miehet huomio

olenko pikkumainen?

Eli mies oli pikkulouluissa, lupasi, ettei vedä tosikännejä mutta toisin kävi. Lupas vielä puhelimessa että ei enempää juo, mutta kotiin tullessa huomasi kyllä että valehteli.

Sanoi suoraan, että sanoi sen ollakseen mieliksi. En tiedä, olenko pikkumainen, koska itse en valehtele milloinkaan tuollaisissa, olen yltiörehellinen. Sanokaa nyt teenkö tästä huomenaamulla jutun vai painako villasella?

Jos valehtelee pienissä asioissa, niin eikö totuuden kertominen ole sitten vaikeaa tosi-tilanteissakin?

17

885

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • okalinnut

Pikkumainen olet, jos et miehellesi suo kännejä pikkujouluissa. Se on hänen juhlansa ja sinulla on omasi, juot tai et.

Mutta se, että hän valehteli, niin ei minusta olisi mukavaa. Mielummin olisi sitten ollut mitään lupaamatta. Siitä kyllä keskustelisin, en niinkään juomisesta (jos se nyt rajoittuu pikkujouluihin yms. eikä ole jokaviikonloppuista).

• ap...

taidan pikkumainen olla.. Harmittaa, kun meillä oli 4v poika ihan innoissaan ja kerroin sen hänellekin, silti lupasi. Se tässä päälimmäisenä..

• kännissä..

ei soitella naiselle ja todisteta tulevansa kotiin selvänä ja seurapiiri valmiina... ne soitot tehdään hyvissä ajoin ennen tosihumalaa.. =)

Et tiedä oletko kiukkuinen vai et, täältäkö haet hyväksyntää asiaan..?

Et kuitenkaan haluasi aina totuuttakaan kuulla, moniko nainen ottaisi totuuden vastaan "olenko lihava, näyttääkö perseeni isolta, onko tissini tarpeeksi isot" kysymyksiin.. :)

• ap...

tiedän toki, mitä itse tunnen, toinen asia on, haluanko toimia sen (eli kiukkuni) mukaan, vai koetanko hyväksyä asian, hän nyt kuitenkin meni suoraan nukkumaan. Eli valheen arvo ei sinänsä tosiasiassa ole suuri, olen vaan henkeen ja vereen periaatteen ihminen että joskus provosoidun haastamaan riitaa melkein tyhjästä. Hyväksyntää asialle en hae- näkökantoja haen ;)

• pointtisi...
        ap... kirjoitti:

tiedän toki, mitä itse tunnen, toinen asia on, haluanko toimia sen (eli kiukkuni) mukaan, vai koetanko hyväksyä asian, hän nyt kuitenkin meni suoraan nukkumaan. Eli valheen arvo ei sinänsä tosiasiassa ole suuri, olen vaan henkeen ja vereen periaatteen ihminen että joskus provosoidun haastamaan riitaa melkein tyhjästä. Hyväksyntää asialle en hae- näkökantoja haen ;)

mutta tuo ei nyt taida olla niin vakava asia että kannattaisi ihmissuhdetta laittaa katkolle kuitenkaan, eri asia jos soittaa olevansa vaikka äitiä katsomassa vaikka olisikin itse asiassa jonkun lutkan luukussa...

• ap...
        pointtisi... kirjoitti:

mutta tuo ei nyt taida olla niin vakava asia että kannattaisi ihmissuhdetta laittaa katkolle kuitenkaan, eri asia jos soittaa olevansa vaikka äitiä katsomassa vaikka olisikin itse asiassa jonkun lutkan luukussa...

juu, ollaan oltu kuutisen vuotta yhessä ja kulmakiviä ovat olleet miehen pikkuvalheiden lisäksi nämä minun ylilyönnit. Eli teen kärpäsestä härkäsen ajattelemalla asioita aina juurta jaksaen, vaikka todellinen haitta olisi ollut aika pieni. Yritän päästä siitä eroon ja siksi kyselen täältä epätoivoisena neuvoja.

En tosiaan jaksaisi edes olla aamulla vihainen- ennen kihisin kiukkua tämänlaisissa tilanteissa, mutta kas kummaa, nyt en edes ole enää niin vihainen. =)

• hyväksyntä
        ap... kirjoitti:

ja näkökanta ole kuitenkin aika sama juttu, ainakin itsesi mielestä..?

Mies menee porukan mukana suurimmaksi osaksi, tietyn rajan ohittaessa itsetaju alkaa raksuttamaan ja omajärki tulee kuvaaan, mutta seura tekee kaltaisekseen ja pikkujoulut jossa laitetaan kassi kossua kyytipojaksi per/mies.... =)

• ap..
        hyväksyntä kirjoitti:

ja näkökanta ole kuitenkin aika sama juttu, ainakin itsesi mielestä..?

Mies menee porukan mukana suurimmaksi osaksi, tietyn rajan ohittaessa itsetaju alkaa raksuttamaan ja omajärki tulee kuvaaan, mutta seura tekee kaltaisekseen ja pikkujoulut jossa laitetaan kassi kossua kyytipojaksi per/mies.... =)

mutta en siis tavotellut hyväksyntää siinä määrin, että "päästäisin itseni mäkättämisen pälkähästä" koska täällä on niin sanottu. Näkökantana sain kuitenkin sen verran, että en ehkä puutu niinkään kulutetun alkoholin määrään, vaan siihen, että toivoisin miehen puhuvan ennemmin totta/ olemaan valehtelematta. Siihenkin palaan korkeintaan jonkun ajan päästä.

Kyllähän sitä viinaa oli virrannut ja harva kai siitä olis kieltäytynyt.

• miehesi..
        ap.. kirjoitti:

mutta en siis tavotellut hyväksyntää siinä määrin, että "päästäisin itseni mäkättämisen pälkähästä" koska täällä on niin sanottu. Näkökantana sain kuitenkin sen verran, että en ehkä puutu niinkään kulutetun alkoholin määrään, vaan siihen, että toivoisin miehen puhuvan ennemmin totta/ olemaan valehtelematta. Siihenkin palaan korkeintaan jonkun ajan päästä.

Kyllähän sitä viinaa oli virrannut ja harva kai siitä olis kieltäytynyt.

palasi sinun luo, olkoon sitten vaikka tiedottomassa kunnossa mutta kuitenkin niin osasi kotiin sinun luo, ole siitä onnellinen.. =)

Älä puutu pieniin valkoisiin valheisiin, et niihin itsekään kuitenkaan pysty täysin ylväin rinnoin vastaamaan.?

• Laura I.

Riippuu varmasti pitkälti siitä, mitä olette ylipäätään sopineet asioista. Minä olen pikkumainen siinä, etten siedä yhtään valehtelua, en niin yhtään. Pettäminenkin on kenties ookoo, mutta valehtelu ei koskaan.

Toisaalta tunnen pariskuntia, joissa valkoiset valheet ovat perheen tapa.

Kurjaa tuo on, ja olisin varmaan itsekin möksähtänyt asiasta, vaikka täytyy sanoa, että olen edellisen vastaajan kanssa samoilla linjoilla siinä, että kyllä pitää olla oikeus juhlia ja ottaa ne kännitkin. Mutta se valehtelu... Se vaan on niin tyhmää, kun kiinni jää kuitenkin eikä se ole kivaa kenellekään.

• ärsyttää taas..

Ku poikaystävä valehtelee pienistä asioista/jättää kertomatta, vaikka toisin on sovittu. Sitten jää kiinni valheesta ja kiukustuu. Niin se on kyllä vihoviimeistä touhua! Ottaa niin päähän tuo että pitää "naisen pelossa" tai millä vaan tekosyyllä valehella. Esimerkiski se juopottelu silloin tällöin poikaporukassa ois ihan ookoo jos siitä etukäteen kertois. Mutta ku ei, pitää valehdella tai yrittää tehä se salaa, niin SE, hyvät herrat ÄRSYTTÄÄ!! Tulee todella sellai olo, että mies ei kunnioita naista pätkääkään. Se sattuu ihan sikana, vaikka ei mitään "pahaa" tekiskään sillon juodessaan. Mut se paha tapahtuukin jo siinä vaiheesa ku ei saada sitä suuta auki että kertos rehellisesti juoma aikeistaan tai muusta. Ottakaa opiksenne! Terveisin: rehellisyyden kannattaja!

• vielä..
        ärsyttää taas.. kirjoitti:

Ku poikaystävä valehtelee pienistä asioista/jättää kertomatta, vaikka toisin on sovittu. Sitten jää kiinni valheesta ja kiukustuu. Niin se on kyllä vihoviimeistä touhua! Ottaa niin päähän tuo että pitää "naisen pelossa" tai millä vaan tekosyyllä valehella. Esimerkiski se juopottelu silloin tällöin poikaporukassa ois ihan ookoo jos siitä etukäteen kertois. Mutta ku ei, pitää valehdella tai yrittää tehä se salaa, niin SE, hyvät herrat ÄRSYTTÄÄ!! Tulee todella sellai olo, että mies ei kunnioita naista pätkääkään. Se sattuu ihan sikana, vaikka ei mitään "pahaa" tekiskään sillon juodessaan. Mut se paha tapahtuukin jo siinä vaiheesa ku ei saada sitä suuta auki että kertos rehellisesti juoma aikeistaan tai muusta. Ottakaa opiksenne! Terveisin: rehellisyyden kannattaja!

joskus sinäkin kasvat isoksi ja jollet voimakkaaksi niin ainakin viisaaksi, kaikki ei mene aina niiden odotusten mukaan ja yllätyksiin pitää varautua, be aware.. =)

• Nainenkin vastasi siis minäkin.

