Lueskelin täällä aikaisemmin miten taloudessa menetellään jos mies hankkii huomattavasti enemmän kuin nainen.
No, meillä on toisin päin. Minä (nainen) hankin noin 5x enemmän kuin tuleva mieheni, tulevaisuudessa todennäköisesti tuloero kasvaa vielä aika paljon. Toisaalta en haluaisi häntä elättää, eikä sitä halua hänkään..mutta hän ei myöskään koskaan halua että minä maksan mitään meidän yhteisiä juttujä yksin ("ettei tartte koskaan ajatella että siivellä..."). Tämä tarkoittaa sitä ettei me koskaan voida tehdä mitään juttuja (esim matkoja) jotka maksaa paljon.
Kumpikaan meistä ei erikoisesti välitä kulisseista tai tavaroista. Meistä minä olen sitäpaitsi se hieman taloudellisempi henkilö, hän taas taitelijatyyppi joka laittaa rahat menemään, mutta huolehtii kyllä laskuistaan. Siitä ollaan kyllä jonkun verran keskusteltu että hän voisi antaa minun elättää itsensä parin vuoden ulkomaanpestissä ja hän olisi "kotimies".
Meillä ei ole yhteisiä lapsia, minulla on edellisestä liitosta. Pieniä toiveita elätetään yhteisestä lapsesta mutta siinä tapauksessa minä olen sitä mieltä että hän voisi olla koti-isänä ja minä töissä...mutta hän epäilee että olisi parempi lapselle jos minä olisin kotona..(voin lisätä tähän että teen vain noin 30 tunnin työviikkoa ja hän "kokopäivätyötä").
Kotityöt jakautuu aika tasan, ehkä hän tekee hieman enemmän.
Onko kokemuksia pitemmän päälle miten käy kun nainen tienaa enemmän?
Nainen hankkii enemmän...
11
1017
Vastaukset
- mies ahdistuu
Kas kun ei voi tehdä mitään kun ei ole rahaa eikä halua olla elättinä
- tämä alkaa
ensinnäkin....kirjoituksesi ulko/kitjoitusasusta näkee että et paljoa tienaa...miehesi 500€/kk sinä sitten ilmeisesti 2500€/kk....juttu oli taas näitä provoja ja niitä tulee tänne aika-ajoin ja siitä ei päästä minnekään.
t:tosi tienaaja...paikkakuntani äyrimiljonääri muuten...ja silti kaikki rahat vaimon kanssa yhteisiä.- Alkup.
Minkähän siinä nyt sitten niin ärsytti? Voit kertoa nuo summat noin viidellä niin saat selville meidän tienaukset. Halusin vaan kuulla miten muilla tehdään samanlaisessa tilanteessa ja miten on toiminut.
- tienaan
Alkup. kirjoitti:
Minkähän siinä nyt sitten niin ärsytti? Voit kertoa nuo summat noin viidellä niin saat selville meidän tienaukset. Halusin vaan kuulla miten muilla tehdään samanlaisessa tilanteessa ja miten on toiminut.
suurin piirtein tuplasti enemmän kuin vaimoni,mun ja vaimonin palkat on yhteisiä rahoja ja me käytämme niitä yhdessä.Minulla ei tosiaankan on sellainen tunne että elätän vaimoani,me elämme yhdessä hankimme tavaroita yhdessä ja me teemme kaikenlaista mukavaa yhdessä.Kuka sitten hanki enemmän on toisarvoinen seikka.Sulle se on sun ja hänen rahat.Ja sitten vielä olet menossa kahdeksi vuodeksi ulkomaille töihin,mitäs sitten lähetätkö rahat kotiin vai pitääkö hän kitua täällä kotona ja sinä vietät makeaa elämää ulkomailla?Ja lopuksi joku oli kirjoittanut täällä että korkeintaan kaksi kuukautta oma kulta olisi mielessäsi,väitän että kuukauden maksimi.Ensinnäkin et kehtaisit sanoa jos joku sun hienoista työkavereistasi kysyisi sun miehestäsi että joudut elättämään sitä ja että hän on "kotimies".Tämä ei ole likeyyttä vaan elämän realiteettejä.
- ...ap....
tienaan kirjoitti:
suurin piirtein tuplasti enemmän kuin vaimoni,mun ja vaimonin palkat on yhteisiä rahoja ja me käytämme niitä yhdessä.Minulla ei tosiaankan on sellainen tunne että elätän vaimoani,me elämme yhdessä hankimme tavaroita yhdessä ja me teemme kaikenlaista mukavaa yhdessä.Kuka sitten hanki enemmän on toisarvoinen seikka.Sulle se on sun ja hänen rahat.Ja sitten vielä olet menossa kahdeksi vuodeksi ulkomaille töihin,mitäs sitten lähetätkö rahat kotiin vai pitääkö hän kitua täällä kotona ja sinä vietät makeaa elämää ulkomailla?Ja lopuksi joku oli kirjoittanut täällä että korkeintaan kaksi kuukautta oma kulta olisi mielessäsi,väitän että kuukauden maksimi.Ensinnäkin et kehtaisit sanoa jos joku sun hienoista työkavereistasi kysyisi sun miehestäsi että joudut elättämään sitä ja että hän on "kotimies".Tämä ei ole likeyyttä vaan elämän realiteettejä.
Ehkä olen ilmaissut itseäni heikosti (suomi ei ole äidinkieleni vaikka suomalainen olenkin)...Sorry...Siis mies ei ole mikään nynny ja en luule että minun häntä täytyisi elättääkkään (mutta mielestäni molempien pitää tuoda pesään, eri verran ehkä olosuhteista riippuen) mutta tämä on hänelle vaikeampi asia kuin minulle. Mitä siihen ulkomaillatyöskentelyyn tulee niin tietenkin mies lähtee siinätapauksessa mukaan, muuten en lähde minäkään.Enkä aio ylipuhua jos hän laittaa vastaan (mutta olemme siis asiasta keskustelleet). Miksi ei kukaan sano miehelle joka lähtee ulkomaille töihin että korkeintaan kuukauden kestää ja sitten löydät uuden naisen?
Olemme tunteneet toisemme monta monta vuotta ennenkuin rakastuimme ja tunnemme toisemme aika hyvin.
Ehkä aionkin ehdottaa yhteistaloutta, erittelemättä yhtään mitään... Minulle eikä hänelle ole muuta vaihtoehtoa kuin elää yhdessä.
Mitä tulee siihen työkavereille kertomiseen olen kyllä sitä miettinyt silloin suhteen alkuvaiheessa mutta tullut siihen tulokseen että ajatelkoon mitä haluavat. Miehellä on sitäpaitsi oma asia missä hän on todella hyvä. Ei siis ole sellainen joka odottelee että muut fiksaavat.
Rakastan ja kunnioitan häntä syvästi ja tämä suhde on monen vuoden kidätyksen seurausta, ei siis hetken huumaa.
Kiitos kuitenkin mielipiteistä ja toivon että 2006 voi näinkinpäin toimia. - Kirjoittaja
...ap.... kirjoitti:
Ehkä olen ilmaissut itseäni heikosti (suomi ei ole äidinkieleni vaikka suomalainen olenkin)...Sorry...Siis mies ei ole mikään nynny ja en luule että minun häntä täytyisi elättääkkään (mutta mielestäni molempien pitää tuoda pesään, eri verran ehkä olosuhteista riippuen) mutta tämä on hänelle vaikeampi asia kuin minulle. Mitä siihen ulkomaillatyöskentelyyn tulee niin tietenkin mies lähtee siinätapauksessa mukaan, muuten en lähde minäkään.Enkä aio ylipuhua jos hän laittaa vastaan (mutta olemme siis asiasta keskustelleet). Miksi ei kukaan sano miehelle joka lähtee ulkomaille töihin että korkeintaan kuukauden kestää ja sitten löydät uuden naisen?
Olemme tunteneet toisemme monta monta vuotta ennenkuin rakastuimme ja tunnemme toisemme aika hyvin.
Ehkä aionkin ehdottaa yhteistaloutta, erittelemättä yhtään mitään... Minulle eikä hänelle ole muuta vaihtoehtoa kuin elää yhdessä.
Mitä tulee siihen työkavereille kertomiseen olen kyllä sitä miettinyt silloin suhteen alkuvaiheessa mutta tullut siihen tulokseen että ajatelkoon mitä haluavat. Miehellä on sitäpaitsi oma asia missä hän on todella hyvä. Ei siis ole sellainen joka odottelee että muut fiksaavat.
Rakastan ja kunnioitan häntä syvästi ja tämä suhde on monen vuoden kidätyksen seurausta, ei siis hetken huumaa.
Kiitos kuitenkin mielipiteistä ja toivon että 2006 voi näinkinpäin toimia.Tottakai se koskee miehiä yhtälailla ne ulkomaan työt.Aivan eri asia jos lähdette yhdessä,silloin se on varmasti hieno homma.
Hyvää Joulua ja antoisa vuotta 2007. - teppo telamatto
Alkup. kirjoitti:
Minkähän siinä nyt sitten niin ärsytti? Voit kertoa nuo summat noin viidellä niin saat selville meidän tienaukset. Halusin vaan kuulla miten muilla tehdään samanlaisessa tilanteessa ja miten on toiminut.
kaikkihan me täällä kirjoittelevat ollaan miljonäärejä...tosin ilmeisesti jeni sellaisia kuitenkin....sinäkin taidat nyt luulla vähän enemmän itsesi tuloista kuin ihan oikeassa elämässä tienaat...eli sinun tulosi 12500€/kk ja mies 2500€/kk?
ymmärtänet varmaan että harvassa työpaikassa tienaa kuitenkaan mainitsemiasi summia ja vielä vähemmän noilla tuloilla varustetu ihmiset seikkailee suoli24 palstalla tulojaan retostelemassa....
kerrotko ammatin niin voin sitten kumota paskapuheet nopeasti....lähdetään siitä jooko?
eli laitapa tänne ne ammattinne niin jatketaan tätä provoa sitten, jooko?
t:teppo telamatto
- hijo
totuus on ettei tule onnistumaan.Kyllä nainen voi tienata enemmän se on ok.Mutta,teillä ei ole yhteisiä lapsia eikä naimisiissa,mies melkein rahaton kotona ja sinä rillutat ulkomailla.Jos tekisin ihan varovaisen arvionnin niin olet jättänyt hänet(uuden miehen takia) kahden kuukauden sisällä,ei varmana paljoa heittää.Tästä aiheesta on ollut useita kirjoituksia palstalla että nainen ulkomailla ja mies kotona,lopputulos on oikeastaan aina ollut ikävä miesten kohdalla.
- Sitä vain..
Taisi alkuperäinen postaaja tarkoittaa kotimiehuudella sitä että molemmat menee ulkomaille, nainen on päivisin töissä ja mies hoitaa lapsia heidän ulkomaan kodissaan.
- hijo
Sitä vain.. kirjoitti:
Taisi alkuperäinen postaaja tarkoittaa kotimiehuudella sitä että molemmat menee ulkomaille, nainen on päivisin töissä ja mies hoitaa lapsia heidän ulkomaan kodissaan.
se näyttää olevan,tein liian nopean johtopäätöksen (hävettää pikkasen).
- -ap..
jotka olette lähettäneet asiallisia kommentteja. Sellaisia minä toivoin. (Ei ollut provo)
Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta 2007 kaikille!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568