Miten on, onko tosi-tosi-tosi paha asia jos jättää antibioottikuurin kesken?
Kyseessä 10 päivän kuuri, ja noiden kanssa ei saa ottaa tippaakaan alkoholia...
Ongelma:
Samana päivänä kun kuuri loppuu, olisi pikkujoulut.
Voinko lopettaa pillereiden syönnin jo edellisenä päivänä.
Eli sitten se olis 9 päivän kuuri.
Mitä haittaa siitä voi olla, vai onko mitään?
P.S En ole mikään alkkis, juon tosi harvoin. Ja näitä pikkujouluja on suunniteltu vuosi (niin kyllä ketuttaa jos pitää istuakin siellä kuivin suin :( )
Antibioottikuurin kesken jättö
9
6031
Vastaukset
- antibiootti joka....
...aiheuttaa ns. antabusreaktion alkoholin kanssa otettuna suositus on ettei kuurin jälkeen kolmeen pvään käytä alkoholia.
Ei se antibiootti heti elimistöstä poistu. Syö kuuri loppuun ja juhli selvinpäin jos haluat tervehtyä. Ei auta vaikka jättäisit yhden antibiootin ottamatta, koska kuten sanoin varoaika kuurin lopettamisen jälkeen on 3 pvää. - kuupeikotar
riippuu vähän antibiootista mutta normaalisti esim kefexin tms kuuri ei estä viinan käyttöä kunhan pysyt kohtuudessa.. eli saat ottaa kun et vedä ns. perseitä olalle ja oksenna.. kuuria ei ole hyvä jättää kesken koska jäljelle jääneet "pöpöt" voivat immunisoitua siten antibiootille ja seuraavalla kerralla tarvitset aina vain vahvempia/ kalliimpia "pöpöjen tappajia"
näin mulle on ainakin kerrottu... hauskaa pikkujoulua sulle..- Viekää tuhkatkin pesästä
Kiitokset vastauksista :)
Olisiko siinä mitään mieltä, että keskeyttäisin kuurin päivää ennen hippoja, ja jatkaisin sitä taas juhlimisen jälkeen?
Onko silloin lääkkeellä mitään tehoa?
Kaipa tuota voisi selvinpäinkin olla, mutta kysympähän nyt kuitenkin :D
- meille..
Mikä antibiootti kyseessä? Ne harvat antibiootit jotka voivat aiheuttaa antabus-reaktion eivät todellakaan sovi alkoholin kanssa. On tosin valitettavasti vieläkin näitä idioottilääkäreitä, jotka kieltävät alkoholin käytön kokonaan kuurin aikana, vaikkei siitä mitään haittaa olisikaan. Pääsääntöisesti antibioottikuurin aikana voi nauttia alkoholia normaalisti, kunhan ei unohda ottaa tabuja tai oksenna niitä ulos.
- Viekää tuhkatkin pesästä
Flagyl 400mg tabletit
- farkku
Viekää tuhkatkin pesästä kirjoitti:
Flagyl 400mg tabletit
Niinkuin tuolla on jo sanottu, niin flagylin/trikozolin, minkä tahansa metronidatsolikuurin aikana ei saa ottaa alkoholia antabusreaktion vuoksi. Ja alkoholia ei saa käyttää pariin-kolmeen päivään kuurin jälkeenkään.
Saat toki kokeilla, miten käy vai käykö mitenkään, mutta tuskin se oksentelu, punoitus, huimaus ja mahdollisesti hengenahdistus niin mukavaa on.
Kuuri pitää aina syödä loppuun, koska aluksi kuolevat heikoimmat bakteerit, ja loppukuurista häviävät ne kaikkein sitkeimmät. Jos lopetat kuurin kesken, ja sitkeimmät bakteerit pääsevät sitten jylläämään, niin ongelma on entistä hankalampi hoitaa sen jälkeen. - EI MISSÄÄN NIMESSÄ
farkku kirjoitti:
Niinkuin tuolla on jo sanottu, niin flagylin/trikozolin, minkä tahansa metronidatsolikuurin aikana ei saa ottaa alkoholia antabusreaktion vuoksi. Ja alkoholia ei saa käyttää pariin-kolmeen päivään kuurin jälkeenkään.
Saat toki kokeilla, miten käy vai käykö mitenkään, mutta tuskin se oksentelu, punoitus, huimaus ja mahdollisesti hengenahdistus niin mukavaa on.
Kuuri pitää aina syödä loppuun, koska aluksi kuolevat heikoimmat bakteerit, ja loppukuurista häviävät ne kaikkein sitkeimmät. Jos lopetat kuurin kesken, ja sitkeimmät bakteerit pääsevät sitten jylläämään, niin ongelma on entistä hankalampi hoitaa sen jälkeen.Flagyl-kuurin aikana alkoholia!!!!! Yhdyn kahteen aiemmin sanottuun: Alkoholin käyttö kielletty 2-3 pvää kuurin lopettamisenkin jälkeen.
- Viekää tuhkatkin pesästä
EI MISSÄÄN NIMESSÄ kirjoitti:
Flagyl-kuurin aikana alkoholia!!!!! Yhdyn kahteen aiemmin sanottuun: Alkoholin käyttö kielletty 2-3 pvää kuurin lopettamisenkin jälkeen.
No keskenhän se kuuri sitten jäi :)
Tosin (hammas)lääkäri itse käski lopettaa noi lääkkeet, kun meikäläinen sai KAIKKI sivuoireet, mitä listassa oli :D
Oksennusta, ripulia, vatsakipua, metallinmakua suussa, ihottumaa, silmäsärkyä...
Ehdin puolet siitä kuurist syömään, kaipa se sitten ehti tehota kun lopettamaan käsekettiin...?
Nyt sitten lauantaina iloisin mielin pikkujouluihin! ;)
- lääkäri12
Antibioottikuuri on tarkoitettu syötäväksi just sillä tavalla et pikkuhiljaa bakteerit kuolee.jos kuurin jättäää keksen ni sinne saattaa se viimeinen bakteeri jäähä, ja se bakteerikanta alkaa kasvamaan taas uudestaan...eli ei ikinä saa jättää kesken mitään tollasta kuuria, vaikka oireet kyl loppuuki aikasemmin,eikä kipuja ookkaa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2561852Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys151378Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2101269Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851125- 65933
Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60923TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18894- 51846
Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126810Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61803