Olisko bändejä tai artisteja joita nimetä jotta tietäisin mitä kyseinen musiikki on?
mitä on
3
768
Vastaukset
- Daddy Pop
Funkin isänä voisi ehkä pitää James Brownia, jonka kanssa samaan koulukuntaan kuuluvat esim. Prince ja Earth, Wind & Fire. Tsekkaa vaikkapa seuraavat kappaleet:
James Brown, Sex Machine ja Hot pants
Prince: Sexy MF, Musicology ja Gett Off
Earth, Wind & Fire: September ja Let's Groove
Stevie Wonder: I wish
Michael Jackson: Billie Jean
niin olet jo jyvällä :) - Dr. Funkensson
Funkista voi ajatella, että se on nopeavauhtista musiikkia, mutta jos ryhdytään laskemaan bpm-lukemia monista funk-biiseistä (esim. Commodores: Brick house, Parliament: Flash light, Slave: Slide, Bar-Kays: Holy ghost, James Brown: Sex machine, Hot pants, George Clinton: Atomic dog, Zapp: Back to bass-ics) niin huomataan, että tempo on itse asiassa melko verkkainen: paljon verkkaisempi kuin varsinaisilla diskobiiseillä ja teknossa.
Bassosoundi on yleensä muhkea, mistä voidaan lähettää kiitokset Sly & the Family Stonen legendaariselle basistille Larry Grahamille, joka keksi keinon käyttää bassoa rytmisoittimena. Kaikkia muitakin soittimia käytetään funkissa rytmisoittimina ja myös laulu on rytmikästä (mm. James Brownin ähke ja puhke!) Tämän vuoksi rytmiä voi olla rutkasti siitäkin huolimatta, että rumpali ei mätki patteristoa hartiavoimin (Rose Royce: Daddy Rich, Do your dance, People´s Choice: Do it anyway you wanna, Mass Production: Welcome to our world). Rytmit punoutuvat funkissa monesti samalla tavalla yhteen kuin afrikkalaisessa musiikissa.
George Clintonin yhtyekaartille (Parliament, Funkadelic, Bootsy´s Rubber Band) pitää antaa kiitokset siitä, että se toi funkkiin paljon uusia ideoita. Clinton jatkoi funkin kultakautta 80-luvun puolelle, kun musiikinlaji ei jämähtänyt paikoilleen. - j-s-s
Suomessakin on soul/funk bändi!
GoGo Heads
http://www.gogoheads.fi
niin saat kuvan kyseisestä musiikista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 438168
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 724696
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373420Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483136Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella482858Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262825- 392659
- 412106
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817