Jotain

pielessä?

Avoliitto ja vuosi on saman katon alla asuttu.

Yhtä asiaa minä ihmettelen, olen sitä joskus
kysynyt puolisoltani, mutta kunnon vastausta
en ole saanut.
Puolison työaika loppuu n.16.00 ja kotiin
hän tulee yleensä 20- 21.

Eilenkin hän tapansa mukaan kotiintui klo. 21.00
kysyin, että missä olit, että olitko töissä vai
miten niin näin myöhään viivyit?
Hän vastasi, et töissä ja kaupungilla, eikä muuta
kertonut.

Ei minua ehkä muuten asia harmittais, jos hän
soittaisi minulle, että en tule kotiin kuin
joskus myöhemmin, kertois ajan, ja kertoisi
missä aikaansa viettää.
Mutta niitä puheluja tai viestiä ei kuulu.

En ole mustasukkaista sorttia, mutta kyllä
joskus jään miettimään, että onkohan hänellä
jotain uusia virityksiä meneillään.

Minusta tuntuu, että tämä voi olla meidän
suhteen suurimpia ongelmia.

Mitä minun pitäis asialle tehdä, jos toinen ei
ole halukas puhumaan.

6

899

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • summer81

Me ollaan oltu naimisissa viisi vuotta ja mieheni on aika äkkipikainen. Hän muuten jäi eilen illalla työmaalleen "harjakaisiin" ja eka kerta, kun ei tullutkaan kännissä kotiin ja alkanut haastaa riitaa. Tämä riidahakuisuus onkin se meidän parisuhteen koitinkivi, ja asia, josta ei sitten suostuta puhumaan. Ei pyydetä anteeksi jos ylipäätään on mesottu jostain järkevästä asiasta. Olen ottanut turpaani kerran jo toisenkin, ollut idiootti ja tullut käytännönsyistä takaisin, mutta koskaan asioista ei ole puhuttu jälkeenpäin eikä anteeksi pyydetty. Luultavasti myös teidän tapauksessa kyse on samasta asiasta: häpeä, pettyminen itseen tai ihan vaan annetaan asioiden mennä niinuin ne menee eli päin pe..settä omalla painollaan. Oltas varmn perheterapian tarpeessa, mutta "ei tässä ole aikaa sellaselle!". Odotan siis asioiden menevän niinkuin menee, kaveripohjalla, no kisses, no sex, only rock ´n´Roll

• lokki

... toimin luultavasti itse siinä vaiheessa, kun jokin määritteleämätön asia alkoi pahasti "mättää" meidän suhteessanne... Mulla oli koko ajan paha olla ja kodissamme vallitsi ahdistava ankeus.
      Mä en siis pettänyt, mutta kotiin oli vain niin ahdistavaa mennä, että kuljeskelin kaupoilla ja kirppiksillä töiden jälkeen ja kuluttelin aikaani.
      Se oli outoa, ahdistus alkoi painaa jo päälle viimeisinä työtunteina niin että kun yleensä ihmiset hihkuvat kun työpäivä läheneen loppuuaan, niin mä olin lähes kauhuissani.
      Tää on tietysti vaan meidän juttu, eikä mitenkään puolusteltavissa omalta puoleltani,, olihan se raukkamaista! Tuntui vaan että vaikka mieltä painavista asioista koetettiin puhua, ne eivät kuitenkaan selvinneet mihinkään. Ja niin toimin tällä tavalla.
      Voisiko teilläkin olla näin? Vai onko kaikki muuten hyvin?
      Ihmiset ovat kyllä myös sillä tavalla erilaisia että toiset ovat tällasia "kyläluutia" joista on kiva hengailla kaupungilla, jutella ihmisten kanssa jne. Toiset taas saattavat viihtyä parhaiten (jotkut jopa koko ajan) kotona. Tämä voi tietysti olla rasite parisuhteelle.

• jatkuuu

Jotain on todellakin pielessä suhteessanne. Eipä sen tarvitse toinen nainen olla. Mutta ei kuulosta parisuhde-elämältä tuollainen, jos toinen tulee ja menee miten sattuu omien mielihalujensa mukaan.

Niin kauan homma jatkuu kun annat sen jatkua.

• asutte ?

Jos sinun, niin kaveri halusi vain ilmeisesti kortteerin, ruoanlaittajan ja pyykinpesijän.
      Samalla hän voi jatkaa omia harrastuksiaan, kun ei tarvitse huolehtia mistään.
      Oli miten oli, heittäisin tyypin pihalle tai lähtisin itse.
      Tuo ei ole mistään kotoisin ja ihmisarvoa alentavaa sinulle:
      olet vain olemassa jotakin käyttöä varten ?

• ap.

tarkentaa kirjoitustani.

Puolisoni on nainen, joka "unohtuu" työmatkoilleen.
      Joku kysyi, että kummanko kämpässä asutaan.
      Ostimme yhdessä Unelma kämpän, iso tontti, ihastuttavalla paikalla, olin ostamassa tätä
      osaltani siksi, että luulin myös puolison
      viihtyvän tässä. Nyt olen tullut aatoksiin, että
      erehdyin taas kerran.

• LK.

Voipi olla niin, että hänellä on joku kaveri tai toinen nainen siellä jossain. Meinaan jotenkin vaikuttaa salailevan jotakin. Ehkäpä on jotenkin kyllästynyt sinuun, eikä huvita tulla kotiin heti suoraan töistä, vaan pitkittää sitä noilla muilla menoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      2960
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2741
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2459
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2451
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1559
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1257
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1213
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe