Käväsin tuossa pihalla ja tuijottelin aivan upean näköistä tähtitaivasta. Kirkas kuin mikä. Olin erottavinani myös linnunradan...
Miettikääs; niihin aikoihin, ja paljon sen jälkeenkin, kun noita uskontojen satukirjoja on laitettu kasaan, ihmiset luuli tähtien olevan reikiä taivaan katossa..
Mitä se kertoo siitä sen ajan ihmisen ymmärryskyvystä asioita kohtaan, jotka on tänäpäivänä itsestäänselvyyksiä ja ihan jotain muuta kuin silloin -uskottiin-, tiedettiin olevan.
Tänäpäivänä, kun uskonnot "kärsii" helkkarin pahaa pulaa uskojista, koitetaan noita sen saman aikakuaden oletettuja "tietoja" syöttää edelleenkin ihmisille. Uskomatonta.
...Joten jossain aiemmassa keskustelun avauksessa mainittu "päivitetty raamattu" on niin läpinäkyvä hätähuuto uusien uskovien perään että jo naurattaa.
Russell (jehovan tod.) teki oman raamatun versionsa reilut 150v sitten. Koska tulee seuraava yhtä suuri viirupää-karsimaatikko, joka kirjoittaa oman raamattunsa ja jengi uskoo siihen?
Kuin kauan pitää aikaa mennä, että ihmiset tajuaa olla uskomatta satuihin?!
Mikä siinä on, että toisella on pakonomainen tarve uskoa peloissaan mihin tahansa "ylimaalliseen luojaan", kun toisella taas on perus-hyvä lähtökohta ja elämänläpi pysyvä ajatus siitä, että täällä ollaan ja sillä siisti. Kuollaan pois ja kiertokulku jatkuu, turvaamatta mihinkään satuihin ja keksittyihin mielikuvitus-hahmoihin.
Mie niin odotan sitä päivää, jota ikävä kyllä omana elinaikanani tuskin tulen näkemään, kuinka uskovaiset saadaan tajuamaan uskontojen pahuus kaikkea kohtaan. Kuinka tajutonta idiotismia on sotia jonkun v*tun sadun takia; mun on parempi ko sun-tyyliin.
Millä helvetillä niille uskovaisille sais taottua pannuun, että niitä jumalia on kutakuinkin 3000kpl tässä maailmassa elävien ja olevien ihmisten mielissä ja uskoissa.
-kutakuinkin- KOLME-VITUN-TUHATTA!
Ja jokaikinen takaa ja vannoo että vain se oma on ainoa oikea.
Tilannehan olis ehkä asteen verran erilainen JOS NIITÄ OLISI K O L M E, ja edes YKSI todistettu olemassa olevaksi.
Mitä niiltä puuttuu sieltä jostain ettei nämä selkeät tiedot mene perille ja jakeluun?
MIKÄ SIINÄ ON?
Maailmantuska. Armoton ärsytys. Ja VAIN sen tiedon ja faktan takia, että noitten latvalahojen sotiessa mekin saadaan kärsiä siinä sivussa ihan perkeleesti.
Purkaumus. Tänään on ollu paska päivä.
*hyvää yötä*
Tähtitaivas
20
863
Vastaukset
- Agneisti
"Mikä siinä on, että toisella on pakonomainen tarve uskoa peloissaan mihin tahansa "ylimaalliseen luojaan", kun toisella taas on perus-hyvä lähtökohta ja elämänläpi pysyvä ajatus siitä, että täällä ollaan ja sillä siisti."
Koska ihminen on kaikessa hienoudessaan ja älykkyydessään kuitenkin kovin yksinkertaiseen mekaniikkaan perustuva masiina. Uskovaiset ovat hyvä esimerkki siitä miten kehityksemme ei ole vielä niin kovin pitkällä kuin yleisesti halutaan olettaa. Paljon on vielä parannettavaa ja evoluutio kyllä pitää huolen että tollot jäävät ajan kanssa jalkoihin.- m-ilian
...öljynä veden seassa, tai toisin päin.
