Erosin pitkästä liitosta monen vuoden pohdinnan jälkeen. Siinä loppumetreillä tapasin miehen, jonka kanssa aloitin suhteen ja olimme yhdessä reilun vuoden,kunnes hän huomasi, että halusi olla vapaa, ei halunnut riidellä, ei ollut selviytynyt omasta erostaan jne. Minulle se oli sellainen paikka, mistä on vaikea päästä yli, koska olin sitä mieltä, että kannattaisi yrittää ja oppia tuntemaan toinen toistaan. No marraskuu alkoi näyttää jo valoisammalta ja aloin jotenkin seistä omilla jaloillani, kun hän yhtäkkiä otti yhteyttä ja halusi, että olisimme ystäviä (tapaisimme, rakastelisimme jne.)Nyt tämä sitten on sellaista soutamista ja huopaamista.Meillä on tosi nautinnollista kun ollaan kaksin, mutta muuten onkin sitten hankalaa. En tiedä, mikä olen, miksi olen ja miten pitäisi olla.Jollakin tavalla vaan tuntuu, että pitäis yrittää päästä eroon koko miehestä tai taas menen niin alamaihin, että elämä menee kamppailuksi.
Soutaminen ja huopaaminen
14
4316
Vastaukset
- -nainen-
Taidat olla vain "patjan korvike" kyseiselle miehelle. Kun hän etsii itselleen sopivampaa mahdollista vaimoehdokasta. Tai sitten miehellä on kehissä useampi "testattava" samanaikaisesti. Ja hän ei osaa tehdä päätöstä, kenen kaa...??
- lilly58
se minunkin päässäni pyörii, mutta kun ei oikein sovi kuvioon.Hänen mielestään ystävyydellä ja seurustelulla on se ero, että seurustelu on avioliiton esiaste. Muuten pätee samat säännöt(kunnioitus jne.)Hän kun ei kuulemma tiedä, pystyykö koskaan todelliseen suhteeseen.Kun sanoin, etten ole vilttiketjun viimeinen varamies (sanoin myös paljon hyvää), hän sitten taas loukkaantui, ettei ole sellaista tarkoittanut ja että antaa ajan kulua.Toinen syy voisi olla se, että potee syyllisyyttä ja haluaisi sopia asiat jotenkin. Minun mielestäni on aivan sama ollaanko väleissä, jos kerran mitään yhdessä oloa ei ole luvassa.
- -nainen-
lilly58 kirjoitti:
se minunkin päässäni pyörii, mutta kun ei oikein sovi kuvioon.Hänen mielestään ystävyydellä ja seurustelulla on se ero, että seurustelu on avioliiton esiaste. Muuten pätee samat säännöt(kunnioitus jne.)Hän kun ei kuulemma tiedä, pystyykö koskaan todelliseen suhteeseen.Kun sanoin, etten ole vilttiketjun viimeinen varamies (sanoin myös paljon hyvää), hän sitten taas loukkaantui, ettei ole sellaista tarkoittanut ja että antaa ajan kulua.Toinen syy voisi olla se, että potee syyllisyyttä ja haluaisi sopia asiat jotenkin. Minun mielestäni on aivan sama ollaanko väleissä, jos kerran mitään yhdessä oloa ei ole luvassa.
Totta tuo mitä mietit. Mies on epävarma siitä, mitä hän haluaa. Ehkä on menneisyydessä huonoja kokemuksia. Mutta omasta mielestäni raja kulkee siinä, että "pelkät" ystävät, eivät nuku samassa sängyssä. Luokittelen siksi tällaisen suhteen juuri "patjankorvikkeena" olemiseksi ja hänen puoleltaan epäkurantin tavaran voi vaihtaa parempaan sen löytyessä.
