ja nimenomaan työntekijät, en siis odota vastauksia työnantajilta.
Oletteko tosiaankin sitä mieltä, että työehtosopimuksia ei tarvita, että työntekijän on parempi olla täysin työnantajansa mielivallan alla ?
te YTK:hon
22
1012
Vastaukset
- Ei ylitöille!!
kun perseennuolijat luisuvat niissä ja siksi kaikkien pitäisi luisua. Pitäkää kiinni sopimuksista jos niitä haluatte!
- pölkkis
Miksen kuuluis ytkoohon ? Jos Metalliliitto ei kerran hoida mun asioita niin miks ihmeessä mun pitäis rahani sinne vastikkeetta antaa ?
En halua osallistua vassujen puoluetuen maksamiseen...metallikin sponssasi Heinäpelleä viime eduskuntavaaleissa kahellakymmenellätonnilla.
Miten hän on ajanut metallin jäsenistön etua ?
Reppareitten päivärahasotku samassa jamassa kun vuosi sitten...ja se jos joku on nimenomaan Heinäluoman asiaa...mutta ei sitä ministerinä kiinnosta haalaripellejen asiat senjälkeen kun se on metallin sponssaamana tohonkin virkaan hommattu.- osannut
vastata kysymykseen...?
Paljollakos se YTK avustelee työnantaja johtoineen kokoomuslaisia samoissa vaaleissa ? - nyt sitten
että haluat olla työnantajasi mielivallan alla, täysin ilman työehtosopimusta ?
Paljonkohan se YTK tukee kokoomuslaisia työnantaja johtoineen ? - lucius vorenus
Tekisi muuten oikeistopuolueita äänestävien työntekijöiden tosiaan hyvää miettiä että MIKSI työntekijöiden edunvalvojina toimivat ammattiliitot tuppaavat tukemaan vasemmistopuolueita, vai onko syy-seuraussuhteiden ymmärtäminen liian vaikeaa. Taitaa olla, jatkakaa vaan päin persettä äänestämistä kun ette kerran asioita ymmärrä, ikävää että siitä kärsivät kaikki työntekijät eivätkä vain omaan jalkaansa ampujat.
- Pölkkis
lucius vorenus kirjoitti:
Tekisi muuten oikeistopuolueita äänestävien työntekijöiden tosiaan hyvää miettiä että MIKSI työntekijöiden edunvalvojina toimivat ammattiliitot tuppaavat tukemaan vasemmistopuolueita, vai onko syy-seuraussuhteiden ymmärtäminen liian vaikeaa. Taitaa olla, jatkakaa vaan päin persettä äänestämistä kun ette kerran asioita ymmärrä, ikävää että siitä kärsivät kaikki työntekijät eivätkä vain omaan jalkaansa ampujat.
Onneksi on työsopimuslaki...ei tarvi aayyliikkeen sählätä.
Metallin tessikin meni viimekierroksella HUONONPAAN SUUNTAAN ja mitä harmikseni myös meihin ei liittoon kuuluviinkin sovelletaan...
Vastatkaa nyt kommarit mulle ...miksi kuuluisin liittoon kun se ei hoida mun asioita mitenkään ?? - siitä laista
Pölkkis kirjoitti:
Metallin tessikin meni viimekierroksella HUONONPAAN SUUNTAAN ja mitä harmikseni myös meihin ei liittoon kuuluviinkin sovelletaan...
Vastatkaa nyt kommarit mulle ...miksi kuuluisin liittoon kun se ei hoida mun asioita mitenkään ??on sulle hyötyä? Siellä ne vasta kurjia onkin nuo määräykset, kyllä uskallan väittää kaikkien tessien olevan joka suhteessa lakia parempia.
- MiCa-El
Pölkkis kirjoitti:
Vastatkaa nyt kommarit mulle ...miksi kuuluisin liittoon kun se ei hoida mun asioita mitenkään ??Odotan innolla sitä päivää, kun laissa päätetään tessien tuomien etujen kuuluvaan vaan ko. liiton jäsenille. Ei tarvi sitten ytk:laisten enää jauhaa tessistä.
- KÄDE
MiCa-El kirjoitti:
Odotan innolla sitä päivää, kun laissa päätetään tessien tuomien etujen kuuluvaan vaan ko. liiton jäsenille. Ei tarvi sitten ytk:laisten enää jauhaa tessistä.
innolla sitä päivää, että kolmikanta lopetetaan yleisitovuudesta luovutaan ja sopimuksia työehdoista ja palkoista voi sopia muutkin kuin AY-väki. Voi olla että moni asia muuttuu, eikä AY.n toiveista huolimatta huonompaan suuntaan.