Se kun on ihan satavarmaa, etten mie tule ikikuunahelvetin päivänä niitten "jengiin" liittymään, jakamaan uskojansa harhoihin JNE JNE JNE niin mitäs vittua tässä sitten keksis?
Ottaa niin huimasti välistä päähän joutua elämään hullujen ja mielenhäiriöisten keskellä että ahistaa hengittääkki.
Tää lähestyvä joulu on varmaan yks tekijä tässä:
Mie en ole IKINÄ ollut mikään joulun juhljia, viettäjä enkä ikinä tykännyt, edes lapsena, siitä saatanan huligaani-meiningistä, missä ihmiset on ku psykoosin kourissa siivoamassa ja hyysäämässä yhen vitun päivän takia.
Ja tuokin kaikki sen ansiota, että joku perkeleen pikku-rikollinen, muinainen tyyppi HUHUJEN PERUSTEELLA lahdattiin 2000v sitten...Helvetti sentään.
Minä joka koitan saada tulojani kasaan tekemällä itse jotain, saan raataa niska limassa yhden vitun päivän takia; joulun aika kun on parasta sesonkia.
Ajattele, jos tuota päivää eikä muitakaan jeesusjuhlapäiviäolisi...oiskohan roinan myynti ympäri vuoden tasaisempaa ja "turvatumpaa".....?
Se nyt on selvää, että nuo tollot jäävät evoluutiossa jalkoihin. Tuhoavat ennen kaikkea itse itsensä.
Mutta kun vituttaa niitten mahdollisuudet kyetä tuhoamaan myös paljon muutakin siinä sivussa.
Sellaista mikä edes liity koko asiaan; Kuten esim. minun ja monen muun USKOTTOMAN elämä. - ___________
m-ilian kirjoitti:
Se kun on ihan satavarmaa, etten mie tule ikikuunahelvetin päivänä niitten "jengiin" liittymään, jakamaan uskojansa harhoihin JNE JNE JNE niin mitäs vittua tässä sitten keksis?
Ottaa niin huimasti välistä päähän joutua elämään hullujen ja mielenhäiriöisten keskellä että ahistaa hengittääkki.
Mie en ole IKINÄ ollut mikään joulun juhljia, viettäjä enkä ikinä tykännyt, edes lapsena, siitä saatanan huligaani-meiningistä, missä ihmiset on ku psykoosin kourissa siivoamassa ja hyysäämässä yhen vitun päivän takia.
Ja tuokin kaikki sen ansiota, että joku perkeleen pikku-rikollinen, muinainen tyyppi HUHUJEN PERUSTEELLA lahdattiin 2000v sitten...Helvetti sentään.
Minä joka koitan saada tulojani kasaan tekemällä itse jotain, saan raataa niska limassa yhden vitun päivän takia; joulun aika kun on parasta sesonkia.
Ajattele, jos tuota päivää eikä muitakaan jeesusjuhlapäiviäolisi...oiskohan roinan myynti ympäri vuoden tasaisempaa ja "turvatumpaa".....?
Se nyt on selvää, että nuo tollot jäävät evoluutiossa jalkoihin. Tuhoavat ennen kaikkea itse itsensä.
Mutta kun vituttaa niitten mahdollisuudet kyetä tuhoamaan myös paljon muutakin siinä sivussa.
Sellaista mikä edes liity koko asiaan; Kuten esim. minun ja monen muun USKOTTOMAN elämä.Jumalaton kiire...mutta suosittelisin pohtimaan kuinka paljon arkikieleenkin on pesiytyneenä uskonnollisia sanoja ja merkityksiä.
Niistä tosin ei sen kummallisempaa koska sanojen merkitys rakentuu sanojan mielessä.
AI Saatana!Oho.. Se oli ku ite Enkeli!
Jeesustelevat pikku pirut!
Ja tietysti pakanallinen viikkokalenteri
Maanantai=kuunpäivä
Sunnuntai=auringonpäivä
Torstai=Thoorin päivä (Odin,Freya,Thor)
Perjantai=Freyan päivä (hedelmällisyys god)
Lauantai=Saturnus päivä (kova kanuuna päivä)
Kaikessa piilee pakanallista symboliikkaa.
Pennin kolikoissa hannun vaakuna.
Mutta on se kivaa kun ei tartte piitata taikauskoisten pölinöistä. ^^ m-ilian kirjoitti:
Sellaista mikä edes liity koko asiaan; Kuten esim. minun ja monen muun USKOTTOMAN elämä.ihmisiä mekin olemme, lihaa ja verta, hikeä ja kyyneleitä. Vannomatta paras. Elämä osaa yllättää...Nauti elämästäsi!!!
- Agneisti
purje kirjoitti:
ihmisiä mekin olemme, lihaa ja verta, hikeä ja kyyneleitä. Vannomatta paras. Elämä osaa yllättää...Nauti elämästäsi!!!
Aina kun joku asia/ihminen vituttaa, se vitutuksen kohde noin. 90% varmuudella tulee hyssyttelemään että ota rauhassa, ja nauti vaan hiljaa elämästäs. Mitä järkeä? Jos kaikki vaan chilla eikä kukaan vittuunnu vittumaisista asioista/ihmisistä eihän mikään muutu koskaan parempaan. Jos liittoutuneet ei olisi vittuuntunut natseihin elettäisiin nytkin varmaan Natsisaksan alaisuudessa. Vittunnuntiminen on sallittua. On ärsyttävää tollanen hyssyttely ja tekopyhistely.
- compura
m-ilian kirjoitti:
Sellaista mikä edes liity koko asiaan; Kuten esim. minun ja monen muun USKOTTOMAN elämä.kärsimystäsi, sen verran pahasti olet riennannut ja pilkannut Jumalaa ja Pyhiä kirjoituksia.
Henkivallat pitävät sinua tietämättäsi tiukasti otteessaan. - Henkisiä ongelmia
compura kirjoitti:
kärsimystäsi, sen verran pahasti olet riennannut ja pilkannut Jumalaa ja Pyhiä kirjoituksia.
Henkivallat pitävät sinua tietämättäsi tiukasti otteessaan.Näkyy olevan siellä päässä.
Ei terve aikuinen usko mihinkään henkivaltoihin. - m-ilian
compura kirjoitti:
kärsimystäsi, sen verran pahasti olet riennannut ja pilkannut Jumalaa ja Pyhiä kirjoituksia.
Henkivallat pitävät sinua tietämättäsi tiukasti otteessaan....henkivaltoja.
Jokos sie kertoisit mulle mitä on henkivallat? Olen kysellyt jo useampaan otteeseen useammalta uskovaiselta, mutta ei kukaan vaivaudu vastaamaan.
Totuuden julkituominenko on pilkkaa ja rienaa?
Ihan miten itse haluat nähdä. - m-ilian
purje kirjoitti:
ihmisiä mekin olemme, lihaa ja verta, hikeä ja kyyneleitä. Vannomatta paras. Elämä osaa yllättää...Nauti elämästäsi!!!
Ensin kiitokset Agneistille, peesaan aika pitkälti perässä. Vittuuntuminen on sallittua. Absolutely.
Voimattomuuden tunne on kammottavaa. Itsestähän sekin on kiinni tietty, jotan pakko täs on jotain saada aikaan.
Kun menee hermo ja ärsyyntyy -vakavasti- uskovaisten takia, niin sieltä leiristä ollaan ensimmäisenä tulossa paapomaan ja rauhottelemaan. Jännää.
"Elämä osaa yllättää". Plaa plaa.
Silitätkö vielä hiukan päätä?
Joo, mie nautin elämästäni. Parhaani teen.
Nauttisin vielä enemmän kun ei olisi uskovaisia/uskontoja, jotka perkeleet tuhoaa kaikkea ihan surutta uskomattomienkin ympäriltä.
Te ylikansotatte maailmaa, aiheutatte sotia ja ihan helvetin paljon muutakin pahaa.
Miten sie kehtaat tulla hyssyttelemään?!
Mie EN kykene enää olemaan HILJAA ja HUOMIOIMATTA kaikkea tuota paskaa mitä te saatte saatanat aikaan!!! Siitä tässä on kyse. - taas!?
m-ilian kirjoitti:
Ensin kiitokset Agneistille, peesaan aika pitkälti perässä. Vittuuntuminen on sallittua. Absolutely.
Voimattomuuden tunne on kammottavaa. Itsestähän sekin on kiinni tietty, jotan pakko täs on jotain saada aikaan.
Kun menee hermo ja ärsyyntyy -vakavasti- uskovaisten takia, niin sieltä leiristä ollaan ensimmäisenä tulossa paapomaan ja rauhottelemaan. Jännää.
Nauttisin vielä enemmän kun ei olisi uskovaisia/uskontoja, jotka perkeleet tuhoaa kaikkea ihan surutta uskomattomienkin ympäriltä.
Te ylikansotatte maailmaa, aiheutatte sotia ja ihan helvetin paljon muutakin pahaa.
Mie EN kykene enää olemaan HILJAA ja HUOMIOIMATTA kaikkea tuota paskaa mitä te saatte saatanat aikaan!!! Siitä tässä on kyse.Ettei vaan olis menkat?
m-ilian kirjoitti:
Mie EN kykene enää olemaan HILJAA ja HUOMIOIMATTA kaikkea tuota paskaa mitä te saatte saatanat aikaan!!! Siitä tässä on kyse.joku hieno ajatus, mutta se meni jo. Tarjoan olkapäätä. Sitä vasten saa riehua ja vaikka itkeä. Voin vaikka silittääkin, jos niin haluat...
- Jami369
On helpompi opettaa koira lukemaan kuin saada jeesuspelle järkiinsä.
- peri(n)uskoton
niin huomaat, että ei niistä uskovaisistakaan ole niin väliä...tyhmyys tietenkin korventaa, mutta (usko ta älä) moni niistä omasta mielestään pitää meitä tyhminä.
No niin tai näin. Nuku hyvin, niin minäkin aion tehdä, vaikka Arkkipiru olikin sitä mieltä, että pitää nähdä painajaisunia:)
Mihin muuten Arkkipiru on joutunut? Ole nähnyt tekstiäkään vähään aikaan. Kai se on tekemässä jotain inkvisitiojuttuja sitten, hällä kun työkiireet voivat iskeä yhtäkkiä yllättäen. Tai sitten on vaihtanut nikkiä..
Öitä öitä, älä stressaa. Jumala kutsuu muuten liian aikaisin:P- Aurelianus
... jos näkijä näkee sitä silmäillessään vain enintään 10 000 valovuoden päässä olevia aurinkoja, niin kreationistit ovat oikeassa varsinkin kun näkymät muuttuvat vähänväliä yhä uusien aurinkojen tullessa näkyviin.( Tau Ceti ilmestyi näkyviin mm. vähän ennen kuin Kain otti veljensä hengiltä!)
Itse olen paljain silmin nähnyt Linnunradan ulkopuolisiakin kohteita, joten se siitä kreationismista! Tosin kreationisteille luonnonlait eivät merkitse mitään, joten tämäkin todistelu on siten hyödytöntä, mutta se on heidän, ei todistelijan, häpeänsä. - Alex_
Aurelianus kirjoitti:
... jos näkijä näkee sitä silmäillessään vain enintään 10 000 valovuoden päässä olevia aurinkoja, niin kreationistit ovat oikeassa varsinkin kun näkymät muuttuvat vähänväliä yhä uusien aurinkojen tullessa näkyviin.( Tau Ceti ilmestyi näkyviin mm. vähän ennen kuin Kain otti veljensä hengiltä!)
Itse olen paljain silmin nähnyt Linnunradan ulkopuolisiakin kohteita, joten se siitä kreationismista! Tosin kreationisteille luonnonlait eivät merkitse mitään, joten tämäkin todistelu on siten hyödytöntä, mutta se on heidän, ei todistelijan, häpeänsä.Moi !
Itse asiassa Andromeran galaksin näkee hyvissä olosuhteissa paljain silmin. Se tosin on vain sumumainen läiskä tummaa pohjaa vasten.
Mitenkähän menneet ajattelijat tuon läiskän selittivät? Ei oikein vastaa neulanreikää taivaan kannessa.
-- - Aurelianus
Alex_ kirjoitti:
Moi !
Itse asiassa Andromeran galaksin näkee hyvissä olosuhteissa paljain silmin. Se tosin on vain sumumainen läiskä tummaa pohjaa vasten.
Mitenkähän menneet ajattelijat tuon läiskän selittivät? Ei oikein vastaa neulanreikää taivaan kannessa.
--Kukin kulttuurinsa mukaan. Joka tapauksessa kreationistien oppien mukaan sen pitäisi näkyä vasta paljon toisen tulemisen jälkeen!
- kulje
uskovaisten kaaliin. Kaali okun on uskovaisilla mätänemistilassa.
- Echolalia
Kuinka suuri osa tiedoistasi uskonnoista on kertynyt nyt näissä ketjuissa? Vaikuttaa, että niin olisi lähes kokonaisuudessaan.
Huomautuksen paikka luvussa. 3000 on tuskin edes likiarvo ja luku riippuu siitä, miten jumaluus määritellään. Luku pienenee radikaalisti, jos esim. Tapio laskettaisiin haltijaksi. Jos kuitenkin unohdetaan hiusten halkominen, niin todennäköisesti oikea luku pyörii miljoonissa. Jos jokin luku olisi laitettava, niin miten olisi pyöreä 10.
Toinen juttu on yksioikoistaminen. Voit kokeilla ajatusmalliasi selittämällä Jugoslavian hajoamisen, miksi kävi niin kuin kävi. Sen verran laitan aiheesta, että yhden vaihtoehtolinjan mukaan tapahtumien lähtöpiste löytyy jalkapallokentältä...mutta sinä varmaan saat laitettua tuon uskontojen piikkiin.
Tuo "tarve uskoa peloissaan" taas sopii varioituna kaikkiin. Tarve uskoa siihen, että kaikki on jo selitetty ja jos ei tänään, niin jo ensi viikolla (ja tuossa sinulle todellista pelosta johtuvaa uskoa - uskoa, että aivan kaikki on yhdellä peruskaavalla selitettävissä).
Ja pahuus. Mitä tarkoitat sillä? Onko pahuus yksinkertaisesti synonyymi vääryydelle vai kenties jotain muuta?
Tämä tältä erää. Elämä on toisinaan tuskaa ja siihen vedoten en jaksa edes tarkistaa kirjoitusasua...- m-ilian
...sie todellakin viilaat pilkkuja ihan liikaa.
99% todennäköisyydellä tajusit viestistäni ihan jokaisen sanan ja sen pointin, mutta piti sitten ottaa letti käteen ja alkaa hakemaan sopivaa kohtaa.
"Huomautuksen paikka luvuissa"....perkele.
Ymmärsiksie pointtia siis? Se oli, että jos kyseessä olisi vaikka KOLME ja edes yksi niistä todistettu olemassa olevaksi totuudeksi...
