Konepellin avaaminen!!!!??

tikka33

mites kun isäpappa anto auton lainaan ja sano et kato onks siellä konepellin alla kaik kunnossa....nesteet ja nää.... niin nyt mä en saa sitä konepeltii auki. vai enks mä vaan osaa,, auton sisäpuoleltahan se naksautetaan auki, mut se konepelti ei sit nouse siitä!! enkä oo uskaltanu ihan perkeleen kovasti kiskasta, mut tosi kovsati kyllä...... mitä teen?

auto on honda accord, 90-luvun loppupuolelta

20

25042

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........................

      iskältä!!! kyl se mielellään neuvoo jos kerta on hänen auto....

    • Hondamiehimys

      Vejä rälläkällä vaan sopiva reikä siihen peltiin, turhaan sitä mitään avausmekanismejä metsästelee.

    • jhkhkhj

      RTFM= read the fucking manual= katso ohjekirjasta.

      Miten ihmeessä olet saanut ajokortin???

    • tikka33

      auttakaa nyt. siis se naksahtaa kun siitä vivusta vetää, mut sit en saa sitä konepeltiä nousemaan siitä!!

      isäukko on matkoilla ja ei oo ohjekirjaa tallessa eikä mulla oo oikein muutakaan keltä pyytää apua.... help!! pitäs päästä ajamaankin!

      • Pullakuski

        Se ei sisäpuolelta kokonaan aukene, koska autovalmistaja on ollut sitä mieltä että vauhdissa aukeava konepelti ei olennaisesti paranna ajo-ominaisuuksia, tai pysy autossa kiinni.

        Sormet voi tulla paskasiksi(hanskoja saa käyttää):

        Tunge näppis sinne koneppellin rakoon sieltä tunnustelemalla löydät jonkinsortin salvan/vivun joka vapauttaa konepeitteen.
        Koska hontaa ei ole en tiedä yhtään onko keskellä vai vähän sivussa.


      • tikka33
        Pullakuski kirjoitti:

        Se ei sisäpuolelta kokonaan aukene, koska autovalmistaja on ollut sitä mieltä että vauhdissa aukeava konepelti ei olennaisesti paranna ajo-ominaisuuksia, tai pysy autossa kiinni.

        Sormet voi tulla paskasiksi(hanskoja saa käyttää):

        Tunge näppis sinne koneppellin rakoon sieltä tunnustelemalla löydät jonkinsortin salvan/vivun joka vapauttaa konepeitteen.
        Koska hontaa ei ole en tiedä yhtään onko keskellä vai vähän sivussa.

        enhän minä ole voinut näistä vivuista mitään tietää kun en ole perehtynyt näihin autojen anatomioihin.

        mutta meninpä nyt ja löysin oikean vivunkin, vaikka näpit vähän paskaantuivatkin :D


      • Jerkku*
        tikka33 kirjoitti:

        enhän minä ole voinut näistä vivuista mitään tietää kun en ole perehtynyt näihin autojen anatomioihin.

        mutta meninpä nyt ja löysin oikean vivunkin, vaikka näpit vähän paskaantuivatkin :D

        Oliko pellin alla kaikki kunnossa?


      • Paneskelija
        Jerkku* kirjoitti:

        Oliko pellin alla kaikki kunnossa?

        Jos ihminen ei saa autosta edes konepeltiä auki ilman apua, niin miten kuvittelet hänen sitten ymmärtävän mitään siitä näystä, joka pellin alta paljastuu?

        Paras olisi jättää väliin, niin ei mene hyvät litkut vääriin paikkoihin...


      • Jerkku*
        Paneskelija kirjoitti:

        Jos ihminen ei saa autosta edes konepeltiä auki ilman apua, niin miten kuvittelet hänen sitten ymmärtävän mitään siitä näystä, joka pellin alta paljastuu?

        Paras olisi jättää väliin, niin ei mene hyvät litkut vääriin paikkoihin...

        Kiinnostaa nimittäin ihan oikeasti tietää minkälainen diagnoosi autosta on tehty.


    • irwin.

      Tuuppaat sorkkaraudan littanan pään pellin saumaan ja väännät. Jos ei mene niin vasaralla sorkkiksen toiseen päähän. Sillä saat senverran rakoa syntymään että siihen menee rautakanki. Sitten vaan kangella ponnahutat luukun auki että nasahtaa.

      • säätäjä

        Joo jos naksaus on kuulunut niin kyllä se on auki, joskus vaan tarvitaan vähän voimaa. Kyllä se siitä


    • Anonyymi

      Herran Jumala että te ihmiset olette ilkeitä. Sen sijaan että auttaisit, pilkkaatte rumasti. Luuletteko olevanne fiksumpia kuin muut kun jonkun teille tutun asian osaatte? On teilläkin ollut ensimmäinen kerta.

      • Anonyymi

        Monella on kuuppa himmentynyt jo 15 vuotta ennen koronaa, mikä ilmenee useasti agressiivisina purkauksina netissä.


      • Anonyymi

        Ensimmäinen kerta lienee ollut itsellä vuonna 1992 kun auton konepelti piti avata, mutta automalli oli ennestään tuttu, koska vanhemmilla oli ollut 80-luvulla samaa mallisarjaa oleva auto. Tässä autossa konepelti avautuikin konepellin takareunasta (Mazda 323 -82).

        Myöhemmin olleet autot on olleet kaikki ennestään tuntemattomia, mutta kyllä se konepellin tuulihaka on kaikista löytynyt pienen haeskelun jälkeen. Accordia ei ole ollut, joten en osaa sanoa mikä sen pellin avaamisessa olisi niin vaikeaa. Jospa vaijeri onkin mennyt poikki, pelti jotenkin jäätynyt koriin kiinni tai jokin muu vika ilmaantunut, jos pelti ei ole normaalein keinoin auennut?


      • Anonyymi

        Viimein löytyi! Oikea Ihminen! Älkää pilkatko ettei Teitä pilkattaisi!


    • Anonyymi

      Eiköhän ole jo auennut 15v vanha aloitus

      • Anonyymi

        ei kun mulla jäi näpit pellin väliin ja olen tässä 15 vuotta odotellut, että joku tulisi pelastamaan pinteestä. Tätäkin viestiä kirjoitan savumerkeillä kun ei muuta viestivälinettä ole tässä nyt käytettävissä...


    • Anonyymi

      Joltakin jäi kuulema avaimet ilmanputsarin päälle
      ja sitten pelti pudotettiin kiinni ja ovet meni lukkoon.
      Käynnistysvaikeudet alkoi.
      Mersu muistaakseni oli kyseessä.

      • Anonyymi

        Siihen sammui johtotähti, äijät kävelemään lähti .


    • Anonyymi

      Osaako joku neuvoa v2018vw colf konepellin vaijeri irti lukon päästä
      Mite saan pellin auki.?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe