Onko kenelläkään kokemuksia ikäerosta (esim. 10v) ja parisuhteen onnistumisesta? Kuinka paljon ikäero on vaikkuttanut ja millaisissa asioissa se näkyy? Tapailen nyt itseäni "hieman" vanhempaa miestä ja haluaisin tietää millaisia ongelmia on odotettavissa jos suhde pääsee seuraavalle tasolle.
ikäero
7
1113
Vastaukset
- Hyvin pyyhkii
Heips,
Mulla ja miehellä on ikäeroa 8vuotta. Olin 20 ja 28 tavatessamme melkein 12 vuotta sitten. Eipä ole ikäero juurikaan näkynyt muussa kuin siinä, että minä olen yhteiselomme alkutaipaleen aikana opiskellut ja mies käytännössä minut elättänyt muutaman vuoden ajana. Nyt ollaan oltu naimisissa seitsemän vuotta, tehty pari lasta ja edelleenkin yhdessä.
Kyllä se on se henkinen ikä ja yhteiset asiat mitkä joko yhdistää tai erottaa kaksi ihmistä ei ikäero. - asenteellinen
Tuolla asenteella ongelmia saattaa tullakin.
Miljoonien ihmissuhteitten viidakossa, erilaisten, keskenään eri-ikäisten ihmisten tarinoita on niin paljon, onnistuneita ja ei-onnistuneita, riiippumatta erilaisuudesta, ikä-erosta, että voisi yhtä hyvin kysyä:
mitähän ongelmia tulee, kun nykyinen mieheni on tummatukkainen ja edellinen oli vaaleatukkainen.
Teidän henkisestä kapasiteetistanne kaikki on kiinni.
Niinkuin kaikissa suhteissa. - miekkonen.
on niin, että tyttöystäväni on minua 7v vanhempi eikä ole ollut vielä ongelmaa:)
- 12 vuotta nuorempi
jos alkaa tulla vaikeuksia vaihdan nuorempaan tai vanhempaan tai en kehenkään, mistä sen tietää. Vaikeudet on aina voitettavissa,
kun niitä tulee, todennäköisesti ne EI johdu ikäerosta. Sitä on aika turha alkaa syyttämään. Vika on itsessä ja toisessa.
- Saijukki
Olen seurustellut reilu kaksi vuotta, minua 9 vuotta vanhemman miehen kanssa. Aluksi tuntui että voiko näin olla, mutta en ole huomannut mitään erikoista missään vaiheessa suhdetta. Kun olemme kahden tai toisten ihmisten seurassa emme huomakkaan ikäeroamme. Rakastuminen, rakkaus ja toisesta välittäminen ei katso edes ikää. Sen olen huomannut.
- mmm
Olen ihastunut 15 vuotta itseäni vanhempaan mieheen, en oikein tiedä uskalanko heittäytyä, sillä hänellä on jo kaksi lasta edellisestä suhteesta eikä minulla yhtään. Onko kokemusta uusioperheestä ja ikäerosta??Sanokaa rehellinen mielipide onko 15 vuotta liikaa??
- kaksi puolta
mmm kirjoitti:
Olen ihastunut 15 vuotta itseäni vanhempaan mieheen, en oikein tiedä uskalanko heittäytyä, sillä hänellä on jo kaksi lasta edellisestä suhteesta eikä minulla yhtään. Onko kokemusta uusioperheestä ja ikäerosta??Sanokaa rehellinen mielipide onko 15 vuotta liikaa??
Meillä on ikäeroa 19 vuotta, ja hyvin on mennyt jo monta vuotta. Vanhempi mies on tasaisempi ja kaikenlaiset lapselliset penikkamaisuudet ovat jo jääneet taakse.
Nyt mies alkaa vanheta ja minä en yli nelikymppisenä ihan vielä, ja ikäero alkaa ehkä tuntua enemmän. Esim. seksin määrässä ja siinä, että mies ei aina jaksakaan lähteä kanssani kävelylle tai muihin menoihin silloin kun minua menottaa.
Olen myös tietoinen siitä, että vanhetessamme joudun todennäköisesti hoitamaan häntä, ja loppujen lopuksi jäämään yksin kun hänestä aika jättää.
Vaan jos kaiken tuon on valmis hyväksymään, niin minusta ainakin vanhempi mies on ihana ja arvostava kumppani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805029
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h734668Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv832917Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232384Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592025Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska201760- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1131415- 1851318