Antibioottikuurin kesken jättö

Viekää tuhkatkin pesästä

Miten on, onko tosi-tosi-tosi paha asia jos jättää antibioottikuurin kesken?
Kyseessä 10 päivän kuuri, ja noiden kanssa ei saa ottaa tippaakaan alkoholia...
Ongelma:
Samana päivänä kun kuuri loppuu, olisi pikkujoulut.
Voinko lopettaa pillereiden syönnin jo edellisenä päivänä.
Eli sitten se olis 9 päivän kuuri.
Mitä haittaa siitä voi olla, vai onko mitään?

P.S En ole mikään alkkis, juon tosi harvoin. Ja näitä pikkujouluja on suunniteltu vuosi (niin kyllä ketuttaa jos pitää istuakin siellä kuivin suin :( )

9

6031

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antibiootti joka....

...aiheuttaa ns. antabusreaktion alkoholin kanssa otettuna suositus on ettei kuurin jälkeen kolmeen pvään käytä alkoholia.

Ei se antibiootti heti elimistöstä poistu. Syö kuuri loppuun ja juhli selvinpäin jos haluat tervehtyä. Ei auta vaikka jättäisit yhden antibiootin ottamatta, koska kuten sanoin varoaika kuurin lopettamisen jälkeen on 3 pvää.

• kuupeikotar

riippuu vähän antibiootista mutta normaalisti esim kefexin tms kuuri ei estä viinan käyttöä kunhan pysyt kohtuudessa.. eli saat ottaa kun et vedä ns. perseitä olalle ja oksenna.. kuuria ei ole hyvä jättää kesken koska jäljelle jääneet "pöpöt" voivat immunisoitua siten antibiootille ja seuraavalla kerralla tarvitset aina vain vahvempia/ kalliimpia "pöpöjen tappajia"
      näin mulle on ainakin kerrottu... hauskaa pikkujoulua sulle..

• Viekää tuhkatkin pesästä

Kiitokset vastauksista :)
        Olisiko siinä mitään mieltä, että keskeyttäisin kuurin päivää ennen hippoja, ja jatkaisin sitä taas juhlimisen jälkeen?
        Onko silloin lääkkeellä mitään tehoa?
        Kaipa tuota voisi selvinpäinkin olla, mutta kysympähän nyt kuitenkin :D

• meille..

Mikä antibiootti kyseessä? Ne harvat antibiootit jotka voivat aiheuttaa antabus-reaktion eivät todellakaan sovi alkoholin kanssa. On tosin valitettavasti vieläkin näitä idioottilääkäreitä, jotka kieltävät alkoholin käytön kokonaan kuurin aikana, vaikkei siitä mitään haittaa olisikaan. Pääsääntöisesti antibioottikuurin aikana voi nauttia alkoholia normaalisti, kunhan ei unohda ottaa tabuja tai oksenna niitä ulos.

Flagyl 400mg tabletit

• farkku
        Viekää tuhkatkin pesästä kirjoitti:

Flagyl 400mg tabletit

Niinkuin tuolla on jo sanottu, niin flagylin/trikozolin, minkä tahansa metronidatsolikuurin aikana ei saa ottaa alkoholia antabusreaktion vuoksi. Ja alkoholia ei saa käyttää pariin-kolmeen päivään kuurin jälkeenkään.
        Saat toki kokeilla, miten käy vai käykö mitenkään, mutta tuskin se oksentelu, punoitus, huimaus ja mahdollisesti hengenahdistus niin mukavaa on.

Kuuri pitää aina syödä loppuun, koska aluksi kuolevat heikoimmat bakteerit, ja loppukuurista häviävät ne kaikkein sitkeimmät. Jos lopetat kuurin kesken, ja sitkeimmät bakteerit pääsevät sitten jylläämään, niin ongelma on entistä hankalampi hoitaa sen jälkeen.

• EI MISSÄÄN NIMESSÄ
        farkku kirjoitti:

Niinkuin tuolla on jo sanottu, niin flagylin/trikozolin, minkä tahansa metronidatsolikuurin aikana ei saa ottaa alkoholia antabusreaktion vuoksi. Ja alkoholia ei saa käyttää pariin-kolmeen päivään kuurin jälkeenkään.
        Saat toki kokeilla, miten käy vai käykö mitenkään, mutta tuskin se oksentelu, punoitus, huimaus ja mahdollisesti hengenahdistus niin mukavaa on.

Kuuri pitää aina syödä loppuun, koska aluksi kuolevat heikoimmat bakteerit, ja loppukuurista häviävät ne kaikkein sitkeimmät. Jos lopetat kuurin kesken, ja sitkeimmät bakteerit pääsevät sitten jylläämään, niin ongelma on entistä hankalampi hoitaa sen jälkeen.

Flagyl-kuurin aikana alkoholia!!!!! Yhdyn kahteen aiemmin sanottuun: Alkoholin käyttö kielletty 2-3 pvää kuurin lopettamisenkin jälkeen.

EI MISSÄÄN NIMESSÄ kirjoitti:

Flagyl-kuurin aikana alkoholia!!!!! Yhdyn kahteen aiemmin sanottuun: Alkoholin käyttö kielletty 2-3 pvää kuurin lopettamisenkin jälkeen.

No keskenhän se kuuri sitten jäi :)
        Tosin (hammas)lääkäri itse käski lopettaa noi lääkkeet, kun meikäläinen sai KAIKKI sivuoireet, mitä listassa oli :D
        Oksennusta, ripulia, vatsakipua, metallinmakua suussa, ihottumaa, silmäsärkyä...
        Ehdin puolet siitä kuurist syömään, kaipa se sitten ehti tehota kun lopettamaan käsekettiin...?
        Nyt sitten lauantaina iloisin mielin pikkujouluihin! ;)

• lääkäri12

Antibioottikuuri on tarkoitettu syötäväksi just sillä tavalla et pikkuhiljaa bakteerit kuolee.jos kuurin jättäää keksen ni sinne saattaa se viimeinen bakteeri jäähä, ja se bakteerikanta alkaa kasvamaan taas uudestaan...eli ei ikinä saa jättää kesken mitään tollasta kuuria, vaikka oireet kyl loppuuki aikasemmin,eikä kipuja ookkaa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      256
      1852
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      15
      1378
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      210
      1269
    4. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1125
    5. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      65
      933
    6. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      923
    7. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      894
    8. Tunnisteita kaipaajille

Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      846
    9. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      810
    10. Mä tuun aina rakastamaan sua J

Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai
      Ikävä
      61
      803
    Aihe