Moikka! Onko jollakin kokemusta pitkiin hiuksiin isoilla rullilla tehdystä permanentista? kuinka kauan kiharat kestivät?Kuivuivatko hiukset? Paljonko permis "lyhentää" hiusten pituutta?Kampaajan mukaan tulos kestäisi enintään pari kuukautta, mutta saattaaisi lähteä jo parissa pesussa. Ja mikä on spiraalipermanentti? Haaveissani on siis sellaiset nätit enkelinkiharat. kiitän kaikkia vastaamaan vaivautuneita-)
loiva permanentti
5
7437
Vastaukset
- Tiinu
Jos sinulla on pitkät hiukset niin tuskin permis kestäisi kauaa.
Ei kestänyt minun permis montaa pesua hyvänä.Hiukset kuivuivat kauheannäköiseksi hamppukasaksi,olin kyllä värjänyt ja vaalentanut niitä monta vuotta!Voithan koittaa lyhentymistä sillä että kierrät muutaman rullan päähän ja katsot miten paljon kihara kohta on lyhyempi kun otat rullat pois.Ainahan se nyt muutamia senttejä lyhentää kun hiukset ei ole suorat.
Kai spiraalipermis tulee erilaisilla rullilla tai tavalla kiertää,en osaa vastata tuohon. :)
Kannattaisko vaikka kokeilla esim. rullia ja patukoita ennenkuin mahdollisesti pilaat hiuksesi ja olet kasan euroja köyhempi.
Itse en enää ota permistä pitkiin hiuksiin. - Nyt suorahiuksinen
Itse haaveilin samasta muutama vuosi sitten. Halusin "papiljottikiharat", mutta kestävänä.
Kampaajani kuitenkin sanoi, ettei ole mitään järkeä laittaa hiuksiini niin suuria rullia, koska minulla oli niin pitkät hiukset (ne olivat tosin vain vähän alle olkapäiden). Loiva kihara niin pitkissä hiuksissa ei kuulemma mitenkään pysy.
Hän kuitenkin ehdotti, että laittaisi hiuksiini "suurimmat mahdolliset rullat", joilla saataisiin pysyvä kihara aikaiseksi. Suostuin, valitettavasti. Tuloksena oli aikamoinen säkkärä, juuri sellainen kauhupermanentti, joita näkee keski-ikäisten naisten päissä kaupungilla.
Kotona itkin tulosta, yritin föönata ja pestä hiuksia suoraksi ja onnistuinkin aika hyvin. Jälkeenpäin vannoin ystävilleni, etten enää koskaan ota permanenttia.- blondi-enkuli
Mä otin spiraalipermiksen 2,5 vuotta sitten, se kesti spiraalina noin viikon, minkä jälkeen se oli epämääräistä kähärää eikä mitenkään eronnut tavallisesta permanenttikiharasta.
Spiraalipermanentti maksoi jotain 1200 mk.
Hius lyheni tosi paljon (puoliselkään ulottuvat hiukset tulivat melkein hartioille) ja päästä tuli helkkarin ison näköinen! Olin ihan vauvaenkelin näköinen, ja tosi järkyttynyt lopputuloksesta. Etuhiukset lyhenivät myös ja mulle tuli sellanen vammainen turpea otsatukka.
Hirveä laittaminen siinä oli sen jälkeen, että näyttäisi edes jotakuinkin fiksulta. Puolen vuoden päästä hius oli vaan laineilla, tietenkin mukavasti tuuhea.
- Kuinka ne sain?
Valitettavasti täytyy aluksi ottaa se tavallinen (mummopermis) mutta parin/kolmen viikon kuluttua liika kiharuus on häipynyt ja ne enkelikiharat ovat jäljellä. (Ota permis lomalla)
Paras kihara saadaan käyttämällä sekaisin erikokoisia rullia.
Sen jälkeen täytyy ottaa sitä tavallista permistä n. puolen vuodenvälein, mutta vain hiusten juuriin.
Paras juuripermis saadaan siten että hiusten latvat pujotetaan sellasiin kapeisiin muovipusseihin ja juurta näkyviin n.5cm. Sitten rullaus taas erikokoisilla rullilla ja aineet.
Permisainetta ei missään tapauksessa saa joutua latvoihin, se pilaa muuten ne entiset enkelit.
Paras muovipussi on sellasiin kertakäyttö tuttipulloon tarkoitettu muovipussi, jota on rullalla ja niitä saadaan tavallisista tavarataloista vauvatarvike osastolta. Niistä pusseista vain pohja pois ja eiku rullaamaan.
Kampaajat yrittävät tehdä juuripermistä siten että latvat jätetään vain kiertämättä rullille, mutta kun ainetta joutuu latvoihin ne suoristuvat ja kuivuvat kuitenkin.
Valitettavasti hiuslaadusta ja niiden entisistä käsittelyistä riippuen hiukset kyllä hieman kuivahtavat. Kannattaa ensin ottaa se permis ja sitten parinviikon kuluttua väri, jos väriä tarvii. Jos värjää ennen permistä, kuivuminen on rajumpaa.
Hiukset lyhentyvät permiksessä ainakin sen 10cm. mutta kiharan loivennuttua siinä parissa viikossa näyttävät taas pidemmiltä. - Tukkajumala
Pitkiin hiuksiin ei välttämät saa loivaa kiharaa koska pitkät hiukset on yleensä aika raskaat, jolloin kihara venyy eikä pysy nättinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi352740Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122527100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372248Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks191850Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491504Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo351498- 381453
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241341- 241128
- 181063