- lilly58
-nainen- kirjoitti:
Totta tuo mitä mietit. Mies on epävarma siitä, mitä hän haluaa. Ehkä on menneisyydessä huonoja kokemuksia. Mutta omasta mielestäni raja kulkee siinä, että "pelkät" ystävät, eivät nuku samassa sängyssä. Luokittelen siksi tällaisen suhteen juuri "patjankorvikkeena" olemiseksi ja hänen puoleltaan epäkurantin tavaran voi vaihtaa parempaan sen löytyessä.
ajattelen minäkin. Olispa kiva saada jokin miesnäkökulma asiaan. Joo, on huonoja kokemuksia, mutta olen aika pitkälle sitä mieltä, että hän toistaa suhteissaan kotoa oppimaansa kaavaa (kuten meistä monikin): äiti vaikeni kunnes mitta tuli täyteen ja lapset isoiksi jolloin muutti muualle, ja isä huini pitkin maailmaa tehden sitä sun tätä. Hänen maailmassaan miehet saavat vapaasti mennä ja tulla kun kerran tuovat rahat pöytään. Nainen/vaimo vaietkoon seurakunnassa ja olkoon käyttövalmis tarvittaessa. Raaka tulkinta mutta näin se hänen itseriittoisessa maailmassaan on, eikä hän näe elämäntavassaan mitään pahaa, mutta kuitenkin olo ja eläminen on vaikeata yksin: viina auttaa ja tietysti töitä voi painaa ja rentoutua taas sitten raskaan päivän jälkeen viinalla.
Ehkä kirvelevin mielin unohdan koko tyypin enkä antaudu voimakkaan hoivavietin omaavana taas kerran hoitamaan ja voimaan itse huonosti.
Kiitos sinulle! - soppaan
lilly58 kirjoitti:
ajattelen minäkin. Olispa kiva saada jokin miesnäkökulma asiaan. Joo, on huonoja kokemuksia, mutta olen aika pitkälle sitä mieltä, että hän toistaa suhteissaan kotoa oppimaansa kaavaa (kuten meistä monikin): äiti vaikeni kunnes mitta tuli täyteen ja lapset isoiksi jolloin muutti muualle, ja isä huini pitkin maailmaa tehden sitä sun tätä. Hänen maailmassaan miehet saavat vapaasti mennä ja tulla kun kerran tuovat rahat pöytään. Nainen/vaimo vaietkoon seurakunnassa ja olkoon käyttövalmis tarvittaessa. Raaka tulkinta mutta näin se hänen itseriittoisessa maailmassaan on, eikä hän näe elämäntavassaan mitään pahaa, mutta kuitenkin olo ja eläminen on vaikeata yksin: viina auttaa ja tietysti töitä voi painaa ja rentoutua taas sitten raskaan päivän jälkeen viinalla.
Ehkä kirvelevin mielin unohdan koko tyypin enkä antaudu voimakkaan hoivavietin omaavana taas kerran hoitamaan ja voimaan itse huonosti.
Kiitos sinulle!Tuonpa oman mausteeni jutusteluunne, kun miesnäkemystä kaipasitte.
Tilanteeni eroaa siltä osin vastaavastasi, että takana ei ole pitkää suhdetta vaan muutaman viikon tapailu. Sinä aikana kuitenkin tulin siihen tulokseen, että tällä hetkellä elämän jakaminen toisen kanssa ahdistaa, ja tälle jutulle pitää lyödä stoppi.
Vastapuoli sitten on jälkeenpäin monesti ilmaissut halustaan jatkaa, ja ette uskokaan kuinka vaikeaa on olla käyttämättä tilaisuutta ja häntä hyväkseni, kun kuitenkin silloin tällöin ns. tekee mieli.
Oman kokemukseni pohjalta sanoisin siis, että varapatjaksi olet joutumassa. Kehottaisin pistämään pelin poikki. Itsekin toivoisin sen yhden taholta viestittelyn loppumista, jotta en joutuisi koko ajan selittämään itselleni, miksi ei pitäisi langeta väärään houkutukseen satuttaakseen lopulta toista sekä itseään.
Hyviinkin vaihtoehtoihin on tietysti syytä uskoa, mutta kriittisesti arvioiden, luonnollisesti. - lilly58
soppaan kirjoitti:
Tuonpa oman mausteeni jutusteluunne, kun miesnäkemystä kaipasitte.
Tilanteeni eroaa siltä osin vastaavastasi, että takana ei ole pitkää suhdetta vaan muutaman viikon tapailu. Sinä aikana kuitenkin tulin siihen tulokseen, että tällä hetkellä elämän jakaminen toisen kanssa ahdistaa, ja tälle jutulle pitää lyödä stoppi.
Vastapuoli sitten on jälkeenpäin monesti ilmaissut halustaan jatkaa, ja ette uskokaan kuinka vaikeaa on olla käyttämättä tilaisuutta ja häntä hyväkseni, kun kuitenkin silloin tällöin ns. tekee mieli.
Oman kokemukseni pohjalta sanoisin siis, että varapatjaksi olet joutumassa. Kehottaisin pistämään pelin poikki. Itsekin toivoisin sen yhden taholta viestittelyn loppumista, jotta en joutuisi koko ajan selittämään itselleni, miksi ei pitäisi langeta väärään houkutukseen satuttaakseen lopulta toista sekä itseään.
Hyviinkin vaihtoehtoihin on tietysti syytä uskoa, mutta kriittisesti arvioiden, luonnollisesti.tässä vielä sellainen puoli, että minä en ottanut häneen yhteyttä vaan hän minuun, ja juuri kun olin saamassa jälleen itseni johonkin 'ruotuun'. Ja sit alkoi tää ystävyys-selitys taas kerran. Tunnustan että sorruin siihen, ja tietoisesti kyllä, koska onhan rakastelu tutun kanssa aivan toista kuin vieraan. Mutta varmaan myös muita vaikuttimia itsellä oli ja on: jospa tulee jotenkin tätä kautta takaisin. Ja olihan meillä aivan yhtä ihanaa kuin ennenkin. Ja aivan yhtä pian rupesin miettimään tämän järkevyyttä,koska viesteistä näki taas sen välttämis-lähestymiskäyttäytymisen. Joten sanoin hänelle, että ottakoon sitten yhteyttä, kun tietää mitä haluaa ja mihin on valmis. Sillä yhtäaikaahan ei voi ns. olla vapaa ja toisaalta sitoutunut eikä minulta voi edellyttää, että odotan täällä sukkaa kutoen maailman tappiin asti.
- hmm.
soppaan kirjoitti:
Tuonpa oman mausteeni jutusteluunne, kun miesnäkemystä kaipasitte.
Hyviinkin vaihtoehtoihin on tietysti syytä uskoa, mutta kriittisesti arvioiden, luonnollisesti."Käyttää häntä hyväkseni"..? Varapatja? Joopa.
- lyyli
Mies tuntuu pelkäävän, tykkää varmaan susta paljon mutta punnitsee, oletko sittenkään se oikea, jos häntä varten on sittenkin joku vielä täydellisempi. Oon tehnyt tätä ihan samaa. Jotenkin koko ajan tiesin etten tulisi silloisen seurustelukumppanini kanssa olemaan aina yhdessä, mutta toisaalta hän oli niin hyvä ja mielenkiintoinen mies. Jätin hänet monta kertaa, ennen kuin viimein erottiin. Hän pyysi aina, että jos vielä yritettäisiin.
Touhu on ihan päätöntä. Kuluttaa molempia. Nykyisen kumppanini kans kaikki on selvää, haluamme kumpikin olla toistemme kanssa.
En usko ystävyyteen seurustelun jälkeen. Jos jostain syystä meille tulis nyt ero, sanoisin että puhutaan nyt kaikki selväksi ja jatketaan molemmat omaa elämää. Kerrasta poikki, ei mitään yhteydenpitoa. Näin kummallekin paras.- lilly58
sanoissasi! Vaan miten puhua selväksi kun toista ei saa paikalle? Olen kyllä nyt enempi sillä kannalla ja sen hänelle sanonutkin, että kaiken olen sanonut mitä mielessä on, enkä pidä yhteyttä enää.On hänen asiansa miettiä olemisensä ja tekemisensä.Mutta se on niin, että kun sanon jotakin ns. poikkipuolista enkä myöntele,niin hänpä laittaa sitten jäisen kommentin. Minä en niitä enää katsele.
- asiat
lilly58 kirjoitti:
sanoissasi! Vaan miten puhua selväksi kun toista ei saa paikalle? Olen kyllä nyt enempi sillä kannalla ja sen hänelle sanonutkin, että kaiken olen sanonut mitä mielessä on, enkä pidä yhteyttä enää.On hänen asiansa miettiä olemisensä ja tekemisensä.Mutta se on niin, että kun sanon jotakin ns. poikkipuolista enkä myöntele,niin hänpä laittaa sitten jäisen kommentin. Minä en niitä enää katsele.
Niin, oon ymmärtänyt että naiset haluu yleensä enemmän selvittää syitä ja seurauksia erotilanteessakin. Nainen on niin analysoiva jo kaverisuhteissaankin - en halua yleistää kuitenkaan.
Joka tapauksessa ei ole kiva sulle, jos mies ei halua selvittää mitään tai ei kykene siihen. Ero ei ole mukava asia, ihminen kun sanoo toisesta jotain poikkipuolista niin jäinen kommentti on siihen ihan luonnollinen suojautumiskeino. Sun pitää kuitenkin ajatella itseäsi. Jos jätät tilanteen leijumaan (ollaanko vai eikö olla), mies voi ottaa taas joskus yhteyttä ja sä mietit taas, mitä se haluaa.
Voit toki antaa hälle mahdollisuuden kertoa, mitä hän haluaa, mutta käsittääkseni hän ei itse sitä tiedä. Pyydä ettei hän ota enää sinuun yhteyttä. Kun yritettin olla entiseni kanssa kavereita, se pyysi parin kuukauden päästä etten enää soita. Yhteydenpito loppui siihen. Toisen pyyntöä on kunnioitettava. Ja mä pääsin myös suhteesta lopullisesti eroon. asiat kirjoitti:
Niin, oon ymmärtänyt että naiset haluu yleensä enemmän selvittää syitä ja seurauksia erotilanteessakin. Nainen on niin analysoiva jo kaverisuhteissaankin - en halua yleistää kuitenkaan.
Joka tapauksessa ei ole kiva sulle, jos mies ei halua selvittää mitään tai ei kykene siihen. Ero ei ole mukava asia, ihminen kun sanoo toisesta jotain poikkipuolista niin jäinen kommentti on siihen ihan luonnollinen suojautumiskeino. Sun pitää kuitenkin ajatella itseäsi. Jos jätät tilanteen leijumaan (ollaanko vai eikö olla), mies voi ottaa taas joskus yhteyttä ja sä mietit taas, mitä se haluaa.
Voit toki antaa hälle mahdollisuuden kertoa, mitä hän haluaa, mutta käsittääkseni hän ei itse sitä tiedä. Pyydä ettei hän ota enää sinuun yhteyttä. Kun yritettin olla entiseni kanssa kavereita, se pyysi parin kuukauden päästä etten enää soita. Yhteydenpito loppui siihen. Toisen pyyntöä on kunnioitettava. Ja mä pääsin myös suhteesta lopullisesti eroon.tätä teidän keskustelua vielä, sillä tuntui niin tuo Lilyn tarina tutulta. Vain sillä erotuksella, että minä olen se joka roikkuu ja pitää yhteyttä.
Niin se taitaa kuitenkin olla, että tämä on miehiltä myös vallankäyttöä, manipulointia. He eivät ole selvillä omista tunteistaan eivätkä oikeastaan haluakaan muuta kuin narsismin lailla ihailua ja sitä, että on joku ikään kuin narun päässä. Pitävät suhteet lämpimänä, eivät irrota otetta, jotta eivät jää sitten vaille tämän naisen huomiota.
