Mitä teen kun tyttäreni

lilly58

on onneton, tyytymätön ja kokee itsensä huonoksi, epäonnistuvansa kaikessa ja uhkaa päättää elämänsä????

11

3798

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuuntele

      Kuuntele, ole läsnä, rakasta, pidä kiinni kädestä, rutista. Sano että joskus on vaikeaa, mutta edessä on parempaa. Sano että on ihmisiä jotka hänestä välittävät ja hyväksyvät hänet sellaisena kuin on, kaikkine epäonnistumisineenkin.

      Kerro että ei kaikessa ole pakko onnistua, saa olla huono, ja että ei kukaan loppujen lopuksi täysin tyytyväinn elämäänsä ole.

      • lilly58

        hänelle kaikkei rakkain on sitä mieltä, että lopettaa suhteen. Minä olen sadan kilsan päässä. Olen kuunnellut, puhunut... Ja todella olen nyt huolissani. Miten saada hänet seisomaan omilla jaloillaan, oppimaan että itseä kannattaa ja pitää osata rakastaa ensin ja että yksin täytyy oppia myös olemaan jotta voi olla toisten kanssa. Mielestäni olen yrittänyt olla kannustava äiti ja kasvattaja, keskusteleva ja kuunteleva.En kai sitten ole kuitenkaan onnistunut.


    • vaikeaa.

      sanoa mitään tuohon, koska ei tiedä taustoja..masennus voi johtua monesta asiasta, tai niiden tuloista. no voisit koittaa järjestää hänelle jotain toimintaa jossa hän onnistuu (onnistuu oikeasti, ei mitään teeskentelyä tms, se paistaa läpi heti). uusia harrastuksia, kavereita tai jotain.hän tarvitsee piristysruiskeen. tietääkseni itsemurhaan ajautuu jos joutuu kovaan masennukseen. sinun täytyy saada ladattua häneen energiaa elää taas jotenkin.

    • positiivista

      että vain uhkaa. Sanotaan että tuolla uhkauksella juuri haetaan apua läheisiltä pahaan oloon. Ihminen joka todellakin tekee itsemurhan, ei mainitse siitä kenellekkään, näin olen kuullut.

      Sata kilometriä ei kuitenkaan ole ylivoimaisen pitkä matka, joten mars tyttäresi luo. Vala häneen uskoa ja toivoa. Ainahan eroja tulee, niihin pitää oppia suhtautumaan järkevästi. Itse olen omilleni kertonut hyvissä ajoin omista suhteistani jotka ovat päättyneet. Vain esimerkin antamiseksi, hehän ovat itse nähneet että loppujenlopuksi minulle kävi todella hyvin, löysin heidän isänsä.

      Niin pahaa ei ole, ettei siitä jotain hyvääkin seuraa. Elämä on kasvamista, kuten tässä tilanteessa tyttärelläsi. Näytä hänelle, että todella välität ja mene tueksi, ota vaikka töistä vapaata, auta hänet pahimman yli.

      • lilly58

        aivan oikeassa, mutta koskaan ei voi olla varma. Onneksi suvussa on psykiatrian erikoissairaanhoitaja, jonka apu oli eilen tarpeen. Tilanne on tällä haavaa ok, mutta kunhan joululoma alkaa on aika keskustella yhdessä enemmän näistä asioista. Hänellä on rakastavat ja vastuunsa tuntevat vanhemmat ja sisarukset, jotka taatusti ovat tukena, jos hän vaan antaa itseään tukea! Se tuki vaan ei aina ole se mitä haluaa vaan se mitä tarvitsee!Hän osaa heittäytyä myös aikamoiselle puolustuskannalle, joten on oltava tarkka sanomisissaan.
        Kiitos teille avusta. Kaikesta tiedosta huolimatta tällaisen edessä on jotenkin avuton, kuitenkin.On erittäin vaikea muuttaa toisen ihmisen asennoitumista itseensä, vaikka kuinka paljon hyvää palautetta antaisikin. Sehän on niin subjektiivinen asia ja tunne!


    • kantavat aina, olipa välimatkaa kuinka paljon tahansa tai tilanne vaikuttaisi kuinka pahalta. Emme ole itsemme varassa, vaan Jumalan. Hänellä on hyvä suunnitelma tytärtäsi varten, niin kuin jokaista ihmistä varten. Vaikka et näin vielä uskoisikaan, niin rukoile silti. Apu tulee ylhäältä. Voit saada hyvän ajatuksen,idean, kuinka konkreettisesti auttaa tytärtäsi, niin että te molemmat yllätytte ja voitte iloita yhdessä...Niin kauan kuin on elämää, on myös toivoa paremmasta. Hyvää joulun odotusta teille koko perheelle!

      • lilly58

        kiitos!Sanasi lohduttavat!


    • äiti myös

      Ohjaat ammattiauttajalle keskusteluapua saamaan.

      Itsemurhalla uhkailu on joko vallan käyttöä sinua vastaan tai sitten todella tarvitsee keskustelu apua ongelmiinsa.
      Sitä keskustelua varmasti sinultakin saa, mutta vähän vieraalle ihmiselle on helpompi kertoa asioistaan.Ja ei mene syyttelyksi keskutelut.
      Osaa hahmottaa tilanteensa paremmin.

      Sinä olet tunne, ammattiapu on järki. Näin lyhyesti kiteytettynä. Ei tarkoita, etteikö sinullakin olisi järkeä. :)

      • lilly58

        onkin miten sinne saisi 'hyvällä' menemään???


    • Daughter

      Mun äiti ei edes ota mun masennusta tosissaan..ovat haukkuneet mua koko elämäni ja nyt kun avaudun äidille miten hän ei olet tukenut minua ja pitää minua lapsellisena..niin äiti perusteli "koska ajattelet noin se vain todistaa sen,että olet lapsellinen" olen kateellinen lapsellesi kun on tuollainen äiti

    • toinen äiti

      Kuuntele tytärtäsi, ole läsnä, mene hänen luokseen, tee kaikkesi...minä en ole osannut tehdä näitä, kun tyttäreni masentui vaikeasti. Masennusta on nyt jatkunut 7 vuotta...tämä vuosi todella vaikea. Syyttää masennuksesta minua, kun en ole osannut tukea, kuunnella...Olen kyllä kovasti yrittänyt, mutta en ilmeisesti tarpeeksi. Syyllisyys on valtava minulla. Olen ollut mukana terapiassa, viemässä vastaanotoille, sairaalaan...mistään hän ei tunnu apua saavan. Lääkitys on nyt menossa, eikä siitäkään apua..Voimia sinulle..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1952
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      148
      1558
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe