Hiuslakka-allergia?!?!

Anniina

Onko mahdollista olla allerginen hiuslakalle?
Silmäluomessa on ollut jo vuoden verran ajoittain ilmestyvää ihottumaa; luomessa on joskus pieni haava, joka erittää ja koko luomi on paisunut. Aamulla on vaikea saada silmää auki paisuneen luomen takia. Omituista ihottumassa on se, että se ilmestyy yleensä vain toiseen silmäluomeen. Nyt olen ollut ilman hiuslakkaa neljä päivää(jolloin luomi ei ollut turvonnut), mutta eilen illalla suihkutin hieman kokeiluksi hiuslakkaa hiuksiini. Tänä-aamuna ihottumaa oli ilmestynyt. Onko muillakin hiuslakka- allergiaa? (kynsilakka-allergiaa se ei ole, koska en käytä kynsilakkaa..) Kiitos vastanneille etukäteen!

9

3371

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuoksuton

Kokeile tuoksuttomia. Niitähän löytyy mm. xz ja herbina, myös kalliimpia sarjoja. Itse pidin xz:n pullosta.

• nubu

Mulla tulee hiuslakasta otsaan ihottumaa, ja sen jläkeen pariksi kuukaudeksi hirveä tulehtunut finni"matto" -joten käytän vaan muotovaahtoa tai geeliä.

• Anni

Käytin Herbina-hiuslakkaa ja siitäkin tuli tätä allergiaa. Mut ajattelin kysyä partureista talläistä tuoksutonta hiuslakkaa. Siellä ainakin luulisin että olis sellaista.
        Oon kyllästyny käyttää muotovaahtoa ja geeliä, koska en saa niillä laitettua hiuksiani.
        Lohduttavaa kuulla, että tällänen allergia todellakin on olemassa ja joku muukin siitä kärsii.Kiitos vastanneille!!!

• Anonyymi
        nubu kirjoitti:

Mulla tulee hiuslakasta otsaan ihottumaa, ja sen jläkeen pariksi kuukaudeksi hirveä tulehtunut finni"matto" -joten käytän vaan muotovaahtoa tai geeliä.

Sama täälä hiuslakkaa kun käyttää päänahka on ympäriinsä kipeitä märkäpaiseita

• minäkin

mäkin oon hiuslakalle allerginen. mulle tulee niskaan ja sinne takaraivoon pieniä patteja/ihottumaa joihin tulee rupi päälle. imusolmukkeetkin tulehtuvat usein lievästi sieltä takaa...

• Avuton100

Mulla kutisee päänahka ihan hirveästi.mietin olisiko se tätä allergiaa, sillä minulla ei ole täitä tms. "Hoidatteko" allergiaa jollakin tapaa. Kannattaisiko minun mennä lääkärille?

• Anonyymi

Apteekin Aco-shampoo erittäin hyvä.

• Anonyymi

Kyllähän se hiuslakka saattaa aiheuttaa monen lapsia juttuja. Kun menee nukkumaan niin ihminen hikoaa aina jonkin verran ja hiki ja lakka yhdessä saattavat antaa reaktion. Katso millä kyljellään nukut ja onko saman puolen silmä turvoksissa , niin voi olla että että hikeä erittyy ja silmätkin vuotavat yöllä jonkin verran , niin reaktio on valmis. Itse ostan apteekista hajutonta hiuslakkaa nykyisin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      131
      10538
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5080
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      2271
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      105
      2088
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      28
      1986
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1631
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1442
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      29
      1124
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      33
      1061
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      987
    Aihe