- kerran olet
Pölkkis kirjoitti:
Vastatkaa nyt kommarit mulle ...miksi kuuluisin liittoon kun se ei hoida mun asioita mitenkään ??sitä mieltä, että meni uusi sopimus huonompaan suuntaan, eroa YTK:sta. Eikös se hoida sun asioita.
Helevettiäkö vingut AY-liikkeen ajamia asioita, jos et kerran kuulu siihen??
Jos olisit saanut 50% lisää palkkaa AY-liikkeen ansiosta, olisitko kieltäytynyt ottamasta.
PARASIITTI - kuitenkin
kerran olet kirjoitti:
sitä mieltä, että meni uusi sopimus huonompaan suuntaan, eroa YTK:sta. Eikös se hoida sun asioita.
Helevettiäkö vingut AY-liikkeen ajamia asioita, jos et kerran kuulu siihen??
Jos olisit saanut 50% lisää palkkaa AY-liikkeen ansiosta, olisitko kieltäytynyt ottamasta.
PARASIITTIsinä oletkin se parasiitti? Jäsenmaksusi maksaa joku toinen, koska sinä vähennät sen verotuksessa. Älä tee sitä vähennystä, silloin minäkin kunnioitan sinua, koska maksat sentään omat kulusi, etkä siivestä.
- työnantaja/tarvitsija
kuitenkin kirjoitti:
sinä oletkin se parasiitti? Jäsenmaksusi maksaa joku toinen, koska sinä vähennät sen verotuksessa. Älä tee sitä vähennystä, silloin minäkin kunnioitan sinua, koska maksat sentään omat kulusi, etkä siivestä.
sinun YTK maksut? Parasiiti olet edelleen.
Puhu teidän edunvalvojille (hih hih) että hommaavat Loimaallekkin verovähennyksen.
Onhan se niiiin hyvä vaihtoehto ammattiliittojen suhteen, että kyllähän se tälläisen pikkuasian kuin verovähennyksen hoitaa pois alta aikayksikön.
Vai mitä? - se verovähennys
työnantaja/tarvitsija kirjoitti:
sinun YTK maksut? Parasiiti olet edelleen.
Puhu teidän edunvalvojille (hih hih) että hommaavat Loimaallekkin verovähennyksen.
Onhan se niiiin hyvä vaihtoehto ammattiliittojen suhteen, että kyllähän se tälläisen pikkuasian kuin verovähennyksen hoitaa pois alta aikayksikön.
Vai mitä?koskee myös YTK:ta, mutta en sitä verotukseen laita vähennykseksi, summa on pieni ja sitten pitäisi vielä kaivaa kuititkin jostain. Mieluummin kuitenkin maksan itse jäsenmaksuni, jottei joku eläkeläinen/sairas joutuisi maksamaan sitä puolestani.
- Tasapuolisuutta
YTK:hon, mutta kun kävin sopimusneuvottelut TA:n kanssa niin ei sielä ketään muita ollut paikalla..
Yhdessä sovimme ehdot, eikä mitään ongelmia ole ollut. Jos emme olisi saaneet sovittua ehtoja, olisin myynyt työpanokseni muualle..- että pidit
neuvotteluissasi alarajana TES:iä eli huononpaan et varmasti tyytynyt.
Niinhän sen työehtosopimuksen on tarkoituskin olla eli se on se raja minkä alle ei mennä, ei palkoissa eikä työehdoissa. Jokaisella on mahdollisuun neuvotella vaikka minkälaisia henkilökohtaisia lisiä, mutta Tes määrittelee suunnan. - Tasapuolisuutta
että pidit kirjoitti:
neuvotteluissasi alarajana TES:iä eli huononpaan et varmasti tyytynyt.
Niinhän sen työehtosopimuksen on tarkoituskin olla eli se on se raja minkä alle ei mennä, ei palkoissa eikä työehdoissa. Jokaisella on mahdollisuun neuvotella vaikka minkälaisia henkilökohtaisia lisiä, mutta Tes määrittelee suunnan.yleissitova TES on pohjana, siinä olet oikeassa, mutta ei TA:lla ole muuta mahdollisuutta kuin tarjota TES-sopimuksen tasoista paperia..
- tai ei
Tasapuolisuutta kirjoitti:
yleissitova TES on pohjana, siinä olet oikeassa, mutta ei TA:lla ole muuta mahdollisuutta kuin tarjota TES-sopimuksen tasoista paperia..
niin kyllä se vaan tarjoaa...
Pienipalkkaisissa hommissa on enemmän sääntö kuin poikkeus, että jos et kuulu liittoon, niin TA kusettaa sua kaikessa missä pystyy... - Tasapuolisuutta
tai ei kirjoitti:
niin kyllä se vaan tarjoaa...
Pienipalkkaisissa hommissa on enemmän sääntö kuin poikkeus, että jos et kuulu liittoon, niin TA kusettaa sua kaikessa missä pystyy...pitäisi olla hieman faktaa, että uskoisin tuon..
Meitä ihmisiä on niin moneen junaan ja osa jää vielä asemallekkin, että sekä TA:n että työntekijän puolella on ihmisiä jotka yrittävät kusettaa toista.. - katsomaan
pitäisi olla hieman faktaa, että uskoisin tuon..
Meitä ihmisiä on niin moneen junaan ja osa jää vielä asemallekkin, että sekä TA:n että työntekijän puolella on ihmisiä jotka yrittävät kusettaa toista..tai edes tutustu siivousalan suuriin firmoihin, ISS, SOL, RTK, L&T..... jokaikinen käyttää sumeilematta hyväkseen järjestäytymätöntä työvoimaa, niin koti kuin ulkomaistakin.
Palkat on meillä palkkaluokissa 1-5 työn raskaudesta yms. riippuen, mutta jos et itse ole näistä tietoinen, eikä ole liiton jäsenyyttä, niin sitä alinta maksetaan vaikka tekisit miten vaativaa hommaa tahansa.
Samoin pihistetään kaikista lisistä ja korvauksista, jos et itse ymmärrä ruveta vaatimaan, niin saamatta jää.
Jos taas olet liitossa, niin lisät yms. tulee automaattisesti.
Työsuhteen muut ehdot eivät myöskään ole TES:in mukaisia järjestäytymättömillä. - Tasapuolisuutta
katsomaan kirjoitti:
tai edes tutustu siivousalan suuriin firmoihin, ISS, SOL, RTK, L&T..... jokaikinen käyttää sumeilematta hyväkseen järjestäytymätöntä työvoimaa, niin koti kuin ulkomaistakin.
Palkat on meillä palkkaluokissa 1-5 työn raskaudesta yms. riippuen, mutta jos et itse ole näistä tietoinen, eikä ole liiton jäsenyyttä, niin sitä alinta maksetaan vaikka tekisit miten vaativaa hommaa tahansa.
Samoin pihistetään kaikista lisistä ja korvauksista, jos et itse ymmärrä ruveta vaatimaan, niin saamatta jää.
Jos taas olet liitossa, niin lisät yms. tulee automaattisesti.
Työsuhteen muut ehdot eivät myöskään ole TES:in mukaisia järjestäytymättömillä.pelkkää huhupuhetta.. Kaveri, joka ei ole liitossa, on ISS:llä eikä mitään ongelmia ole ollut..
- sun yksi
pelkkää huhupuhetta.. Kaveri, joka ei ole liitossa, on ISS:llä eikä mitään ongelmia ole ollut..
kaveri on ISS:llä villinä ja ei vaikeuksia....mitätöikö se yksi typpi ne tuhannet ihmiset, joita kusetetaan päivittäin ?
Meidän pienessä yksikössä on 5 järjestäytymätöntä ja näen heidän palkkatietonsa työni takia.
Kyllä se on taivahan tosi, että heille ei makseta sen taulukon mukaan, kuin järjestäytyneille.
Heidän muutkin työehtonsa ovat suoraan p*****stä....
Aivan turha selittää mitään muuta, mä elän sen todellisuuden keskellä, en puhu mistään kaverin kokemuksesta. - JUNTTI
sun yksi kirjoitti:
kaveri on ISS:llä villinä ja ei vaikeuksia....mitätöikö se yksi typpi ne tuhannet ihmiset, joita kusetetaan päivittäin ?
Meidän pienessä yksikössä on 5 järjestäytymätöntä ja näen heidän palkkatietonsa työni takia.
Kyllä se on taivahan tosi, että heille ei makseta sen taulukon mukaan, kuin järjestäytyneille.
Heidän muutkin työehtonsa ovat suoraan p*****stä....
Aivan turha selittää mitään muuta, mä elän sen todellisuuden keskellä, en puhu mistään kaverin kokemuksesta.olen kaupungin töissä sama palkka ja samat edut kuin muillakin.demareista en tiedä,liiton ihmisille tulee jotain lisää.(luottamusmiehet/talolle edulliset sopimukset.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865352
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h784714Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113017Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv872948Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232514Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251966- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328