Eli paljonkohan ammattimiehet tienaavat rakennuksilla Norjassa?
Norjassa
6
1446
Vastaukset
- tommerman
Rakennuksilla on monia eri ammattiryhmiä,mutta timpurit tienaa 150-180 nokkia tunti.Osa saa päivärahan,osa ei.
- sanoa
Paljon iv-miehet tienaa?
- tommerman
sanoa kirjoitti:
Paljon iv-miehet tienaa?
Jos veikkaan että samaan haarukkaan kuin timpurit
niin ei kyllä mene paljon pieleen.Tosin en ole
kyllä jutellut palkoista iv-miesten kanssa. - tuttu firma
tommerman kirjoitti:
Jos veikkaan että samaan haarukkaan kuin timpurit
niin ei kyllä mene paljon pieleen.Tosin en ole
kyllä jutellut palkoista iv-miesten kanssa.tällanen kuin J. Johnsen&Sonner? Haki iv-miehiä Stavangeriin. Olen vaan kuullu jutuja, et kannattaa olla tarkkana, mihin firmaan sinne lähtee töihin. Että palkat ym. tulee niin kuin on sovittu.
- tommerman
tuttu firma kirjoitti:
tällanen kuin J. Johnsen&Sonner? Haki iv-miehiä Stavangeriin. Olen vaan kuullu jutuja, et kannattaa olla tarkkana, mihin firmaan sinne lähtee töihin. Että palkat ym. tulee niin kuin on sovittu.
Enpä tunne tommosta firmaa.Kyllä täällä moni firma yrittää kusettaa palkka-asioissa ulkomaalaisia,luulevat kai että se onnistuu.Tunteja
puuttuu tilinauhasta tai palkat on myöhässä jne.
Omat tehdyt tunnit täytyy ehdottomasti pitää ylhäällä ja verrata niitä sitten tilinauhan tunteihin.Jos yksikin kruunu puuttuu tilistä niin
heti isännän kimppuun.Kun pomo huomaa että työntekijä uskaltaa huomauttaa heti kun esim.palkka on väärin laskettu,niin yleensä seuraava tili on jo oikein.Tietysti virheitähän voi aina sattua,mutta ei tahallisia.Minä olen ollut aika monella firmalla täällä töissä.Vain kerran piti ottaa lopputili rahan takia.Pomo ei oikein suostunut maksamaan sairausloman palkkaa,
lupasi ja lupasi monta viikkoa että huomenna hän maksaa.Niinpä sitten kesken päivän kysyin taas niitä rahoja,lupasi taas huomenna maksaa.
Mutta minä riisuin naularepun siinä pomom edessä ja sanoin että nyt riitti,otan lopputilin.
No,kyllä minä sitten ne rahat sain lopulta,vaikeimman kautta,liitto hoiti.Jos sinä tulet tänne Norjaan,liity ehdottomasti Norjan liittoon.Otat Suomen liitosta siirtolomakkeet ja tuot ne tänne liitton.Kun tuot sen siirtolomakkeen tänne niin olet Norjan liitossa heti ns.vanha jäsen. - major bygg
tommerman kirjoitti:
Enpä tunne tommosta firmaa.Kyllä täällä moni firma yrittää kusettaa palkka-asioissa ulkomaalaisia,luulevat kai että se onnistuu.Tunteja
puuttuu tilinauhasta tai palkat on myöhässä jne.
Omat tehdyt tunnit täytyy ehdottomasti pitää ylhäällä ja verrata niitä sitten tilinauhan tunteihin.Jos yksikin kruunu puuttuu tilistä niin
heti isännän kimppuun.Kun pomo huomaa että työntekijä uskaltaa huomauttaa heti kun esim.palkka on väärin laskettu,niin yleensä seuraava tili on jo oikein.Tietysti virheitähän voi aina sattua,mutta ei tahallisia.Minä olen ollut aika monella firmalla täällä töissä.Vain kerran piti ottaa lopputili rahan takia.Pomo ei oikein suostunut maksamaan sairausloman palkkaa,
lupasi ja lupasi monta viikkoa että huomenna hän maksaa.Niinpä sitten kesken päivän kysyin taas niitä rahoja,lupasi taas huomenna maksaa.
Mutta minä riisuin naularepun siinä pomom edessä ja sanoin että nyt riitti,otan lopputilin.
No,kyllä minä sitten ne rahat sain lopulta,vaikeimman kautta,liitto hoiti.Jos sinä tulet tänne Norjaan,liity ehdottomasti Norjan liittoon.Otat Suomen liitosta siirtolomakkeet ja tuot ne tänne liitton.Kun tuot sen siirtolomakkeen tänne niin olet Norjan liitossa heti ns.vanha jäsen.onkos major bygg tuttu-oslosta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2485672Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki353231Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1332549"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2102013Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol641542- 641007
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77937Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni123813Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan8781- 39728