Miehet, naiset ja rahat

Diamonds Are - or are They?

Täälläkin on heitetty usein läppää siitä, kuinka nykynainen haluaa vain komean ja rikkaan miehen. No, jos ei nyt komeaa niin ainakin hyvin toimeentulevan. Asiaa paheksutaan ja vaaditaan selitystä sille, miten muka varallisuus ja rakkaus liittyvät yhteen.

Ei kai ne liitykään, vaan kertovat useinmiten muusta; miehen halusta huolehtia omasta toimeentulosta, tarkkuudesta taloudessa... ja joskus onnenkantamoisesta.

En ymmärrä oikein, mitä pahaa on jos nainen katsoo hieman sitäkin asiaa, kuinka mies huolehtii taloutensa tasosta. Minä ainakin huomioin sen, ennenkuin uskaltaudun saman katon alle. Olisihan ihan hupsua, jos itse olisi säästellyt sukanvarteen ja mies rilluttelisi säästöni alta aikayksikön.

Ai miksikö näin puhelen? No, siksi, että minulla on kokemuksia hieman jälkimmäisestä. Onkin kummallista, että miehet paheksuvat naisten halua taloudelliseen TURVALLISUUTEEN. Minusta se on pikemminkin vastuunkantoa tulevia jälkeläisiä kohtaan katsoa ennalta miten mies hoitaa raha-asioitaan.

Ongelma tuleekin siinä, jos huomaa ihastuksensa olevan varakas: alkaa heti ajatella, että tällä miehellä on varmaan jotain taka-ajatuksia, eihän se mua voi haluta. Köyhään on turvallisempi rakastua, ja rikas olisi turvallinen muuten.

Vitsi että on hankalaa. Eikö Teistäkin?

11

613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HUPSUA

"Olisihan ihan hupsua, jos itse olisi säästellyt sukanvarteen ja mies rilluttelisi säästöni alta aikayksikön"

NO OLISIHAN SE IHAN HUPSUA JOS YHTEEN MUUTTAESSA KAIKKI RAHAT OLISIVAT YHTEISIÄ.

"Minusta se on pikemminkin vastuunkantoa tulevia jälkeläisiä kohtaan katsoa ennalta miten mies hoitaa raha-asioitaan."

MITÄ JÄLKELÄISIÄ? ENTÄS JOS MIES EI OLEKAAN KIINNOSTUNUT LASTEN HANKINNASTA?

• rahat ja miehet - rahakkaat...

Juu,juu. Kaikki muuttui TIETENKIN yhteiseksi heti kun yhteen mentiin. Ongelma olikin siinä, että yhteinen oli enemmän hänen kuin minun. Tarpeetonta kertoa mitä kaikkea se tarkoitti, sen kertoivat selvästi muutamat luvut, jotka pankkitililtämme paljastuivat. Vaikka mennyt on mennyttä, ja raha vain rahaa, on elämänsä koulusta jotain opittavakin.

Ei siis tarvitse lainkaan kimmastua siellä: olen kyllä valmis uhraamaan säästöni vastedeskin, kun tapanani on luottaa ihmisiin.

Mitä jälkikasvuun ja sen haluamiseen tulee, mieli muuttuu kuin heiluri siinäkin asiassa eritoten kun lapset on jo hankittu. Moni isäksi ja äidiksi tupsahtanut ei haluakaan kotielämää kun se alkaa näyttäytyä kaikessa arkisuudessaan. Kun työ tai työttömyys painaa ja lapset sairastavat säästöt yleensä rauhoittavat mieltä: ja parisuhdetta!

• väitänytkään,

ilmaisia naisia olisi olemassa?

• Carbon

Myönnän paheksuvani hieman naisia jotka etsivät varakasta ja hyvin toimeentulevan miestä tai esittävät tuloraja vaatimuksen. Tuntuu kylmältä ajatella, mitä sitten jos puolison varallisuus ja tulotaso laskee radikaalisti (esim. konkurssin, työttömyyden tai sairastuminen myötä). Ymmärrän asian ehkä jotenkin jos nainen on rutiköyhä, mutta pitääkö suomessa naisen tosiaan hakea hyvin toimeentulevaa miestä jotta saisi taloudellista turvaa lapsia varten. Rakkaus on kuitenkin varallisuutta tärkeämpää lapsille. Miksi edes menet yhteen sellaisen ihmisen kanssa joka rilluttelee kaikki säästösi tai johon et ole valmis uhraamaan omia säästöjä.

Kukin kuitenkin tyylillään ja tarkoitukseni ei ollut nyt pahoittaa kenenkään mieltä. No, ehkä tämä vastaus vain kertoi sen, etten itse kuulu hyvin toimeen tulevien joukkoon.

• Tili tuli, tili meni

Joopati joo. Kaikkea sitä voi lukea ja uskoa jos tahtoo. Vai että tulorajojakin asetellaan miehille?
        Eikös tämä keskustelu ollut nyt lähinnä siitä, osaako mies olla taloudellinen vai ei?

Tulorajat, hui, hai! Sehän on sitä samaa: haluun isorintaisen blondin ja tähdet kuun kaveriksi viereeni.

• Sellaista Elämä On

Voi, voi. Eihän sellaista voi tietää, niinkuin ei sitäkään, jos vaimo ottaa ja lähtee toisen matkaan.
        Elämä on yllätyksiä täynnä, ja tärkeintä on itse elää niin ettei loukkaa toista tarkoituksella. Itseään tulee voida suojella ja puolustaa, mutta onnettomuuden edessä on vain tehtävä voitavansa. Muuta ei voi.

On onnellista jos joissain liitoissa pätee "Koskaan et muuttua saa"-laulu. Yleensä on niin, että ihminen vuosien saatossa muuttuu. Vaikka kuinka tekisi parhaansa kodissa ja työssä, ei se aina riitä: toinen puolisko alkaa katsoa toiseen suuntaan. A woman`s gotta do what she`s gotta do!

• Carbon
        Tili tuli, tili meni kirjoitti:

Joopati joo. Kaikkea sitä voi lukea ja uskoa jos tahtoo. Vai että tulorajojakin asetellaan miehille?
        Eikös tämä keskustelu ollut nyt lähinnä siitä, osaako mies olla taloudellinen vai ei?

Tulorajat, hui, hai! Sehän on sitä samaa: haluun isorintaisen blondin ja tähdet kuun kaveriksi viereeni.

"Joopati joo. Kaikkea sitä voi lukea ja uskoa jos tahtoo. Vai että tulorajojakin asetellaan miehille?"

Ei sinun tarvitsekaan uskoa, jos et halua. Ei se sen kummempaa ole kuin jotkut etsivät urheilullista, tai pyöreää, tai tietyn ikäistä, tai akateemista miestä. Kukin tykkää mistä tykkää, ja kukin tyylillään.

"Eikös tämä keskustelu ollut nyt lähinnä siitä, osaako mies olla taloudellinen vai ei?"

En ottanut siitä selvää. Aloituksen ensimmäisen kappaleen perusteella ei, jälkimäisten ehkä.

"Tulorajat, hui, hai! Sehän on sitä samaa: haluun isorintaisen blondin ja tähdet kuun kaveriksi viereeni."

Voi sitä siihenkin verrata jos haluaa.

• Laura I.

Ei minusta ole mitään pahaa siinä, että olettaa miehen tulevan toimeen omilla rahoillaan. Minulla on ihan ookoo liksa, mutta ei siitä kahdelle riitä, ainakaan jos haluaa säilyttää tämän elintason, ja minä haluan.

Toisaalta, liian isot tulotkaan tai liian suuri omaisuus ei sekään ole hyvä asia. En halua itse elää kenenkään siivellä, mutta olen sitä mieltä, että yhteisessä taloudessa on oltava yhteinen talous. Ja jos tulot ja omaisuus ovat suurinpiirtein samaa luokkaa, niin vältytään niiltä ongelmilta, että toinen kokee maksavansa kaiken/elävänsä siivellä tai että toinen joutuu kärvistelemään saadakseen rahat kasaa jotain sellaista tasoa varten, johon toinen on tottunut.

Onko siis liikaa vaadittu, että miehellä olisi jonkinlainen talous olemassa? Mielestäni ei.

• vato retro

Ihan luonnollistahan se on, että tsekataan fyrkat. Varmaan ihan sisäänrakennettua biologiaa. Ei siinä mitään erityisen paheksuttavaa ole, vaikka vähän noloahan se on.

Sama juttu kuin asumisessa, köyhät asuu vuokralla ja rahamiehet asuu omassa. Paalujätkällä odottaa tasokas vakipesä himassa, köyhät joutuu käymään hukereiden luona. Jos haluu oman hukerin niin pitää säästää ja sijoittaa.

• Timanttia`´

ja rikkaat on jo nähty ja tämän autuaammiksi ei ole tultu. Silti: Diamonds are forever! Ei siihen miestä tarvita.

• Tyttis79

Itse olen säästäväinen ihminen enkä oikein voisi kuvitella eläväni tuhlarin kanssa. Jotenkin se on jo tutustumisvaiheessa kovin vastenmielinen piirre, jos toinen hassaa rahansa menemään. Ja ei se ainkaan naiselle luo turvallisuuden tunnetta, jos mies käyttää rahaa holtittomasti, tai typeriin asioihin. Tulee väkisin mieleen, että onkohan meille tulevaisuudessa lastenmaitorahoja ollenkaan... tai että ostaako isukki kaupasta itselleen porateräsarjan vaikka meidän pikku-Väinö tarvitsisi niillä rahoilla talvikengät ja hanskat. :)

Mut kyllä liika pihiys saa veren kiehumaan kanssa. Tai jos nipotetaan liian tarkkaan ja lasketaan pennilleen kaikki puoliksi...se ettei tulla puolitiehen vastaan (jos asutaan yhdessä jne.).

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5050
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1219
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1159
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1113
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1007
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      875
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      743
    Aihe