SÄHKÖHAMMASHARJAT

...

Onko teillä hyvät ihmiset kokemusta sähköhammasharjoista? Onko hankittavan arvoinen kapistus? Ajattelin sellaisen (ehkä) toivoa joulupukilta, jos siitä nyt mitään hyötyä on.
Hyvä merkki/malli??

7

1026

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse ainakin

Olen ollut tyytyväinen. Hampaiden pesukin on mielekkäämpää.

Oral-B löytyy itseltäni, ihan perusmalli.Ei mitään piipityksiä tms. kun on ns. tarpeeksi hampaita pessyt. Niitähän on nykyään jos jonkinlaisia piippaavia, näytöllä varustettuja sähkäriharjoja. Oral-B on merkki, jota hammaslääkäritkin suosittelevat. Ainakin minun kohdallani on näin ollut kun on hammaslääkärissä lähtenyt puhetta merkistä, niin hoitajat/lääkärit sanovat, että se on paras.

• Hammasrautasuu

Minullakin on perus-Oral-b, ja se on tosi hyvä, ja on hyvä kun siihen saa myös hammasrautojen käyttäjille vaihtopäitä. Itselläni oli ennen tosi paha ientulehdus, mutta kun aloin käyttämään sähköhammasharjaa, se parani, ja sähköharjalla vaan hampaiden pesusta tosiaan tulee vaan yksinkertaisesti mielekkäämpää.

• skäribo
        Hammasrautasuu kirjoitti:

Minullakin on perus-Oral-b, ja se on tosi hyvä, ja on hyvä kun siihen saa myös hammasrautojen käyttäjille vaihtopäitä. Itselläni oli ennen tosi paha ientulehdus, mutta kun aloin käyttämään sähköhammasharjaa, se parani, ja sähköharjalla vaan hampaiden pesusta tosiaan tulee vaan yksinkertaisesti mielekkäämpää.

Sain eikan Oral B:ni joululahjaksi jo joskus opiskeluaikoina ja mietin, että voiko tyhmempää lahjaa olla. Sitten kun oli hammastarkastus, niin lekuri sanoi heti, että jahas, sulla on sähköhammasharja. Ja samoin ovat kaikki muutkin hammaslääkärit tunnistaneet. Se nyt vain puhdistaa tuhat kertaa paremmin kuin käsikäyttöinen. Eron huomaa helposti, jos esim. matkoille ei viitsi raahata sähköharjaa.

Suurin vaara sähköhammasharjassa on se, että sitä painaa liikaa, jolloin ikenet voivat vetäytyä. On olemassa harjoja, jotka piippaavat, jos niin tekee. Mutta ihan perusharjalla pärjää hyvin kun muistaa, ettei harjaa ole tarkoitus painaa yhtään, vaan ainoastaan kuljettaa hitaasti hampaiden pinnan yli.

• MLH

On ollut tyytyväinen aivan perusmalliston Oral-B:n jo vuosia. Kannattaa toivoa joulupukilta sähköhammasharjaa - tulet varmastikin pitämään. Puhdistus muuttuu jotenkin miellyttävämmäksi kuin tavallisella hammasharjalla. Ja jos olet vähänkin nivelkipuinen, niin sähköinen versio helpottaa harjaamista huomattavasti.

• hampaat

Itse hankin Oralin pulser hammasharjan, joka on tavallisen hammasharjan ja sähköhammasharjan risteytys. Siinä on sellast muoviläpät jotka värisee samalla kun harjaan. Jälki on parepaa kuin tavallisella harjalla. Ostan ehkä sähköhammasharjan piakkoin.

• Anonyymi

KÄytän sähköhammasharjaa, jossaon pehmeä pyöreä harja, joka tekee toimiessaan pienen pyörährävän liikkeen Itse harja obn pehmeä.
      Olen katsellut myymlöistä uusia sähköhammasharjoja.. Niitähän on tunnetusti kahdenlaisia. Onsellaisia, joka tekeeedestalaista liikettä hannasharjan varren suuntaisesti., joissa on edellä kuvayttu pyöreä harja sekä sellaisia, joissa opn pitkänomainen harja, joka tekee edestakaista liikettä hammasharjan varren suunnassa.
      Olen kysellyt hammaslääkäreiltä, kumpi on parempi. Vastauksesksi olen saanut, että on ihan makuasia, kumman valitsee. Molemmat ovat siis yhtä hyviä tai huonoja.

• Anonyymi
        UUSI

Manuaalinen hammasharja on paras. Käyttänyt ja hampaat loistokunnossa, hammaslanka koukkupäällä lisäksi. Ei reikiä 10 vuoteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      83
      4283
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      162
      3528
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3139
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      195
      1930
    5. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      44
      1756
    6. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      27
      1747
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      23
      1744
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1694
    9. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19
      1597
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18