Minä mietin että miksi me varsinkin naiset vaadimme miehiltä tuollaista lupausta ettet sitten vain juo kaatokänniin, jotain pelkoahan siinä on takana, eli ettei vain lähde...tekemään typeryyksiä!

Ja kuitenkin uskon että miehet jotka lupaavat olla ottamatta tosikännejä, he uskovat itsekkin siihen täysin, kunnes....alkoholi maistuu, ja kun se menee tietyn rajan yli, niin se sumentaa järjen jolloin onkin jo vaikea itseään arvioida, onko juonut vähän vai paljon. Ei siinä tuon kummempaa ole.

Sanoppa jollekkin juopuneelle , että olet kyllä aikamoisessa kunnossa niin vastaus tulee shammaltaen, jaa että mhinäkö, ei perk... muutaman tuopin tuossa otin en muuta.

Loppujen lopuksi kuinkahan moni mies/nainen tietoisesti haluaisi ottaa kaatokännin, luulen että moni on aikessa juoda vain sopivasti,...tilanne vain karkaa!

Tuo että sanoi vain mieliksi, ei hän siinä varmastikkaan ns. valehdellut. Päinvastoin yritti rauhoittaa sinua että kaikki on hallinnassa ja ehkä siihen asti olikin, Kun hän tuon on sinulle sanonut niin tuskin hän tietoisesti on ajatellut, että nyt "perseet" olalle. Joskus vain....tapahtuu niin että tullaan kotiin kaatokännissä. Niistä lupauksista huolimatta.

Minun mieliksenihän miehenkin minulle aina sanoo että ottaa iisisti juomaa, kyllä minua ainakin rauhoittaa kun mies vakuuttaa juovansa vain muutaman ja jos pubista soittaa että kohta kotona, ei juo enempää, sillä uskon että hän oli tosissaan kunnes... esim. pöytäseurueessa alkoi kiinnostava keskustelu ja tuoppia kului tuopin perään ja aika menetti merkityksensä ja kotiin saapuu mies lähes kontaten joka vannoi ja vakuutti juovansa kohtuudella,

Mutta miksi hänelle olisin vihainen, minä uskoin että hän juo kohtuudella ja hänkin uskoi tähän, Mutta alkoholi olikin toista mieltä ja "iski" mieheni, siinä se!

Ohhoh, pitkä sepustus, jaksaneeko tätä edes kukaan lukea, vai deletoinko koko viestin, katotaan nyt! :)

• Kärmestys

pääsee helpommalla ja turhia selittelemättä pienellä valkoisella valheella.
      Mies varmaan ajatteli niin.
      Eikä halunnut aiheuttaa syytä huolestumiselle.
      saattoi myös pelätä, että olisit alkanut mahdollisesti puhelimessa kränäämään turhasta.
      Tuo on vielä sellainen asia, jossa helposti valehdellaan. Varmasti yksi yleisimmistä valkoisista valheista.
      Kruipan teoria on myös yksi vaihtoehto. Homma vaan lähtee hanskasta tai ei ymmärrä olevansa humalassa.
      Ei mitään pahaa kuitenkaan.
      Ihan turha pistää mitään riitoja pystyyn.
      Voithan sanoa, ettet pidä siitä että sinulle kerrotaan valkoisia valheita.

Saattaa se olla niinkin, että totuuden kertominen tosi tilanteissa on myös vaikeaa tai vaikeampaa. ainakin niitä valkoisia valheita tulee helposti sekaan ja asioita kaunistellaan.
      Se nyt kuitenkin on tapauskohtaista.

• mies se

semmonen on joka ei tiedä viinanjuonti rajojaan?Oiskohan tuo jo alkoholisoitunut..Ja valehtelijat nyt vaan on semmoisia että niiden pitää kierrellä asioita,ihan valehtelun vuoksi.Paljon helpompaa pläjäyttää asiat niin ku ne on.Aikuisten oikeesti.
      Toinen yltiörehellinen.Siitäkin "saarnan" kuullut.Mikä lie hyvä,vissiin makuasia

• vato retro

Pikkujouluja ei voi hallita.

• ap...

Oikein mukava aamu oli =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5951
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      95
      3017
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2065
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe