Hoitajia on pian pakko alkaa ottaa ulkomailta, kun ei näy Suomalaisille hoitajille työ maittavan!
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kokoomus toisi Suome en hoitajia Filippiineiltä/1135223303001
Ulkomainen työvoima on ratkaisu hoitajapulaan!
6
664
Vastaukset
- he halua
tulla tänne raatamaan huonolla palkalla raskaimpia töitä.Teillä porvareilla on mennyt pää jotenkin sekaisin.
- tulevat
hommahan on tietenkin täysin järkeä vailla, suomalaisia hoitajia pitkin ulkomaita, hyvästä syystä kylläkin,
"hoitsut kun ovat menneet isoissa määrin norjaan ja englantiin, joitain jo australiaankin, missä saavat kunnon työehdot ja huomattavasti reilumman palkan mitä suomessa.."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000136&posting=22000000018917870
"Pätkätyöt olivatkin aiemmin sellainen enempi harvinaisuus, nykyään se on hiukan toista. Useimmat kuitenkin haluvat ja pyrkivät kokoaikaiseen ja vakituiseen työsuhteeseen, sellaisia ei ole hoitajilla suomessa tarjolla riittävästi, joten ovat ratkaisseet ongelmaa poistumalla maasta(heillä on se mahdollisuus toisin kuin monilla muilla)vakityöpaikkojen ja kunnon palkkojen luokse, samalla kun maassa on pulaa hoitajista joita jo nyt tuodaankin ja koulutetaan kiireellä suomeen muista, halvemmista maista.
Sekowitsiä toimintaa, ensin yhteiskunta maksaa ja kouluttaa suomalaiset hoitajat ulkomaille ja sitten ottaa, maksaa ja kouluttaa suomeen toiset hoitajat ulkomailta."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000136&posting=22000000018919641
"Tiedän sairaanhoitajia, jotka työskentelevät mieluummin kaupan kassalla, koska siellä ansaitsee paremmin."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000136&posting=22000000019231661
- Sitten
Paremmat edellytykset hoitaa? Isokokoisia ja rotevia, pää tyhjää täynnä ja palkkavaatimukset minimit? Tätäkö suomalaiset haluavat, potkia päähän matalapalkka-alan naisia?
Suomalaisia ei hoida enää kukaan, toivon mukaan. On epäinhimillistä vaatia 150-160 cm ja 50 kg painavia naisia paapomaan ylipainoisia, alkoholisoituneita ja muutoinkin pipejä päästään olevia hemmoteltuja suomalaisia.
Onko se vanhuuden elämä yhtään sen auvoisempaa - ei ole - sen vannon, ihan yhtä kaheleita tulette olemaan, yhtä dementoituneita ja sekopäitä. Minä en ainakaan halua elää sellaisena vaikka itse Jeesus hoitaisi, mutta näitä hullujahan riitää jotka tykkäävät paskoa allensa ja olla huuru-ukkona tai-akkoina.- Joonas pappa
Kun tulivat.puhuvat kuin ihmiselle, paljon niillä tietoa ja se kohtelu
- puolillaan
mina ei ummarta mina ummarta... Hyviäkin on mutta aika monet tuntuu sopeutuvan aika huonosti terveydenhoitoalalla.
Mun puolesta ottakoot työntekijöitä mistä vaan mutta jos sillä jokin työmotivaatio aiotaan ratkaista taas niin ollaan hakoteillä! Miksi itse ongelmia ei haluta korjata koskaan? Mikä ratkaisu se on että kolmannen tason maista otetaan työntekijöitä, se on just sitä härskiä ihmisen hyväksi käyttöä HALPA TYÖVOIMAA. Nekö sitten osaa vaatia oikeuksia? Sama ongelma on monilla muillakin aloilla, Suomi voisi pikku hiljaa alkaa pohtimaan rahojensa jakamis kohteita paremmin tai sitten antaa olla.
Virhe tapahtuu jo koulutuksessa. Tarkoitan että ne ketkä tietää minne aikoo kouluttautua kuten hyvin usein tiedetään ja minne ei aiota mennä.
Koulutuksia voisi tehostaa kun niitä vähän järkeistettäisiin ja räätälöitäisiin tarpeiden mukaan muutamille ryhmille. Niin tehdäänkin mutta ei tarpeeksi hyvin, olisiko se edes kustannus kysymys? Perusjaksoilla on ihan toissijaisia asioita joilla ei juuri mitään käytännön tekemistä itse työn kanssa. Tälläisistä useista asioita koostuu turhaan jopa kaksi kertaa liian pitkä koulu kun se voisi olla puolet lyhyempi. TAI se voisi olla saman pituinen kuin nytkin mutta sitten sieltä valmistuisi todella päteviä terveydenhoitoalan ammattilaisia jotka oikeesti osaa jo paljon koulusta tultuaan. Tämä oli lähi- ja sairaanhoitojien koulutus.
Tästä on ollut moni samaa mieltä ja niitä voi lukea alan foorumeistakin. Tehokkuus ja koulutus ammattiin on välillä aika kaukainen ajatus.- Totta on
Näiden kielitaidottomien palkkaaminen on myös osaavien ja tekevien suomalaisten hyväksikäyttöä. Tee ensin omat työsi ja teet vielä toisenkin joka ei osaa eikä ymmärrä eikä suoraan sanottuna edes viitsi.Kuinka monta kertaa olemme tuskaantuneena ja uupuneena käyneet tarkistamassa että lääkkeet ovat annettu, vuodepotilaan asentoa vaihdettu jne. Ja jos kysyt; ok. kaikki on hyvin ja kun menet katsomaan, lääkkeet ovat yöpöydällä, potilas retkottaa huonossa asennossa, ollut koko päivän selällään tai jätetään istumaan moneksi tunniksi ja itse lähdetään kotiin ja vakihenkilökuntaan kuuluva(joka on yksi ja ainoa suomenkielinen koko osastolla)hoitaa takaisin vuoteeseen laiton, asennonvaihdot jne.
Meillä ei ole ollut moneen vuoteen makuuhaavoja, mutta kun keikkahenkilöstö tuli ja usein he olivat maahanmuutajia - alkaa takamukset punoittaa ja ihorikkoja ilmaantua.
Omaiset valittavat ja antavat palautteen aina sille yhdelle ja samalle henkilölle joka ei ole edes hoitanut potilasta ja suomenkieltä taitamattommat pääsevät kuin koira veräjästä.
Nyt olen tehnyt niin, että hoidan ja huolehdin vain ja ainoastaan heistä koko päivän jotka olen itselleni saanut hoidettavisksi- tämän kaoottisen kaikesta huolehtimisen sijaan - en ota vastuuta ammatillisen koulutuksen saaneiden, kielitaidottomien töppäilyistä vaan esim. ohjaan omaisen rutinoineen kyseisen henkilön luo. Asia on minun osaltani selvä. Minä en ole syyllistynyt laiminlyönteihin vaan se toinen joka on läpikäynyt saman koulutuksen ja saa samaa palkaa kuin minäkin, usein jopa suurempaa - koska he tekevät keikkaa yksityisten firmojen kautta.
Aiemmin kannoin vastuun ja huolta näiden - anteeksi vain - kielitaidottomien ja suomenkieltä ymmärtämättömien - tekemättömistä tai tehdyistä töistä - mutta huomatkaa kolleegat - se ei hödytä mitään. He eivät opi siitä mitään -paitsi sen että tyhmä suomalaisnainen tekee kaiken - ottaa haukut vastaan ja korjaa mokat. Ei käy!
On turhauttavaa kun selität monet kymmenet kerrat samat asiat ja koskaan tieto ei mene perille. Ei vaikka rautalangasta vääntäisit asiat ja kuten eräs kolleega sanoi; mitä teemme heillä jotka tulevat ojentelemaan pesulappua, pyyhettä t.m.v. itse kuitenkin joudut fyysisen työn tekemään keikkalaisen katsoessa sivusta miten sinä nyt oikein taas käänsitkään potilasta ja toinen on ammatti-ihminen. Ja heti valitetaan selkäkipuilua ja yksin ei suostuta hoitamaan edes kävelevää pienikokoista herttaista mummoa vaan vaaditaan toinen mukaan. Häh..mihin sitä toista tarvitaan ; no tekemään se työ tietysti.
Ylemmät tahot puhuvat että on hyvä kun saadan käsipareja, jaa sitäkö tämä työ sitten vain onkin? Kertoo paljon siitä, että eivät edes päättäjät arvosta työtämme - miten h...tissä siten kuvitellaan että alan ihmiset itse sitä arvostaisivat kun sitä ei tee kukaan muukaan?
Arvostus näkyy - sanotaan nyt sitten mitä tahansa - aina myös palkoissa ja jos mietitään meidän alan palkkausta, se on kyllä pohjanoteeraus. Kuvitellaanko todellakin, että muutaman euron tuntipalkalla tekevältä odotetaan huippusuoritusta, jaksamista, empaattisutta tai palvelualttiuta, kyllä todellakin pidetään umpi-idiootteina tätä ammattikuntaa.
Joten kait se on pakkorako hakea alikehittyneistä maista - joissa naisen asema on kuin koiralla - ihmisiä tekemän se työ johon kukaan ei näillä leveyksillä ja palkoilla suostu. Maksettaisiin edes työn kettumaisuudesta - siitä koirana olemisesta isompaa palkkaa.
Ja - ihan totta -ihmisissä on todella jotain pahasti vialla - jos he suostuvat ottamaan vastaan hoitoa alipalkatuilta naisilta - sehän on sama kuin hyväksyisi minkä tahansa ihmisiin kohdistuvan riiston.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864660Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093847Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1843673Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692098Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301162
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1481109- 501020
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914