestä

• Saisiks mää kuiteski syyttää naisii nirsoudesta ku sillei se on paljo kivempaa löytää syy sille miksen taaskaa perjantaina saanu pesää ku että sanoisin että verkkarit ei oo muotii enää

Äänestä

Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

ratikkakuski kirjoitti:

Tupakkatauon päästä alkaa ennakkotietojen mukaan ohjelma sinkuista ja naisten potentiaalisesta nirsoudesta. Onnellisena ukkomiehenä on pakko vähän tirkistellä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu