häiritsee

....

olen siis jenkeissä aupairina ja ihan vaan yleisesti häiritsee kun perhe kohtelee ja nimittää minua NANNYksi. Työtehtäväni ovat kuin live-in nannyn jne...Palkka kuitenkin on au pairin.
Minulle RAHA ei ole täälläolon pääasia. Olen täysin tyytyväinen oleiluuni yleisesti, vaikka perheen on sovittua summaa välillä vaikea maksaakin, pidän perheestä jne..
Tänään kuitenkin perheen äiti totesi minulle, että minun on pidettävä tankki täynnä ja pääsimme rahakeskusteluun..Ja kas kummaa hän väitti maksaneensa joka viikko 15 $ ylimääräistä bensaan(taskurahan lisäksi siis).
Olen hämmästynyt..Olenkin siis niin tyhmä, etten osaa laskea rahojani oikein !! Kaikkea sitä sitten täällä oppii..
En edes uskaltanut sitten aloittaa muuta rahaan liittyvää keskustelua vaan totesin, että tämä on minun mokani ja nytten on vaan kurja olo. Perheen isä sopi, että jutellaan sunnuntaina tästä..

Kuitenkin häiritsee tämä, että mikäs hitto se sitten oikeasti on, että kohdellaan kuin nannyä, mutta aupairin palkkaa ei makseta?? Tai toimita, kuten au pair sopimuksessa lukeE??

Euraupairin sivua kopsaan tähän:
''Tärkein tehtäväsi on auttaa vanhempia lastenhoidossa - leikkiä ja pelata pelejä, viedä lapset kouluun, järjestää pieniä retkiä ja auttaa läksyjen luvussa. Autat myös kevyissä taloustöissä - käyt kaupassa ja laitat lapsille ruokaa, siivoat lasten jäljet, tiskaat sekä peset ja silität lasten vaatteet.''.
Teen paljon muutakin, vain ollakseni ystävällinen ja avulias!! Mutta viime aikoina tuntuu, että ei pitäisi, jotteivät vallan sekoittaisi minua nannyyn..
JA alli.fi: ''Au pair ei kuitenkaan ole työntekijä, vaan hän asuu perheessä perheenjäsenen asemassa.''

Pitäisikö siis tässä nyt sitten alkaa vaatimaan sopimuksen muutosta vai mitä? Olen järjestön kautta.
Eivät kässittääkseni perheet saa muutella järjestyksen sääntöjä ? Niissä voidaan joustaa, mutta siksihän ne säännöt kai ovat, että ne auttavat sitten pitämään kiinni au pairinkin oikeuksista!

Jopa nannystä sanotaan näin:''One important thing to remember when you are trying to find a nanny is that you are not hiring a housekeeper or a personal assistant. (That is, of course, unless you specify that you are interested in hiring someone willing to fill more roles than childcare itself. In this case, you may want to look specifically for a housekeeper nanny).''

Olin myös aika loukkaantunut, kun minun väitettiin käyttävän lastenbensarahat omiin juttuihini(vaikka minä en mitään täällä teekään kun istu kotona koska en omaa läheltä kavereita). Jos omiin juttuihin menen, TODELLAKIN käytän OMIA rahojani!
Olen hyvin kiitollinen, että sain käyttööni auton.

Ja liitän tämänkin tähän(tästä on ollut aiemmissa keskusteluissa puhetta):
Nanny Salaries

* Live-in Nannies $250-$800 per week
* Live-out Nannies (about 40-50 hours per week) $250-$800 per week
* Part-time nannies $6.00-$17.50 per hour

VOISIKO JOKU siis selventää, että miksi näiden kahden välinen on hällä väliä minun perheelleni ja myös muille perheille????

kiitos..(HATERS DON't EVEN BOTHER! on tarpeeksi kurja mieli noin ylipäätään niin ei tarvitse tänne tulla haukkumaan...)

3

784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työnantaja

Hei!
      Ainakin meillä päin jenkkilää en ole koskaan kenenkään kuullut puhuvan aupairista. "Aupairit" ovat täällä todella yleisiä ja kaikki tuntemani ihmiset nimittävät heitä nannyksi riippumatta siitä ovatko he näin suomalaisittain ajateltuna lastenhoitajia vaiko au paireja (if you know what I mean). Asian takana taitaa olla yksinkertaisesti se, että sana nanny on englantia ja sana au pair on ranskaa. Eivät monet jenkit edes tiedä mitä au pair tarkoittaa saatikka miten se lausutaan. Joten älä nyt tyttö hyvä tuollaisesta asiasta hernettä nenääsi vedä!

• ziiinaiu

Voisit ottaa asian puheeksi perheen kanssa. Tarkoitan tuota työmäärää. Jos mielestäsi koet tekeväsi liikaa töitä ja paljon sellaistakin mitä työsopimuksessasi ei maninittu. Ja sinähän olet järjestön kautta, voit aina yrittää vaihtoa.
        Ei aupairin kuulukaan olla mikään ORJA, joka raataa hommat kuin hommat.. aupairin päätehtävä on hoitaa lapsia. Itselläni ainakin oli näin, tosin joitain pieniä töitä kuten kaupassa käynti ja tiskikone tms. Mutta siivooja oli erikseen.
        TSEMPPIÄ sinulle!

• .....................

tuohon vaikuttaa ainakin kokemukseni mukaan myös se, millainen perhe on. tällä siis tarkoitan sitä, että aupair kuulostaa hepposelta ja koska monella perheellä on aupair jolle maksetaankin vähemmän kuin nannylle, voi perhe puhutella sinua nannyksi vain kohottaakseen omaa egoaan.

minua kutsuttiin aina nannyksi tai babysitteriksi julkisesti ja huomasin usein, että minut otettiin esim. ystävien kanssa keskustellessa puheeksi (tai minuun viitattiin ilman mitään syytä, kunhan saivat taas mainittua että olen olemassa joka hetkessä) jotta varmasti kaikille tulisi selväksi että perheellä on varaa pitää myös lastenhoitajaa. ja huomautettakoon vielä että host-perheeni todellakin oli rikas ja heillä oli kaikkea mahdollista, myös lasten puheista huomasi usein että mikään (ruoka, lelut, urheiluvälineet, vaatteet jne) ei voi olla sitä "normaalia laatua" vaan aina piti olla parasta/kalleinta/mainostetuinta huippubrändiä. ja sama päti valitettavasti aikuisiin. tämä ajattelu oltiin viety myös lastenhoitaja-puolelle eli missään nimessä perhe ei voinut kuvitellakaan että heillä olisi nanny esim. etelä-amerikasta tai aasiasta vaan ehdottomasti euroopasta (nb eli jenkeissähän kovinta huutoa ovat juuri eurooppalaiset lastenhoitajat).

toisaalta, en myöskään ollut minkään aupair-toimiston kautta joten se, mitä oikeasti olin tuona aikana on melko sopimuskysymys eli jossain mielessä olisin ihan hyvin voinut olla nimikkeeltäni niin aupair, nanny, babysitter tai maid. itse kutsun itseäni (kuulostaa ihanalta! :)) live-in nannyksi ja se siis myös lukee työtodistuksessani ja cv:ssäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5000
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1570
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1129
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1063
    5. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      987
    6. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      950
    7. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      8
      947
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      852
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      56
      751
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      713
    Aihe