"Yksioikoistaminen"...ja esimerkkinä Jugoslavian hajoaminen. aaaaaaa.
>>>(ja tuossa sinulle todellista pelosta johtuvaa uskoa - uskoa, että aivan kaikki on yhdellä peruskaavalla selitettävissä).>Ja pahuus. Mitä tarkoitat sillä? Onko pahuus yksinkertaisesti synonyymi vääryydelle vai kenties jotain muuta? - Echolalia
m-ilian kirjoitti:
...sie todellakin viilaat pilkkuja ihan liikaa.
99% todennäköisyydellä tajusit viestistäni ihan jokaisen sanan ja sen pointin, mutta piti sitten ottaa letti käteen ja alkaa hakemaan sopivaa kohtaa.
"Huomautuksen paikka luvuissa"....perkele.
Ymmärsiksie pointtia siis? Se oli, että jos kyseessä olisi vaikka KOLME ja edes yksi niistä todistettu olemassa olevaksi totuudeksi...
"Yksioikoistaminen"...ja esimerkkinä Jugoslavian hajoaminen. aaaaaaa.
>>>(ja tuossa sinulle todellista pelosta johtuvaa uskoa - uskoa, että aivan kaikki on yhdellä peruskaavalla selitettävissä).>Ja pahuus. Mitä tarkoitat sillä? Onko pahuus yksinkertaisesti synonyymi vääryydelle vai kenties jotain muuta?Tuo lukuviittaus liittyi tietomäärään. Toisin sanoen kysymykseen siitä, mitkä olivat omat tietosi uskonnoista.
Mitä taas tulee todistamiseen, niin se tuntuu mahdottomalta. Ensimmäinen ongelma on jo määrittely, Jumaluuden määrittely. Käsittääkseni tämän ongelman ymmärtää jokainen.
Jugoslavian hajoaminen...tuo oli vain vihje, että voisit joskus oikeasti miettiä asioita. Toki saattaa olla kevyempää ja helpompaa napata se ensimmäinen mieleen tuleva syy.
"Miten sie selität pelon liittyvän siihe, kun uskoo että kaikelle löytyy joku päivä vielä luonnollinen selitys?"
Helppoa. Kun uskoo, että kaikelle on (luonnollinen) selitys, niin samalla yrittää poistaa elämän väistämätöntä osaa - epävarmuutta. Tuo on sitä pelkoa.
Ja pahus sentään. Epäonnekseni kyseistä kirjaa ei ole täällä. "Pahan psykologia" taisi olla nimi. Siinä oli esimerkkitarina, jossa vanhemmat antoivat lapselleen lahjaksi kiväärin. Saattoi olla 15-vuotispäivä tai jotain tuollaista. Tuolla samaisella kiväärillä tämän kyseisen lapsen veli oli ampunut itsensä. Pahuutta?
Pelkkä "uskonnot aiheuttavat sodat" on vain heitto ja niin on tietenkin mahdollista väittää. Esim. katolinen kirkko oli valtansa huipulla jo paljon muuta kuin kirkko - se oli valtio - ja mukana oli paljon maallista valtapolitiikkaa.
Yksioikoisuustaso vain on toistunut jo tarpeeksi usein. Vaikka luterilaisen kirkon jäsenenä olen osa uskontoa, nuo sotajutut ovat minulle vieraita. En ole edes armeijaa käynyt.
Ehkä eromme on siinä, että siinä kun sinä näet uskonnon pahuudetta, minä näen ihmisen pahuutta. En yritä puolustella kirkkoja, mutta kyseessä on inhimillinen instituutio.
Ja pilkunviilaus, siihen syyllistyn. Ehkä liikaa, mutta koskaan ei voi tietää, mihin se johtaa. Sivupolut voivat olla antoisia tai raivostuttavia.
Mutta tämä tältä erää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.141993Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161831534Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1491362Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt971308Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381188- 84928
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu49882Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.138813Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13807Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas126800