Itse rakastuin mieheen, joka ei minusta loppujen lopuksi piitannut hetkeäkään. Olin korvike kun edellinen suhteensa oli jättänyt häneen niin syvät jäljet. Hän näki kuinka rakastin ja sitä myötä myös kärsin kun en saanut tunteilleni vastakaikua. Hän ei koskaan sanonut minulle että tämä suhde on loppu tai että minun pitää lopettaa yhteydenpito. Se on henkistä väkivaltaa mielestäni. Minä en itse mustimmilla hetkilläni ymmärtänyt sitä eikä minulla ollut siihen voimaa.
Nyt vähän kerrassaan keräilen minuuttani kokoon. Pitää ilmeisesti mennä rikki että voi tulla ehjäksi...- lilly58
Leonessa kirjoitti:
tätä teidän keskustelua vielä, sillä tuntui niin tuo Lilyn tarina tutulta. Vain sillä erotuksella, että minä olen se joka roikkuu ja pitää yhteyttä.
Niin se taitaa kuitenkin olla, että tämä on miehiltä myös vallankäyttöä, manipulointia. He eivät ole selvillä omista tunteistaan eivätkä oikeastaan haluakaan muuta kuin narsismin lailla ihailua ja sitä, että on joku ikään kuin narun päässä. Pitävät suhteet lämpimänä, eivät irrota otetta, jotta eivät jää sitten vaille tämän naisen huomiota.
Itse rakastuin mieheen, joka ei minusta loppujen lopuksi piitannut hetkeäkään. Olin korvike kun edellinen suhteensa oli jättänyt häneen niin syvät jäljet. Hän näki kuinka rakastin ja sitä myötä myös kärsin kun en saanut tunteilleni vastakaikua. Hän ei koskaan sanonut minulle että tämä suhde on loppu tai että minun pitää lopettaa yhteydenpito. Se on henkistä väkivaltaa mielestäni. Minä en itse mustimmilla hetkilläni ymmärtänyt sitä eikä minulla ollut siihen voimaa.
Nyt vähän kerrassaan keräilen minuuttani kokoon. Pitää ilmeisesti mennä rikki että voi tulla ehjäksi...olla yhtä hullu kuin minäkin;-) No rikki menemisessä on juuri se eheytymisen mahdollisuus! Kyllä me selvitään.
Vaan: maailman toisesta laidasta tulee viestiä: huomenta muru...Että silleen! No olen ruvennut jo hymähtelemään: voi häntä! Sillä hänen ongelmansahan se on, ei minun. Minä onneksi kykenen rakastamaan, hän ei! Ja kun tulee joku, joka tajuaa ainutlaatuisuuteni, niin se on menoa;-D - asiat
asiat kirjoitti:
Voit toki antaa hälle mahdollisuuden kertoa, mitä hän haluaa, mutta käsittääkseni hän ei itse sitä tiedä. Pyydä ettei hän ota enää sinuun yhteyttä. Kun yritettin olla entiseni kanssa kavereita, se pyysi parin kuukauden päästä etten enää soita. Yhteydenpito loppui siihen. Toisen pyyntöä on kunnioitettava. Ja mä pääsin myös suhteesta lopullisesti eroon.Jokaisella eroavalla menee noi erosotkut tietenkin erilailla eikä se niin helppoa ole. Toisen tilannetta ei voi tietää, eikä hyviä neuvoja kai ole - ihmiset kirjoittavat vain omista kokemuksistaan.
- Fanny
Mulla meni näin...mulla oli seksisuhde varattuun mieheen...ja nainen sai tietää siitä...loppujen lopuksi he erosivat, ja mies halusi seurustella minun kanssani. Mietin, että voisinko koskaan itse luottaa tuollaiseen mieheen, kun kerta oli monta kertaa pettänyt tyttöystäväänsä! No päätin kuitenkin yrittää...puoli vuotta meni ihan hyvin, kunnes miehellä rupesi vanhasuola janottamaan ja palasi exänsä luo! En kyllä ymmärrä sitä naista(ex), miten hän voi luottaa mieheen enään, saatika sitten ottaa takaisin!? Koska yleensä se ei kumminkaan tule toimimaan enään koskaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.129950- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837